• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Střešní nosič

Kam dávat kola u CX-5

  • Na střechu

    Hlasy: 4 12,1%
  • Na páté dveře

    Hlasy: 2 6,1%
  • Na tažné zařízení

    Hlasy: 27 81,8%

  • Celkem voličů
    33
Nějaké novější skušenosti s příčníky pod dveře? Pro CX 5 rv od 2018 KF. Nějaký problém s poškozením laku? Uvažuju o Thule wing bar evo. Mají případně ty kovové háky ve dveřích nějakou ochranu?

Díky
 
Nakonec jsem šel do speciální lišty od Mazdy (odšupovací záslepky) a orig. Mazda příčníků na pevné body.

Nevšiml jsem si poměrně dost důležitého údaje na stránkách Mazdy, že nosnost příčníků na podélníky je 75 kg včetně příčníků, zatímco nosnost příčníků na pevné body je 50 kg včetně příčníků, tzn. 45 kg bez příčníků. Zřejmě to je dáno rozložením tlaku nákladu na větší plochu u podélníků. Ta nižší nosnost nákladu na příčnících na pevné body může tedy být dána slabší střechou za účelem lepších jízdních vlastností auta.

Je zvláštní, že max. nosnost 45 kg je udávána také u předchozí generace Mazdy CX-5, pro kterou prodává příčníky na pevné body také Thule, ale na svých stránkách Thule uvádí nosnost 75 kg. Na stávající CX-5 prodává Thule příčníky pouze na hagusy nebo s uchycením "pod" dveře auta a u obou uvádí hmotnost také 75 kg. Teď sháním střešní box a prodejce Thule mně potvrdil, že patky příčníků jsou úplně stejné jako od Thule, jenom lišty se trochu liší, ale také vypadají hodně podobně.

Na zahraničním Mazda fóru jsem četl zkušenost uživatele, který měl neoriginální příčníky s uchycením pod dveře (značku si už nepamatuju), hodil na střechu dva kajaky a po dojetí měl na střeše v místech uchycení příčníků na střeše promáčkliny.

Máte někdo u KE nebo u KF zkušenost se zatížením příčníků na pevné body nad max. hmotnost udávanou Mazdou? Není to jenom marketingový tah, aby Mazda více prodávala podélníky? Nebo při přetížení opravdu hrozí poškození střechy?

Pomalu se chystáme na dovolenou, velkou část kufru zabere kočárek, a kufry s oblečením, plínama atd. chci dát do rakvičky, a právě proto řeším max. zatížení střechy.

Jinak co se týká střešního boxu, vybírám mezi Thule Force XT L a Thule Force XT XL. Papírově by i s tím větším měly jít otevřít páté dveře, to bych si ale ještě ověřil přímo v obchodě, až ho naskladní. Kvůli váhovému limitu střechy teď nevím, jestli nekoupit menší box, který je asi o 3 kg lehčí, ale zase se do něj vejdou jenom kratší lyže.

Asi to moc řeším a už mě z toho jde hlava kolem :) Budu rád za každý postřeh.
Prosím jak vysoký je příčník měřeno od černé lišty ve střeše auta po vrchní plochu příčníku?

Pilníkem by to bylo o několik centimetrů na věčnost, protože se s ním člověk nemůže pohybovat po dlouhé dráze skrz (uvnitř je příčka) a musí se fidlat jen o centimetr tam a zpět :). Teoreticky nějaká malá frézka na vrtačce by mohla stačit.

Nakonec jsem se smíříl s vlastnictvím dalšího příčníku a objednal v CarStaru nový, přímo pro CX-5, ten KB8N-V3-840.

Je fakt škoda, že to Mazda nemá vyřešené nějak univerzálně, aby si člověk mohl kupovat třeba jen nové patky nebo dokonce jen nové dosedací plochy patek (proč jsou oddělitelné, když je Mazda neprodává zvlášť?), aniž by musely zasahovat zlaté české ručičky nebo člověk musel mít tolik kompletních příčníků, kolik aut. Tyče jsou skoro u všech stejně dlouhé, stejně zahnuté, střechy mají podobné sklony v místě bodů (navíc by nebyl problém to výrobně zcela sladit, kdyby se chtělo), tak o co jde.

Všude se lidi rozčilují nad nějakými přešlapy u Mazdy, mně tohle pod vlivem aktuálních emocí připadá jako jeden z těch největších přešlapů.
Prosím jak vysoký je příčník měřeno od černé lišty ve střeše auta po vrchní plochu příčníku?
 
Uz nemam ani mazdu, ani pricniky :)
 
Zdravím mohl bych poprosit o fotky? Díky
Dobrý den, je stále bezproblémově funkční řešení pro strešní nosič na mazdu cx5 r.v. 2019 (montáž na pevné body ve střeše) popužití montážního kitu pro cx5 1. generace? Prosím taky o sdělení katalogového čísla montážního kitu pro cx5 1. generace. Děkuji

Zdravím :) Taky jsem řešil příčníky na střechu, ale jelikož nemám hagusy (originály za 10 tis??!), tak pro mě přicházela v úvahu jen origo verze od Mazdy, ale ta se mi popravdě nelíbila ani vzhledem ani funkčně - navíc udávaná nosnost cca 40 kg mi přijde dost málo. Objednal jsem proto lišty na pevné body (cca 1100 Kč v autorizáku) a potom Thule Wingbar příčníky v černé matné na pevné body. Jen pozor, nenabízejí tuto variantu pro CX 5 KF, ale jen pro tu starší. Po drobné úpravě malých plíšků, které drží patky příčníků, tak pasují i na mojí KF (tj. od roku 2017). Kdyby byl zájem, tak můžu přidat fotku a třeba někomu pomůžu v rozhodování. Thule Wingbar můžu jedině doporučit, jediné co hučí cca od 100 km/h je střešní box, ale jinak příčníky jsou super - jen pokud jsou mokré, tak jsou trochu slyšet, ale přičítám to spíš krycí gumě v drážkách.
Dobrý den, je stále bezproblémově funkční řešení pro strešní nosič na mazdu cx5 r.v. 2019 (montáž na pevné body ve střeše) popužití montážního kitu pro cx5 1. generace? Prosím taky o sdělení katalogového čísla montážního kitu pro cx5 1. generace. Děkuji
 
Ahoj, to by mne take zajimalo. Myslim, ze se jedna o Kit 3069. Objednal jsem jej (byl stejny, jako postoval Hanes) ale prislo mi, ze bych musel protahnout tu diru na sroub tak skoro o 0,5cm, aby se ty gumove podlozky kitu hezky opirali o roh drazky na strese. Plus jsem jeste nerozklicoval jaky part number pak volit u Thule pricniku v pripade zajmu o Thule Wingbar Edge propadne EVO. Nemate prosim nekdo foto toho plechu od kitu bez sroubu? Aby bylo videt, o kolik je to protazene? Neprislo mi, ze je to zvladnutelne rucne bez nejake frezky. Diky moc.
 
Mám doma příčníky a patky Thule Wingbar Edge 9595 (s monážním kitem na jiné auto). Mysel jsem že demontuji montážní kit (pasujcí na jiné auto), dokoupím montážní kit vhodný pro mazdu cx5 1. generace, kit. č. 3069, který případně mírně upravím dle příspěvku Hanese, namontuji na cx5 2. genarace a bude to sedět. Zatím kit 3069 nemám koupený, tak nevím.

Mám doma příčníky a patky Thule Wingbar Edge 9595 (s monážním kitem na jiné auto). Mysel jsem že demontuji montážní kit (pasujcí na jiné auto), dokoupím montážní kit vhodný pro mazdu cx5 1. generace, kit. č. 3069, který případně mírně upravím dle příspěvku Hanese, namontuji na cx5 2. genarace a bude to sedět. Zatím kit 3069 nemám koupený, tak nevím.
Příčníky Thule WingBar Edge 9595 a montážní kit Thule 3069 mají dle popisu prodejce sdět na Mazdu CX-5 2012-2017 s pevnými body

 

Přílohy

  • 183069.pdf
    443,4 KB · Zobrazení: 13
Prosím měl by někdo k dispozici (k zvřejnění, ofocení, přeposlání, pdf soubor, či podobně ...) návod k montáži original nosiče Mazda k montáži do střechy na pevné body KB8N-V3-840? Moc předem děkuji.

Uz nemam ani mazdu, ani pricniky :)
Prosím měl by jste k dispozici (k zvřejnění, ofocení, přeposlání, pdf soubor, či podobně ...) návod k montáži original nosiče Mazda k montáži do střechy na pevné body KB8N-V3-840? Moc předem děkuji.
 
Návod k montáži original nosiče Mazda k montáži do střechy na pevné body KB8N-V3-840.
Je to stejné (subjektivně mi to tak připadá) jako montážní kit Thule 3069 na Mazdu CX-5 2012-2017.
Jen je asi rozdíl ve tvaru gumy montážního kitu.
 

Přílohy

  • Final FI KB8NV3840 (Roof carrier (Bolt-up type))_Inst_Pi_0_20170130.pdf
    3 MB · Zobrazení: 16
Návod k montáži original nosiče Mazda k montáži do střechy na pevné body KB8N-V3-840.
Je to stejné (subjektivně mi to tak připadá) jako montážní kit Thule 3069 na Mazdu CX-5 2012-2017.
Jen je asi rozdíl ve tvaru gumy montážního kitu.
Mám doma 2x příčníky od Thule, které chci používat na CX5 KF. Jedny jsou tutově z předchozí generace KE a podle mně ty druhé taky. Když si najdu o víkendu čas, zkusím to tam namontovat, údajně by to mělo s drobnou úpravou pasovat.
 
Nějaké novější skušenosti s příčníky pod dveře? Pro CX 5 rv od 2018 KF. Nějaký problém s poškozením laku? Uvažuju o Thule wing bar evo. Mají případně ty kovové háky ve dveřích nějakou ochranu?

Díky
Oživím tenhle dotaz, taky hledám odpověď.
 
Tie háky čo sa zavrú do dverí ochranu nemajú, je to čistý kov, guma sa dotýka len strechy. Použil som ich už 3x a žiadne poškodenie nevidím (z toho raz boli nasadené celé leto), horšie to je s tou gumovou časťou na streche, tam sa mi to nejak zamastilo a ani dve zbežné umytia si s tým neporadili a stále vidno, kde tie pätky boli (aspoň to nabudúce nemusím merať).
Musím to skúsiť ešte raz nejak odmastniť, je to len špinavé, škrabance tam nevidím, tak to snáď nejak pôjde.

1708357206402.png
 
Diky za vesmes pozitivni zkusenost. Nicmene nove auto stoji pres mega a porad jsem na vazkach, jestli chci davat kov na lak. Jestli neudelat nejprve podelniky. Maji podelniky jeste nejake vyhody nebo nevyhody? Jeste jsem podelniky na aute nikdy nemel.
 
Mne osobne sa tie strieborné lyžiny nepáčia, keby boli čierne, možno by som ich zvážil + stoja 13000 bez montáže, čo tiež nie je zadarmo s ohľadom na ich využitie.
Teraz by som možno volil montáž na tie pevné body v streche. Netreba merať umiestnenie nosiča na streche a nie sú na streche trvalo lyžiny (box na streche mám 2 týždne v roku). Vtedy som mal trošku strach zo zatekania vody, keď sa tam vŕta v tesnení.
 
Diky za vesmes pozitivni zkusenost. Nicmene nove auto stoji pres mega a porad jsem na vazkach, jestli chci davat kov na lak. Jestli neudelat nejprve podelniky. Maji podelniky jeste nejake vyhody nebo nevyhody? Jeste jsem podelniky na aute nikdy nemel.
Na mojom starom Mitsubishi, mám pod držiakmi nosiča nalepené folie, takže kov-folia-farba (pôvodná farba pod držiakom je uplne ako nová).
Skus na e-shope kupiť odolnu ochrannu foliu na auta a umiestni pod držiak nosiča.
 
Back
Top