• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Tlumiče a pružiny

Ahoj.Stále řeším to klepání od nápravy. Teď se to o něco zhoršilo viz. video. Nemůže to být homokyneťák?
Čep v nápravě i čep řízení je měněný.
 
Zdravím ve spolek, mám menší problém na zadní nápravě něco klepe přenáší se to do interiéru viz odkaz
a
, minulí rok před koupí výměna tlumičů a tyček stabilizátoru+uložení vše bez problému ale těd v zimně pozoruji klepání(ťukání) do interiéru levá strana za řidičem,nic méně se to projevuje při nízké rychlosti a velké nerovnosti na vozovce,v kufru nic pohozeného není. Děkuji za rady :)
 
Ruku do ohně za to nedám, ale myslím si že čistě jen to horní uložení zadních tlumičů je stejný pro všechny GJ
 
Tak dnes výměna za nový doraz na obou stranách,ale přijde mi to dost podobné možná až stejné ještě tam něco ťuká mám ještě podezření na https://www.ebay.com/itm/392411014307

Na druhé straně když vezmu za brzdový kotouč tak žádné ťukání ale v první videu je to slyšet jak to ťuka, další nápad nebo rada? Děkuji ?
 
Hoši neměl by někdo nákres přední a zadní nápravy (tlumiče + kostí stabilizátorů, přední ložiska atd.) včetně utahovacích momentů? Chystám se něco málo měnit tak bych to rád udělal tak jak se má ?
 
Hoši neměl by někdo nákres přední a zadní nápravy (tlumiče + kostí stabilizátorů, přední ložiska atd.) včetně utahovacích momentů? Chystám se něco málo měnit tak bych to rád udělal tak jak se má ?

18A43990-4CC2-410F-AAB9-ABA87A6E40CA.jpeg A48FDE51-40FB-43C2-B8F8-BEF31959C7BC.jpeg
 
Ahoj,

Metodou pokus/omyl jsem se, přes nová ramena a čepy řízení, dostal k tomu, že potřebuju nové tlumiče a pružiny. Auto je čím dál plavnejsi a udrcanejsi, navíc díky tomu má prodlevu v reakcích volantu a vůli kolem středu.

Existuje něco za rozumnou cenu? Koukal jsem na Kayaby, našel jsem je za super cenu, ale nemám servis, který by je namontoval. Ten můj mi nabízí buď Monroe, nebo origo, případně eibach kit. Všechno je to ale 35-40 tisíc včetně práce, což mi přijde dost. Už takhle jsem do svojí šestky nasypal přes 50.000,- , během prvních 3 měsíců, co jí mám a to ještě nekončím. Možná bych začal od předku a sledoval, co to udělá? Máte nějaké jiné tipy? Díky.
Zdravím pánové.
Sleduji, že se mnozí z nás potýkají s podobnými problémy. Vlastním Mazdu 6, 2.5 Combi GJ, GL s mnou najetými 90 000 km (kupoval jsem nový vůz). Během těch 4,5 let jsem se potýkal nejčastěji s problémy s brzdami (to ale patří jinam), a možná následkem projevů zvlněných kotoučů pak i přední nápravou. Před týdnem jsem problém konečně vyřešil výměnou tlumičů, pružin a horním uložením tlumičů. Taky jsem bohužel použil systém pokus/omyl - servisům po zkušenostech nevěřím. Oprava trvala cca 1,5 hodiny (pokud ovšem máte minimální zázemí - stahovak pružin, pneumatického pelouška atd. ) a výsledek stojí opravdu za to, použil bych výraz stav lepšího než nového vozu :laughing:. Tlumiče Sachs levá 317 511, pravá 317 512), pružiny Lesjo"fors (levá 4055473, pravá 4055472 - pouze u tézo značky byl rozdíl mezi P/L i cenový !!), a uložení standardní opravná sada, nové dorazy a prachovky. Suma sumárům za 9 000,- oprava hotova. Troufám si říci, že mne oprava vyšla na cca 1/2 ceny servisu a to jsem použil dle mne nejlepších dílů. Při metodě pokusu/omylu jsem měnil i tyče stabilizátoru (kosti) předek i zadek, použil jsem díly zn. Meyle, které jsou oproti originál SkyAkctive technologii mnohem robusnější, (již od pohledu trvanlivější), výměnu oleje si co 10 000 km si provádím také sám, používám asi jednu z nejlepších značek olejů Ravenol, pro můj motor 0W-20 EFS ("Mazďacký" Dexelia nebrat, četl jsem negativní laboratorní test a již po 7 - 8 000 km nemá původní vlastnosti), v AT olej měněn v 70 000 km, vůz jsem si také celkově odhlučnil - a to znatělně).
Chlapci, tolik na přivítanou, jsem tady dnes poprvé a nejraději bych se o zkušenosti rozdal.
P.S. vlastním i Mazdu MX-5 NC, 2.0 r.v. 2006
 
@Zdenda26 Ahoj, horní uložení tlumiče ?
Zobrazit přílohu 44016
Kluci zeptám se existuje nějaké číslo toho šroubu/šteftu či co to je, na kterém je nasunuté spodní oko tlumiče a utažené matkou? Pokud to tedy vůbec lze vyměnit. Budu muset udělat zadní tlumiče tak bych si ho pro jistotu objednal, jen na tom obrázku od Maxe je pouze číslo matky a podložky.
 
Kluci zeptám se existuje nějaké číslo toho šroubu/šteftu či co to je, na kterém je nasunuté spodní oko tlumiče a utažené matkou? Pokud to tedy vůbec lze vyměnit. Budu muset udělat zadní tlumiče tak bych si ho pro jistotu objednal, jen na tom obrázku od Maxe je pouze číslo matky a podložky.
Je součást náboje, nalisován.

IMG_2858.jpeg IMG_2861.jpeg
 
No já mám ten typ B a na jednom videu to jakýsi Japonec za ten šestihran co má na konci normálně povolil a vyšrouboval. Nejdřív matku a pak za šestihran celý trnIMG_20230805_091139.jpg
 
@MAN je tam šteft s šestihranem nebo někdy s hvězdicí a můžeš ho normálně vyšroubovat a vyměnit.
 
@MAN je tam šteft s šestihranem nebo někdy s hvězdicí a můžeš ho normálně vyšroubovat a vyměnit.
A číslo bys Maxi nevěděl ať si ho v Mazdě kdyžtak objednám a vyměním za nový když už to budu dělat
 
A číslo bys Maxi nevěděl ať si ho v Mazdě kdyžtak objednám a vyměním za nový když už to budu dělat
Bez VINka je to bez záruky, ale měl by to být: 9YA90-1410
 
Bez VINka je to bez záruky, ale měl by to být: 9YA90-1410
Díky moc Maxi. Vin je JMZGJ692621141974, kód tlumičů které na tom šteftu mám je GHP9 28 700D
 
Díky moc Maxi. Vin je JMZGJ692621141974, kód tlumičů které na tom šteftu mám je GHP9 28 700D
Jo, tak kód šteftu je 9YA90-1410
Jen teda cena v Mazdě cca 550Kč za kus je trochu vtipná.
 
Jo, tak kód šteftu je 9YA90-1410
Jen teda cena v Mazdě cca 550Kč za kus je trochu vtipná.
Paráda díky moc. S cenou počítám, loni jsem kupoval jeden šroub na přední rameno za krásných 650 Kč za jeden o_O, náhodou cenu těch origo tlumičů bys nevěděl, že bych je rovnou vzal taky kdyby nebyla extra vysoká což asi bude teda :) je ale pravda, že origo jsou myslím komplet včetně horního uložení, dorazu a prachovky. Promiň, že tak obtěžuju :)
 
@MAN teď se nepřihlásim do katalogu Mazdy pro aktuální cenu, ale varianta GHP9-28-910N stála nějakých 5700Kč za kus což je opět nesmysl.
Kdysi jsem ty zadní horní uložení viděl prodávat samostatně, ale teď v ČR nevidím, ale fakt jsem to projel v rychlosti.
 
Poslední úprava:
Back
Top