• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Výměna turbodmychadla, poškození ložisek, upadlý nýtek klapky malého turbodmychadla

Však dyť říkám, jen řetěz. A to jsem cca 2 měsíce zpátky koupil dopředu novýho Racing Ralph od Schwalbe za 1100,- a třetina vzorku už zmizela. Dobře, to jsou jen peníze, nechci říct, že je to zanedbatelná věc, ale co mě nejvíc vytáčí je, že zhruba podobný čas co odjezdím, tak i také strávím čištěním a servisem a věcí s tím spojené. To je prostě úplně jiný svět, který jsem se starým kolem neznal a nezažíval. Takže nejen byznys s auty, elektronikou a domácími spotřebiči se takto špatně (pro prodejce asi dobře) vyvinul po roce 2000.
 
To jak myslí, vačka, sedla,
No tak servis na kola mám ...a pokud si někdo mysli že ušetří ježděním do práce na kole (vubec se nebavím o elektrokolech) tak jen pro uplnost...to máte, řetěz,pláště,desky,občas náboj,převody,a to se nebavím kolik toho takovy clovek sežere :)

.@Kaplan Slovo Mazda je u nás na seznamu zakázaných jak v Pyšné princezně ..žádny pískání žádný zpívání....ale už je mi to jedno stejně se se mnou nikdo doma nebaví
a to jsem měnil olej co 10 tis...Castrol,Mobil jen ne original,dával vif,jezdil jak doporučili dnes v MAzde nad 2000 ot.a tankoval jen MOL, Shell apod...stejně i přes tohle už jsme byl ujištěn že to vydržícca dalších 70 tis km...tak nevim nevim
No tak servis na kola mám ...a pokud si někdo mysli že ušetří ježděním do práce na kole (vubec se nebavím o elektrokolech) tak jen pro uplnost...to máte, řetěz,pláště,desky,občas náboj,převody,a to se nebavím kolik toho takovy clovek sežere :)

.@Kaplan Slovo Mazda je u nás na seznamu zakázaných jak v Pyšné princezně ..žádny pískání žádný zpívání....ale už je mi to jedno stejně se se mnou nikdo doma nebaví
a to jsem měnil olej co 10 tis...Castrol,Mobil jen ne original,dával vif,jezdil jak doporučili dnes v MAzde nad 2000 ot.a tankoval jen MOL, Shell apod...stejně i přes tohle už jsme byl ujištěn že to vydržícca dalších 70 tis km...tak nevim nevim
To myslí vážně ? Jako, že po 70k vacka opět ko, turbo ajn. ?? To já už absolvovat tedy nechci. Kdyby to bylo spojené jen s vyčistěním tak to ještě kouknu, ale v opačném případě prijedu z dovoleny a jde z baráku za cenu výkupu AAA. Je mi z toho ouzko.
 
No myslim te ti poctivy prodejci z toho spis maji taky hlavu v pejru...kdyz mas do tr doby spokojene zakazniky kteri tak jak tady tvori urcitou komunitu a najednou bez moznosti to jakkoli ovlivnit se ti to zacne takhle jako obchodnikovi sypat..to pak muzes zavrit....nj stary dobry casy jsou pryc :-(
 
Chlapi ..jelikoz me trable jsou rozesety po vice vlaknech tohoto fora..uvedu to na pravou míru..koupil jsem auto kvuli tomu že docela jezdím..a nechtel jsem riskovat že když má Mondeo najeto 350 tis (bez závad) že si najde nějakou slabší chvilku..proto když kamarad prodával auto s jasnou historii a vymazlenym servisem přesvedčil jsme ženu že je to spravna volba a 3 letou mazdicku s najezdem 130 tis jsme dovezli domu...po dvou měsících svolávačka..naj 138 tis...a bum prusvih...při výměně podložek pod vstřiky zjištěn karbon, spatne vstřikovače...a oprava za 50 tis...ale tenkrát ještě na záruku...to si rodinka medila jak je Mazda skvělá že nás zavolali a opravili...v té době jsem už věděl co a jak a proto jsem řešil jestli kontrolovali i vačku...byl jsem ujištěn ta je ok...dva roky muzete jezdit pak ji vymenime....podotýkám...bohužel jsme pak zjisitl že ji nikdo nekontroloval ...no po dvou letech bezproblémového ježděni žo přišlo předzvěstí..v unoru blik...stromeček na palubovce..a zjištěný prasklý klíňák...a pak bum hned na to poškubávání a v březnu na začátku covidu...první nouzák..pak už to šlo rychle...a jelikož byla v květnu svolávačka na klapku...počkal jsme na servis...kde opět...klapka v pohodě...škubání je kvuli karbonu v sani..ok..jdem na to..vyčištěni čidel..potvrzení že je sání fakt špinavy a po konzultaci se Shr3kem už i kontrola vačky...no a pak to šlo naráz...sání hotovo, vačka hotovo...pořád ještě v klidu ikdyž jsem chapal že to něco stát bude...jenže po výměně vačky jsme zjistili že se přilepili karbonem ventili ktere v te době nefungovali a tak s nima nova vačka nehne...a odtud bezesne noci...a zakaz vyslovení slova MAzda doma...protože auto je již měsíc na dílně a cena stoupa do výšin....ipřesto že na tom dělam s kamaradem a máme lidi kolem sebe kteří umí hodně věcí...takže proto dnes po dokoupeni všech těsnění a gufer můžu říct aspon to začíname skladat...pro všechny jen ujištění...které určitě potvrdí i znalejší...vačka by měla vydržet...má inovovana vahadla takže už by po 100 tis km neměla mít problém...karbon...ten bohužel konstrukcí motroru a jeho vlastnosmi nijak nevyřešíme....trochu se může zlepsit situace naftou aditivi zpusobem jizdy ale stejne to asi kazdyho dostihne znovu cca +- po 80 tis.km a turbo...ja měl štěstí...nejtek držel..ale pro jistotu jsme ho repasovali a ted by mělo vše držet...do toho ještě výměna spojkového ložiska...dvojhmota je ok i lamely...no a auto bude jak nový..jen jsme zvědav jak dlouho to vydrží a co pak...takže všem zde přeji hodně štěstí a kdyby něco můžu zkusit poradit popřípadě i na dílně říkali kdo je z okolí může se domluvit..pomalu se začíname stavat servisem Mazdy a práce bude dost jak jsme se shodli :-(
 
Chlapi ..jelikoz me trable jsou rozesety po vice vlaknech tohoto fora..uvedu to na pravou míru..koupil jsem auto kvuli tomu že docela jezdím..a nechtel jsem riskovat že když má Mondeo najeto 350 tis (bez závad) že si najde nějakou slabší chvilku..proto když kamarad prodával auto s jasnou historii a vymazlenym servisem přesvedčil jsme ženu že je to spravna volba a 3 letou mazdicku s najezdem 130 tis jsme dovezli domu...po dvou měsících svolávačka..naj 138 tis...a bum prusvih...při výměně podložek pod vstřiky zjištěn karbon, spatne vstřikovače...a oprava za 50 tis...ale tenkrát ještě na záruku...to si rodinka medila jak je Mazda skvělá že nás zavolali a opravili...v té době jsem už věděl co a jak a proto jsem řešil jestli kontrolovali i vačku...byl jsem ujištěn ta je ok...dva roky muzete jezdit pak ji vymenime....podotýkám...bohužel jsme pak zjisitl že ji nikdo nekontroloval ...no po dvou letech bezproblémového ježděni žo přišlo předzvěstí..v unoru blik...stromeček na palubovce..a zjištěný prasklý klíňák...a pak bum hned na to poškubávání a v březnu na začátku covidu...první nouzák..pak už to šlo rychle...a jelikož byla v květnu svolávačka na klapku...počkal jsme na servis...kde opět...klapka v pohodě...škubání je kvuli karbonu v sani..ok..jdem na to..vyčištěni čidel..potvrzení že je sání fakt špinavy a po konzultaci se Shr3kem už i kontrola vačky...no a pak to šlo naráz...sání hotovo, vačka hotovo...pořád ještě v klidu ikdyž jsem chapal že to něco stát bude...jenže po výměně vačky jsme zjistili že se přilepili karbonem ventili ktere v te době nefungovali a tak s nima nova vačka nehne...a odtud bezesne noci...a zakaz vyslovení slova MAzda doma...protože auto je již měsíc na dílně a cena stoupa do výšin....ipřesto že na tom dělam s kamaradem a máme lidi kolem sebe kteří umí hodně věcí...takže proto dnes po dokoupeni všech těsnění a gufer můžu říct aspon to začíname skladat...pro všechny jen ujištění...které určitě potvrdí i znalejší...vačka by měla vydržet...má inovovana vahadla takže už by po 100 tis km neměla mít problém...karbon...ten bohužel konstrukcí motroru a jeho vlastnosmi nijak nevyřešíme....trochu se může zlepsit situace naftou aditivi zpusobem jizdy ale stejne to asi kazdyho dostihne znovu cca +- po 80 tis.km a turbo...ja měl štěstí...nejtek držel..ale pro jistotu jsme ho repasovali a ted by mělo vše držet...do toho ještě výměna spojkového ložiska...dvojhmota je ok i lamely...no a auto bude jak nový..jen jsme zvědav jak dlouho to vydrží a co pak...takže všem zde přeji hodně štěstí a kdyby něco můžu zkusit poradit popřípadě i na dílně říkali kdo je z okolí může se domluvit..pomalu se začíname stavat servisem Mazdy a práce bude dost jak jsme se shodli :-(
Děkuji za příspěvek, tak trošičku jsi mi vrátil vítr do plachet. 23.7 jedu do Zlína na tu výměnu oleje v automatické převodovce a už chvilku do toho nechci jen cpát prachy a taky chvilku jen jezdit.
 
Na tomto vláknu jen poznámka - motor je zpět a k tématu turba se váže maličkost, jelikož turbo nejevilo žádné známky poškození, preventivně jsme jen odstranili problematický nejtek a nahradili ho šroubem (imbus) s přibodnutou matkou. Tím by nemělo už dojít k rozpadnutí klapky a tím poškození malého turba. Pokud někdo bude mít možnost turbo vyndat i při jiné práci doporučuji udělat tuto úpravu ( bylo to poraděno přímo ve firmě kde dělají repasy) a mel by byt klid.
 
@Reddwarf Díky za info o nýtku turba. Myslím, že nejen já ocením tohle pro mě důležité info.
 
Začal jsem u auta pozorovat občasný nápadný turbo Lag. Jak kdyby netlačilo menší turbo. Trvá autu tak 2-3s po sešlápnutí plynu než začne zrychlovat. Děje se to ale sporadicky, jinak jde okamžitě za plynem. Žádné hlášení na přístrojovce, ani kontrolka. Nesetkal se s tím už někdo?
 
Při vypalování DPF by to dělalo přesně to co píšeš..osobně mám pocit že když se vypaluje tak se auto chová jak auto bez turba...a to i když mám poladěno od Shreka...bez toho ten projev byl ještě horší. Uplne nejvic to jde poznat když se to sepne v době kdy třeba předjíždím..ale na to si dávám pozor
 
Šla do aukce přes pojišťovnu, můžu dát pak kontakt na kupce?
Motorove byla super. Jenom podtlakove čerpadlo to mělo už skoro za sebou. Turbo repas, podlozky. Pod vstriky meneny
 
Chlapi ..jelikoz me trable jsou rozesety po vice vlaknech tohoto fora..uvedu to na pravou míru..koupil jsem auto kvuli tomu že docela jezdím..a nechtel jsem riskovat že když má Mondeo najeto 350 tis (bez závad) že si najde nějakou slabší chvilku..proto když kamarad prodával auto s jasnou historii a vymazlenym servisem přesvedčil jsme ženu že je to spravna volba a 3 letou mazdicku s najezdem 130 tis jsme dovezli domu...po dvou měsících svolávačka..naj 138 tis...a bum prusvih...při výměně podložek pod vstřiky zjištěn karbon, spatne vstřikovače...a oprava za 50 tis...ale tenkrát ještě na záruku...to si rodinka medila jak je Mazda skvělá že nás zavolali a opravili...v té době jsem už věděl co a jak a proto jsem řešil jestli kontrolovali i vačku...byl jsem ujištěn ta je ok...dva roky muzete jezdit pak ji vymenime....podotýkám...bohužel jsme pak zjisitl že ji nikdo nekontroloval ...no po dvou letech bezproblémového ježděni žo přišlo předzvěstí..v unoru blik...stromeček na palubovce..a zjištěný prasklý klíňák...a pak bum hned na to poškubávání a v březnu na začátku covidu...první nouzák..pak už to šlo rychle...a jelikož byla v květnu svolávačka na klapku...počkal jsme na servis...kde opět...klapka v pohodě...škubání je kvuli karbonu v sani..ok..jdem na to..vyčištěni čidel..potvrzení že je sání fakt špinavy a po konzultaci se Shr3kem už i kontrola vačky...no a pak to šlo naráz...sání hotovo, vačka hotovo...pořád ještě v klidu ikdyž jsem chapal že to něco stát bude...jenže po výměně vačky jsme zjistili že se přilepili karbonem ventili ktere v te době nefungovali a tak s nima nova vačka nehne...a odtud bezesne noci...a zakaz vyslovení slova MAzda doma...protože auto je již měsíc na dílně a cena stoupa do výšin....ipřesto že na tom dělam s kamaradem a máme lidi kolem sebe kteří umí hodně věcí...takže proto dnes po dokoupeni všech těsnění a gufer můžu říct aspon to začíname skladat...pro všechny jen ujištění...které určitě potvrdí i znalejší...vačka by měla vydržet...má inovovana vahadla takže už by po 100 tis km neměla mít problém...karbon...ten bohužel konstrukcí motroru a jeho vlastnosmi nijak nevyřešíme....trochu se může zlepsit situace naftou aditivi zpusobem jizdy ale stejne to asi kazdyho dostihne znovu cca +- po 80 tis.km a turbo...ja měl štěstí...nejtek držel..ale pro jistotu jsme ho repasovali a ted by mělo vše držet...do toho ještě výměna spojkového ložiska...dvojhmota je ok i lamely...no a auto bude jak nový..jen jsme zvědav jak dlouho to vydrží a co pak...takže všem zde přeji hodně štěstí a kdyby něco můžu zkusit poradit popřípadě i na dílně říkali kdo je z okolí může se domluvit..pomalu se začíname stavat servisem Mazdy a práce bude dost jak jsme se shodli :-(
Ahoj, jsem na fóru krátce, ale ohledně nytku v turbu můžu očekávat stejný problém? Mám 2.2d 129kw motor SH 2017/9 r. v. Díky za jakékoliv info.
 
Ahoj, jistější je to zjistit podle čísla turba, ale nevím jestli se k němu dá dostat když je turbo na motoru...ale jak tu píše Shr3k, turbodmychadla s číslem dílu SH01-13-700C nebo novějším a prvními dvěma znaky sériového čísla UD (výroba v dubnu 2017) nebo novějšími jsou upravená takže velmi pravděpodobně 2017/09 už by mělo být v pohodě.
 
Ahoj, jistější je to zjistit podle čísla turba, ale nevím jestli se k němu dá dostat když je turbo na motoru...ale jak tu píše Shr3k, turbodmychadla s číslem dílu SH01-13-700C nebo novějším a prvními dvěma znaky sériového čísla UD (výroba v dubnu 2017) nebo novějšími jsou upravená takže velmi pravděpodobně 2017/09 už by mělo být v pohodě.
Uff, číslo zkusím nějak načíst... (třeba vyzjistit dle VIN atd.).…Ďíky
 
Chcete tím chlapi říci, že každému motoru 2,2 D vyrobenému do 2017 postupně upadne ten nýtek ?
Kdyby to byla tak hodně rozšířená závada z výroby po celém světě, tak by na to určitě musela být svolávačka.
Přece nebudeme všichni preventivně rozebírat turbo a měnit nýtek .
 
@harry nevím jestli každému, obecně bych neřekl, že by to byl takový problém jako vačky nebo karbon, ale u starších ročníků je to dost ošemetná záležitost i právě kvuli spojitosti s vačkama..kdy právě směsí z jejich broušení a oleje může dojít obecně i k poškození turba..ostatně na to je při kontrole auta brán zřetel a je doporučeno v případě poruchy vaček mít turba pořádně zkontrolovaná, že nedošlo k jejich poškození, ale je fakt, že problém nejtku tu je..relativně častý..respektive v drtivé většině pokud zahlásí chybu turbo...bývá problém na něm..a zase když se vrátím na dílnu...většina Mazd co jsme řešili, měla turbo po výměně...takže ano..nejtek do roku 2017 může být problém...z mé Mazdy můžu říct...nejtek problém nebyl v době opravy auto mělo 185 tis...pořád vypadalo turbo jako nové, ale když už bylo venku vyměnili jsme ho (nejtek za šroubek)...a pokud už ten motor je venku..respektive je možný turbo vyndat...pro tu jistotu bych to udělal..nakonec ted to řešíme i s kluky odstud, že ikdyž je to preventivně děs..jsou kluci co přijedou a nechají si to udělat i tak..byt je to za cenu celodenní práce a nějakej ten peníz to stojí..ale zase není to vymena motoru nebo celeho turba..to vyjde daleko daleko dráž. Tady třeba je vidět jak je všechno zlý k něčemu dobrý...ja řešil celej vrch motoru..a díky tomu mám nakonec relativně klid se vším najednou...při vačkach se udělalala hlava s novými ventily, podložky, turbo, karbon v sání, spojka ložisko...ikdyž možná bohužel jsme měli udělat i dvojhmotu..ale tak zatím drží..
a ještě ke svolávačce...ta by na to určitě nebyla..není ani na vačky..a to je daleko větší problém...nejde o bezpečnost posádky..to by byla ...ale o věc mechanickou která se projeví pro Mazdu až v km kdy je po zárukách..obvykle bych řekl tak 150 tis. a víc...jak říkám..muj vypadal jak nový, přitom vačky totalka..a auto 180 tis.
 
@harry nevím jestli každému, obecně bych neřekl, že by to byl takový problém jako vačky nebo karbon, ale u starších ročníků je to dost ošemetná záležitost i právě kvuli spojitosti s vačkama..kdy právě směsí z jejich broušení a oleje může dojít obecně i k poškození turba..ostatně na to je při kontrole auta brán zřetel a je doporučeno v případě poruchy vaček mít turba pořádně zkontrolovaná, že nedošlo k jejich poškození, ale je fakt, že problém nejtku tu je..relativně častý..respektive v drtivé většině pokud zahlásí chybu turbo...bývá problém na něm..a zase když se vrátím na dílnu...většina Mazd co jsme řešili, měla turbo po výměně...takže ano..nejtek do roku 2017 může být problém...z mé Mazdy můžu říct...nejtek problém nebyl v době opravy auto mělo 185 tis...pořád vypadalo turbo jako nové, ale když už bylo venku vyměnili jsme ho (nejtek za šroubek)...a pokud už ten motor je venku..respektive je možný turbo vyndat...pro tu jistotu bych to udělal..nakonec ted to řešíme i s kluky odstud, že ikdyž je to preventivně děs..jsou kluci co přijedou a nechají si to udělat i tak..byt je to za cenu celodenní práce a nějakej ten peníz to stojí..ale zase není to vymena motoru nebo celeho turba..to vyjde daleko daleko dráž. Tady třeba je vidět jak je všechno zlý k něčemu dobrý...ja řešil celej vrch motoru..a díky tomu mám nakonec relativně klid se vším najednou...při vačkach se udělalala hlava s novými ventily, podložky, turbo, karbon v sání, spojka ložisko...ikdyž možná bohužel jsme měli udělat i dvojhmotu..ale tak zatím drží..
a ještě ke svolávačce...ta by na to určitě nebyla..není ani na vačky..a to je daleko větší problém...nejde o bezpečnost posádky..to by byla ...ale o věc mechanickou která se projeví pro Mazdu až v km kdy je po zárukách..obvykle bych řekl tak 150 tis. a víc...jak říkám..muj vypadal jak nový, přitom vačky totalka..a auto 180 tis.
Má pravdu předsedo... ?
 
tak je mi jasný, že když už je motor z jakéhokoli důvodu ,,venku,, tak se to vyplatí rovnou udělat a vyměnit nýtek za šroubek
jo a ten šroubek už bude držet ? :) :) :)
jinak moje kráska je po výměně toho vstřiku jako nová, regeneruje min po 230 km, necuká, táhne jak se sluší na 420 nm a jezdí opět za 6 litrů
doufám že jsem to nezakřikl :scream:
 
Back
Top