• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba Mazda6 GJ/GL - pochlubte se za kolik jezdíte

GJčkáři, jak přesný máte ukazatel průměrné spotřeby? Přijde mi, že mi to o dost přeměřuje .... u GH byl PP docela přesný

Jakože ukazuje moc vysoký průměr? Mně přijde poměrně přesný. Vždycky tankuji plnou a resetuji počítadlo ujetých km. Při dalším tankování stačí vydělit počet načerpaných litrů a počet ujetých km. Není to úplně dokonale přesný systém. Musel bych tankovat vždy na jedné benzínce, ideálně stejný stojan a do prvního cvaknutí hadice. Ale nasadil jsi mi brouka do hlavy. Zkusím to teď více sledovat.
 
Jakože ukazuje moc vysoký průměr? Mně přijde poměrně přesný
rád se nechám vyvést z omylu, ale na první tankování ukázal PP 9,5 a skutečná byla 8,16 :) A i ted očekávám spotřebu dle ukazatele nádrže nižší, nežli je na PP ...
 
Poslední úprava:
Bielan: Jak si dostal na display tu nadmorskou vysku a u ukazatele spotreby i info kolik km/L?

Já jsem se spotřebou spokojený. Před touhle dva pětkou v benzínu jsem měl CommonRail od Škody (1.6 TDi - původně 77 kW, později po čipu přes 100 kW) a byť jsem měl mít papírovou průměrnou spotřebu okolo pěti litrů na sto kilometrů, neuměl jsem se za více než čtyři roky dostat pod šest. Navíc se na spotřebě okamžitě projevil způsob jízdy (klidný kloboukář versus spěchající podnikatel), a to rozdílem ve spotřebě až o 3 litry na 100 km. Proto jsem mile překvapen, že totéž funguje u motoru s dvojnásobným objemem i výkonem, ale 3 litry na sto to nejsou. Kickdown v režimu Sport je neskutečně návykový a i když už jsem měl týden, kdy jsem si na tuto kratochvíli nevzpomněl, tento týden jsem si zvukový a akcelerační projev motoru vychutnal už několikrát. :rolleyes: Potom průměrná spotřeba trochu poposkočí, ale ne o moc.
Ale abych jen neřečnil. Cestou z práce (z města na venkov přes několikero vesnic a po okreskách) se bez problémů spotřeba pohybuje okolo 6 litrů na 100 km.

35018688515_bd50b27bdc_o.jpg

A ještě jedna zajímavost - téměř denně jezdím po dálnici tutéž trasu v délce cca 2x 80 km a průměrná spotřeba kolísá mezi 6.5 l/100 km a 8.2 l/100 km. Podotýkám, že při zhruba stejném jízdním režimu (do 130 km/h), jen se liší venkovní teplota a rychlost a směr větru... Zácpy či kolony jsem na tomto úseku dálnice v podstatě nezažil.
 
Ja mam 2,2 AT AWD combi 2017, najeto cca 7000km a spotreba mi ted klesla na cca 6,3. Jezdim kratsi trasy (20km) do prace mesto/mimo mesto 50:50.
Co me ale rozciluje je fakt, ze kdyz se cisti DPF tak spotreba jde rapidne nahoru, tahle cinnost dost zvysuje spotrebu.
 
Mam z toho trochu obavu tam neco "nacerno" nahrat. Prece jenom to je sluzebni auto v zaruce
 
Kdo se bojí, se*e v síni. :p Ne, já pročetl fóra a diskuse na téma AIO a pochopil jsem, že pokud nemáš nepodporovanou verzi software, tak je riziko poškození MZD v podstatě nulové.
 
@Bielan pokud je něco na AIO zajímavého, založ tomu vlastní topic ,-) Ve mě značka AIO vzbouzí hrůzu, jmenuje se tak náš firemní systém běžící na Lotusu ...... :-/
 
Tak jsem poslední dva čerpání hlídal spotřebu a můžu říct, že se mi potvrzuje mé domnění, že je to vše trošku jinak jak to vypadá. Dle mého měření PP 6,9 a 6,5 dle spritmonitoru 7,16 a 6,78. Tak to vypadá, že PP ukazuje skoro o 0,3l nižší spotřebu oproti skutečnosti.
Další věc je nádrž. Rezerva se mi rozsvítí většinou kolem 5okm (předposlední 50, poslední 58). Po přístrojové nule(0km dojezdu) jsem zkušebně ještě u posledního čerpání dojel v pohodě, bez sebemenšího snížení výkonu dalších 60km a pak jsem si řekl, že to by stačilo a i tak jsem tam dostal 57,83l!!! Úvaha, že od počítačové nuly dojedu ještě cca 100-150km, dle stylu jízdy je úplně reálná.
Jinak pondělní ranní dojezd do Prahy z Benešovska ve špičce vychází tak na 5,8l-6,1 co je úplně supr. Krátké popojíždění (2-5km)po městě a jízda po dálnicích rychlostí nad 160 zvyšuje průměrnou spotřebu k 8l. Zajímavé, že delší trasy(10-25km) ve městě se přibližují koncernové spotřebě mé naftové Octávky, 5,5-6l. Např.. běžná trasa Lhotka - Karlák přes nábřeží 5,6/5,8.
Jinak u té poslední spotřeby 6,5l vs. 6,78l. jsem se snažil vyhnout krátkému popojíždění po městě a je tam z 10% město(nad10km) tak 40% okres a 50% dálnice. Rychlost je vždy.... nadlimitní:)
 
Mno 2.0 benzin 121 kW, to da rozum, ne? :D

(ma to na Spritmonitoru)

Jinak jsem snad asi jedinej, komu PP trvale ukazuje vetsi spotrebu, nez vychazi na Spritmonitoru :D.
 
Mno 2.0 benzin 121 kW, to da rozum, ne? :D

(ma to na Spritmonitoru)

Jinak jsem snad asi jedinej, komu PP trvale ukazuje vetsi spotrebu, nez vychazi na Spritmonitoru :D.
Přesně je to tak 2.0 benzín 121kW, 165, já myslel že to mám v hlavičce ;)
 
Spritmonitor, jsem si právě zřídil kvůli tomu, že na nějakých trasách mi ta spotřeba přišla nějak neskutečná. Např. trasa kterou teď jezdím skoro každé ráno a odpoledne cca 35 tam a 35 zpátky, D1 pod 6l a nejedu v limitu je skutečně neskutečná a co ještě stará benešovská, tam se dostávám běžně k 5l. A nějak mi to v hlavě u čerpání nesedělo, tak jsem chtěl zjistit pravdu. Ale odchylku skoro 0,30 jsem nečekal, čekal jsem to přesnější maximálně 0,1, takhle to budu dál sledovat.
 
Cesta Bratislava - Vrsar (Istria) cez Rakusko a Slovinsko, tzn. skoro stale dialnice, rychlost tacho 140, spotreba 6,5. Posledne 2 mesiace tankujem 98 alebo 100 benzin a spotrebu mam v priemere dlhodobo nizsiu o pol litra.
 
Cesta Bratislava - Vrsar (Istria) cez Rakusko a Slovinsko, tzn. skoro stale dialnice, rychlost tacho 140, spotreba 6,5. Posledne 2 mesiace tankujem 98 alebo 100 benzin a spotrebu mam v priemere dlhodobo nizsiu o pol litra.
6,5 l/100 km to je dost dobreeee...
Nedavno som cital , ze 98/100 benzin, ma od zakladu ine zlozenie, a samozrejme aj pridavky ma ine, ako 95 benzin, preto jeho najvacsi prinos nie je ani tak znizenie spotreby, ako "iný" blahodarny vplyv na motor.
Ale aj uspora benzinu istotne potesi.
 
Back
Top