• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Výměna halogenových žárovek v potkávacích světlech

Síce fotené za bojových podmienok ale podľa mna je to úplne v pohode svietia na bielo dosah svetiel cca o 50% lepší z halogénky viac asi nedostanem :D
AC47C849-72D2-46D7-B09B-1367C10BCAAB.jpeg 1A85958C-65CD-4CA1-8099-363C6B0F3485.jpeg
 
Poslední úprava moderátorem:
V výbave Chalange máš len jednu možnosť ..stretávacie z pasívnym chladením a diaľkové z aktívnym (môžeš mi veriť že som vyskúšal všetko ) alebo je tu druha možnosť ...počkať kým skončí garancia a prehodiť svetla na full Led z vyššej vybaví ..(ja už svetla mám doma :D ešte tá garancia :cool:)

dík , nechám si stejně asi halogenky , možná vyzkouším jenom jiný druh než jsou v káře , třeba H11 OSRAM NIGHT BREAKER LASER nebo H15 OSRAM COOL BLUE INTENSIVE
 
dík , nechám si stejně asi halogenky , možná vyzkouším jenom jiný druh než jsou v káře , třeba H11 OSRAM NIGHT BREAKER LASER nebo H15 OSRAM COOL BLUE INTENSIVE
Osram mala zivotnost ! Vezmi philips !
 
Osram mala zivotnost ! Vezmi philips !
Zrovna zmiňovaný CoolBlue intense má vyšší životnost než montovaný originál..
Nízká životnost se týká halogenek s extrémně rozpáleným vláknem. V H11 v kombinaci s denním svícením ovšem s Nightbreakerama či Xtremama problém není. Jenom toho výkonu oproti jiným zrdojům chybí viz. foto v tomto tématu ;)
 
Nemate niekto skusenosti s Philips Ultinon H11?
 
Diky, nevedel som, ze je to Philips Ultinon. Vyzera to, ze oproti ziarovkam je to upgrade. Nie je to svetlo moc namodrale? rozmyslam nad LED, HID nechcem.
 
Oproti nejsilnějším žárovkám cca 2x více světla ;) Klasická studená bílá LED. Na mokru horší a jízda ve sněžení bez ostřikovačů je celkem problém (jako na origo LED bez ostřiků :) ), ale prostě pořád o mnoho lepší než halogenové bludičky. Hlavně v dálkových je to bomba, vzhledem k bleskové odezvě světelné houkačky :cool:
 
Znie to celkom lákovo, akurát v H9 sa nevyrábajú. Diky za odpovede.
 
Ahoj Mazdaři,
rád bych se zeptal na vaše zkušenosti se svítivostí halogenů a překážkách, které mohou snižovat svítivost světla.
Včera jsem na dálnici bez pouličního osvětlení zjistil, že mi pravé světlo svítí v horizontu 20-25m a levé světlo ještě méně. Což mi při dálničních rychlostech příjde nebezpečné.
Levé světlo má navíc novou žárovku (značku si z hlavy nevzpomenu, ale nebyla nejlevnější, cca 350kč stála).
Byl jsem i na STK a tam mi řekli, že světla jsou seřízená vzorově.
Auto má najeto 170 tisíc kilometrů. Světla jsou krásně čirá.
Jak mohu jako amatér poznat vypálenou/zanesenou čočku / parabolu ? (do této chvíle jsem ani tento pojem neznal, jak říkám, jsem amatér, ale manuálně zručný).

Co může snižovat účinnost osvětlení dále ? Potřeboval bych vidět více do dálky zkrátka :)


Díky za odpověď!
 
Halogeny svítí opravdu málo. Přesunul jsem dotaz do tohohle vlákna, tak doporučím jej projít a kouknout nejenom na fotky pro srovnání.

Zanesenou čočku poznáš tak, že se na ní podíváš u rozsvíceného světlometu a místo čiré čočky uvidíš mlhu. S parabolou problém u halogenu nebude, leda by někdo nacpal do světla nějaký pochybný žárovky, který zničily světlo. Pokud máš ostrou kresbu světla na zdi, na kterou svítíš, tak je projektor v pořádku.
Pokud je ostrá kresba na silnici bezprostředně před autem, tak je potřeba jen nastavit světlomety a výměna za sebesilnější zdroj nepomůže. Možná blbá otázka, ale točit kolečkem nastavení výšky světel vlevo od volantu si zkoušel?

Pokud je hrana světelného kuželu v dostatečné vzdálenosti a pouze svítí halogeny "pocitově" slabě, tak pomůže jen přechod na jiný světelný zdroj. Možností je hodně - od silných žárovek (nevalná životnost více rozžhaveného vlákna) po přestavby projektorů na bi-led/bi-xenon.

Pro srovnání, takto svítí originální xenony na GH: Xenony, výbojky
 
Halogeny svítí opravdu málo. Přesunul jsem dotaz do tohohle vlákna, tak doporučím jej projít a kouknout nejenom na fotky pro srovnání.

Zanesenou čočku poznáš tak, že se na ní podíváš u rozsvíceného světlometu a místo čiré čočky uvidíš mlhu. S parabolou problém u halogenu nebude, leda by někdo nacpal do světla nějaký pochybný žárovky, který zničily světlo. Pokud máš ostrou kresbu světla na zdi, na kterou svítíš, tak je projektor v pořádku.
Pokud je ostrá kresba na silnici bezprostředně před autem, tak je potřeba jen nastavit světlomety a výměna za sebesilnější zdroj nepomůže. Možná blbá otázka, ale točit kolečkem nastavení výšky světel vlevo od volantu si zkoušel?

Pokud je hrana světelného kuželu v dostatečné vzdálenosti a pouze svítí halogeny "pocitově" slabě, tak pomůže jen přechod na jiný světelný zdroj. Možností je hodně - od silných žárovek (nevalná životnost více rozžhaveného vlákna) po přestavby projektorů na bi-led/bi-xenon.

Pro srovnání, takto svítí originální xenony na GH: Xenony, výbojky

Blbá otázka to rozhodně není, díky, objevil jsem kolečko :D ale bohužel světla byly nastaveny v poloze 0 - tj. v mém případě největší dosvit (dálka).

Pro příklad posílám fotky všeho, co jsem stačil teď zkokumentovat v garáži. Garáž na délku odhadem dle kroků cca 50m.

Je tam vyfoceno když svítím normálně potkávačkama, poté se sklopenými tím ovladařem na číslo 3 (tak nějak jsem měl pocit viditelnosti na té dálnici, když jsem jel, ale s ovladačem se určitě nehýbalo, fakt jsem ho objevil až teď) a pak dálková světla.
Vím že to na foktách vypadá v pohodě, ale oproti trojkové octavii s halogeny strašná bída (máme jí služebně).
Žárovku mám nějakou obyč OSRAM.

IMG_3042.JPEG IMG_3043.JPEG IMG_3046.JPEG IMG_3048.JPEG IMG_3049.JPEG IMG_3051.JPEG IMG_3053.JPEG IMG_3057.JPEG IMG_3062.JPEG IMG_3063.JPEG
 
Ještě bych doplnil, že to na fotkách vypadá normálně ale svícení je opravdu tragické. Oproti halogenové Octavii v práci svítí mazda tak ze 50%. Čočka je pokrytá mírným popraškem - je vidět na fotkách ale nejsem schopen říct, do jaké míry ovlivní takovýto poprašek celkovou svítivost. Světla mají ostrou kresbu viz foto. Na té dálnici jsem měl pocit, jakoby mi to svítilo jako na fotce číslo 5. Ale říkám, ovladač výšky světel jsem našel až teď :D takže tím to nebylo.
Nepomůžou mi třeba ty Nightbreakery Laser edice ? :)
Má smysl nechávat čistit čočku ?
 
Mně se zdá, že ta světla svítí dobře, i jsou dobře seštelovaná. Ale zase na druhou stranu z fotky (pokud nemáš referenci) nemůžeš nikdy objektivně poznat, jestli to svítí hodně nebo málo, když neuvedeš údaje o citlivosti, clonovém čísle, délce expozice a expoziční hodnotě.
 
@pedro94GH No ono nejde moc (bohužel) srovnávat parabolové a projektorové (čočky) hlavní světlomety. Parabolové budou svítit vždy více, popřípadě oslňovat.
Světla jsou dle foto opravdu nastavena správně. Výměna pravé žárovky jistě trochu ve svitu pomůže, stejně jako by pomohlo vyčištění čoček (v rámci procent). Větší zázrak od halogenů, ale určitě nečekej.
Při osazení silnějších žárovek počítej s častější výměnou, díky více rozžhavenému vláknu (hlavně když není auto vybaveno DRL). Ovšem i etalon ve výkonu halogenové žárovky Osram Nightbreaker bude svítit minimálně 2x méně než jiný světelný zdroj.
Hodně informací a fotek je popsáno v tomto vláknu. Například zde porovnání světelných zdrojů: Výměna halogenových žárovek v potkávacích světlech
 
Mně se zdá, že ta světla svítí dobře, i jsou dobře seštelovaná. Ale zase na druhou stranu z fotky (pokud nemáš referenci) nemůžeš nikdy objektivně poznat, jestli to svítí hodně nebo málo, když neuvedeš údaje o citlivosti, clonovém čísle, délce expozice a expoziční hodnotě.

upload_2019-2-22_10-40-36.png

Tady jsou údaje o fotografii :)

@pedro94GH No ono nejde moc (bohužel) srovnávat parabolové a projektorové (čočky) hlavní světlomety. Parabolové budou svítit vždy více, popřípadě oslňovat.
Světla jsou dle foto opravdu nastavena správně. Výměna pravé žárovky jistě trochu ve svitu pomůže, stejně jako by pomohlo vyčištění čoček (v rámci procent). Větší zázrak od halogenů, ale určitě nečekej.
Při osazení silnějších žárovek počítej s častější výměnou, díky více rozžhavenému vláknu (hlavně když není auto vybaveno DRL). Ovšem i etalon ve výkonu halogenové žárovky Osram Nightbreaker bude svítit minimálně 2x méně než jiný světelný zdroj.
Hodně informací a fotek je popsáno v tomto vláknu. Například zde porovnání světelných zdrojů: Výměna halogenových žárovek v potkávacích světlech

Já bych rád zůstal právě v mantinelech legality, HIID vypadají skvěle a LED také, ale nedokážu si představit něco před STK sundávat nebo mít stažený zadek při každé silniční kontrole :) a přestavba na Xenon je pro mě momentálně finanční pasé :D
Ale i tak díky za odpovědi, zkusím toho Nightbreakera a když to nepomůže tak ještě vyčistím čočky.
Třeba to bude dobrý :)
 
Back
Top