- 49
Zdravím pánové. Mám problém s 2,2D 129kW AT 2016 a častém vypalováním DPF. Jezdím hlavně delší cesty, auto má najeto 175tis a vypalování probíhá každých cca 75km a trvá 20-28km.
Před měsícem jsem s tím byl v servisu, protože vypalování probíhalo každých 30-50km, až se objevila hláška "Soot accumulation in DPF too High". V servisu mi řekli, že je to podle diagnostiky kvůli EGR, že byl prý neustále pootevřený a tím se zvyšovaly nečistoty, které ucpávaly filtr. EGR prý byl čistý a bez poškození. Příčina proč byl pootevřený je neznámá. Vyčistili obtokovou trubici a vrátili mi to s tím, že teď to vypaluje po 115km, což je prý už celkem normální. Nicméně teď to stejně vypaluje po těch cca 75km. Spotřeba nafty je kolem 7- 7,5L/100km, obvykle byla 6,1 - 6,4L/100km. Je to tím častým vypalováním.
Tomuto všemu v září předcházel problém s chybou 0471 - vadné čidlo tlaku výfukových plynů. Motor padal do nouzového režimu. Tohle čidlo vyměnili, dali tam novější typ a motor jezdil v pohodě, jenom mi byla divná zvýšená spotřeba. Pak jsem zjistil, že často vypaluje DPF a nakonec to skončilo tou chybou "Soot accumulation in DPF too High". V tom servisu mi ještě řekli, že pokud by se to opakovalo, tak by vyměnili ten EGR za cca 30tis. Nabízí se ještě, že je vadné některé z tlakových čidel, nebo je ten filtr úplně ucpaný. To ale asi v tom servisu nějak opomněli zjistit. Eventuálně by se dal na nějakou dobu zaslepit EGR a sledovat, jestli se něco změní, to ale já udělat neumím. Máte někdo něco podobného?
Jeff
Před měsícem jsem s tím byl v servisu, protože vypalování probíhalo každých 30-50km, až se objevila hláška "Soot accumulation in DPF too High". V servisu mi řekli, že je to podle diagnostiky kvůli EGR, že byl prý neustále pootevřený a tím se zvyšovaly nečistoty, které ucpávaly filtr. EGR prý byl čistý a bez poškození. Příčina proč byl pootevřený je neznámá. Vyčistili obtokovou trubici a vrátili mi to s tím, že teď to vypaluje po 115km, což je prý už celkem normální. Nicméně teď to stejně vypaluje po těch cca 75km. Spotřeba nafty je kolem 7- 7,5L/100km, obvykle byla 6,1 - 6,4L/100km. Je to tím častým vypalováním.
Tomuto všemu v září předcházel problém s chybou 0471 - vadné čidlo tlaku výfukových plynů. Motor padal do nouzového režimu. Tohle čidlo vyměnili, dali tam novější typ a motor jezdil v pohodě, jenom mi byla divná zvýšená spotřeba. Pak jsem zjistil, že často vypaluje DPF a nakonec to skončilo tou chybou "Soot accumulation in DPF too High". V tom servisu mi ještě řekli, že pokud by se to opakovalo, tak by vyměnili ten EGR za cca 30tis. Nabízí se ještě, že je vadné některé z tlakových čidel, nebo je ten filtr úplně ucpaný. To ale asi v tom servisu nějak opomněli zjistit. Eventuálně by se dal na nějakou dobu zaslepit EGR a sledovat, jestli se něco změní, to ale já udělat neumím. Máte někdo něco podobného?
Jeff