• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Vybitý akumulátor přes noc

davajtn

nový člen
14
Zdravím všetkých.
Po 10 mesiacoch od kúpi a najazdených 14 tis.km sa mi stal paranormálny jav.Večer po príjazde z dialnice som odstavil auto.Ráno v plusových teplotách idem otvorit kufor,ale nereagoval ani dvere.Cez DO som sa pokúsil otvorit auto ale registroval slabučký zvukový signál nie ako ten štandartný a nič sa nedialo.Po otvorení dverí núdzovým klúčom som pri pokuse o štart neregistroval žiadne kontrolky,auto bolo mrtvé.Hneď som obvolával kámošov nech ma prídu preštartovat cez káble a ja som šiel domov pre merák.Napetie na baterii bolo 4,8V a oživit bateriu sa podarilo az po dlhej dobe a nasledoval bezproblemový štart.Diagnostické chyby ktoré vykazovalo auto boli zaprćinené poklesom napetia,vymazal som a neriešil.V ten cely den auto fungovalo OK ale bola absolvovana navšteva v servise na druhy den.Technik mi povedal že o tejto chybe vedia a je zapričinena dvojklikom pri vypínaní motora.Vraj sa uvedie riadiacia jednotka do pohotovosti,a nieje vidiet žiadne kontrolky a má odber 9A.Také dačo by som aj veril,lebo nieje možné abý dáka zabudnutá ledka vyšrotovala takto batériu.Ale problém je v tom že nedokážem navodiť situáciu žiadnim dvojklikom(dvojťuknutým) na tlačidlo vypnutie motora.Jedine je situácia keď s odstupom krátkeho času urobim opetovne opakované dvojstlačenie ale to zas pri otvorení dverí signalizuje zvukovým aj vizualnym signálom ze je zapnute zapalovanie.Ale budiš keby som aj toto v ten večer nezaregistroval.Ale zas nieje možné zamknúť auto a na to dbám a našiel som ho v osudné rano zamknuté.Som vďačný za každu radu.
 
Obecně BP, DM, DR mají s parazitním odběrem a neusínáním jednotek problémy a existuje na to celý dotazník pro PQI. Vyplňovals ho v servisu? Měřil servis hustotu elektrolytu, aby určil sulfataci (má ji také zanést do dotazníku pro každý článek zvlášť)?

Nenechals třeba v USB portu zapojený nějaký mobil, který "umí" zpětné dobíjení? To byl IMO případ "E024/22: Vše – zapalování nelze vypnout kvůli připojenému elektronickému zařízení - Kvůli zpětnému napájení z elektronických zařízení s vnitřními bateriemi/akumulátory do vozidla přes zásuvku příslušenství nemusí být systém vozidla schopen určit elektronický stav vozidla. V důsledku toho selže řízení napájení vozidla."

Jinak "dvojklik při vypínání motoru" nezmiňuje žádná servisní informace a to tě technik patrně mystifikoval.
 
Ďíky za odpoveď.
Držim sa svojho rozumu a svojich skúseností.
Môj názor momentálne na tento jav je zlyhanie uspania RJ.
 
Možné to s tou řídící jednotkou je, ale že by měla tak moc velký odběr? Já mám zase jiný problém Porucha palubní komunikační sítě, to jsem zde již psal a řešil čtečku chybových kódů, ale je problém po 10 měsících a najetých 4 tisíc km s baterií, která se drží na sotva 12,1 V i po dobití. Je to výrobek v Mexiku a kdoví jaká kvalita.
 
je problém po 10 měsících a najetých 4 tisíc km s baterií, která se drží na sotva 12,1 V i po dobití. Je to výrobek v Mexiku a kdoví jaká kvalita.
Patrně byla někdy ponechána v hluboce vybitém stavu. Je potřeba změřit hustoměrem stav jednotlivých článků.
 
dnes som bol v servise.Už po druhý krát na podnet od mazdy(písal som email na centrálu).
Zisťovali dobíjanie a záťažový test autobatérie.Všetko je v absolútnom poriadku a batéria nevykazuje známky poškodenia.Drží stale svoju kapacitu.
Ale všimol som si že mi nefunguje dvojválcový réžim..takže niečo nieje v poriadku
 
Už jsem to tu psal, u novýho skyactivu x cca 3tkm taky 3-4x hlaska (palubni sit, nabijeni atd.), pote v mazde spravne baterii dobyli a resetli, technolgoicky postupy netusim jaky na ty baterky jsou (standardni autobijecka mi hlasila pritom OK) a nyni 12tkm a vse naprosto OK od te doby
 
Tak to je asi totéž co u mě (porucha palubní komunikační sítě), objevilo se to při meziměstské jízdě při necelých 4 tisících km a objevuje se to při každém nastartování a objevilo se to i při dobití baterie na 12,7 V. Mimochodem - za každý den úbytek napěstí baterie o 0,1 V, i když vozidlo stojí v garáži.
 
zdrvím všetkých.
Reagujem na môj príspevok-závadu,vybitia batérie na totálku.
Dnes som bol na zvolávačke,úpravy softu emergency ecall systému.
Údajne to spôsobilo vybitie akumulátoru,a boli pridané dáke súbory do RJ.
Takže uvidíme...
 
Back
Top