• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Výměna oleje

@Grey Palivový v nádrži, pokud není ubytek oleje, tak řešit nemusíš. Záleží jak auto používáš. Pokud jednou za měsíc jedeš trasu 400km, tak bude vhodnější 5W-30. Pokud se jezdí naopak s autem častěji ale jen hodně krátký trasy tak nějakou líp aditivovanou 0W-40 (výměna max po 6-7tkm), no a pokud něco mezi tak klasiku 5W-40. Vše vzhledem k motorizaci samozřejmě ACEA A3/B4 a ideálně API SN.

Jinak připomínám, že ve viskozitě 5W-30 jsou zastoupeny téměř VŠECHNY výkonnostní třídy ACEA.. to znamená, že věta - "liju 5W-30" je v podstatě nic neříkající údaj ;)
 
Poslední úprava:
GH 2.5 po FL by už měl mít jen patronový filtr. Pokud měl vložku, tak buď z neznamýho důvodu někdo udělal konverzi a nebo tam je měněnej motor z nějakýho staršího vraku.
Pouze GH 2.0 po FL může mít v určitým případě vložku, ale na našem území je to 99% patrona.

Není nic jednoduššího než sem https://japancars.ru/index.php?route=catalog/mazda
vložit VIN (není potřeba žádná registrace) a hned se zjistí s čím auto vyjelo z fabriky.
 
Hoši, ptá se na PALIVOVÝ filtr :D
 
@Grey Palivový v nádrži, pokud není ubytek oleje, tak řešit nemusíš. Záleží jak auto používáš. Pokud jednou za měsíc jedeš trasu 400km, tak bude vhodnější 5W-30. Pokud se jezdí naopak s autem častěji ale jen hodně krátký trasy tak nějakou líp aditivovanou 0W-40 (výměna max po 6-7tkm), no a pokud něco mezi tak klasiku 5W-40. Vše vzhledem k motorizaci samozřejmě ACEA A3/B4 a ideálně API SN.

Jinak připomínám, že ve viskozitě 5W-30 jsou zastoupeny téměř VŠECHNY výkonnostní třídy ACEA.. to znamená, že věta - "liju 5W-30" je v podstatě nic neříkající údaj ;)
Jazdím krátke trase.. Väčšinou len cez víkend a max 50km aj to je častokrát optimistické...

Potom je aj otázka, či mi nestačí meniť po 2r keď najedem max tých 5....viem že olej stráca na kvalite keď sa nejazdi, no na druhú stranu by na ten olej bolo najete max 10 000km za 2r
 
Pokud to není vyloženě skakadlo po městě tak 5W-40. Výměna minimálně 1x do roka. Ten olej degraduje díky vlhkosti a krátkým trasam
 
Jazdím krátke trase.. Väčšinou len cez víkend a max 50km aj to je častokrát optimistické...

Potom je aj otázka, či mi nestačí meniť po 2r keď najedem max tých 5....viem že olej stráca na kvalite keď sa nejazdi, no na druhú stranu by na ten olej bolo najete max 10 000km za 2r
nie nadarmo sa hovori ze interval je 10tkm resp. 1 rok
 
Nie nevyhnutne ale ja som pouzil napr pro-tec engine flush a urcite to precistilo system.
 
Já bych ho udělal určitě. Za mě BG 109 EPR dle návodu a další výměnu oleje ve zkráceném intervalu - jakmile olej rychle zčerná
 
Zdravím, prosím vás, jaky, použivate mazda olej do 2.5l.....mam najeto 150tisic...neco jsem proštudoval, ale nazory se liší.
 
Ravenol vst 5w40, po dvoch výmenách od 5w30 castrolu sa trochu znížila spotreba oleja, na skoro nepozorovatelny úbytok. Keby jazdím veľa diaľnicu asi dám 5w30, pomalšie degeneruju aditiva.
 
Back
Top