Jan Kořínek
nový člen
- 6
Jezdíš za šest litrů? Já se nedostanu pod 6.5, dlouhodobě 7. Kolik stojí vstrik prosím tě?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
rozhodně se ani teď neloudám ale před opravou jsem měl stále 8 ať jsem to šetřil nebo ne.Jezdíš za šest litrů? Já se nedostanu pod 6.5, dlouhodobě 7. Kolik stojí vstrik prosím tě?
Chladící kapalina je v pohodě? Nefouká to do chladiče? Poměrně často odchází těsnění pod hlavou, já měl navíc prohnutý blokPopis mého problému. Mazda 6 2.2 D 2015 SH 129 kW AT 4WD. Najeto toho času cca 158tis. km. Zhruba v květnu 2021 - při jízdě rozsvícení ikony motoru a pád do nouzového režimu. Po restartu ikona stále svítí, ale auto jede pár desítek kilometrů normálně. Později opět nouzový režim - motor bez výkonu.
Začátek června 2021 --> Návštěva Mazda servisu s odpovědí "měl jste tam strašně moc chyb, tak jsme vám je smazali a jezděte dál, kdyby se to znovu projevilo, tak přijeďte" (V-group Kladno)
Projevilo se to hned po příjezdu ze servisu domu (po cca 70km). Opět tedy naplánována cesta zpět na "vyšetření" - bohužel ikonka motoru se po nastartování nezobrazila, takže si auto v servisu chtěli nechat na týden na "pozorování" s tím, že budou postupně vyměňovat co se jim bude zdát podezřelé (auto již po záruce) - což jsem odmítl a odjel domů.
Ponořil jsem se tedy do pročítání místního fóra a hledal možné příčiny. Po načtení informací jsem auto odvezl do "mého běžného" servisu a nechal auto diagnostikovat + jsem jim předal seznam možných závad: 1) kontrola všech hadic, hadiček - OK 2) karbon v sání - rozebráno vyčištěno 3) špatná funkce turba - zkontrolováno kamerou bez vyndání - mechanicky se zdá být v pořádku 4) Střižený nýtek - zkontrolováno, v pořádku (jen má lehce větší vůli než na novém turbu), pak proběhla preventivní výměna čidla tlaku DPF, čidla tlaku turba, ventilků turba (3x), EGR ventilu. Naposledy došlo na vyčištění DPF.
Tím jsem se dostal až k aktuálnímu stavu - prosinec 2021 - najeto cca 162 tis. km. Minulý týden opět návštěva Mazda servisu s tím, že auto stále padá do nouzového režimu - přehráli mi software motorové řídící jednotky. Po příjezdu domů opět pád do nouzového režimu.
Můj mechanik se dlouho vyhýbal výměně turba, že mi nezaručí že to tím bude. Ale přepokládám, že už mi asi nic jiného nezbývá - že jsem všechny ty "jednodušší/levnější" varianty již zkusil.
Za jakoukoliv radu a povzbuzení předem děkuji.
Ahoj. Chtěl bych preventivně vyměnit ten nýtek turba. Je ta náhrada za šroub 100%( nějaký spec. Šroubek) nebo se dá sehnat celá ta klapka a nechat vyměnit?@harry nevím jestli každému, obecně bych neřekl, že by to byl takový problém jako vačky nebo karbon, ale u starších ročníků je to dost ošemetná záležitost i právě kvuli spojitosti s vačkama..kdy právě směsí z jejich broušení a oleje může dojít obecně i k poškození turba..ostatně na to je při kontrole auta brán zřetel a je doporučeno v případě poruchy vaček mít turba pořádně zkontrolovaná, že nedošlo k jejich poškození, ale je fakt, že problém nejtku tu je..relativně častý..respektive v drtivé většině pokud zahlásí chybu turbo...bývá problém na něm..a zase když se vrátím na dílnu...většina Mazd co jsme řešili, měla turbo po výměně...takže ano..nejtek do roku 2017 může být problém...z mé Mazdy můžu říct...nejtek problém nebyl v době opravy auto mělo 185 tis...pořád vypadalo turbo jako nové, ale když už bylo venku vyměnili jsme ho (nejtek za šroubek)...a pokud už ten motor je venku..respektive je možný turbo vyndat...pro tu jistotu bych to udělal..nakonec ted to řešíme i s kluky odstud, že ikdyž je to preventivně děs..jsou kluci co přijedou a nechají si to udělat i tak..byt je to za cenu celodenní práce a nějakej ten peníz to stojí..ale zase není to vymena motoru nebo celeho turba..to vyjde daleko daleko dráž. Tady třeba je vidět jak je všechno zlý k něčemu dobrý...ja řešil celej vrch motoru..a díky tomu mám nakonec relativně klid se vším najednou...při vačkach se udělalala hlava s novými ventily, podložky, turbo, karbon v sání, spojka ložisko...ikdyž možná bohužel jsme měli udělat i dvojhmotu..ale tak zatím drží..
a ještě ke svolávačce...ta by na to určitě nebyla..není ani na vačky..a to je daleko větší problém...nejde o bezpečnost posádky..to by byla ...ale o věc mechanickou která se projeví pro Mazdu až v km kdy je po zárukách..obvykle bych řekl tak 150 tis. a víc...jak říkám..muj vypadal jak nový, přitom vačky totalka..a auto 180 tis.
ok. díkyAhoj, nic specialniho jsme nedělali, nejtek se vyměnil za imbus s matičkou a ten se pro jistotu jemně bodnul tak aby nemohlo dojít k povolení, tot vše od te doby žádný problém