• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

STK 2016 a dále

Hanis

nový člen
2
Čaute Mazďáci. Dělal už někdo z vás letos STK? mě to čeká za chvilku a jak všude okolo slyším jakej je to masakr tak jsem ve stresu čím dál tím víc.. :D Prý se od nového roku napíchává na diagnostiku. Jak to vůbec je? někde jsem četl že jen auta od roku 2002 ale kdo ví.. Neví náhodou někdo z vás? Budu rád za odpověď :) Mám Mazdu 323f BA 1.5
 
To máš nejlepší zavolat si na nějakou STK. Řekni jim, jak máš starý auto a jestli se tě taky týká to čtení z diagnostiky.
 
Byl jsem v pátek/pondělí. S Nissanem Almerou rv. 1999 - tzn. bez OBD, proprietární zásuvka. V pátek tady na místních emisích že mi to nedokáže napíchnout, že to musí připojit dle nové legislativy, že nemá redukci atd...
A že neví kam s tim, že vedle to bude to samý. Tak jsem se v pondělí stavil cestou z práce jinde. Na jedný to samý, že má jenom OBD a víc nedá a že jsou tam ještě 2, ať zkusim štěstí tam.
Tam jsem přijel, chlapík, že záleží jak si kdo vyhlášku přebere, že oni si to vzali tak, že pokavaď auto nemá OBD a výrobce to explicitně nenařizuje, tak že to nepřipojujou...
V protokolu v poznámce: "Bez OBD protokolu". Jinak emise klasika.

Ten rok 2002 je vyjádřenej, protože od toho roku se OBD standartně montovalo.

Zavolání na STK může být bezpředmětný. Byl jsem na 3 a pokaždý byly emise a STK pod jinou firmou (neřikám že nemá stejného majitele, to netušim).

STK taky klasika, jen fotí VIN a budíky, na pohledy na auto maji většinou kamery na zdech a berou to z toho, co jsem koukal.
Schválně ještě u těch budíků jsem se ptal, co když by tam byl nižší stav než dřív (kluci u G3 měnili budíky kvůli designu, a nebo že starší po nájezdu 300k km začly počítat od nuly, tak jsem byl zvědav, když to má zamezit stáčení :) ) a že jemu jako technikovi je to jedno. Že to maji fotit a posílat a on to neřeší...

Víc jsem asi moc nezkoumal, nebo spíš u tohohle auta neřešil :)
 
Tak přátelé,
Na dva roky pokoj. Ale jak prohlásil technik, bylo to o prsa Japonský ženy :D
Dal jsem řeč na emisích s technikem. Do června jen vyčtou readines kody a dál to neřeší. Pohlaváři díky velkýmu zmatku nechávají zaběhnout systém, ale pak to přijde. Já bych taky neprošel. Měl jsem tam jedničku. PCM nemá srovnaný kody, páč jsem nedavno mazal chybu (přídavný topení, myslím -0160) O čmež jsem věděl, Torque mi ukázal nekopletní načtení emisních kodů. No a dnes by mě nepustil, být tam v červenci. Jak nebudou readines ok, nebo vyhodí závadu pcm, tak nazdar. Když to budou kody, nechá majitele jezdit, dokud se nesrovnají. Takže závady mažte v čas! Pokud se objeví znovu, tak šlus.
Měření emisí bylo peklo. Byl jsem chvilku po regeneraci a filtr jsem měl zanesený na 2.80 g/l cca půlka, než začne pálit. Kouřivost vylítla na 0.60!!!, což bych opět byl v háji, páč je to strop. Technik znalý, trápil střídavě motor deset minut na plný knedlík 5200ot. Protáhnul lauf a dostal se po té době na 0.6! Ok, naměři danných 0.10 a doporučil mi, abych nejezdil jako důchodce, ale motor pořádně protáhnul. Faktem bylo, že po tý chvilce kleslo zanesení filtru na 2.34g/l!!! Takže to vypalil i bez regenerace, jasně, za cenu max otáček, ale prý až pojedu příště na emise, mám střídvě dát trojku a točit 3500-4000 ot, aby se motor s laufem ohřál a pořádně se to vyfoukalo od dehtu a sazí. Že je to jak s kotlem, když ho budu dusit na 50°C, tak bude dehtovat, zasere komín a teplo nikde, když ho pěkně nažhavím na 90°, tak mám doma teplo a čistej komín i kotel *1* Což má pravdu, topím uhlim... Vím o čem to je. Takže se nebát motor pořádně prohnat, je to pro něj lepší, než jezdit na 2000ot. !
 
Já mám nyní také informace, že readines kódy se nenačítají. Napíchne se jen paměť závad. A když je v paměti nějaká závada, vozidlo neprojde.
Jedná se o to, že žádná mazda 6 GG/GY , GH (týká se to i jiných značek a modelů ) neprošla kvůli chybě v načítání. A to mohla být ve stavu nového vozu. Právě z tohoto důvodu se nyní jede striktně podle paměti závad. Info ohledně toho, že od června zase začnou readines fungovat nemám.

Jedná se o informace z několika STK (nebudu psát kterých, jelikož bych nerad na někoho poslal případně kontrolní orgán), takže nemusí jít o celoplošné info, že to tak funguje na všech STK ;)
 
Jo a to hlavní! Pokud bude DPF off a pcm nebude hlásit chybu a readines kody bodu ok, tak projde každý. Pokud to Kuba dokáže tak, že to nenaruší emisní kody a všechno to bude hlásit ok, tak no problem. Pak už jen naměřit 0.10 kouřivost a máte to doma ;) To jsou slova technika.
 
je to přísnější o tom žádná... důkazem je to, že tchán musel strhnout folie na předních oknech a přes "známé" to už nikdo dělat nechtěl :confused: možná ta paranoia časem vyčpí, ale teď jsou ty nový pravidla ještě jaksi moc živá
 
Trhání fólií dřív nebylo? A v Německu se prej fólie trhaj běžně, jejich policajti to nemaj rádi.
 
musel strhnout folie na předních oknech
Tak hlavně to bude tím, že se auta nově fotí. Tzn že jde dohledat že ta okna byla polepená na STK=problém kontrolního technika. Tak je to se všema úpravama, které jdou vidět...
 
Ja byl na stk minuly tyden a vse v pohode.pred 2 roky jsem musel taky sundat folie ve predu.ale potom vycistit to lepidlo to byl nekolika hodinovy porod
 
Zdarec byl jsem na STK tento týden a docela masakr ,už jsem myslel že budu taky trhat fólie z předků. Nakonec přes známého to přoslo ale, musel sem hodně hodně namazat aby to bylo ok .Emise v pohodě vždy to nějak půjde udělat jsme Česi vynalézavý národ vždycky něco vyšpekulujeme.
 
U dieslů je problém odstraněný filtr pevných částic, to se dosud běžně dělalo, ale teď to bude problém, protože auto to pozná, diagnostika nahlásí. A každé auto se dneska na STK na tu diagnostiku připojuje.

U benzínu se takové vyfikundace nedělají, resp. dělají, ale byl to problém vždycky - odstraněný nebo vybrakovaný katalyzátor rozhodí emise. (I když prý někdo projde emisemi i tak.) Životnost katu bývá ale IMHO vyšší než životnost DPF a navíc bývá levnější. A nakonec, diesly si kupují skrblíci, co by si pro pětník nechali vrtat koleno, takže když mají najednou vysolit za opravu DPF, jdou si radši provrtat to koleno. :D Zatímco majitelé benzínů jsou hauři, zvyklí, že jim to nežere 3,5 na sto, ale 8-12 (a ani to nevědí přesně), takže na novej katalyzátor prostě maj.
 
Nakonec přes známého to přoslo
no já mám info, že neni ani tak problém s focením = můžou stáhnout přední okna a fotí se z úhlu, takže to poznat na fotce není. horší je, že se bojí auto vypustit jako OK, když může před STK stát policie a zkontrolovat třeba ty folie. pokud už s tim autem dojedeš domu, tak je servisák na STK krytej. může říct, že na STK žádné folie nebyly a že sis je nechal udělat těsně po kontrole. tohle si ovšem zatím moc lajsnout nechtějí. ono si to asi ale všechno "sedne". taky bych nerad trhal folie ze dvou svých aut... :confused::confused::confused:
 
no já mám info, že neni ani tak problém s focením = můžou stáhnout přední okna a fotí se z úhlu, takže to poznat na fotce není. horší je, že se bojí auto vypustit jako OK, když může před STK stát policie a zkontrolovat třeba ty folie. pokud už s tim autem dojedeš domu, tak je servisák na STK krytej. může říct, že na STK žádné folie nebyly a že sis je nechal udělat těsně po kontrole. tohle si ovšem zatím moc lajsnout nechtějí. ono si to asi ale všechno "sedne". taky bych nerad trhal folie ze dvou svých aut... :confused::confused::confused:
Nebo ještě možnost mít druhou sadu předních skel :cool: Sice je to taky trochu pakárna je měnit, ale ve výsledku je to jen pár šroubků a těch pár šroubků je pořád menší zlo než se patlat s drhnutim lepidla a navíc se pak zase zafoliovaný skla můžou nasadit prakticky zadarmo zpět ;)
 
no to je koneckonců pravda, až půjdu na STK tak si tady od někoho půjčím okna :p:D za flašku vizoura pochopitelně
 
Já mám jedny čistý boční okna navíc na GGčko ze stavby závoďáka kdyby někdo chtěl půjčit, tak by se dalo něco vymyslet ;)
 
U dieslů je problém odstraněný filtr pevných částic, to se dosud běžně dělalo, ale teď to bude problém, protože auto to pozná, diagnostika nahlásí. A každé auto se dneska na STK na tu diagnostiku připojuje.

U benzínu se takové vyfikundace nedělají, resp. dělají, ale byl to problém vždycky - odstraněný nebo vybrakovaný katalyzátor rozhodí emise. (I když prý někdo projde emisemi i tak.) Životnost katu bývá ale IMHO vyšší než životnost DPF a navíc bývá levnější. A nakonec, diesly si kupují skrblíci, co by si pro pětník nechali vrtat koleno, takže když mají najednou vysolit za opravu DPF, jdou si radši provrtat to koleno. :D Zatímco majitelé benzínů jsou hauři, zvyklí, že jim to nežere 3,5 na sto, ale 8-12 (a ani to nevědí přesně), takže na novej katalyzátor prostě maj.
Zajímavé video, jak dělají emise v Německu
 
Zajímavé video, jak dělají emise v Německu
hmmm tak to je celkem mazec. politika je svinstvo a koukám že na západ od nás z toho maj taky cochcárnu. hlavně že jim lobbisti nasypou do stranické kasičky. všude stejnej humus
 
Back
Top