• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba paliva CX-5 KE - zkušenosti

  • Vlákno založil Vlákno založil Bob
  • Datum založení Datum založení
Dobrý den,

mám na Vás krátký dotaz. Nedávno jsem si koupila Mazdu CX-5 2.2, 129kw (rv. 2012), naftu, v automatu. Auto jsem si koupila mimo jiné i kvůli recenzované nízké spotřebě. Bohužel ale spotřeba nejde v průměru pod 8,3l/100km. Ráda bych se tedy zeptala, zda je to u této motorizace normální nebo jestli to může značit nějakou závadu motoru?
 
Mam stejny motor i automat akorat rok 2015. Jezdim denně 70km po okreskach, obec 50 a mimo 105. Spotreba 6,3.
Jednou za mesic jedu dalnici na tempomat 140kmh.
Dlouhodoby prumer 7,5
 
Dnešní spotřeba klidnou jízdou 50/90 km/h. Ujetá vzdálenost 150 km bez regenerace DPF .U mě rekordní spotřeba po tom co mi dnes Shr3ek vypnul ještě Egr

Obrázek WhatsApp, 2024-03-16 v 17.33.55_ab0db553.jpg
 
Tak nějak, mě shořel na dálnici původní, a koupil jsem z PL jetý...samozřejmě nefunkční - průchozí tak jsem ho nechal vypnout rovnou
 
Ok, ja by som to takto nechcel riešiť, ako prvý krok by mi stačil poriešiť EGR.
Vďaka za info.
 
Hmmm, tak u teba super spotreba...asi jazdíš fakt veľmi citlivo a úsporne...a prečo tu iní zápasia so spotrebou cez 9,0 litrov a nevedia ju znížiť? Jasné že neni umenie jazdiť aj za 10 litrov, ale predpokladám že tí "nešťastníci" s 9,5 litrami majú potom nejaký problém s autom?
S autom problemi nemajú, ale majú problém s pravou nohou a s dodržiavaím PCP. Mám Mazdu cx5, benzín , 121kW/165 HP, rok výroby 2013, na tach. 120600 km . Zo začiatku bola spotreba aj okolo 9 litrov, ale po zábehu šla spotreba dole. V obci jazdim - 50 km. rýchlosťou, mimo obce 90 km. rýchlo- sťou , po dialnici 100 - 110 km. rýchlosťou.
Potom sa zmestíš do 6. litrov. Ja často jazdím s tempomatom a mám bežne spotrebu 5,8 litra benzínu. Už som mal aj 5,6 litra na 100 km.
Pozor na dialnici - nie viac ako 100 -110 km/hod. inač prídeš aj o peňaženku. Aj s tempomatom treba vedieť jazdiť.
 
S autom problemi nemajú, ale majú problém s pravou nohou a s dodržiavaím PCP. Mám Mazdu cx5, benzín , 121kW/165 HP, rok výroby 2013, na tach. 120600 km . Zo začiatku bola spotreba aj okolo 9 litrov, ale po zábehu šla spotreba dole. V obci jazdim - 50 km. rýchlosťou, mimo obce 90 km. rýchlo- sťou , po dialnici 100 - 110 km. rýchlosťou.
Potom sa zmestíš do 6. litrov. Ja často jazdím s tempomatom a mám bežne spotrebu 5,8 litra benzínu. Už som mal aj 5,6 litra na 100 km.
Pozor na dialnici - nie viac ako 100 -110 km/hod. inač prídeš aj o peňaženku. Aj s tempomatom treba vedieť jazdiť.

Na dialnici jazdiť 100 - 110? To si niekdo koleduje o prúser. Ja viem že s tým nič neporušuješ a že min. rýchlosť je 80 ale minimálne vytváraš nehodové situácie kedy tvoríš prekážku autám jazdiacích 130. Niekto nepozorný čo čumí do mobilu a že ich je ti lahko môže napáliť do kufra. Takých nehôd je teraz hodne.

K spotrebe a tempomatu. Nie, nie je jazda na tempomat úspornejšia a to s dôvodu že tempomat sa snaží za každej okolnosti udržať nadstavenú rýchlosť a to aj keď sú zvýšené jezdné odpory t.j. jazda do kopečka napr. Vysočina a jej mierne stúpanie kedy pri manuály bude rýchlosť tlačiť na 6 prev. stupeň. Ale aj pri silnom protivetre. Pri vyradení tempomatu na nožný plyn sa toto dá redukovať a lahko vycítiť že motor sa trápi a treba buď citlivo ubrať alebo preradiť.
Všetko napísané platí pre manuál, automat si to kontroluje cez riadiacu jednotku.

Ináč vitaj na mazdaklane :)
 
Teď jsem jel Chorvatsko a zpět, celkem cca 2tis. km, rakev na střeše, plnej kufr, zátěž byla znát a tak nějak jsem se dostal cca do 9l/100km. Nejvíc to samozřejmě záleží, jak tomu dáváš na dálnicích, do táhlých kopců, atd. Souhlasím, že s tempomatem neušetříš, snaží se udržovat danou rychlost nehledě na kopcovitost, atd. Jinak pokud jezdím s lehkou nohou tady mimo dálnici, dá se držet tak do 8l/100km.
Jezdit na dálnici 100 - 110 - nesouhlasím, že tohle je průser. Potkal jsem spoustu aut, co tak jela a nic hrozného se neděje. Největší průser je se "lepit na prdel", tj. nedodržovat rozestupy. To pak i když auto před vámi jede stejně a dupne na brzdu, tak nestihnete ani zareagovat a jste v něm.
+edit: aktuálně 266tis. km, spotřeba oleje 0
 
Mně teda 100 km/h nebo 110 km/h připadá úplně v pohodě, To je taková normální kamionová nebo obytňáková rychlost Spíš teda Respekt že to kolega vydrží jet takhle v klidu. Já taky dlouhodobě jezdím něco pod 120 a vždycky jdyž vidím kamiony tak akorát přidám, zařadím se do levého pruhu a pak po zařazení pokračuji dál, je to plynulejší než jezdit brzda plyn 130. Ale většinou bohužel jezdim ve špičkách. Rozdíl Praha - HK mezi tacho 130 a 115 jsou v reálu cca 2 minuty - dlouhodobě odzkoušeno. Jinak prázdnou dálnici jezdím tacho 140.
 
S KE jsem měl v městském provozu 11.2l/100km dlouhodobý průměr (za cca 11000km jsem najel tak 2000 na dálnici, zbytek opravdu město). S KF za 1200km mám průměr 9.6 s poměrem 50/50 město/dálnice.
Neviem či si ľudia všimli ako majú byť nahustené pneu u Mazdy CX-5. Štandardne Vám v pneuservise nahustia na 2.3 bar, ale letné na 19 diskoch majú byť pri počte osôb menej rovné 3 nahustené na 2,5 bar a zimné dokonca vpredu 2,5 a vzadu 2,7 bar. Urobilo mi to na spotrebe 0,7l.



MAzda CX-5 Tyres Pressure.png
 
Mám asi měsíc CX5 2,2D 4x4 AWD, rok 2015, manulální převodovka
Než jsem ji kupoval, tak mne syn přesvědčoval, že je SkyActiv je to nej nej a že i spotřeba je nízká.
Dokonce jsem našel, že se dá jezdit za 5,5l - ale asi na na 70km :)
Cesta po dálnici Ostrava-Katovice-Ostrava (něco přes 200km) mě šokovala spotřebou.
7,7l/100
Pořád mám tendenci to porovnávat s Oktávkou 1,9TDI nebo Giulliettou manželky, která jezdí za 4,5l
Tak vlastně nevím, zda být zklamaný nebo vysmátý...
 
Poslední úprava:
Back
Top