• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Velmi časté vypalování DPF

Zdar borci, našli jsme ohoblovanou výfukovou vačku, viz foto. Tak snad je to příčina problému. Vstřiky byly na diagnostice a prý jsou ok.
Kde se dá taková vačka sehnat? Určitě už to někdo řešil.

Zobrazit přílohu 41748 Zobrazit přílohu 41749
Byla nějaká příčina pro kontrolu nebo jenom tak?
Vačky jsem viděl na polském allegru, jak druhovýroba tak OEM za přijatelnou cenu.
 
No důvod hledání "něčeho" je to, že se často zanáší DPF a vypaluje každých 50km. Jinak motor jel normálně a to, že se otevírá jen jeden výfukový ventil nebylo na chodu motoru vůbec poznat.
 
Zdar borci, našli jsme ohoblovanou výfukovou vačku, viz foto. Tak snad je to příčina problému. Vstřiky byly na diagnostice a prý jsou ok.
Kde se dá taková vačka sehnat? Určitě už to někdo řešil.

Zobrazit přílohu 41748 Zobrazit přílohu 41749
Common problem - tzv. vitaj v klube - nejak podobne som mal obrúsenú vačku aj ja a musel som meniť aj vahadlá. (rovnako nebolo absolútne nič poznať!! dokým som tomu nedával 160 km/h+ ) No problém s častými regeneráciami mi to nevyriešilo - aj po oprave som regeneroval po cca 70km, zlom nastal až po výmene vstrekovačov za nové, kedy som dosiahol 180-250km a po odstavení EGR to stúplo až na 320-405km (vždy to spúšťa PM_GEN po 5.6 až 6 g/l, pričom PM_ACC_DSD mám tak od 1,5-2.0 g/l).

image001.png
 
Já jsem vačku našel v mazda Pavlice tady, ale nevím, jestli je to ona.
Za predpokladu, že Mazda 6 GJ 2,2D 129kW AT 2016 má identický motor SH01 od 2012-3, tak to bude ok.
Mňa mechanik presvedčil, že mám ísť cez autopalace a rozhodne nemám kupovať diely z allegra, ktoré môžu byť scam
a príde nejaká opieskovaná verzia. Ale ja ako spotrebiteľ to neviem posúdiť a možno je to v poriadku a dá sa pekne ušetriť. Na tieto mazdy treba mať mechanika na ktorého sa dá spoľahnúť inak ten diesel rovno zahodiť...
 
Common problem - tzv. vitaj v klube - nejak podobne som mal obrúsenú vačku aj ja a musel som meniť aj vahadlá. (rovnako nebolo absolútne nič poznať!! dokým som tomu nedával 160 km/h+ ) No problém s častými regeneráciami mi to nevyriešilo - aj po oprave som regeneroval po cca 70km, zlom nastal až po výmene vstrekovačov za nové, kedy som dosiahol 180-250km a po odstavení EGR to stúplo až na 320-405km (vždy to spúšťa PM_GEN po 5.6 až 6 g/l, pričom PM_ACC_DSD mám tak od 1,5-2.0 g/l).

Zobrazit přílohu 41751
Ahoj, na kolik originál vstřiky vyjdou? Bylo potřeba měnit trubky? Dík
 
Ahoj, na kolik originál vstřiky vyjdou? Bylo potřeba měnit trubky? Dík
Ahoj, cena za kus sa pohybuje medzi 750-1000 € ,trubky mám vymenené tiež. (podľa VIN-ka mám SH0113H50)
Pri takejto cenovke skôr prichádza do úvahy repas (okolo 200 €) alebo z druhej ruky - čo je aj môj prípad.
 
Pro info. Výměna vačky příliš nepomohla. Snížila se celková spotřeba, ujetá vzdálenost mezi vypalováním se prodloužila asi o 20%, ale pořád vypaluju po asi 70-90km. Ti, co si myslí, že ojetá vačka se týká jen aut 2012-2013, tak není to pravda. Tohle je 2016 druhý FL a vačka byla v háji taky.
Existuje ve Forscanu nějaký PID, který ukazuje aktuální spotřebu .nafty? Nic takového jsem zatím nenašel. Potřebuju znát číselnou hodnotu. Na displeji je jen rafička, která mi při jízdě z kopce a bez plynu ukazuje spotřebu odhadem asi 1 - 1,5L . Jen málokdy ukazuje na nulu. Zdá se mi, že do válců jde nafta, i když tam jít nemá. Může jít ale jen o chybu zobrazení na displeji. PID by pomohl.
 
Moje auto hrozně smrdí z výfuku ?
Není to takový ten typický dieslový smrad, ale hnusný štiplavý zápach jakoby to nešlo ani přes žádný filtr. Jakoby se nafta pálila napřímo. Jinak vypaluju taky co 60-70km
 
@PatoRS tá záslepka moc nepomôže a ak si to sanie nebolo čistené x km , tak to sanie z hlavou bude riadne špinavé a upchaté.
Ak ti môžem poradiť daj ich odstaviť elektronicky @shr3k ti s tým pomôže budeš mať pokoj ?
 
Mazdar, mám úplne podobné symptómy ako veľa z vás (rýchle zasvinenie DPF a regenerácia každých 50km, PM_ACC z 0 na 6), síce na CX-3, 1.5D a tak mi to tiež vychádza na problém so vstrekovačmi.

Skúšali ste niekto aj čistenie injektorov špeciálnymi prípravkami buď bez vymontovania alebo vymontované von? Chcel by som to vyskúšať ako prvé.
 
Ahoj, nesledoval niekto prosim teplotu vyfukovych plynov? Vysoka teplota vyfukovych plynou (alebo vadny snimac mylne hlasajuci vyssiu teplotu) moze tiez inicializovat regeneraciu - auto si mylne mysli, ze motor bezal pod vysokou zatazou a je nutne filter vypalit. Aku teplotu vam hlasia teplotne snimace vyfukovych plynov naprikal pri konstantnej jazde s nizkym zatazenim? (napr ustalena jazda po rovine pri 90tke)?
 
Ahoj, nesledoval niekto prosim teplotu vyfukovych plynov? Vysoka teplota vyfukovych plynou (alebo vadny snimac mylne hlasajuci vyssiu teplotu) moze tiez inicializovat regeneraciu - auto si mylne mysli, ze motor bezal pod vysokou zatazou a je nutne filter vypalit. Aku teplotu vam hlasia teplotne snimace vyfukovych plynov naprikal pri konstantnej jazde s nizkym zatazenim? (napr ustalena jazda po rovine pri 90tke)?
Sledoval, no tých snímačov je tam viac a v podstate som sa upol len na PID - EXHTEMP2 (vo forscane).
Neviem ako to presne myslíš, ale vyššie teploty skôr majú opačný efekt, resp. môže dôjsť k pasívnej regenerácii.
Pri ustálenej jazde 110 km/h sa teploty pohybujú medzi 180-250 °C.
Ak tomu rúbem, tak sa to vyšplhá aj k 400 °C, ale akonáhle ide noha z plynu, tak behom malej chvíle som zase na úrovni okolo 200 °C.

Teplota sa počas aktívnej regenerácie pohybuje medzi 500-650 °C (680-330 Ω) o záťaž až tak nejde, vypáli sa aj keď sa jazdí 50-tkou v meste aj keď to môže trvať o niečo dlhšie, dôležité je minimalizovať prerušenia (pokiaľ sa dá a to sú napr. kolóny, nestáť dlho na križovatkách atď.). Sníma to jeden z NTC snímačov SH01187G0, ktorý bude niekde medzi katalyzátorom a DPF. Prípadná nefunkčnosť snímača rozhodí algoritmus a RJ bude podľa toho reagovať.
Ak je teplota vyššia ako 450 °C (890 Ω) tak po zhruba 2-och minútach začne postupne ubúdať z generovaných častíc (PM_GEN) až dokým sa nedostane na nulu (s vyššou teplotou klesá rýchlejšie).

ntc snímač.png
 
"Pri ustálenej jazde 110 km/h sa teploty pohybujú medzi 180-250 °C." Ja tam mam uz pri ustalenej rychlosti 90-tkou priemernu teplotu cca 300C. Staci mierne stupanie, alebo stredne pridanie plynu a uz mi teplota leti k 400C...

Mal som demontovane obe sensory teploty, obe napojene na meraky, fukal som na horkovzdusnou pistoolou, krasne reagovali na teplo (odpor klesal). Nasledne som este urobil jeden test, demontovanu sondu som napojil na auto, "otocil klucom" ale nenastartoval, ale sonda bola napojena na obvody auta, aby som mohol sledovat teplotu sondy v diagnostike, a znova som na nu fukal horkovzdusnou pistolov a zaroven sledoval teplotu na displeji a tiez som snimal teplotu infra-bezdotykovym teplomerom. No plus minus to sedelo - pri teplote 200C bol rozdiel asi 20C, co povazujem za chybu merania.

Btw: ten graf je priklad alebo realita pre nase senzory?
 
Ja tam mam uz pri ustalenej rychlosti 90-tkou priemernu teplotu cca 300C. Staci mierne stupanie, alebo stredne pridanie plynu a uz mi teplota leti k 400C...
Nasledne som este urobil jeden test, demontovanu sondu som napojil na auto, "otocil klucom" ale nenastartoval
Btw: ten graf je priklad alebo realita pre nase senzory?
Len taká základná otázka: nevieme aké máš auto, bavíme sa o rovnakom motore Skyactiv-D (SH01)?
Navyše ten snímač, resp. samotný konektor je veľmi ťažko prístupný, v predošlom poste som uvádzal SH01187G0, ale asi to bude SH02187G0, prikladám ilustráciu kde sa nachádza, s presným označením som si už teraz neni istý.
Ten graf by mal sedieť, ale ak chceš takmer presné hodnoty, ktoré som meral cez odporovú dekádu:

90 kΩ - 51 °C, 20 kΩ - 125 °C, 4 kΩ - 255 °C, 600 Ω - 525 °C, 80 Ω - 1134 °C
80 kΩ - 54 °C, 10 kΩ - 171 °C, 3 kΩ - 282 °C, 500 Ω - 562 °C, 70 Ω - 1176 °C
70 kΩ - 58 °C, 9 kΩ - 180 °C , 2 kΩ - 328 °C, 400 Ω - 613 °C, 60 Ω - 1224 °C
60 kΩ - 63 °C, 8 kΩ - 190 °C , 1 kΩ - 431 °C, 300 Ω - 686 °C, 50 Ω - 1271 °C
50 kΩ - 69 °C, 7 kΩ - 200 °C, 900 Ω - 448 °C, 200 Ω - 815 °C, 40 Ω - 1289 °C
40 kΩ - 79 °C, 6 kΩ - 215 °C, 800 Ω - 470 °C, 100 Ω - 1060 °C, 30 Ω - 1289 °C
30 kΩ - 95 °C, 5 kΩ - 232 °C, 700 Ω - 495 °C, 90 Ω - 1096 °C, short - 1289°C

EXHTEMP2 sensor location.jpg
 
Poslední úprava:
Tak nevím. Dnes jsou hodnoty vstřikovačů jiný. Korekce pro 2000 a 3000 otáček jsou nulové. Je to ok?

Zobrazit přílohu 40817 Zobrazit přílohu 40818 Zobrazit přílohu 40819
Zdravím, to jsou hezký hodnoty ne... Já měl hodnoty na starším motoru na BK 105kW rozházené i přes +-60 (po koupi po starší paní, ale s novým DPF). Není to sice GJ, ale princip bude stejný. Dost pomohlo na doporučení VIF (až 4x víc) a vstřiky se po nějaký době srovnaly, ve 220t km a regenerace byla cca po 150 km a motor začal mít na volnoběh lepší chod, resp. občas se srovnával, ale jen chvilku. Bohužel VIF neumí zázraky, ale dost pomohl...minimálně v rozhodnutí vyměnit vstřik a nehledat jinde, což jsem dobu na začátku dělal (zaslepený EGR, čidla apod.), protože vyndavat vstřiky, testovat a nic nezjistit a zase vracet u auta za 40t (diesel na zkoušku) se mi nechtělo. Vyšší hodnoty ze zkušeností tady na fóru nemusí být směrodatný... V podstatě se během 1,5 roku vyfiltroval nejhorší vstřik. který za poslední dobu povyskočil na hroznou hodnotu 160 :D takže tady už není pochyb ;)

V mým případě jsem pozoroval zásadní změnu, ale to šlo o utrápený auto, který se mohlo konečně nadechnout. Možná taky, že se nejezdí jenom pro rohlíky a zpátky, ale protáhne se na dálnici. Nějak jsem měl potřebu to sem napsat, tak mě prosím neukamenujte :innocent:
 
Mazdar. Prosím o radu nebo nasměrování. Po výměně vačky,vahadel,sítka a přetěsnění vstřikovačů (nové inovované podložky+ matice), auto regeneruje výrazně častěji. Zhruba 150-160km. Před opravou v prosinci 220-240km - dle stylu jízdy. Pročítal jsem místní vlákna i Lowendovo na Forscan fóru. Takže proběhla kontrola snímače výfukových plynů a výměna za nový inovovaný typ.Dával málo dle PIDu ve Forscanu. Trubičku k němu jsem čistil také, zanesená nebyla. Vyměnil jsem i diferenciální snímač DPF, oba ve stejnou dobu. Zlepšení nula. Tak dle vašich rad jsem se zaměřil na vstřiky a provedl výměnu za repasované a otestované. Provedl jsem přes IDS upgrade kalibračních dat pro PCM z roku 2018 (SH4K jednotka). Reset jednotky a kalibrace vstrikovačů. Preventivně jsem vyčistil ještě sání a provedl statickou regeneraci. Auto zlepšilo chod a je klidné na plynu a necuká. Pocitově lepší. Spotřeba kolem 6.0l (110kW) ALe...Regeneruji zhruba po 150km. PM_ACC_DSD roste pořád rychleji než PM_GEN- zhruba když je PM_GEN např...1, tak PM_ACC_DSD je už 2....ucpané DPF popelem?
Děkuji za rady.
 
Při 3000 ot/min (počkat chvíli až se hodnoty stabilizují) by měl PM_ACC_DSD být dvojnásobek PM_GEN nebo víc. Mrkni se na diagnostický postup pro P243C.
 
Back
Top