• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Výměna převodovky

No mě se to děje spíše výjimečně na M3 též při přechodu jedna na dva. Ale přišlo mi že vyřešit to je hodně složitý a nákladný proces. Nechtěl jsem nechat vyjmout a rozebrat převodovku. Člověk nikdy neví co by se dělo pak. Rozhodně se jedná o špatný synchron. Mám též 2x výměnu oleje za sebou ale jak píšu tak drhne jen výjimečně... Někdo tu měnil celou převodovku a to samozřejmě taky zbavilo problemu.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Kurňa to mě štve jak divné to je ty převodovky, ale já po výměně ve 100k mám teď skoro 140 a řazení je úplně v poho časem se to zlepšilo bych řekl téměř k dokonalosti, nestačilo by na tom ravenolu fakt zkusit vydržet aspoň 30k nebo jsem jen šťastlivec že se mi to vlastně úplně "opravilo"
 
Ten olej udělá dle mého názoru minimum práce ke zlepšení. O něco lépe kloužou ty převody v kulise ale to drhnuti je záležitost špatného synchronu a to ničím neobejdes. Já mám ravenol už 2x a minimálně 25t km najeto. Určitě je to lepší ale ta dvojka si občas sem tam prostě skrtne. Ale v mém případě fakt velmi vzacne.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
U mě se měnil olej v převodovce za Ravenol asi ve 105t km a ta dvojka mi začala zlobit někdy okolo 120-130t km. Teď jsem teda při běžném servisu nechal olej v převodovce vyměnit ještě jednou, opět Ravenol, k žádnému zlepšení ale nedošlo. Nemám moc představu, jak to uvnitř všechno funguje a jak jsou mechanicky řešeny jednotlivé stupně a synchrony k nim (nějaká videa a obrázky jsem studoval, ale i tak je to na mě moc složité), co ale nechápu je to, že nějakou dobu od rozjezdu mi jdou řadit všechny stupně krásně, včetně té dvojky, ani náznak nějakého škrtnutí o zuby, a až když s autem najedu několik desítek km, tak se to začne projevovat a dvojku bez skřípání zubů tam nedám. Říkám si, že kdyby uvnitř převodovky bylo špatně něco mechanického, projevovalo by se to hned po startu a pořád? Přemýšlel jsem o tom, že po zahřátí změní olej svou konzistenci a možná malinko i objem a to se pak z nějakého důvodu projeví zrovna u druhého stupně, ale v takovém případě by tu byly stovky lidí, kteří si taky nechali vyměnit olej za Ravenol a měli by stejný/podobný problém.
 
Ten olej udělá dle mého názoru minimum práce ke zlepšení. O něco lépe kloužou ty převody v kulise ale to drhnuti je záležitost špatného synchronu a to ničím neobejdes. Já mám ravenol už 2x a minimálně 25t km najeto. Určitě je to lepší ale ta dvojka si občas sem tam prostě skrtne. Ale v mém případě fakt velmi vzacne.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Taky mám po druhé výměně oleje v krátké době za Ravenol MTF-2 (první náplň šla po 6 tis. km ven jako proplach). Zatímco první výměna vyřešila problém s řazením pětky a z větší části odstranila drhnutí, stávalo se, že řazení z jedna na dva si občas škrtlo o zub a ze tři na čtyři občas zadrhlo.
Po druhé výměně se řazení vyhladilo téměř k dokonalosti (jde z lehka dvěma prsty) a škrtnutí při řazení z jedna na dva se zatím neobjevilo (od 2. výměny najeto cca 500 km).
Pokud by se někdo projel v mém autě před první výměnou převodového oleje (kdy jsem zcela vážně uvažoval o výměně převodovky) a teď, neřekl by, že řídí (řadí) stejné auto.
Takže mé zkušenosti jsou takové, že dobrý olej může převodovce hodně pomoci. Minimálně se jeho jednoduchou a levnou výměnou nic nepokazí.
 
Tak že bych to proplachl potřetí?

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Mě pro jistotu v určitých situacích nešla zařadit 1
Nepomohlo nic kromě popojetí autem, kladivem by to tam člověk nenamlátil jinak.

Jindy se jakoby lepila 2 když jsem chtěl řadit za 3.

První výměna toto vyřešila a převodovka mi teď funguje parádně.
Druhou výměnu plánuju na konec léta a doufám že to tak už zůstane :)
 
Tak jak jinak reagovat když tu někteří tvrdí že po několika vymenach mají po drhnuti. Podle mě je to též blbost ale ten olej a výměna je za pár kaček tak proč ne ještě po třetí.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Tak jak jinak reagovat když tu někteří tvrdí že po několika vymenach mají po drhnuti. Podle mě je to též blbost ale ten olej a výměna je za pár kaček tak proč ne ještě po třetí.

Samsung S22 256GB Tapatalk
To nebylo mysleno spatne vuci tobe. Taky jsem si myslel, ze tim Ravenolem prevodovku zazracne vylecim... ale...nestalo se. Dost pochybuji, ze na tom 2., 3. vymena neco zmeni.
.
 
Já mám ravenol už 2x a minimálně 25t km najeto. Určitě je to lepší ale ta dvojka si občas sem tam prostě skrtne.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Taky aby si neškrtla, když tam rveš dvojku ve 40 😂
Je to přesně tak. Na 50 jedu na trojku cca lehce nad 2000otacek a na 40 už podradim na dvojku. Pro Skyactive motory ideál. Takhle se prostě s atmosférou jezdí. To není nic nového

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Nevim, jak u polsonside, ale mne 2 v zivote neskrtla pri razeni dolu, ale zasadne jen pri razeni nahoru.
 
Tak řadit dvojku ve 40km mi nepřipadá u atmosféry nic zvláštního. Jakože škrtat nebude když budu řadit ve 20km?? No též mi při řazení dolů nikdy neskrtla. Pouze občas z jedničky.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Tak jak jinak reagovat když tu někteří tvrdí že po několika vymenach mají po drhnuti. Podle mě je to též blbost ale ten olej a výměna je za pár kaček tak proč ne ještě po třetí.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Blbost? Píšu jen mou zkušenost, nemám důvod se tady předvádět. A další vyhlazení řazení po druhé výměně? Žeby proto, že po najetých 6 tis. km od první výměny Ravenolu vytekla z převodovky úsady kontaminovaná hnědá břečka? Tím netvrdím, že nový olej opraví v převodovce očehlané zuby nebo špatný synchron, ale u mě to zafungovalo a to je pro mě podstatné. @M3grey mé auto po první výměně oleje v převodovce řídil a sám říkal, že řadí dobře. Tož asi tak😉

@Polsonside, ale můžu Tě uklidnit. Po druhé výměně zatím najeto jen 500 km, třeba si ještě z jedna na dva škrtne 😀
 
Poslední úprava:
Já měnil u Maxe první náplň v 15t km. Ta původní z fabriky vytekla v totálně černém tužším skupenství. Šel tam ten doporučený Ravenol a po cca pár tisíc km jsem opět u Maxe na dílně přijel měnit náplň podruhé. První náplň Ravenol co vytekla byla stále původní barvy bez náznaku znečištění (možná příliš krátký interval), takže se zdálo, že ta druhá výměna už byla zbytečná ale stojí to pár kaček tak co. Od té doby mám najeto asi dalších cca 25t km. Celkově se řazení zlepšilo, je ten chod kulisy takový více sametový a ještě lépe tam ty rychlosti padají a to i v zimě bez rozdílu teplot, kdy to bývalo horší a řazení šlo trochu ztuha. Ostatně ta původní náplň od Mazdy podle specifikace nebyla ani vhodná pro klima podmínky Evropy. Nicméně sem tam při řazení jedna do dva je slyšet škrtnutí a to podle mě není možné vyřešit pouhou náplní. Tam se jedná o špatný synchron a hold o sebe škrtá maso( jen nechápu, že se to děje velmi nepravidelně a třeba když škrtne a já ihned zkusím tu dvojku znovu tak už jde krásně nebo pokud jí řadím přes neutrál, tak jde vždy krásně). Tento projev má velké množství těchto převodovek a co jsem četl různě po fórech tak já mám skoro skvělý stav. Ostatní rychlosti jdou vždy krásně a četl jsem, že se dost řeší přechod do čtyřky a pětky nebo nezařaditelná jednička či vyskakující rychlosti. Možná tam zkusím dát ještě tu třetí náplň jen čistě ze zajímavosti.
 
Ten jemnější sametový chod řadící páky i dobré řazení za nízkých (mínusových) teplot po výměně oleje v převodovce za Ravenol mohu potvrdit. U mě došlo ke zlepšení opravdu markantnímu, protože po koupi auta s nájezdem cca 120 tis. řazení s originální náplní docela drhlo a pětka šla řadit často až napodruhé (jako by nešel trefit kvalt). Toto všechno je po 2 krátkých výměnách pryč. Proto u mě to nadšení, že dobrý olej může udělat divy. To škrtnutí dvojky se u mě objevovalo opravdu spíš jen sporadicky a i kdyby se po 2. výměně ještě občas objevilo, nevadilo by mi to, protože v porovnání s tím, jak převodovka řádila před 1. výměnou oleje, je to drobnost.

PS: Pokud se Ti problém s řazením po 2. výměně nevyřešil, nemyslím si, že Ti pomůže další výměna oleje v krátké době. Ale za zkoušku nic nedáš.
 
Podívej takhle. Když do toho kdokoli sedne a projede tak řazení pochválí a ničeho si nevšimne. Řadí krásně. Ale já už mám to auto za 6 let naučený od novoty a sem tam o tom skrtnuti vím pocitově na páce nebo je to slabě slyšet v odrazem třeba mezi zaparkovanymi auty. Jen mám hold rád věci až příliš dokonalé tak se stále snažím i této drobnosti zbavit. Nicméně uvidím ale ta náplň je za pár kaček takže proč to nevyměnit ještě jednou. Ale fakt nejsem blázen abych kvůli takové drobnosti nechal rozebírat převodovku a kontrolovat synchrony. Po složení by to mohlo dopadnout mnohem hůře. To je jako prkotina že občas pozoruji že když auto pár hodin stojí a prvně startuji při otevřených dveřích či okně tak někdy seslapnuti spojky slyším cvaknutí někde od motoru a někdy vůbec. Takzvaně z 10 startu to cvakne u 4. Kdysi mi psal Max že je to běžné že se občas přilepí ta spojková vidlička a tím seslapnutim to odrthne a cvakne. Většina si toho nikdy nevšimne ale já to prostě vnímám.

Na přiloženém video je dobře vidět, že to cvaknutí způsobí to óčko drátu, které je vidlicí protaženo a při sešlápnutí občas zavadí o to ložisko. Někdy ano a někdy ne. Tedy to si třeba myslím já a asi to vůbec ničemu nevadí. Jen jsem to u jiných aut tedy nepozoroval.


Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Poslední úprava:
@Polsonside dnes ráno po najetí cca 700 km od 3. výměny převodového oleje si převodovka při řazení z jedna na dva lehce škrtla o hub. Ale dala si holka načas 😉 Už jsem si začínal myslel, že MTF-2 umí opravdu kouzlit. Nutno dodat, že se tak stalo při studeném oleji, nízkých otáčkách motoru a rychlém přeřazení.
Takže si myslím, že Ti 3. výměna oleje v krátké době tento problém nevyřeší.
 
Nn, jinak řadí skvěle, což před 1. výměnou neplatilo.
 
Back
Top