• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Střešní nosič

Kam dávat kola u CX-5

  • Na střechu

    Hlasy: 4 12,1%
  • Na páté dveře

    Hlasy: 2 6,1%
  • Na tažné zařízení

    Hlasy: 27 81,8%

  • Celkem voličů
    33
Ja už len priečinky na pevné body na zimu na truhlu, kde nosnosť fakt stačí.
Bicykle už na strechu dávať nebudem. Montovať 3. bike do stredu ma SUV ma fakt nebaví. Dávam namontovať ťažné a nosič za auto.
 
Mam od letosniho jara tazne, ale nosic na kola jsme objednaval teprve tento tyden, pritom jsme ale uz minuly tyden musel odvezt dve kola. Jsem rad, ze jsem se utvrdil v tom, ze vozit na SUV kola na strese, neni uplne nejvhodnejsi. Mam koleme 185cm, ale i tak jsme musel stoupnout na prah, takze v jednom okamziku jsem tam s kolem ve zvyzenych rukach balancoval na prahu dveri a snazil se trefit na to spravne misto ve stojanu. Mam srovnani s 6kou a tam to bylo o poznani jednodussi a bez nutnosti stoupat na prah. Navic pri jizde aby si uz clovek daval pozor treba na nizke viadukty :p. No co vam mam povidat, uz se tesim, az mi dorazi nosic na kouly. ;)
 
Orientačně jsem vážil věci, které budu v rakvi převážet a ono to tak strašný nakonec nebude. Třeba jenom moje lyže váží asi 5,5 kg a případně ty kufry s oblečením taky nebudou vážit zase tak moc.

Také jsem ještě zkoušel pevnost uchycení nosičů na autě a připadá mi to velmi pevné. Předpokládám, že střecha bude v místech jejich uchycení nějak zesílená nebo jinak uzpůsobená.

Pro jistotu jsem šel ale nakonec do lehčí rakvičky, a to Thule Touring L, má 15 kg a papírově se do ní vejdou 180 cm dlouhé lyže, reálně ještě delší, krásně pasujou na Mazda/Thule příčníky a ještě jsem k tomu dostal zdarma obal. Nastupující řady Thule boxů jsou o poznání těžší.

Je zajímavé, že s touto rakví auto při vyšších rychlostech hučelo méně než se samotnými příčníky. To mě opravdu překvapilo.

Všechno už jsem shodil dolů, zabalil a už mám zase krásně prázdnou střechu.

Jinak souhlasím s tím, že s rakví se musí jezdit opatrněji, a že kola je lepší dát na kouli na držák za auto.
 
Je zajímavé, že s touto rakví auto při vyšších rychlostech hučelo méně než se samotnými příčníky. To mě opravdu překvapilo.

S tim Neumann S Line taky. Podle me je to tim, ze se vzduch toci (vznika vir) az za koncem rakve, nikoliv hned za prvnim pricnikem.
 
Zdravím Vás, riešim taký problém na predchádzajúcej Mazde CX-5 (2012) verzia KE som mal strešný nosič číslo dielu: KD45-V4-701A. Ale nakoľko mám teraz nový model CX-5 (2019 ročník) KF neviem či to bude pasovať aj túto verziu. Skúšal tu niekto ten strešný nosič z predchádzajúcej na novej verzii KF? Dík za odpovede
 
Zdravím Vás, riešim taký problém na predchádzajúcej Mazde CX-5 (2012) verzia KE som mal strešný nosič číslo dielu: KD45-V4-701A. Ale nakoľko mám teraz nový model CX-5 (2019 ročník) KF neviem či to bude pasovať aj túto verziu. Skúšal tu niekto ten strešný nosič z predchádzajúcej na novej verzii KF? Dík za odpovede
Zdravím, měl jsem podobný problém, příčníky s patkami na starší model Mazdy KE, ale upravil jsem je na KF viz příspěvek: https://www.mazdaklan.cz/threads/stresni-nosic.3216/#post-75863. Snad vám to pomůže.
 
Ďakujem za typ. Ale ešte otázka: A čo dĺžka starých KE priečnych nosičov je to OK? Lebo mne sa zdá, že sú rôzne dĺžky. A taktiež sa mi zdá, že ja na mojej novej CX-5-ke nemám tie krytky na miestach kde sú úchyty, ale mám jeden dlhý kus od predného okna až po piate dvere (
). A taktiež by som chcel vedieť ako dať dole tie krytky. Predtým to bolo super ale teraz neviem kde je to prichytené a bojím sa aby som niečo neulomil.
 
Nie nemám. Mám ich cele v kuse bez dier na skrutky. Ale už som si ich bol objednať a keď ich namontujem, tak skúsim tie nosiče z predchádzajúcej verzie. Som zvedavý či budú pasovať, lebo na predajni v MAZDE mi nevedeli povedať či budú pasovať...
 
Ahoj kluci, bohužel po havarii kdy ne vlastní vinou(paní do nás najela v protisměru) je auto prohlášeno pojištovnou jako totální škoda :confused: Takže zůstal mi originální střešní nosič a kdyby někdo chtěl tak i originál Mazdácké 17" alu kola na nových zimních pneu(kupoval jsem je na konci ledna a mají najeto nula nula nic). Případný zájem pořešíme přes SZ, děkuji.
 
Zdravím je možné mít tyhle nosiče na Mazdě? Mám je z původní cx3 a sotva jsem je využil. Thule Evo Clamp
20210103_181102.jpg 20210103_181110.jpg 20210103_181119.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Ahoj kluci, bohužel po havarii kdy ne vlastní vinou(paní do nás najela v protisměru) je auto prohlášeno pojištovnou jako totální škoda :confused: Takže zůstal mi originální střešní nosič a kdyby někdo chtěl tak i originál Mazdácké 17" alu kola na nových zimních pneu(kupoval jsem je na konci ledna a mají najeto nula nula nic). Případný zájem pořešíme přes SZ, děkuji.
Dobrý den, máte ještě nosiče? Děkuji
 
Poslední úprava moderátorem:
Kto tu máte nosič na holej streche - je tam nejak riešené aby to nepoškodilo lak na streche a hornom ráme okolo dverí? Drží to poriadne, nebojíte sa že sa to napr na diaľnici vytrhne?

Nemám lyžiny a v Mazde za ne chcú viac ako som ochotný s ohľadom na ich využitie dať (a nepáčia sa mi),.. Využijem to len párkrát na požičaný box.
 
Mam orig nosic do kotevních bodů (bez lyžin), laku se skoro nedotýká, převážně jen těch černých lišt. Drží jako přikovaný, vytržení se opravdu nebojím... Cena byla cca 5k, coz je srovnatelné s Thule apod.
 
Ja práve chcem úplne najjednoduchší možný spôsob, budem si to asi celé požičiavať a možno raz a naposledy, nechcem kvôli tomu robiť nejaké úpravy a diery do tesnenia.. :)
 
Mnohokrát jsem už použil nosič uchycený za rám dveří. Vždy rám dveří i patky nosiče před nasazením očistím. Dosud vše OK. Vozím max 4 kola nebo střešní box. Na dálnici 130km/h bez problémů.
 
Back
Top