• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Velmi časté vypalování DPF

Úžasný, jsem zvědavý na ten výsledek ? snad už se na něco konečně přijde. Obě auta jezdí na stejnou naftu? Bez Aditiv? Díky
 
Obě auta jezdí na to, co kde naberu. Nevybírám nic konkrétního. To starší, co je ok, má najeto asi 202tis a počet regenerací má něco kolem 640. To druhý má najeto 176tis a počet regenerací 1350. Tam musí být už dlouho něco špatně.
Úplně první věc, kdy se auto nechovalo standardně bylo v létě 2020 a mělo tehdy najeto 125tis. Při jízdě po okresce začal motor za jízdy škubat, nereagoval na plyn, vůbec to netáhlo a skončil jsem tak, že jsem sotva krokem dojel někam, kde se dalo auto bezpečně odstavit. Pak jsem několikrát zkoušel zapnout a nastartovat, ale nedrželo to ani volnoběh a nakonec se rozsvítíla kontrolka motoru. Otevřel jsem kapotu a za čtvrt hodiny jsem to zkusil znovu. Normálně to naskočilo, kontrolka motoru zhasla a od té doby to jezdilo až do dubna 2021 bez problémů. Pak se sem tam začaly objevovat problémy s tím, že mi na displej vypisoval hromadu chyb DRSS, DSC, DPF, SBS, nechtělo to řadit (AT) a motor padal do nouzáku. Po restartu to zase jelo pár set km normálně. Potom se to objevovalo každou jízdu. V srpnu 2021 jsme vyměnili jsme Exhaust pressure sensor 1 a problémy zmizely. Potom v září 2021 mi to psalo Vehicle system malfunction. Vyměnila se vakuová pumpa a problém zmizel. To už jsem si ale začal všímat, že je nějak zvýšená spotřeba nafty a došel jsem k tomu, že to moc často vypaluje a ten problém řeším dodnes. V prosinci jsem s tím jel na dlouhou trasu do Německa a celou dobu bylo vypalování každých 50 - 70km, ale zpátky jsem dojel. Druhý den jsem potřeboval někam jet, ale ujel jsem asi 6km a opakovala se situace z léta 2020 včetně kontrolky motoru. Dal jsem to do servisu, tam mi řekli, že je tam chyba P243C a P1303 a P24A5. Něco s tím udělali, spíš jen se na to koukli a řekli, že zanášení filtru je jen důsledek nefungujícího EGRu. Už se s tím autem normálně bojím jezdit, aby mě to někde nenechalo.
 
Našel jsem kdesi tuto zkušenost. Jestli je to pravda, tak si s tím častým vypalováním DPF asi nikdo z nás neporadí.


Ok folks, it is time to put my experience on this DPF saga.
For people new to this thread, you can read my previous posts in here and what I went though with this stupid DFP regeneration system. I’ll summarize it in few words: I had DPF regen at about 80-90 km and dropping (to about 40km now) I started with cleaning up DPF on a machine, then changed injectors, then changed Differential pressure sensor, then new MAP sensor. Four times I was in Mazda dealership, and they claim all readings are just fine, but DPF keep regen at every 40 km. (regardless highway or inter-town roads, regardless driving style)

So, I had enough of this crap, and decided to go DPF OFF. I did this into respectable tuning shop that I used to delete DPFs of my previous cars – very happy with the service, and they claim they had DPF OFF mode for MX5s with same engine – Skyactiv-D 2.2.

The way it works, they physically remove DPF off the exhaust (leaving Catalytic converter and ALL sensors intact) then tweak ECU to read differential pressure 0.0 kPa all the time and DPF temperature 700 C. First thing that alarmed my was they asking “Why you want DPF OFF as your one looks new, and readings are excellent”
Here is my DPF taken out just before regen cycle:

img_20211020_194119-jpg.jpg


Well, I explained I hate how Mazda ECU decide to regen completely unclogged DPF every 40 km and I don’t want to keep investigating this, it has been 1.5 years now. So I took my car and drove home, when I saw the damn DPF regeneration started again!! Freaked out! Got back to the shop, they connected it to diagnostics and confirm indeed regen just happened, which puzzled them even more as the Diff pressure keep reading 0 kPa and 700 C temp on the exhaust. The manager explained they had tenths of same engine Mazda’s DPF OFF and never seen this, so he asked me to leave the car for analysis.

3 days later, they called me and said – you can pick your car up, it will never regen anymore. So I asked what happened, and they said they worked with Mazda contacts they have in Australia to look up the issue and been told that Mazda Skyactiv-D engine will not only start DPF regen looking up diff. pressure and temp., but also looking up bunch of other sensors. Then they sent all live data from 3 days (that local shop collected) for analysis and Ausies could not see any abnormal readings at all, but they suggested that probably some sensor that appear to read “good” data is faulty and interrupts readings for short time and ECU picks that up and immediately get into regen cycle, so they suggested to Disable all sensors related to DPF.

So after that I did 2500 km and not a single regen happened. I also called the shop for feedback, and they said that it was probably bad wiring signal from one of the sensors that causing Regenerations all the time. They also suggested that IF I want to get DFP back ON, they can change all sensors (no idea how many of those) including wiring cables and it should be fine as my DPF looks just fine.

Conclusion: Mazda ECU enter regen cycle not only judging by diff pressure and temp, but bunch of other factors that Mazda dealers are completely unaware of.
Anyone that can figure out this nonsense regeneration should call Mazda and inform them :D
 
Všechno je díky VW ? kdyby nebyl dieselgate, nemusely by se emise tolik hrotit, motor by občas filtr vypálil a byl by klid. Takhle to je moc přesný a pak to nefunguje.
Bohužel cena nafty je taková jaká je a už se vyplatí vyměňovat drahá čidla?
Stejně v tom bude zakopaný pes a jednou na to možná někdy přijde ?
Taky mi auto často regeneruje, v servisu na nic nepřijdou, vše je v normě, DPF filtr čistý… jediné co je špatně, že mám vyšší spotřebu ?
 
Absolvoval som výmenu vstrekovačov a od poslednej regenerácie som natom takto:

REG_DIS - 216,3 km
PM_ACC_DSD - 4,40 g/l
PM_GEN - 4,5 g/l

to znamená, že asi pôjdem oslavovať ?
 
Zdar, u mě problém stále trvá. Vyměnili jsme podložky, MAP, senzor rozdílových tlaků, DPF jsme dali vyčistit. Nic nepomohlo. Hned po namontováni vyčištěného filtru se po ujetí 5km spustila regenerace, která skončila s PM ACC DSD na 3.2 g/L. Vyčištění filtru nemělo vůbec vliv a motor se chová pořád stejně. Divná je jedna věc, kterou pozoruju už delší dobu. Vždycky, když se spustí regenerace, tak motor změní zvuk. Začne znít víc basově, víc duní a moc se mu nechce jít do výkonu. Za normálních okolností člověk ani nepozná, že se spustila regenerace, ale v tomto případě je to poznat dost výrazně. Další divná věc je, že během regenerace při jízdě s lehkou nohou stoupá teplota filtru na asi 600°C a PM DSD začne pomalu klesat, ale pokud trochu víc šlapu na plyn, nebo když zrovna jedu do kopce, tak ta teplota začne klesat na asi 510 °C a PM DSD začne zase stoupat, přičemž regenerace je ale stále aktivní.
 
To Jeff:
pri vypalovaní mi PM_ACC_DSD tiež stúpa ak tomu šlapem, ale keď dám nohu z plynu, tak ide rýchlo dolu.
Vo forscane mám asi 5 PIDiek súvisiacich s EXHTEMP a mám pocit, že sa to správa rovnako aj u mňa.
Rozdiel vo zvuku motora nepozorujem, rovnako aj výkon je dosť podobný - áno je o niečo nižší, ale to sa človek musí veľmi sústrediť
alebo musí nastať špecifická situácia ako je napr. dlhé stúpanie do kopca a vonku 30°C - vtedy je to cítiť výrazne.
Čiže za normálnych okolností neviem, že regenerujem ak nekontrolujem aktuálnu spotrebu alebo diagnostiku.

To all:
od výmeny vstrekovačov som najazdil cca 2000 km:

priemernú spotrebu mám 6,5 l (50% mesto, 50% diaľnica), regenerácie sú prevažne po 230 km.
Najkratší interval som mal zatiaľ 190 km (mesto) a najdlhši 275 km (okresky).
Regeneráciu spúšťa prevažne PM_ACC_DSD (rastie 3x pomalšie), ale občas aj PM_GEN, záleží čo skôr dosiahne 5,5 g/l+.

OIL_DIL síce nariedi okolo 5 g/l pri 20km regenerácii, ale po 120km mám tento údaj na nule.
Mám podozrenie, že olej trošička ubúda, takže nejaká spotreba oleja je prítomná, pričom turbá boli kontrolované.

s DPF filtrom som ešte pred opravou často experimentoval a cez hadičku vedúcu do snímača tlakov vylieval obsah čistiacich plechoviek.
Výsledok? - prasknutý obal - bolo potrebné to zvariť. V kabíne už nieje cítiť naftový smrad pri vypalovaní.

Takže môj problém vyriešili vstrekovače a pár príspevkov dozadu som postol aj FL_LRN hodnoty, ktoré vykazovali OK čísla,
rovnako žiaden sprievodný jav, ktorý by upozornil na túto vadu sa nevyskytol a tým myslím: šklbanie, cukanie, núdzový režim atď.

Už ma trápia iba 2 veci:

Nit na pretlakovom ventile malého turba, ktorý sa vyklepe a upadne buď do lopatiek alebo intercooleru - zatiaľ som dostal odpoveď, že bez vybratia turba
to nie je možné fixnúť, mal som takú predstavu, že špeciálnym endoskopickým náradím by to nejak šlo, ale možno je celá moja myšlienka blbosť a skutočne jediné riešenie je turbo vybrať.

EGR ventil - určite ho chcem odstaviť + ďalšie vychytávky ako istop atď. @shr3k je možné to realizovať aj niekde bližšie ako v Prahe? (napr. Brno) Ďakujem
 
EGR ventil - určite ho chcem odstaviť + ďalšie vychytávky ako istop atď. @shr3k je možné to realizovať aj niekde bližšie ako v Prahe? (napr. Brno) Ďakujem
Jistě, stačí se podívat na ten odkaz, co se ti vytvořil, když jsi mě otagoval.
 
Pánové, protože se zaplňováním DPF zatím nic nepomáhá, tak jsem se rozhodl pro výměnu všech vstřikovačů za nové. Přikládám screenshot parametrů vstřikovačů, údaje jsou při volnoběhu. Dá se z toho něco vyčíst? Vstřikovač 3 se mi nějak nepozdává v porovnání s ostatními.

Screenshot_20220601-075254_FORScan Lite.jpg
 
No, hodnotu _CMP má ten třetí vstřikovač nejlepší. Nějaké podobné hodnoty mám taky, takže vstřikovače u mě po víc než 200k km jako nové :joy:
 
Ten první stříká na volnoběh málo. Ty ostatní ubírají minimum. Naučené korekce jsou pro volnoběh taky celkem vysoké. Nechal bych to zkontrolovat všechno v Denso servisu.
 
Tak nevím. Dnes jsou hodnoty vstřikovačů jiný. Korekce pro 2000 a 3000 otáček jsou nulové. Je to ok?

Screenshot_20220603-075939_FORScan Lite.jpg Screenshot_20220603-075924_FORScan Lite.jpg Screenshot_20220603-075859_FORScan Lite.jpg
 
Screenshot_20220622-224242_FORScan Lite.jpg
S EGR off mám takéto hodnoty tesne pred vypalovaním, podla mňa úplná paráda. Díky @shr3k .
 
Poslední úprava moderátorem:
@Jeff Lynne Ty hodnoty CMP jsou nulové při jízdě vždy, jen na volnoběh naběhne nějaká odchylka a ty tvoje jsou podle mě naprosto perfektní.
@lowend Jo, tak to mám taky. Záleží, jak moc to honím do otáček. Každopadně mi teď po regeneraci zůstává trochu toho čmoudu v DPF, někdy víc, nědky méně. Sleduju a ukládám si logy.
 
Jenomže podle těch hodnot se nedá poznat, jak jsou na tom vstřikovače doopravdy. Některý může prokapávat nebo špatně rozprašuje. To nejde elektronicky nijak podchytit a korigovat. Není tam na to žádný senzor a pak zanáší DPF rychleji. Elektronika počítá s tím, že vstřikovače fungují správně a jen koriguje dávku paliva tryskou asi vzhledem k poměru tlaku paliva a tlaku ve válci. Pokud tryska nerozprašuje nebo solenoid nezavírá úplně, tak to není jak zjistit.
 
Ano, vstřikovače se kalibrují podle zrychlení jednotlivých válců při vznícení paliva při různých vstřikovacích tlacích, IMO v režimu Closed Loop, tzn. při ideální směsi.
 
Zdar borci, našli jsme ohoblovanou výfukovou vačku, viz foto. Tak snad je to příčina problému. Vstřiky byly na diagnostice a prý jsou ok.
Kde se dá taková vačka sehnat? Určitě už to někdo řešil.

20220809_162401.jpg 20220809_162356.jpg
 
Back
Top