Nakonec jsem šel do speciální lišty od Mazdy (odšupovací záslepky) a orig. Mazda příčníků na pevné body.
Nevšiml jsem si poměrně dost důležitého údaje na stránkách Mazdy, že nosnost příčníků na podélníky je 75 kg včetně příčníků, zatímco nosnost příčníků na pevné body je 50 kg včetně příčníků, tzn. 45 kg bez příčníků. Zřejmě to je dáno rozložením tlaku nákladu na větší plochu u podélníků. Ta nižší nosnost nákladu na příčnících na pevné body může tedy být dána slabší střechou za účelem lepších jízdních vlastností auta.
Je zvláštní, že max. nosnost 45 kg je udávána také u předchozí generace Mazdy CX-5, pro kterou prodává příčníky na pevné body také Thule, ale na svých stránkách Thule uvádí nosnost 75 kg. Na stávající CX-5 prodává Thule příčníky pouze na hagusy nebo s uchycením "pod" dveře auta a u obou uvádí hmotnost také 75 kg. Teď sháním střešní box a prodejce Thule mně potvrdil, že patky příčníků jsou úplně stejné jako od Thule, jenom lišty se trochu liší, ale také vypadají hodně podobně.
Na zahraničním Mazda fóru jsem četl zkušenost uživatele, který měl neoriginální příčníky s uchycením pod dveře (značku si už nepamatuju), hodil na střechu dva kajaky a po dojetí měl na střeše v místech uchycení příčníků na střeše promáčkliny.
Máte někdo u KE nebo u KF zkušenost se zatížením příčníků na pevné body nad max. hmotnost udávanou Mazdou? Není to jenom marketingový tah, aby Mazda více prodávala podélníky? Nebo při přetížení opravdu hrozí poškození střechy?
Pomalu se chystáme na dovolenou, velkou část kufru zabere kočárek, a kufry s oblečením, plínama atd. chci dát do rakvičky, a právě proto řeším max. zatížení střechy.
Jinak co se týká střešního boxu, vybírám mezi Thule Force XT L a Thule Force XT XL. Papírově by i s tím větším měly jít otevřít páté dveře, to bych si ale ještě ověřil přímo v obchodě, až ho naskladní. Kvůli váhovému limitu střechy teď nevím, jestli nekoupit menší box, který je asi o 3 kg lehčí, ale zase se do něj vejdou jenom kratší lyže.
Asi to moc řeším a už mě z toho jde hlava kolem
Budu rád za každý postřeh.