• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika TPMS - systém sledování tlaku v pneumatikách

Che, no TPMS mi ted posledni dva tydny take vrtalo hlavou.

Kdyz jsem minulou sobotu mel defekt na obou pravych kolech, tak jsem si toho ja vsiml driv jak z chovani vozu, tak pohledem na vypustena kola, kdyz jsem o kousek dale zastavil. A TPMS nic. Pak jsem jeste zkusit kousek popojet k benzince a az po chvilce tenhle cesty zacal TPMS hlasit upozorneni.

A pak jsem si minule pondeli pujcil nahradni vozidlo Mazdu 3. Dva dny v pohode a pak najednou TPMS hlasi "check tyre pressure". Tak jsem si rikal, ze to je teda dobry vtip, jestli budu mit defekt i na nahradnim vozidle. Zajel jsem na benzinku, zkontroloval tlaky, vsude v pohode, jen jsem to drobne dorovnal a TPMS resetoval. A jeste po ceste to zacalo hlasit znova. Pak jsem zkusil jeste par resetu behem par dalsich dni a pak jsem se na to radsi vykaslal o_O.
 
Che, no TPMS mi ted posledni dva tydny take vrtalo hlavou.

Kdyz jsem minulou sobotu mel defekt na obou pravych kolech, tak jsem si toho ja vsiml driv jak z chovani vozu, tak pohledem na vypustena kola, kdyz jsem o kousek dale zastavil. A TPMS nic. Pak jsem jeste zkusit kousek popojet k benzince a az po chvilce tenhle cesty zacal TPMS hlasit upozorneni.
A pak jsem si minule pondeli pujcil nahradni vozidlo Mazdu 3. Dva dny v pohode a pak najednou TPMS hlasi "check tyre pressure". Tak jsem si rikal, ze to je teda dobry vtip, jestli budu mit defekt i na nahradnim vozidle. Zajel jsem na benzinku, zkontroloval tlaky, vsude v pohode, jen jsem to drobne dorovnal a TPMS resetoval. A jeste po ceste to zacalo hlasit znova. Pak jsem zkusil jeste par resetu behem par dalsich dni a pak jsem se na to radsi vykaslal o_O.
Smutna skutocnost s TMPS/ABS :(
 
Čidla jsou hold lepší, protože jakákoli změna tlaku je zaznamenaná a ještě u GJ už o mohli pořešit i jednotlivými tlaky v pneu. Mám originál senzory a auto mám přes 8 let. Tak to zas není taková tragédie.
 
Mam M6 GH a asi mesiac obute zimne pneu s plechovymi 16" diskami vratane snimacov. Dnes mi zacala svietit kontrolka TPMS. Cez diagnostiku mi to ukazuje, ze vsetky 4 senzory funguju a tlak 243 az 252 kPa. Vie niekto v akom rozmedzi maju byt pneu nahustene, aby nesvietila kontrolka? Inak diagnostika nasla aj chybovy kod U0127 - zavada komunikace s modulom TPM
 
Už si přesně nevybavuji princip, ale bylo mi řečeno v pneuservisu, že stačí speciální ventilek s pružinou, ,který tlačí na nějaký čip nebo snímač a ten vysílá signál do auta že je tlak v pneu v pořádku. Za pár korun.
 
tak dnes sundani pneu a demontaz cidel tlaku. 3 tam byly nove menene a jedno puvodni. to bylo zarezle a zoxidovane takze kaput pri povolovani.

nicmene napisu kody na cidlech obou verzi, kdyby z fotek nebylo mozno rozlustit. ceny zatim nevim.

1) origo je Siemens VDO 433 Mhz a kody jsou tam tyto: S120123010A; 2/12973/684373646-4; GS1D37140 a ID: CD1A84FC

2) nove jsou Continental 433 Mhz a kody: S180052018H; 0/13697/712904900-3; BBP3-37-140B; PA66 GF30 a ID: OD3DDCE1

IMG-20170321-WA0000.jpg IMG-20170321-WA0001.jpg IMG-20170321-WA0002.jpg
 
Čidla jsem řešil u bývalé Mazdy 6- GH. Postupně jsem je vyměnil všechny v rozmezí 3 až 4 let stáří vozu. Originál čidla jsou (nebo alespoň byly) velmi drahá. Koupil jsem jiná, která splňovaly parametry za půlku a vše bylo OK. Jedno čidlo jsem se pokoušel rozebrat, abych přišel na to, co v něm odešlo. Je to prosté. V čidle je zalitá 1 až 2 baterky (podobné jako v klíči od auta). Baterky se vybijí a tím končí životnost čidla. Baterky jsou zalité nějakou hmotou (guma, pryskyřice?) a ani při sebevětší opatrnosti se mi je nepodařilo vyjmout. Nakonec jsem čidlo hrubou silou rozsekal, abych se podíval dovnitř. Druhým a ještě větším problémem je, že tělo se závitem, ve kterém je vešroubovaný ventilek a na něm našroubovaná převlečná matice, která drží ventil s čidlem v disku jsou z hliníku. 2 čidla ze 4 se mi nepodařilo povolit. Něco otřesného to dostat z disku ven. Samozřejmě disk neskončil bez újmy. Další, co Vás může potkat je unikání vzduchu mezi diskem, tělem ventilku a převlečenou maticí. Pokud se Vám to podaří rozšroubovat, dá se koupit sada nových těsnění i s ventilkem.
Je to jako u všeho u aut děláno tak, aby to vydrželo záruku a pak, aby jste do auta sypali peníze. Je třeba si uvědomit, že automobilky mají z prodeje minimální marže a že hlavní zisky přicházejí ze servisů. Jak jsem psal v jiném tématu, byl jsem 10 let zaměstnán v automobilce v manažerské pozici, tak bych o tom mohl vyprávět o tzv. optimalizačních odděleních ve vývoji vozu. Bohužel žijeme ve spotřební době. Kdysi se motory opravovaly, gerálkovaly atd., dnes je holý motor brán jako náhradní díl. Bratr dovezl Yettiho z 1.2 čtyřválcovým motorem, kterému na 30.000 km explodoval motor- utrhla se ojnice a pak to šlo geometrickou řadou dále. Když jsem se ptal kamaráda z vývoje motorů na výdrž, tak mi řekl, že s mým jízdním stylem by mi motor nevydržel ani 100.000 km. Tzn. že bych měl motor na rok a půl !!! A to se o auta starám víc jak o sebe, ale bohužel věčně mě tlačí čas! A potom brečme nad ventilky :). Zlaté motory od Mazdy s objemem nad 2 litry!

jake cidlo jsi koupil ? dik
 
Pratele nemate tucha zda pri vymene cidla dojde k automaticke synchronizaci ? Vim, ze kdyz jsem ze zimnich bez cidel nahodil letnaky, tak mu to nakou dobu trvalo...ted tam mam ale jedno cidlo jine a kontrolka po cca 15 minutach jizdy svitila porad

Odesláno z mého Lenovo P1ma40 pomocí Tapatalk
 
mne podobne... ked som obul zimne takisto s cidlami, tak sa to nezosynchronizovalo a kontrolka svitila celu zimu. teraz som dal letne s povodnymi cidlami a kontrola sviti stale
 
Pratele nemate tucha zda pri vymene cidla dojde k automaticke synchronizaci ? Vim, ze kdyz jsem ze zimnich bez cidel nahodil letnaky, tak mu to nakou dobu trvalo...ted tam mam ale jedno cidlo jine a kontrolka po cca 15 minutach jizdy svitila porad

Odesláno z mého Lenovo P1ma40 pomocí Tapatalk
Ak je správne čidlo , tak ano
 
Tak ho vráť, pretože to čidlo aspoň podľa obrázka a značky mi nič nehovorí. Ale bez poriadnej diagnostiky je to veštenie.
 
Prodejce mi podle OEM kodu tento nasel a mel by se shodovat. Vyrobcu je asi hafo to jsem neresil. No uvidime, jel jsem zatim chvilku, uvidime zitra, dam tomu vic casu...kazdopadne vyndavat a menit uz nic nebudu, na to uz nemam cas ani naladu

Odesláno z mého Lenovo P1ma40 pomocí Tapatalk
 
Ja koupil tyhle
Alcar by Schrader (S3A101)
Tak jsem zvědav.
 
Back
Top