- 1 383
ahoj, před nedávnem jsem řešil závadu u které byla nakonec poměrně banální diagnóza, ovšem zprvu nebyla tak jednoznačná... možná někomu pomůže
pokud ti vozítko při pomalé jízdě přes příčnou překážku nebo při rozjezdu od nápravy/kola vydává vyloženě vrzající zvuk
= jedná se o vyschlou prachovku čepu nápravy (dále v topicu přiloženo další video).
další možnou variantou v tomto případě je stabilizátor včetně silentbloků, tedy také zkontrolovat tento díl
při rozkejvání auta nebo zapérování na blatník se to ozývalo a pak víc když jedeš pomalu přes výmolu nejlépe tím jedním kolem. když to sundáš, můžeš hýbat jak chceš, ale auto není zatížené a čep nevrže nebo musí být hodně vyschlý...
na vině je většinou opravdu čep spodního ramene, který je pod prachovkou vyschlý (časem se vazelína vymačká). vzhledem k tomu, že je čep z výroby natvrdo nalisovaný a není možné ho vyměnit, tak je třeba postupovat opatrně. je třeba sundat kolo a k čepu se dostat = nic složitého je to cca na 2 šroubech. na prachovce čepu je takový kroužek, který se opatrně sundá (poté po otočení bylo jasně patrné vrzání - při zatížení a provozu pochopitelně daleko hlasitější). poté už je možné se dostat dovnitř čepu, kam narvat grafitovou vazelínu nebo nastříkat jiný vhodný olej nebo vazelinu na vysokotlaké spoje, který dobře přilne. poté opatrně vše zkompletovat. vrzání okamžitě ustane. udělal jsem pro jistotu všechny čepy a pohyblivé spoje nápravy.
nedoporučuji to při vzniku vrzání odkládat, čep je nastálo a výměna ramena nápravy je potom doooost drahá sranda
pic
pokud ti vozítko při pomalé jízdě přes příčnou překážku nebo při rozjezdu od nápravy/kola vydává vyloženě vrzající zvuk
= jedná se o vyschlou prachovku čepu nápravy (dále v topicu přiloženo další video).
další možnou variantou v tomto případě je stabilizátor včetně silentbloků, tedy také zkontrolovat tento díl
při rozkejvání auta nebo zapérování na blatník se to ozývalo a pak víc když jedeš pomalu přes výmolu nejlépe tím jedním kolem. když to sundáš, můžeš hýbat jak chceš, ale auto není zatížené a čep nevrže nebo musí být hodně vyschlý...
na vině je většinou opravdu čep spodního ramene, který je pod prachovkou vyschlý (časem se vazelína vymačká). vzhledem k tomu, že je čep z výroby natvrdo nalisovaný a není možné ho vyměnit, tak je třeba postupovat opatrně. je třeba sundat kolo a k čepu se dostat = nic složitého je to cca na 2 šroubech. na prachovce čepu je takový kroužek, který se opatrně sundá (poté po otočení bylo jasně patrné vrzání - při zatížení a provozu pochopitelně daleko hlasitější). poté už je možné se dostat dovnitř čepu, kam narvat grafitovou vazelínu nebo nastříkat jiný vhodný olej nebo vazelinu na vysokotlaké spoje, který dobře přilne. poté opatrně vše zkompletovat. vrzání okamžitě ustane. udělal jsem pro jistotu všechny čepy a pohyblivé spoje nápravy.
nedoporučuji to při vzniku vrzání odkládat, čep je nastálo a výměna ramena nápravy je potom doooost drahá sranda
pic
Poslední úprava: