• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Vibrace do volantu

Stačí nepoužívat originální kola a můžete jezdit na vyvažovačku co používá i děda v trabantu s rádiovkou na hlavě.
Jj taky si myslím. Ale to by museli být na trhu taková co se mi líbí a nebude jedno stát 12 papírů. Záměr tam byl a hledal sem celou zimu pro snížení hmotnosti a vytvoření pouze jedné sady na celorockach. Bohužel to nevyšlo.
Ačkoli třeba @king dave vozí celý čas Borbety a vibrace s nimi řeší celý čas.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Jj taky si myslím. Ale to by museli být na trhu taková co se mi líbí a nebude jedno stát 12 papírů. Záměr tam byl a hledal sem celou zimu pro snížení hmotnosti a vytvoření pouze jedné sady na celorockach. Bohužel to nevyšlo.
Ačkoli třeba @king dave vozí celý čas Borbety a vibrace s nimi řeší celý čas.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Mě to Borbety v podstatě vyřešily, jen teď při přezouvani na letní moje kola dali na starost nějakému pubertakovi, co ho zaučovali a lehce mi to vibruje 😅 při pohledu na kola to vypadá, že na jednom mi závaží upadlo, první jízdu že servisu to bylo celkem v poho, přišlo to až asi další den.. tak tam budu mit brzo asi znovu výlet.. Protože do té doby na zimakach nebyl problém 😅
 
Koukni ještě na tlaky. Už se mi fakt stalo že rozdílné tlaky nebo změna teploty dost umí ovlivnit. Jinak asi jasný. Znovu a lépe

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Koukni ještě na tlaky. Už se mi fakt stalo že rozdílné tlaky nebo změna teploty dost umí ovlivnit. Jinak asi jasný. Znovu a lépe

Samsung S22 256GB Tapatalk
Tlaky už mám zkontrolované 😅 v pneuservisu mi dávají vždycky zbytečně moc, tak to je první, co dělám 😂
 
Takže jsem byl v pneuservisu, kde mi převážili kola s tím, že kola i gumy jsou v pořádku. Vyčistili dosedací plošky a ať to jdu projet. Když to bude pořád kopat tak to dáme na Huntera. Jel jsem to projet (pořád kopalo) a po zastavení jsem si všiml smradu a kouře od brzdy. Přední pravý kotouč totálně rozpálený. Takže nová teorie je, že kolo stále trochu přibržďuje a po zahřátí začne kopat do volantu. Příští týden teda jdu na opravu brzdového třmenu a uvidím jestli je kotouč už tím teplem zkroucený. Pokud ano, tak udělám komplet přední brzdy a pak zase poreferuju.
Pokračování mého řešení problému s vibracema:

Nechal jsem opravit třmen. Údajně byl píst tak zarezlý, že po demontáži a vyčištění se nedal znova použít, takže tam mám náhradní. Třmen tedy zůstal stejný jen je vyčištěný, promazaný a brzdový píst je vyměněný. Dnes jsem auto projel a snažil jsem se dostat do stejných situací, kdy se vždy projevovaly vibrace - momentálně je volant úplně bez vibrací. Trochu mi nejde do hlavy jak mohl kotouč přežít tak vysokou teplotu a nezkroutit se. Před opravou stačilo chvíli jet kolem 120-140 km/h a začal vibrovat volant a při přibrždění už vibrovalo celé auto.

Nicméně aby nebylo vše zalité sluncem, tak po důkladné projíždce jsem zjistil, že ten pravý kotouč je pořád trochu teplejší než ten levý. Nejde o nic zásadního prostě na levém udržím po jízdě prst 2 vteřiny a na tom pravém jen vteřinu než to začne pálit, ale rozdíl tam prostě je - je to normální, nebo má být brzdný účinek naprosto stejný?

Takže momentálně to vypadá, že je problém vyřešen a asi ty vibrace vznikaly jen tím přibržďováním jedné z brzd za jízdy. Jsem zvědav jak se to bude chovat při delších jízdách.
 
Musel by si poriadne očistiť obe brzdy, hlavne držiaky v ktorých sú platničky.
Ak tam je bordel z brzd, tak aj napriek tomu že piestik sa uvolní, tak platnička sa nemusí dokonale uvolniť.
Dalšia vec sú vodiace čapy strmena, ani to nemusí ideálne chodiť a už tá jedna platnička jemne trie o kotúč
 
@VojtaM Patrně ti to prostě na jedné straně pořád trochu brzdí víc samovolně. Zkusil bych na zvedáku jen zatočit kolem na jedné a druhé straně, jestli to jde na obou stejně, nebo na jedné víc ztuha... Jinak právě při těhle problémech, kdy se rozhýbe jedna brzda je dobré to prostě preventivně udělat i na druhé straně, aby bylo všechno košér ;)
 
Taky jsem se vibrací nezbavil na 100% a už jsem byl objednany tento týden na Huntera ale za ty peníze mě pořád vrtalo hlavou jestli není problém někde jinde. Proto jsem dneska ještě sundal přední kola, třmeny, vyčistil a promazal vodítka, na můj vkus šly dost ztuha. Sundal jsem kotouč očistil dosedaci plochy jak na náboji tak i na kotouči. Jel jsem to projet a zdá se ze je to ok. Ten kotouč utažený pouze matkami bez cervika je celkem zlo. Zkusím s tím víc pojezdit, na více povrsich, precejen jsou ty R19 náchylnější na jakékoliv vlny v asfaltu. Huntera teda odkladam.
 
Já jsem nedávno sjížděl na dálnici dost prudké, dlouhé klesání s ponechaným tempomatem bez plynu. Když jsem pod kopcem potřeboval silně brzdit, cítil jsem vibrace na volantu. Po nějaké době normální jizdy to zmizelo. Nešlo mi do hlavy, co se událo. Jediné vysvětlení je, že ta mrcha (Mazda) po celé klesání brzdila, protože se zvyšovala rychlost nad nastavenou hodnotu a trochu se zvlnily kotouče. Na plynový pedál jsem nesahal. Nic jiného mě nenapadá. Naštěstí bylo sucho, takže po vychladnutí to bylo OK. Jestli má někdo jiné vysvětlení, sem s ním.
 
seidlerjiri: Ja mám Subaru, kde kotúč nie je nijak prichytený o náboj. Zhodím koleso a kotúč je v podstate volný - nevypadne len preto že je tam brzda a nič za jazdy ani pri brzdení nevibruje...
Vzadu to isté a nie je problém.
Ten poistný červik alebo mini skrutka je dobrá na to aby sa pri uvolnení kolesa neuvolnil aj kotúč ako u mna a teoreticky sa tam nedostal bordel čo by potom mohlo spôsobiť že kotúč bude zatiahnutý cez bordel a bude hádzať a s ním aj koleso.

Za mna - čo si človek neurobí sám...
Zhodiť kolesá, riadne očistiť dosadacie plochy na náboji, teda aj pod kotúčom, to isté medzi kotúčom a kolesom aby sa vylúčil problém.
Ale je možné že tie velké disky a asi poddimenzované uchytenie ramien prenesú aj mikro vibrácie, lebo tolké problémy čo tu čítam a pri tak malom nájazde, respektíve mladých autách sa len tak nevidí

Ako možné riešenie by som navrhol vymeniť uloženia ramien za tuhšie napríklad - otázka či sa vôbec niečo ponúka aj pre tie mladšie ročníky a či je niekto ochotný zainvestovať
Ja to vidím na unavené zavesenie, lebo tu sa nepíše iba o vibráciach pri brzdení, ale aj za jazdy. Ak sú disky zaručené rovné a vyvážené nemá dôvod to vibrovať.
Ak sa to deje aj pri smiešnom nájazde, tak to je bez debaty technicky zle nevrhnuté zavesenie a hlavne poddimenzované = príliš mäkké uloženie ramien.

Dufám že niečo podobne sa nebude riešiť na kamošovom GH-čku 2.5i, teraz je to stále na designovo otrasných aftermarket 16" diskoch a zimných pneu a určite chce nejaké 17" (asi origo Mazda) , väčšie mu asi odporúčať nebudem, vyhneme sa zbytočným problémom
 
Poslední úprava:
Back
Top