• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Svíčky a jiný spotřební materiál

  • Vlákno založil Vlákno založil Ladman
  • Datum založení Datum založení
@M36 Já bych to asi tolik neřešil. Pokud to hodí třeba 50000-100000 zápalu na všech válcích dohromady v pořádku a do toho to hodí 1 chybný, tak to není nic nad čím bych se vůbec pozastavoval. Problém by podle mě byl kdyby to tam skákalo po desítkách nebo by to bylo za sebou kdyby to i cukalo s autem.
Teď nejsem u PC abych si o tom víc přečetl, ale mám takový tušení že to i rozděluje jestli to jsou vynechaný zážehy nebo špatný zážehy co ovlivňují emise a v tom je rozdíl. Špatný zážeh co ovlivňuje emise může být jakýkoliv zážeh, kde jen nedošlo ke správnému spálení směsi a vynechaný je prostě nehozená jiskra (nebo že se nespálilo vůbec nic).
Já na tyhle údaje koukám jen informativně, když potřebuju v rychlosti zkontrolovat auto při prohlídce. Daleko důležitější pro mě je jak svíčka vypadá po vymontování a jakou má barvu (zrzavá jako liška = všechno v naprostým pořádku)
Ve ForScanu jsou ty dva piny MF_CAT souvisí s katíkem a pak to MF_EMI s těmi emisemi. Měl jsem nejdřív obojí, ale oboje ukazovalo úplně stejný chyby, tak jsem si nechal jenom MF-CAT a celkový MF_EMI_TTL na kontrolu. Fotku se svíčkami jsem sem dával v pátek a kromě svíčky na 4. válci byli všechny podle mě normál - jak liška. Na 4. válci byla čmoudlá a i po výměně házela paradoxně nejvíc chyb (možná náhoda) a to tam je i nová cívka (jinak prvně odešla cívka na 1. válci). Jinak auto nikdy necukalo a necuká, až na občasné zacukání za studena asi kvůli vyhřátýmu přítlačáku (mám na to smůlu). Bohužel těch nesmyslnejch 550 ot/min. u GJ netvoří tak čistý dojem jako cca 750 ot/min. u předchozí 6ky GY 1.8 nebo 3ky BK 2.0., nemluvě o cvrdlikání čerpadla a různých pazvuků, na který nejsem zvyklý...i jsem si googlil videa, jak má Sky-G znít, abych se s tím sžil ;) No jsem asi na tyhle věci cíťa. Ještě jednou dík.

Jo a ještě prosím o radu, jestli se musí resetovat ECU/odpojit baterka s výměnou svíček nebo si to mazda schroustá sama? Dík
 
@M36 po výměně svíček i cívek není třeba nic dělat.
 
Nakonec jsem měnil stejně baterku ve snaze vyřešit RVM, ale je to fajn vědět do budoucna, abych se kvůli tomu třeba zbytečně nevytrestal jako u předchozí 6ky.
 
Doplnuju moje predchozi prispevky s vymenou svicek. Pro zvedavost jsem premeril odtrh tech puvodnich NGK s 90t najezdem a maji 1.15 mm, vyjma z 3. valce, ktera ma spis 1.1 mm, tech 1.15 mm se nevleze. Novy maji papirove i merenim 1.1 mm. Takze kvalitni asi budou, kdyz nejsou upaleny...
 
Tiež si idem sviečky vymeniť sám. Na 2,5i teda tieto NGK 94124 ILKAR7L11 a uťahovací moment je 20 nm alebo rukou na doraz a o 1/2 otáčky dotiahnuť? Ďakujem.
 
Poslední úprava:
Tiež si idem sviečky vymeniť sám. Na 2,5i teda tieto NGK 94124 ILKAR7L11 a uťahovací moment je 20 nm alebo rukou na doraz a o 1/2 otáčky dotiahnuť? Ďakujem.
Já utahoval zatím vždy dle předepsané otáčky/uhlu, jak s podložkou, tak s konusem. Asi bych kvůli tomu momentak nekupoval 😉
 
Po zaplevelení @Theodorek vlákna o klínových řemenech a napínáku
dávám info jak vypadají tyto díly na Sky-G 2.5 (KF 2018) po 6 letech a 103000km.
Hlavní jsou ty vytrhaný klínky na velkým řemenu
IMG_20240926_172239_hdr.jpg
Malý řemen vypadal dobře, ale jelikož je samonapínaci, tak jeho výměnu není dobrý podceňovat
IMG_20240926_181402.jpg
A tady je porovnání napínáku s kladkou origo Mazda-INA a čistě INA
IMG_20240926_173314_hdr.jpg
IMG_20240926_173326_hdr.jpg

Jinak i s pokecem (s @romin 👍 :) ) máte práci do hodiny hotovou (bez pokecu je to práce na cca 20 minutek ani ne) a potřebuje k tomu jen 14ku a 17ku klíče (očkoplochý) na povolení napínáku a jeho sundání + 21ku idealně oříšek na ráčnu aby jste si mohli zatočit s klikou (točí se vždy ve směru hodinových ručiček/rotace motoru) + 10ku oříšek na ráčničku na sundání spodního deklu motoru. Nebo to jde udělat přes zvednutý a sundaný spolujezdcovo kolo.
Pokud měníte jen velký řemen a napínací kladku tak pod auto vůbec nemusíte - dělá se to horem přes kapotu.
 
Poslední úprava:
Po zaplevelení @Theodorek vlákna o klínových řemenech a napínáku
dávám info jak vypadají tyto díly na Sky-G 2.5 (KF 2018) po 6 letech a 103000km.
Hlavní jsou ty vytrhaný klínky na velkým řemenu
Zobrazit přílohu 53220
Malý řemen vypadal dobře, ale jelikož je samonapínaci, tak jeho výměnu není dobrý podceňovat
Zobrazit přílohu 53221
A tady je porovnání napínáku s kladkou origo Mazda-INA a čistě INA
Zobrazit přílohu 53222
Zobrazit přílohu 53223

Jinak i s pokecem (s @romin 👍 :) ) máte práci do hodiny hotovou (bez pokecu je to práce na cca 20 minutek ani ne) a potřebuje k tomu jen 14ku a 17ku klíče (očkoplochý) na povolení napínáku a jeho sundání + 21ku idealně oříšek na ráčnu aby jste si mohli zatočit s klikou (točí se vždy ve směru hodinových ručiček/rotace motoru) + 10ku oříšek na ráčničku na sundání spodního deklu motoru. Nebo to jde udělat přes zvednutý a sundaný spolujezdcovo kolo.
Pokud měníte jen velký řemen a napínací kladku tak pod auto vůbec nemusíte - dělá se to horem přes kapotu.
A jakýho výrobce řemenů preferuješ?
 
Po zaplevelení @Theodorek vlákna o klínových řemenech a napínáku
dávám info jak vypadají tyto díly na Sky-G 2.5 (KF 2018) po 6 letech a 103000km.
Hlavní jsou ty vytrhaný klínky na velkým řemenu
Zobrazit přílohu 53220
Malý řemen vypadal dobře, ale jelikož je samonapínaci, tak jeho výměnu není dobrý podceňovat
Zobrazit přílohu 53221
A tady je porovnání napínáku s kladkou origo Mazda-INA a čistě INA
Zobrazit přílohu 53222
Zobrazit přílohu 53223

Jinak i s pokecem (s @romin 👍 :) ) máte práci do hodiny hotovou (bez pokecu je to práce na cca 20 minutek ani ne) a potřebuje k tomu jen 14ku a 17ku klíče (očkoplochý) na povolení napínáku a jeho sundání + 21ku idealně oříšek na ráčnu aby jste si mohli zatočit s klikou (točí se vždy ve směru hodinových ručiček/rotace motoru) + 10ku oříšek na ráčničku na sundání spodního deklu motoru. Nebo to jde udělat přes zvednutý a sundaný spolujezdcovo kolo.
Pokud měníte jen velký řemen a napínací kladku tak pod auto vůbec nemusíte - dělá se to horem přes kapotu.
M3 má sice jen 55 000km ale stáří těch 6 let. Koukal jsem, že mám pouze nepatrně mastnou tu krycí černou gumu z vnitřní strany, ale předpokládám že i to je znak k blížící se výměně?
Mimochodem, když jsem půl roku zpět měnil řemeny za nové originál (měněno pouze preventivně bez zjevných známek poškození), je nutné při výměně napínací kladky tyto řemeny měnit znovu nebo je mohu zpět nasadit a řešit až zase za delší interval?
 
Já měsíc zpátky měnil olej na autě a při té příležitosti kontroloval napínací kladku. Byla lehce zamaštěná,tak jsem ji odmašťovačem očistil. Od té doby je čistá. Kladka nehází,nevylučuje žádné zvuky,řemeny pohledově ok. Za mě , zbytečné měnit. Najeto 70 tis,stáří auta 6 let.
 
Taky si myslím. Jako jasně když prosakuje tak že jsou nahozeny i řemeny tak výměna neodkladna. Ale též sotva zaznamenatelny opar mastnoty kolem gumy jinak vše kolem suché. Takže předpokládám že nějakou dobu ještě zvládne vpohode.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Moje svíčky origo NGK iridiovky měly najeto 61tkm, autu se nechtělo moc nad 5000 otáček a po studeným startu to docela kouřilo bíle, ale olej nemizel. Po výměně za nový (Denso platinový) je auto za studena klidnější nezní jak diesel, podstatně míň kouří a už jde i krásně do otáček, konečně je poznat ta Stage 1.

PXL_20241114_173938559.jpg
 
Moje svíčky origo NGK iridiovky měly najeto 61tkm, autu se nechtělo moc nad 5000 otáček a po studeným startu to docela kouřilo bíle, ale olej nemizel. Po výměně za nový (Denso platinový) je auto za studena klidnější nezní jak diesel, podstatně míň kouří a už jde i krásně do otáček, konečně je poznat ta Stage 1.

Zobrazit přílohu 54090
Tak třeba ty svíčky dostávali v zimně 2 km na nákup a zpět, že jsou už v 61 tisíc špatný... je to málo, ale častý destiček ve válcich bez následného vypálení asi svíčkám proste nesvědčí :p Hlavně, že už to jezdí dobře :cool:
 
Já teda dost přemýšlím,jestli nekoupít Densa. V létě jsem svíčky měnil v 60 tis km. Dával jsem NGK a teda docela zklamání. Přijde mi,že motor dost pocukává.
20230901_122254.jpg
 
Poslední úprava:
Já teda dost přemýšlím,jestli nekoupít Densa. V létě jsem svíčky měnil v 60 tis km. Dával jsem NGK a teda docela zklamání. Přijde mi,že motor dost pocukává.
Já jsem dal mnohem levnější Bosch, a motor už necuká. S originálními Densy ano. Jen ještě nevím, kolik ty Boschky vydrží. Ale při třetinové ceně je klidně vyměním dřív.
 
Dal jsem Denso a auto se hlavně za studena zklidnilo
 
Cukání je největší ,když se jede ustálenou rychlostí. Při akceleraci nebo na volnoběh nic nepociťuji.
Že by se jednalo o kopie si nemyslím. Bral jsem je tuším z mlparts a i jsem je před montáží proměřoval.
 
Poslední úprava:
Back
Top