• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Vrzání / rány od přední nápravy / kola

  • Vlákno založil Vlákno založil Doofer
  • Datum založení Datum založení
Tak mě to nedalo a dnes jsem tedy promazal na obou stranách i tyčky stabilizátoru a tedy i ten horní čep.
 

Přílohy

  • WP_20150508_09_59_36_Pro.jpg
    WP_20150508_09_59_36_Pro.jpg
    629,5 KB · Zobrazení: 451
  • WP_20150508_09_59_47_Pro.jpg
    WP_20150508_09_59_47_Pro.jpg
    555,2 KB · Zobrazení: 445
  • WP_20150508_10_03_16_Pro.jpg
    WP_20150508_10_03_16_Pro.jpg
    544,3 KB · Zobrazení: 444
tak to opět vrže při přejezdu přes koleje, "Dolfer" podařilo se ti srazit ten kus po povolení těch to dvou šroubů, povolil jsem i čep a klepal dvěma kladivy, ale ni, je potřeba stahovák ? Domnívám se že jsem tam dal málo, jelikož se tam špatně dostával prst, ale kdyby se sundal ten kus železa, dala by se sundat celá prachovka a narvat tam toho dost.
 
No me fakt pomohlo jen to co jsem psal... Je fakt, ze prachovka byla dole a vazeliny jsme tam narvali co to slo. Zkus to znovu u toho spodniho ramene.

Odesláno pomocí aplikace Tapatalk
 
Tak jsem zvědav napadruhvé po použití stahováku, pár vybraných slov, kladiv se ten zmetek odtrhla a pak jsem mohl pěkně sundat prachovku a pěkně tam naňahňat vazeliny. Tak doufejme že to bude dobrě,zkoušel jsem přejet koleje a zatím dobré.
 
Já už rozebral všechny. Rozebrat to šlo bez problémů. V nejhorším stavu byl ten pravej spodní s tím jsem skoro nedokázal pohnout...
 
zdar mazdaři, tak se snažím rozklíčovat nějaký drobný neduh. když se rozjíždím a auto se pohne kupředu, tak se od strany kola řidiče ozve písknutí (vrznutí). pokud se snažím a rozjedu se fakt pomalu, tak se to neozve. normální rozjed (ne žádný prokluz), ale slyšet je. pak už dále při jízdě nic nepíská ani při řazení (nebo už to v provozu není slyšet), typicky jen pro rozjezd. žádná jiná vůle v řízení není, volant při jízdě ani brždění necuká. zkusím ten zvuk nahrát až bude čas a uploudnu to sem ...

Zde video:

nějaké tipy co nechat zkontrolovat nebo promazat ???

díky mazdár

edit Doofer: přesunuto do stávajícího topicu = stejná závada
 
Poslední úprava:
Jelikož na přední nápravě je toho docela dost, tak to může být x věcí, ale znělo to kovově.
 
Dělá to ten zvuk i při rozjezdu s lehce sešlápnutou brzdou? Zkusil bych se podívat na vodící plíšky brzdovejch destiček případně jestli něco dalšího neni na brzdě uvolněnýho.
 
s lehce sešlápnutou brzdou
zkusím odpoledne a dám vědět. každopádně brzdy přední komplet byly dělány letos v 7/2016 včetně sundání třmenů a promazání válečků atd.
 
Poslední úprava:
Takze s brzdou stale stejne...asi to budu muset nechat zvednout a zkouknout mechanikem. Hadam, ze by to mohl byt nejaky silentblok nebo homokinetak

Odeslano z Lenovo Vibe pomoci aplikace Tapatalk
 
to mě samotnýho zajímá, čeče, neumím si představit že by to bylo něco jiného než deska vs kotouč....
 
Tak jsem při příležitosti výměny kol za zimáky stříknul spešl olej pod prachovku čepu spodního ramene - viz zde řešený problém. No zdá se, že to pomohlo a vrznutí při rozjezdu utichlo. Zřejmě začíná být vůle u tohoto čepu, což se zjistí tak, že při zvednutém autu chytneš kolo nahoře a dole a zahýbeš. Pokud je tam vůle a trochu se kývá, tak je to čep spodního ramene.

PS: pokud se ti nechce demontovat celé spodní rameno a sundavat kroužek prachovky čepu, tak je možné plochým šroubovákem kroužek prachovky lehce vyhnout a sprejem s trubičkou tam olej dostat. někdo to dělá i tak, že vezme injekční stříkačku, propíchne gumu/prachovku čepu a olej tam vstříkne

Zdar a sílu
 
Poslední úprava:
injekční stříkačku, propíchne gumu/prachovku

toto dělejte jen v případě, že chcete nejdýl za rok měnit celý čep i s prachovkou. Propíchnutím prachovky se situace vyřeší pouze dočasně a urychlí se její konečná smrt.....
 
toto dělejte jen v případě, že chcete nejdýl za rok měnit celý čep i s prachovkou. Propíchnutím prachovky se situace vyřeší pouze dočasně a urychlí se její konečná smrt.....
Souhlas, trochu prasarna...a vzhledem k tomu, ze u mazdy je cep nalisovany na rameno, resp. nelze vymenit pouze cep, se uvedena prasarnicka muze prodrazit. Na druhou stranu ta guma neco vydrzi a v praxi se to mechaniky dela bezne

Odeslano z Lenovo Vibe pomoci aplikace Tapatalk
 
Ahoj pánové, jaké jste se k tomu čepu dostali? Sundat kolo, sundat brzdu, ať k tomu můžu, ale pořád tam man ten ochranej plech za kotoučem a ten se mi sundavat nechce, pac by musel dolů i náboj kola... Jako nějak jsem se k tomu dostal, ale může se komu, jako ke zlatu...
 
Ahoj pánové, jaké jste se k tomu čepu dostali? Sundat kolo, sundat brzdu, ať k tomu můžu, ale pořád tam man ten ochranej plech za kotoučem a ten se mi sundavat nechce, pac by musel dolů i náboj kola... Jako nějak jsem se k tomu dostal, ale může se komu, jako ke zlatu...
mazdárek, no stačí sundat kolo a vytočit rejd. pokud máš jámu nebo větší zvedák tak se k tomu dostaneš v pohodě. pokud to bastlíš doma na home heveru tak je to pochopitelně horší, ale dá se taky. každopádně žádný ochranný plech nedemontuj, to je zbytečný
 
Mazdarec, jasná věc, nakonec jsem ho nesundaval a šlo to i tak. Dneska první projížďka a mazel si přede jedna radost. Dikaman za radu ;)
 
Propíchnutím prachovky se situace vyřeší pouze dočasně a urychlí se její konečná smrt.....

tato informace se skutečně potvrzuje, začalo to znovu vrzat a tam, kde byl vpich od jehly, je rozervaná prachovka. Takže jsem to řádně dokrmil vazelínou a počkám, až bude potřeba podvozek rozebrat nebo až prachovky úplně umřou......
 
Ajaj...co takhle zkusit vymenit jenom prachovku. Voprus to asi bude taky ale cenovka bude mnohem veselejsi. Otazkou je, kde sehnat slusnou nebo nejlepe novou...

Odeslano z Lenovo Vibe pomoci aplikace Tapatalk
 
vyměnit všechny prachovky bude stát za práci tolik, co výměna podvozku. Dokud budu dodávat vazelínu včas, tak dobrý. Podvozek má 180tkm v původním stavu a je bez jakékoli vůle, takže takhle asi vydržím do výměny kompletu, až na to přijde čas....
 
Back
Top