• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba Mazda6 GJ/GL - pochlubte se za kolik jezdíte

V mém případě už to jde nahoru, spolu s tím jak už se nedržím pod 4000 otáček a jak často se dívám nad 200 km/h (o to více, o víc teď zkurv*li konec/začátek D8 a musí se to dohnat jinde :)).

Posledních 2500 km (teď mám od nové 6500) jsem v tom dle PP za 6.9, což je nicméně pořád méně, než jsem měl se shodným 165k motorem dlouhodobou na trojce v úplně stejném režimu dojíždění (7.2 - 7.3, podle ročního období a podle doby resetu :)).
 
Mam najeto neco pres 11tis. km a spotreba se vicemene ustalila na 6,5l/100km.
Mam diesel 2,2 AWD a kombika.
 
o to více, o víc teď zkurv*li konec/začátek D8
Co je na druhem konci? Pred tou Prahou je to zuzeni docela fuj, ale aspon rano se tam da jeste rozumne projet. Ale odpoledne uz me Waze posila uplne mimo dalnici domu.
 
Takový malý extrém s lehkou nohou na plynu. 20 minutová jízda po rovině, na začátku z mírného kopce. :D

IMG_20170826_140139.jpg
 
Co je na druhem konci? Pred tou Prahou je to zuzeni docela fuj, ale aspon rano se tam da jeste rozumne projet. Ale odpoledne uz me Waze posila uplne mimo dalnici domu.

Je to jedno a to samé, záleží na směru :). Pro mě je to peklo, tenhle týden kvůli tomu mám +2h30m oproti běžnému stavu... Jestli to má trvat dva roky, tak naprosto vážně uvažuju nad rezignací na zaměstnání (= denní dojíždění; dle schůzek se občas špičce nevyhnu) a obnovením aktivity svojí firmy... Stará silnice trochu pomůže, ale pořád je to o dost pomalejší, než dálnice — zhruba +10 minut, navíc často plná náklaďáků v obou směrech, takže s minimem možností předjíždět (nemám-li 400 koní).
 
Poslední úprava:
Takový malý extrém s lehkou nohou na plynu. 20 minutová jízda po rovině, na začátku z mírného kopce. :D

Tak pod čtyři jsem se já nikdy nedostal... to je skvělý :D
 
Tak pod čtyři jsem se já nikdy nedostal... to je skvělý :D

Rekord na stejné trase mám přesně 2,0/100, ale nefotil jsem to. :D Ale zajedu to kdykoliv, není to problém. Je to málo frekventovaná cesta, takže tam nikoho neotravuji a mohu dělat tyhle eko-pokusy. :)
 
Pár postřehů o spotřebě benzínového motoru 2,5L. Možná budete mít jiná čísla, ale pro zajímavost:

- Nejmenší spotřeba, za jakou se dá jet, je 1,6/100. Pod tuhle hodnotu spotřeba neklesne, ani kdybych jel neustále z kopce bez plynu. Testováno 20 minut. :) Tak dvě třetiny trasy pořád z kopce, pak rovinka. Rozjezd byl dokonce do kopce. :) Fotku jsem udělal o vteřinu později, když naskočil údaj 1,7.

IMG_20170827_141523.jpg

- Dnes můj osobní rekord s nejmenší dosaženou spotřebou 4,9/100 na úseku dlouhém 140km. Tempomat mimo obec 92km, v obci 55km, běžná cesta Frenštát, přes celý Zlín a konec v UB. U Vsetína na tamní "dálnici" až 150km/h, předjeto cca 20 aut. Podotýkám, že mě nepředjel nikdo, nebrzdil jsem provoz. Klimatizace běžela jako obvykle, žádné přípravy nebo tak něco.

IMG_20170827_151744.jpg IMG_20170827_154125.jpg

- S trochou snahy a předvídáním celková dnešní trasa 234km - průměrná spotřeba 5,9/100. Určitě lze jet ještě úsporněji, ale nic se nemá přehánět. Navíc půl hodiny extrémně pršelo, to taky není ideální. Nicméně, kdyby mi někdo řekl, že s 2,5L benzínem lze jezdit i pod 6 litrů, řekl bych mu, že se zbláznil. Za celý den mě předjelo jediné auto a to ještě úplně nesmyslně v obci, aby pak řidič dupl na brzdu, protože hned odbočoval.

IMG_20170827_170736.jpg

- Takhle se dá jezdit pouze v případě, že máte štěstí na plynulý provoz a padá Vám zelená. Anebo pouze mimo město. Je nutné předvídat a občas "plachtit". Typický městský provoz s častými rozjezdy se pod 8/100 nedá zajet.
 
Mám 6GL 2.5i 14 dní, surový motor, najeto 1500 km a průměrná spotřeba podle PP 6,8 což jsem u toho motoru nečekal :D
 
Mám 6GL 2.5i 14 dní, surový motor, najeto 1500 km a průměrná spotřeba podle PP 6,8 což jsem u toho motoru nečekal :D
Jako kolega Maleax -> auto (ale wagon) mám 14 dní, najeto 2tis...spotřebu mám ale trochu vyšší. Dlouhodobá od vyzvednutí auta je 8l . Každopádně, včerejší návrat z Rakouska ve 4 lidech a s kufrem po střechu byl už jen za 7,6 a spotřeba pořád padá dolů.
Nejhorší jsou přískoky v rámci Prahy-to je pak v kolonach 8-9.
Mám za sebou ale i pár cest po prázdné jižní spojce, nebo výlet Ostravice-Luhačovice (kopečky) a není problém se s klidem dostat pod 7.

@Krabat tobě se ten benzín vrací výfukem do nádrže ne? :)))
 
Jednou za čas je pro libido zkusit za kolik umí nejmíň, ale chlapy, netrapte ty motory;)
Ta 2,5 nesmí jezdit pod 8l.:rolleyes:

Z každou 2,5kou sem počítal že při svižnější jízdě budu jezdit za 10l
Cifry co tady čtu jsou až Neuvěřitelně nízké.
Nekupuji si 2,5 abych šetřil benzin protože je dražší povinné ručení. :p
 
Poslední úprava moderátorem:
Jednou za čas je pro libido zkusit za kolik umí nejmíň, ale chlapy, netrapte ty motory;)

Neboj, ten motor jen přede jako kotě. A aspoň ten můj kickdown až do omezovače zná velmi dobře. :D
 
Z každou 2,5kou sem počítal že při svižnější jízdě budu jezdit za 10l
Cifry co tady čtu jsou až Neuvěřitelně nízké.
Ono taky 2,5 v GH vs. skyactiv v GJ/GL se technicky nedá vůbec srovnávat ;)
 
2,5 jako 2,5 a šmitec:)
Ja bych nedopustil jezdit v GJ pod 8,5l
Tak ať vám ta spotřeba dlouho vydrží a jste na ni pyšní.
 
Ja bych nedopustil jezdit v GJ pod 8,5l

Když jedeš v hustém, ale plynulém provozu, tak pokud si uměle nepodřadíš na nižší stupeň, ten motor si sám od sebe v automatu prostě víc nevezme. :) Dlouhé trasy tomuto motoru mimořádně svědčí.
 
Klíčové je udržet se na uzdě s prudkým zrychlováním a rozjezdy, a dobré je začínat jízdou z kopce, než se motor ohřeje, aspoň u 121kW dvoulitru :). Večer, pokud v Legerově na semaforech chytnu zelenou vlnu a hrají (na DABu ČRo Jazz; doporučuju) něco uklidňujícího, jezdím svou cca 60 km dojížděcí trasu kolem 5.5 dle PP (Praha Pankrác > po magistrále skrz město až na Střížkov > a po D8 do Roudnice n/L, skrz město a do naší malé vsi). Opačně to je nemožné, protože hned u nás mám několik stoupání a křižovatek, kde je nutné zastavit... takže i za klidného provozu a klidné jízdy to mívám směrem do práce nejméně kolem šesti.

Ten rozdíl ve spotřebě proti 2.5 je (podle mé zkušenosti) hlavně když se jede ostřeji, kde nad osm se mi to s dvoulitrem podaří zajet pouze výjimečně a obvykle to obnáší hodně kolon a fakt rychle jetou dálnici, kdežto s 2.5 stačil na této trase na 8.5 i průměrný provoz a trochu svižnější tempo.
 
Když jedeš v hustém, ale plynulém provozu, tak pokud si uměle nepodřadíš na nižší stupeň, ten motor si sám od sebe v automatu prostě víc nevezme. :) Dlouhé trasy tomuto motoru mimořádně svědčí.
Tohle můžu potvrdit! Mě motor při ustálené jízdě bere v rozmezí 5-7 dle profilu. Snažím se motor teď zajíždět, takže hodně měním otáčky (kickdown nevyjímaje) a víc jak 8,5 jsem na PP ještě neviděl.

Upřímně si myslím, že po zajetí si motor sedne a bude se pohybovat někde pod 8. Pak bude záležet, jak udržím na r35 v klidu pravou nohu (což bude boj po včerejší zkušenosti z objížďky Příbrami, kdy jsem zjistil, že zrychlit 110-140 je otázkou mžiku)
 
Back
Top