• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika TPMS - systém sledování tlaku v pneumatikách

  • Vlákno založil Vlákno založil tkm
  • Datum založení Datum založení
Che, no TPMS mi ted posledni dva tydny take vrtalo hlavou.

Kdyz jsem minulou sobotu mel defekt na obou pravych kolech, tak jsem si toho ja vsiml driv jak z chovani vozu, tak pohledem na vypustena kola, kdyz jsem o kousek dale zastavil. A TPMS nic. Pak jsem jeste zkusit kousek popojet k benzince a az po chvilce tenhle cesty zacal TPMS hlasit upozorneni.

A pak jsem si minule pondeli pujcil nahradni vozidlo Mazdu 3. Dva dny v pohode a pak najednou TPMS hlasi "check tyre pressure". Tak jsem si rikal, ze to je teda dobry vtip, jestli budu mit defekt i na nahradnim vozidle. Zajel jsem na benzinku, zkontroloval tlaky, vsude v pohode, jen jsem to drobne dorovnal a TPMS resetoval. A jeste po ceste to zacalo hlasit znova. Pak jsem zkusil jeste par resetu behem par dalsich dni a pak jsem se na to radsi vykaslal o_O.
 
Che, no TPMS mi ted posledni dva tydny take vrtalo hlavou.

Kdyz jsem minulou sobotu mel defekt na obou pravych kolech, tak jsem si toho ja vsiml driv jak z chovani vozu, tak pohledem na vypustena kola, kdyz jsem o kousek dale zastavil. A TPMS nic. Pak jsem jeste zkusit kousek popojet k benzince a az po chvilce tenhle cesty zacal TPMS hlasit upozorneni.
A pak jsem si minule pondeli pujcil nahradni vozidlo Mazdu 3. Dva dny v pohode a pak najednou TPMS hlasi "check tyre pressure". Tak jsem si rikal, ze to je teda dobry vtip, jestli budu mit defekt i na nahradnim vozidle. Zajel jsem na benzinku, zkontroloval tlaky, vsude v pohode, jen jsem to drobne dorovnal a TPMS resetoval. A jeste po ceste to zacalo hlasit znova. Pak jsem zkusil jeste par resetu behem par dalsich dni a pak jsem se na to radsi vykaslal o_O.
Smutna skutocnost s TMPS/ABS :(
 
Čidla jsou hold lepší, protože jakákoli změna tlaku je zaznamenaná a ještě u GJ už o mohli pořešit i jednotlivými tlaky v pneu. Mám originál senzory a auto mám přes 8 let. Tak to zas není taková tragédie.
 
Mam M6 GH a asi mesiac obute zimne pneu s plechovymi 16" diskami vratane snimacov. Dnes mi zacala svietit kontrolka TPMS. Cez diagnostiku mi to ukazuje, ze vsetky 4 senzory funguju a tlak 243 az 252 kPa. Vie niekto v akom rozmedzi maju byt pneu nahustene, aby nesvietila kontrolka? Inak diagnostika nasla aj chybovy kod U0127 - zavada komunikace s modulom TPM
 
Už si přesně nevybavuji princip, ale bylo mi řečeno v pneuservisu, že stačí speciální ventilek s pružinou, ,který tlačí na nějaký čip nebo snímač a ten vysílá signál do auta že je tlak v pneu v pořádku. Za pár korun.
 
tak dnes sundani pneu a demontaz cidel tlaku. 3 tam byly nove menene a jedno puvodni. to bylo zarezle a zoxidovane takze kaput pri povolovani.

nicmene napisu kody na cidlech obou verzi, kdyby z fotek nebylo mozno rozlustit. ceny zatim nevim.

1) origo je Siemens VDO 433 Mhz a kody jsou tam tyto: S120123010A; 2/12973/684373646-4; GS1D37140 a ID: CD1A84FC

2) nove jsou Continental 433 Mhz a kody: S180052018H; 0/13697/712904900-3; BBP3-37-140B; PA66 GF30 a ID: OD3DDCE1

IMG-20170321-WA0000.jpg IMG-20170321-WA0001.jpg IMG-20170321-WA0002.jpg
 
Čidla jsem řešil u bývalé Mazdy 6- GH. Postupně jsem je vyměnil všechny v rozmezí 3 až 4 let stáří vozu. Originál čidla jsou (nebo alespoň byly) velmi drahá. Koupil jsem jiná, která splňovaly parametry za půlku a vše bylo OK. Jedno čidlo jsem se pokoušel rozebrat, abych přišel na to, co v něm odešlo. Je to prosté. V čidle je zalitá 1 až 2 baterky (podobné jako v klíči od auta). Baterky se vybijí a tím končí životnost čidla. Baterky jsou zalité nějakou hmotou (guma, pryskyřice?) a ani při sebevětší opatrnosti se mi je nepodařilo vyjmout. Nakonec jsem čidlo hrubou silou rozsekal, abych se podíval dovnitř. Druhým a ještě větším problémem je, že tělo se závitem, ve kterém je vešroubovaný ventilek a na něm našroubovaná převlečná matice, která drží ventil s čidlem v disku jsou z hliníku. 2 čidla ze 4 se mi nepodařilo povolit. Něco otřesného to dostat z disku ven. Samozřejmě disk neskončil bez újmy. Další, co Vás může potkat je unikání vzduchu mezi diskem, tělem ventilku a převlečenou maticí. Pokud se Vám to podaří rozšroubovat, dá se koupit sada nových těsnění i s ventilkem.
Je to jako u všeho u aut děláno tak, aby to vydrželo záruku a pak, aby jste do auta sypali peníze. Je třeba si uvědomit, že automobilky mají z prodeje minimální marže a že hlavní zisky přicházejí ze servisů. Jak jsem psal v jiném tématu, byl jsem 10 let zaměstnán v automobilce v manažerské pozici, tak bych o tom mohl vyprávět o tzv. optimalizačních odděleních ve vývoji vozu. Bohužel žijeme ve spotřební době. Kdysi se motory opravovaly, gerálkovaly atd., dnes je holý motor brán jako náhradní díl. Bratr dovezl Yettiho z 1.2 čtyřválcovým motorem, kterému na 30.000 km explodoval motor- utrhla se ojnice a pak to šlo geometrickou řadou dále. Když jsem se ptal kamaráda z vývoje motorů na výdrž, tak mi řekl, že s mým jízdním stylem by mi motor nevydržel ani 100.000 km. Tzn. že bych měl motor na rok a půl !!! A to se o auta starám víc jak o sebe, ale bohužel věčně mě tlačí čas! A potom brečme nad ventilky :). Zlaté motory od Mazdy s objemem nad 2 litry!

jake cidlo jsi koupil ? dik
 
Pratele nemate tucha zda pri vymene cidla dojde k automaticke synchronizaci ? Vim, ze kdyz jsem ze zimnich bez cidel nahodil letnaky, tak mu to nakou dobu trvalo...ted tam mam ale jedno cidlo jine a kontrolka po cca 15 minutach jizdy svitila porad

Odesláno z mého Lenovo P1ma40 pomocí Tapatalk
 
mne podobne... ked som obul zimne takisto s cidlami, tak sa to nezosynchronizovalo a kontrolka svitila celu zimu. teraz som dal letne s povodnymi cidlami a kontrola sviti stale
 
Pratele nemate tucha zda pri vymene cidla dojde k automaticke synchronizaci ? Vim, ze kdyz jsem ze zimnich bez cidel nahodil letnaky, tak mu to nakou dobu trvalo...ted tam mam ale jedno cidlo jine a kontrolka po cca 15 minutach jizdy svitila porad

Odesláno z mého Lenovo P1ma40 pomocí Tapatalk
Ak je správne čidlo , tak ano
 
Tak ho vráť, pretože to čidlo aspoň podľa obrázka a značky mi nič nehovorí. Ale bez poriadnej diagnostiky je to veštenie.
 
Prodejce mi podle OEM kodu tento nasel a mel by se shodovat. Vyrobcu je asi hafo to jsem neresil. No uvidime, jel jsem zatim chvilku, uvidime zitra, dam tomu vic casu...kazdopadne vyndavat a menit uz nic nebudu, na to uz nemam cas ani naladu

Odesláno z mého Lenovo P1ma40 pomocí Tapatalk
 
Ja koupil tyhle
Alcar by Schrader (S3A101)
Tak jsem zvědav.
 
Back
Top