- 49
Update.
Vyčistili jsme sání, klapku, egr a vyměnili MAP senzor. Vstup sání za klapkou byl ucpaný tak, že tam zbyla díra o průměru cca 3cm. MAP senzor byl totálně ucpanej, ten nemohl měřit vůbec nic. No, výsledek je ten, že to nepomohlo. Vypalování DPF při jízdě po dálnici probíhá každých 50km. Myslím si, že je problém přímo v tom filtru nebo v čidle rozdílových tlaků filtru.
Varianta 1.
Pokud by byl DPF filtr ok a přesto by probíhala častá regenerace, tak by se musel filtr každých 50km opravdu ucpat. Tato varianta by ale znamenala, že motor špatně spaluje a produkuje větší množství sazí. To by taky znamenalo, že na produkci většího množství sazí si taky musí vzít víc nafty. A protože vypalování probíhá každých 50km, tak by motor musel vytvořit abnormálně obrovský množství sazí, než normálně, a to v době, kdy zrovna nevypaluje a má na to jen čas po dobu ujetí 50km. To by se mimo jiné projevilo zvýšenou spotřebou, motor by smrděl nebo kouřil a celkově by měl asi slabší výkon.
Varianta 2.
DPF filtr není ok a rychle se ucpe. Standardní regenerace moc nepomáhá, a proto se spouští každých 50km a trvá cca 20km (na dálnici). Mohlo by pomoct spustit nucenou regeneraci přes ŘJ a potom sledovat jak se četnost regenerací změnila, než se filtr zase ucpe do původního stavu. Potom bych ten filtr asi dal na vyčištění.
Motor se chová takto:
Pokud DPF zrovna nevypaluje, tak tu trasu těch 50km jede motor jak má. Nekouří, nesmrdí, má výkon a spotřeba je kolem 4,5 - 5L/100km.
Pokud motor málo žere, musí produkovat i málo pevných částic, takže pokud by byl filtr OK, nemohl by se stihnout ucpat.
A teď mi řekněte, co si o tom myslíte
Vyčistili jsme sání, klapku, egr a vyměnili MAP senzor. Vstup sání za klapkou byl ucpaný tak, že tam zbyla díra o průměru cca 3cm. MAP senzor byl totálně ucpanej, ten nemohl měřit vůbec nic. No, výsledek je ten, že to nepomohlo. Vypalování DPF při jízdě po dálnici probíhá každých 50km. Myslím si, že je problém přímo v tom filtru nebo v čidle rozdílových tlaků filtru.
Varianta 1.
Pokud by byl DPF filtr ok a přesto by probíhala častá regenerace, tak by se musel filtr každých 50km opravdu ucpat. Tato varianta by ale znamenala, že motor špatně spaluje a produkuje větší množství sazí. To by taky znamenalo, že na produkci většího množství sazí si taky musí vzít víc nafty. A protože vypalování probíhá každých 50km, tak by motor musel vytvořit abnormálně obrovský množství sazí, než normálně, a to v době, kdy zrovna nevypaluje a má na to jen čas po dobu ujetí 50km. To by se mimo jiné projevilo zvýšenou spotřebou, motor by smrděl nebo kouřil a celkově by měl asi slabší výkon.
Varianta 2.
DPF filtr není ok a rychle se ucpe. Standardní regenerace moc nepomáhá, a proto se spouští každých 50km a trvá cca 20km (na dálnici). Mohlo by pomoct spustit nucenou regeneraci přes ŘJ a potom sledovat jak se četnost regenerací změnila, než se filtr zase ucpe do původního stavu. Potom bych ten filtr asi dal na vyčištění.
Motor se chová takto:
Pokud DPF zrovna nevypaluje, tak tu trasu těch 50km jede motor jak má. Nekouří, nesmrdí, má výkon a spotřeba je kolem 4,5 - 5L/100km.
Pokud motor málo žere, musí produkovat i málo pevných částic, takže pokud by byl filtr OK, nemohl by se stihnout ucpat.
A teď mi řekněte, co si o tom myslíte