@harry nevím jestli každému, obecně bych neřekl, že by to byl takový problém jako vačky nebo karbon, ale u starších ročníků je to dost ošemetná záležitost i právě kvuli spojitosti s vačkama..kdy právě směsí z jejich broušení a oleje může dojít obecně i k poškození turba..ostatně na to je při kontrole auta brán zřetel a je doporučeno v případě poruchy vaček mít turba pořádně zkontrolovaná, že nedošlo k jejich poškození, ale je fakt, že problém nejtku tu je..relativně častý..respektive v drtivé většině pokud zahlásí chybu turbo...bývá problém na něm..a zase když se vrátím na dílnu...většina Mazd co jsme řešili, měla turbo po výměně...takže ano..nejtek do roku 2017 může být problém...z mé Mazdy můžu říct...nejtek problém nebyl v době opravy auto mělo 185 tis...pořád vypadalo turbo jako nové, ale když už bylo venku vyměnili jsme ho (nejtek za šroubek)...a pokud už ten motor je venku..respektive je možný turbo vyndat...pro tu jistotu bych to udělal..nakonec ted to řešíme i s kluky odstud, že ikdyž je to preventivně děs..jsou kluci co přijedou a nechají si to udělat i tak..byt je to za cenu celodenní práce a nějakej ten peníz to stojí..ale zase není to vymena motoru nebo celeho turba..to vyjde daleko daleko dráž. Tady třeba je vidět jak je všechno zlý k něčemu dobrý...ja řešil celej vrch motoru..a díky tomu mám nakonec relativně klid se vším najednou...při vačkach se udělalala hlava s novými ventily, podložky, turbo, karbon v sání, spojka ložisko...ikdyž možná bohužel jsme měli udělat i dvojhmotu..ale tak zatím drží..
a ještě ke svolávačce...ta by na to určitě nebyla..není ani na vačky..a to je daleko větší problém...nejde o bezpečnost posádky..to by byla ...ale o věc mechanickou která se projeví pro Mazdu až v km kdy je po zárukách..obvykle bych řekl tak 150 tis. a víc...jak říkám..muj vypadal jak nový, přitom vačky totalka..a auto 180 tis.