• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Velmi časté vypalování DPF

Díky Shreku, za rychlou reakci. ;) Podle toho jsem jel. No právě, takže když jsem zjistil, že má dvojnásobek, tak je krok kontrola snímače tlaku výfukových plynů, ten jsem vyměnil i s kontrolou průchodnosti trubičky a vyměnil jsem pro sichr i ten diferenciální snímač. Dalším krokem je "vyvolej statickou regeneraci DPF" po regeneraci by měl být PM_ACC_DSD "přibližně" nula. Nevím co je přibližně nula...měl jsem asi 0,2 po statický regeneraci...tak jsem filtr nechal být a udělal další postup. To je vstřiky- výměna (rozhodně se zlepšil chod a nelituji peněz ) a další kotrola fce EGR, ISV a kotrola turba - OK. dle PIDů a vizuální kontroly. Jezdím celou dobu naftu VERVU Diesel a přijde mi, když dojedu, že auto smrdí, jako kdyby byla pořád pocitově bohatá směs. nebo regenerovalo...regenerace dojíždím, olej nepřibývá - neubývá...Chladící kapalina taky pořád v normě. Nevím...Mám to auto rád a i přes to všechno peklo :)
 
Ještě přidám hodnoty po resetu PCM a všech adaptací. Provedení kalibrace vstřiků, statický regeneraci, testovacího cyklu na 02 kalibraci....hned po regen byla PM_ACC_DSD 0.1...1000002962.jpg
 
Něco málo nespalitelného tam asi bude - nebo filtr z nějakého jiného důvodu (natavená mřížka) klade odpor.
 
Dobrá. Takže filtr ven a uvidíme, jestli je ucpanej nebo je definitivně KO. Dám fotky. Jinak má cenu koupit nějaký jetý-vyčištěný nebo mám jít do novýho?
Mimochodem ráno při jízdě do práce, mi auto začlo regenerovat samo ještě jednou i po večerní statický regeneraci, kde proběhla ta delší verze 45 min a s hodnotami viz.obrázek výše. Jen ten PM_ACC_DSD byl asi 2.5, takže do 5 daleko. Jinak děkuji všem!
 
Nebude to spíš těmi vstřikovači? Kolik má auto najeto?
Filtr bych nechal jen pročistit, u něj je nejhorší ta demontáž, samotné čistění už není drahé.
 
Zdar. Psal jsem vstřikovače vyměněny. Repasované otestované s protokolem....
 
Zdar. Psal jsem vstřikovače vyměněny. Repasované otestované s protokolem....
Jo sorry, bylo tam tolik zásahů, až jsem to přehlédl :)
EGR-y jsou deaktivované?
Nejhorší na tom je, že jakmile se přijde na kloub s častým vypalováním a člověk je spokojený, prohne se mu hlava a může rozebírat znova a když už i toto odstraní, servisák mu řekne, že by to chtělo vyměnit šály, jinak praskne klika a to už najede další kilometry a opět má zasrané sání, padá to do nouze, často regeneruje....prostě dokud si ten benzín nekoupí :joy:
 
Jednou se to taky měl, po výměně turba v servisu mi auto vypalovalo čím dál častěji. Z obvyklých 220km to kleslo na 160 a po týdnu až na 90km. Zjistilo se, že nebyla správně nasazená ta tlustá hadice od turba do sacího potrubí. Né, že by úplně odpadla, ani na výkonu to nešlo poznat, byla nasazená zešikma a nedocvaknutá.
 
Nie som majitel kachlovej Mazdy, ani to nemienim študovať na fóre, ale nie je 220km na bežný cyklus vypalovania príliš málo?
Čo som tak sledoval rôzne diskusie u rôznych značiek, tak "bežný" cyklus by mal byť niekde až okolo 400-500km, kto jazdil aj kratšie trasy tak to zbehlo na 250km, komu to vypalovalo po 150km tak tam mal riadny prúser...
Bežne vypalovanie pod 200km by som videl ako nenormálne, ved to by človeku vychádzala regenerácia každú chvílu a teda by sa celkom často musel bezcielne previesť aby sa korektne ukončil cyklus regenerácie
 
Nie som majitel kachlovej Mazdy, ani to nemienim študovať na fóre, ale nie je 220km na bežný cyklus vypalovania príliš málo?
Čo som tak sledoval rôzne diskusie u rôznych značiek, tak "bežný" cyklus by mal byť niekde až okolo 400-500km, kto jazdil aj kratšie trasy tak to zbehlo na 250km, komu to vypalovalo po 150km tak tam mal riadny prúser...
Bežne vypalovanie pod 200km by som videl ako nenormálne, ved to by človeku vychádzala regenerácia každú chvílu a teda by sa celkom často musel bezcielne previesť aby sa korektne ukončil cyklus regenerácie
Něco přes 200km to bylo u mě vždy a to jsem vlastnil auto od 63000km. Když jsem se o toto téma začal později více zajímat, na někoika fórech jsem se dočetl, že přes 200km je dobrá hodnota.
 
Takže další informace. Filtr ještě ven nemůže,auto musí jezdit. Ale otočil jsem zatím výlet 350km z toho 200km dálnice a regenerace se zlepšila přišla po 221km. Konečně se trochu uklidnil parametr PM_ACC_DSD a neroste ,tak ďábelsky rychle. Uvidíme. Na zahraničním fóru nějaký Fin píše, že má Magdu od roku 2014 s 416tkm. A po výměně snímače tlaku výfukových plynů, mu ze začátku po opravě, taky reg chodilo brzy, ale postupně si auto interval prodlužovalo. Tak uvidíme.
 
Ještě se zeptám, projížděl jsem servis manuál a kontroloval PIDy. Na zahřátém motoru by měl tuším EGR bypass ventil být na nule při volnoběhu .Přidávám obrázek. Mám tam pořád 7-10% otevřeno. Já myslím, že to je jen na rychlejší ohřev motoru...🤔



Screenshot_2024-09-03-16-34-53-581_com.astech.forscanlite.jpg
 
Mazdar. Tak po najetí dalších 3tkm se začíná projevovat, to co psal jeden z kolegů ze zahraničního fóra. Parametr PM_ACC_DSD se pomalu zmenšuje a regenerace postupně prodlužuje. Mrkněte na údaje z Forscanu. Vačka+vahadla+sací koš+vstřikovače+MAP sensor(poškozen karbonem),snímače tlaku výfukových plynů (ten druhý diferenciální byl udělán zbytečně), sání čištěno pravidelně. Přehrál jsem poslední kalibrační data PCM. Reset PCM a všech adaptačních hodnot.Kalibrace vstřikovaců, statická regenerace DPF a provedení testovací jízdy pro naučení PCM. Uvidíme kam se dostanu s regenerací. Když to bude stabilně regenerovat +- stejně, tak nechám od Shreka přehrát PCM bez EGR. Ještě na jednou děkuji za informace zde na fóru.
1000003457.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Back
Top