• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Střešní nosič

Kam dávat kola u CX-5

  • Na střechu

    Hlasy: 4 12,1%
  • Na páté dveře

    Hlasy: 2 6,1%
  • Na tažné zařízení

    Hlasy: 27 81,8%

  • Celkem voličů
    33
U mne nakonec padla volba na Thule WingBar Edge (pricniky H9595 + kit TH4084) s "integrovanou" listou. Maji sice kratsi uzitnou delku (teda vlastne sirku :)) listy, ale jsou na strese o par cm nize, nez standardni WingBar se "samostatnou" listou. Kola budu vozit na kouly, na strechu tak prijde jen v zime box na lyze a ten extra velkou sirku nepotrebuje a hlavne, box potrebuji co nejnize kvuli tomu, abych se s nim dostal do garaze :). Pro upresneni dodam, ze podelniky mam dodatecne montovane original Mazda.

IMG_20191215_154101.jpg IMG_20191214_101818.jpg IMG_20191214_101826.jpg IMG_20191214_101846.jpg
 
Dokazete mi nekdo potvrdit, ze na KF jsou opravdu korektni pricniky (na pevne body, listy s dirama mam) KB8N-V3-840?
https://www.mazda.cz/servis-a-prisl...rt=KB8NV3840&model=MAZDA CX-5&year=2017-01-01

Ruzne weby pisou ruzne veci, leckde se tvari, ze pasuje i predchozi verze pro KE, ale bojim se, aby nebyly nutne dalsi upravy, jako tady na predchozi strance nekdo popisoval. Popravde jsem doufal, ze dokazu pouzit pricniky z 6 Sedan, gumove patky sedi naprosto perfektne, sklon i zuzeni je shodne, ale hlinikove tyce jsou prilis siroke, resp. drazka pro posun patky je moc melka, takze asi o 2 cm nevyjdou (cele ty bocni patky nejdou na hlinikove liste dat dostatecne blizko k sobe).
 

Sice mám docela profi horní/spodní frézu na dřevo a teoreticky by ty frézky měly při malém posuvu zvládat i hliník (koupil bych si nějakou levnou Bosch a zkusil ji na to znásilnit, aby mi nebylo líto amerických Whiteside :)), ale na tý zakřivený tyči si na to úplně netroufám. Nikdy jsem s hliníkem nedělal a zprasit příčník za 5 litrů se mi nechce :). Ale samozřejmě mě to taky napadlo. Ty sis to předpokládám nechal udělat někde profi na CNCčku?

O (příštím) víkendu jedeme, dneska jsem se teprv dostal k vyzkoušení příčníků na střeše, tak to řeším trochu na poslední chvíli.

No, zítra zkusím obvolat nějaké prodejce Mazdy, možná by ještě šlo koupit levnější příčníky z CX-5 KE, a nasadit jejich hliníkové lišty na patky z 6 Sedan, nebo tak něco. A přinejhorším doufat, že se mi podaří během 5 pracovních dnů sehnat aspoň ty KB8N-V3-840 za sedmičku - web se tváří, jako že je nikdo nemá skladem.

Pak budu do smrti litovat, že jsem neměl odvahu znásilnit tu frézu a ušetřit sedmičku.
 
Ne, já si to nechával dělat na klasické frézce ve vedlejší dědině. Jo, to zakřivení je nešikovný, musí se to vypodložit. Být mně o 25 let míň, propiloval bych to pilníkem. Né že bych to teď nesvedl, ale piplal bych se s tím 2 týdny (v nejlepším případě).
Tomu přednímu příčníku ještě dopřeju 4 mm z každé strany; při montáži to nebylo ono, celé si to sedalo do svých krajních poloh. Ale to už zvládnu tím pilníkem v pohodě.
 
Pilníkem by to bylo o několik centimetrů na věčnost, protože se s ním člověk nemůže pohybovat po dlouhé dráze skrz (uvnitř je příčka) a musí se fidlat jen o centimetr tam a zpět :). Teoreticky nějaká malá frézka na vrtačce by mohla stačit.

Nakonec jsem se smíříl s vlastnictvím dalšího příčníku a objednal v CarStaru nový, přímo pro CX-5, ten KB8N-V3-840.

Je fakt škoda, že to Mazda nemá vyřešené nějak univerzálně, aby si člověk mohl kupovat třeba jen nové patky nebo dokonce jen nové dosedací plochy patek (proč jsou oddělitelné, když je Mazda neprodává zvlášť?), aniž by musely zasahovat zlaté české ručičky nebo člověk musel mít tolik kompletních příčníků, kolik aut. Tyče jsou skoro u všech stejně dlouhé, stejně zahnuté, střechy mají podobné sklony v místě bodů (navíc by nebyl problém to výrobně zcela sladit, kdyby se chtělo), tak o co jde.

Všude se lidi rozčilují nad nějakými přešlapy u Mazdy, mně tohle pod vlivem aktuálních emocí připadá jako jeden z těch největších přešlapů.
 
A kolik chtěli v Mazdě za příčník? V odkaze víš, je možné dohledat komplet nebo samotné patky i příčníky.
 
A kolik chtěli v Mazdě za příčník? V odkaze víš, je možné dohledat komplet nebo samotné patky i příčníky.

Na tom Sportobchode, ani jinde, nemaji prave ty patky na pevne body pro 2017+ (KF), a ty pro KE (predchozi gen) nepasuji zcela a musi se upravit. Ja jsem se na ty pricniky a patky primo od Thule dival, a prave ani webu Thule zadne patky na pevne body pro novou CX-5 neexistuji... Jeste me taky napadla varianta koupit pouze aero tyce stejneho typu, jako ma Mazdacke Thule, ale kratsi, s dlouhou spodni drazkou (napr. https://www.thule.com/en-gb/roof-ra...nd-accessories/thule-wingbar-evo-108-_-711100), jenze ty se zase prodavaji po dvojici o shodne delce, a na Mazdy je potreba dozadu kratsi.

Ten original Mazda na CX-5 KF na pevne body je po sleve za 6200 vc. DPH.
 
Fotky jsou trochu rozmazané, už bylo šero když jsem je kdysi fotil, ale aspoň pro představu :) Jediné co je potřeba aby pasovali, je lehce protáhnout díru kulatým pilníkem na kovové patce v místě šroubu - viz obrázek. View media item 4503 a pak už sedí i gumové těsnění na té patce přesně do drážek jak má a přitom není nijak oslabená patka - například že by špatně seděla nebo nedržela. Netuším, proč to někoho z Thule pořád nenapadlo aby se dali příčníky použít, přitom stačí tak drobná úprava.

Idem prehadzovat Wingbar z KE na KF. Lišty s dierami už mám.
Kolko mm treba rozšíriť ten otvor na zadnej pätke a ktorým smerom ? Ď
 
2020-01-26 07.07.43 1-01.jpeg 2020-01-26 07.09.41 1-01.jpeg

Dneska první hory, a hlavní postřeh je, že na letošní CX5 orig. Mazda-Thule i s rakví Neumann S-Line hučí výrazně méně, než na 2017 Mazdě 6 Sedan... Asi lepší odhlučnění skel a střechy auta, ale taky aerodynamika, kdy krátká rakev na dlouhé střeše netahá asi tolik vzduchu pod sebe. Každopádně spokojenost, i při 130 km/h jen tlumené hlubší hučení... Spotřeba s 2.0 AWD hezkých 8.1, a to jsme se neflákali, dálnice 120 - 130, okresky i v ČR 110+.
 
Otazka do plena vsem zdejsim "technicky vybavenejsim" kolegum :) Kde je lepsi mit box umisteni vuci prednimu a zadnimu previsu strechy. Mel by se box posunout co mozna nejvice dozadu (az co otevirani vika kufru dovoli) nebo by mel byt umisten spise blize k prednimu oknu? Nebo +/- uprosted? Ani v instrukcich k pricnikum ani v navodu k boxu jsem zadne konkretni doporuceni nenasel. Jde hlavne o aerodynamiku a pak urcite o nejake rozlozeni hmotnosti. Ja se box snazim posunout co mozna nejvice dozadu, mate nekdo nejakou jinou radu?
 
Tak som Thule priečniky na pevné body premontoval z KF na KE úplne bez problémov.
 
Dnes sme skúsili nasadiť hagusy z ebay ..po 2 hodinách som ich otlkol o zem :mad::mad: ..nesedeli diery skúšali sme všetko možné ale jednoducho šmejd...zajtra objednávam u Mazdy a bude pokoj ..:confused:
 
Nakonec jsem šel do speciální lišty od Mazdy (odšupovací záslepky) a orig. Mazda příčníků na pevné body.

Nevšiml jsem si poměrně dost důležitého údaje na stránkách Mazdy, že nosnost příčníků na podélníky je 75 kg včetně příčníků, zatímco nosnost příčníků na pevné body je 50 kg včetně příčníků, tzn. 45 kg bez příčníků. Zřejmě to je dáno rozložením tlaku nákladu na větší plochu u podélníků. Ta nižší nosnost nákladu na příčnících na pevné body může tedy být dána slabší střechou za účelem lepších jízdních vlastností auta.

Je zvláštní, že max. nosnost 45 kg je udávána také u předchozí generace Mazdy CX-5, pro kterou prodává příčníky na pevné body také Thule, ale na svých stránkách Thule uvádí nosnost 75 kg. Na stávající CX-5 prodává Thule příčníky pouze na hagusy nebo s uchycením "pod" dveře auta a u obou uvádí hmotnost také 75 kg. Teď sháním střešní box a prodejce Thule mně potvrdil, že patky příčníků jsou úplně stejné jako od Thule, jenom lišty se trochu liší, ale také vypadají hodně podobně.

Na zahraničním Mazda fóru jsem četl zkušenost uživatele, který měl neoriginální příčníky s uchycením pod dveře (značku si už nepamatuju), hodil na střechu dva kajaky a po dojetí měl na střeše v místech uchycení příčníků na střeše promáčkliny.

Máte někdo u KE nebo u KF zkušenost se zatížením příčníků na pevné body nad max. hmotnost udávanou Mazdou? Není to jenom marketingový tah, aby Mazda více prodávala podélníky? Nebo při přetížení opravdu hrozí poškození střechy?

Pomalu se chystáme na dovolenou, velkou část kufru zabere kočárek, a kufry s oblečením, plínama atd. chci dát do rakvičky, a právě proto řeším max. zatížení střechy.

Jinak co se týká střešního boxu, vybírám mezi Thule Force XT L a Thule Force XT XL. Papírově by i s tím větším měly jít otevřít páté dveře, to bych si ale ještě ověřil přímo v obchodě, až ho naskladní. Kvůli váhovému limitu střechy teď nevím, jestli nekoupit menší box, který je asi o 3 kg lehčí, ale zase se do něj vejdou jenom kratší lyže.

Asi to moc řeším a už mě z toho jde hlava kolem :-) Budu rád za každý postřeh.
 
Dobrý den,
přispěji jen krátkým komentářem. Jako poměr cena výkon jsem osobně zvolil box Hakr Magic Line 400 a příčníky Thule nad dveře. Hakr je dostatečně pevný a velký a příčníky mi nepískají tak jako od Hakru. Takže spokojenost. Domnívám se (laicky), že s nosností na tom je nejlépe příčník, potom připevnění nad dveře (z důvodu rozložení síly) a nejhůře pevné body.

Ovšem dnes, bych tehdy nešetřil a pořídil příčníky, protože jak děti povyrostou a budete na střechu každý týden montovat nosiče na kola apod... tak je to rychlejší varianta montáže než při montáži nad dveře a větší nosnost.

sg
 
Díky za názor. Jsme na tom stejně, dnes už bych si taky pořídil podélníky. Hakr Magic Line 400 mám ještě nějaký starší typ s U třmeny a s dírami na dně boxu, což nepasuje do Mazda-Thule nosičů. Na Hakru mi sdělili, že žádné řešení není, takže musím koupit box nový.

Je fakt, že u předchozího Focusu jsem měl taky příčníky na pevné body, přetížení rakvičky jsem nikdy neřešil, a že jsem to nešetřil a nic se nestalo.

Pořád také přemýšlím nad variantou jít do podélníků, ale co s těmi lištami a příčníky na pevné body? Už tak mám doma zbytečnou rakev. Kdyby měl někdo o lišty a příčníky zájem, tak se klidně ozvěte. Příčníky mám smontovaný na autě něco přes týden, ale ještě jsem na nich nic nevezl.

Zase na druhou stranu pochybuju, že si tu hmotnost všichni hlídají, a že by se tedy nevědělo tom, že se někdy někomu něco stalo s autem.
 
Podelniky trochu huci/svisti pri rychle jizde a na dalnici, i kdyz na nich neni nic nasazene. Nekdo to nevnima a je mu to jedno, mne to hrozne vadi (jak na CX-5, tak na 6 Wagon).

Pouzivame na CX-5 a predtim i na CX-3 a 6 Sedan pricniky na pevne body, original Thule od Mazdy, box Neumann S Line, ktery patri mezi lehci/mensi, a hmotnostne je to na zimni dovolenou tak tak. Dvoje sportovni tvrdy=tezky lyze, dvoje detsky lyzicky, kocarek, boby, par veci jako vypln, a hned jsme na nejakych 35 a mozna i 40 kilech. Takze s boxem a pricnikama jsme lehce pres udanou nosnost, ale nic se zatim nikdy nezdeformovalo :).

Myslim ze urcitou roli na te deformaci strechy nebo uchytnych bodu bude hrat i jizdni styl s rakvi, clovek potkava hodne zavodniku, kteri s rakvi jezdi treba i 180 km/h, nebo s ni "zavodi" do zatacek, a pak jsou urcite ty body/kastle o hodne vic zatizene. Staci zkusenost treba z motorky, o kolik s narustajici rychlosti rostou sily, ktere se snazi cloveka sundat, kdyby se zvednul :). Urcite tam bude velka rezerva, aby to podrzelo i pri nehode nebo uhybnem manevru, ale ty pusobici sily se zvysuji exponencialne, takze kdyz se nekdo podiva k 200 km/h nebo udela prudky manevr s 2x pretizenou rakvi, nedivil bych se nicemu.

Ja s ni jezdim podle predpisu, doporuceni je myslim max 120 km/h, coz vyjimecne pri predjizdeni nebo na nejakych usecich lehce prekrocim (tak do 140, vic bych si netroufl), a v pohode.
 
Back
Top