• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Xenony, výbojky

  • Vlákno založil Vlákno založil JaMiJa
  • Datum založení Datum založení
Jo, vsimol som si. Robis to tiez? Som objednany na repas xenonov do dobresvietime, ale ked som objavil toto, tak som na pochybach, ci tie € radsej nedat do biled. U nich to vyjde na 250-300 s novymi vybojkami.
Mam za to, ze ledky sa nevysvietia ako xenony a kedze nemam denne svietenie, tak mi xenony svietia prakticky furt. A tym padom sa vysvietia rychlejsie. Preto som uvazoval nad tymi biled, ze budu svietit lepsie na zaciatku a hlavne dlhodobo.
 
Kluci z DobreSvietime ti namontují klidně i Bi-LED , dělají to taky a už dost dlouho ;) Každopádně z pohledu životnosti (ledky je potřeba uchladit) a homogenity světelného kužele a šířky dálkového jsem jednoznačně pro xenon variantu :cool:
 
Chapem, takze sa mam ukludnit a nechat si spravit ten repas a nespekulovat? Nemam s tym skusenost, preto sa pytam.
Ci vymenit projektory za lepsie ako origo?
To chladenie na ledkach moze sposobit nizsiu svietivost, ci to rovno odide? Neda sa to nejako upgradenut? Tu nieco typek riesi s chladenim na 4kach
 
Volal som s nimi, vraj BI-LED neriesia. Ze to je Cina, takze za to nerucia. Tak neviem, ci to boli oni. Ale ok, zajtra tam idem, tak uvidime aky bude vysledok.
 
Ano NHK nedělají přesně například kvůli chlazení.. Ať se pěkně zadaří :cool:
 
Tak som sa vratil z repasu. Xenony svietia ovela lepsie samozrejme. Svetla vyzeraju aoo nove. Vybojky som si nechal, kedze som ich menil asi 2 roky dozadu za Osram NBL a svietia este dobre.
Jedna vec ma ale zaskocila. Od repasu na pravom svetle vidiet jasny "flak". Akoby bola poskodena hlavicka vybojky, alebo nieco na parabole. Neviem. Paraboly mi menili za repasovane, vybojky ostali, no predtym to nebolo. Teraz to jasne vidiet na fotkach. Dost to odvadza pozornost. Co to podla vas moze byt? Oni sa s tym vraj nestretli (po komunikacii na fb) a ponukli mi prestavbu na BI-LED Koito, ak nie som spokojny, s tym, ze mi cenu za repas odrataju od prerábky. Neviem ci mi to ale za dalsich 200-250€ naviac stoji. A ci by to vobec svietilo lepsie, kedze tie Koito su vraj slabsie ako NHK. Alebo si zvyknut na ten defekt...
39d05cc13f73aaef6038e9a75f8ae2db.jpg1b018df927eee3a3d69e26d0138f8783.jpg7acefc3e94f8e07e0de9f85da2b7130e.jpg
 
Xenony jsem u AFS světel měnil 16. října. Zdálo se mi, že původní výbojky mají zelený nádech, takže jsem investoval do Osram Nightbreaker Unlimited D2s. Rovnou musím říct, že jsem od nich čekal víc. Jak psal @lakilaki , i já jsem zjistil, že jsem tam měl osazeny Philipsy (typ nevím, teplota asi 5.000K). Osramy svítí možná trochu víc, ale vzhledem k jejich teplotě (4.350K) už nevypadají jako xenony. Zeleného nádechu jsem se taky tak úplně nezbavil, ikdyž teď jde víc do žluta. A taky souhlasím - bixenony na tom nejsou z hlediska dálkových světel tak dobře, jak když jsem měl v předchozím autě halogenové potkávačky a dálkovky zvlášť (H7 a H1, též Nightbreakery). Jestli budu xenony měnit příště (dle výdrže Osramů), půjdu asi zpět do nějakých bělejších. Vím, že jsou na tom za zhoršených viditelnostních podmínek hůř, ale zatím nemám pocit, že bych si Nightbreakery nějak výrazně polepšil.

Co se týká samotné výměny, dalo se to určitě zvládnout svépomocí, jak se spousta lidí možná přesvědčila. Vzhledem k počasí jsem měnil výbojky v garáži, ve které je po stranách auta ani ne metr místa :) Kola jsem nesundával, jen jsem si auto heverem přizvedl, abych měl víc místa. Nejvíc času suverénně zabrala demontáž podběhů. Celkově tak trvala výměna na levé straně (tou jsem začínal) 2,5 hodiny a na pravé 2 hodiny – to už jsem věděl, jak velkou část podběhu stačí demontovat a ohnout, abych se ke světlům dostal. Pak samozřejmě nastalo lámání prstů v úzké škvíře, kterou bylo potřeba povolit původní výbojky, vytáhnout a pak skutečně milimetrovou prací osadit nové. A když vám čočky díky AFS neustále uhýbají do stran, je o zábavu postaráno :) Ale zvládl jsem to na první dobrou a nic jsem nepoškodil.

Ještě bych rád dodal - dost jsem nadával na ty plastové úchyty podběhů. Nereznou, ale taky tam zrovna kdovíjak nedrží. Pár jich budu muset vyměnit (minimálně jeden jsem musel cíleně zničit), tedy za předpokladu, že je vůbec seženu

Gratulujem Ti, ak si vymenu ziariviek zvladol bez demontaze narazniku a svetiel. :cool:
Ja by som vymenu takou metodou na M3 urcite nezvladol.
Ale pri demontovanych svetlach, vymena ziariviek bola luxusna praca, bez lamania prstvov;)
Za poskodene plastove uchyty/trne najdes urcite nahradu v nejakej predajni autsuciastok. Ale bude to furt iba kompromis, oproti original.
Original plast trne, u mazdy zase predavaju za tak nekrestanske-satanske ceny, ze je to az urazka majitelov mazda aut. :mad:
Příchytky se v celých sadách dají koupit na AliExpressu a stojí to, příklad 100kč A je tam 150 kusů různých použitých na celém autě.
 
Ahoj. Mám nové výbojky(Osram cool blue),čočky vyčištěné,světla seřízené. Bohužel mám problém s levým světlem které svítí moc vysoko při dálkových. V servise kde to seřizovali mě bylo řečeno že se dálkové nedají samostatně seřídit. Neví někdo jestli nejde nějak doseřídit jen samotné dálky? Jedná se o GH před facelift s xenony. Předem dík za rady.
 
Poslední úprava:
Nie, sú to bixenony, takže diaľkové sú tie isté, len sa magnetický odkryje clona a svieti to naplno. Takže keď máš dobre nastavené stretávacie tak diaľkové osobitne nenastavis.
 
Jo předtím nebyl problém,nejspíš v servisu seřídily světla moc vysoko,sice na mě nikdo nebliká že bych oslňoval, ale pocitově mě přijde že svítí potkávací hodně do dálky.
 
Ja jezdim k nam na STK ...za par korun ti zmeri svetla a pripadne rovnou seridi...
 
Tak dnes navečer výměna obou xenon výbojek. Jedna odešla a druhá by ji asi brzy následovala. Shlédl jsem snad všechny možné postupy (sundat nárazník nebo podběh atd.), ale protože se mi do toho nechtělo, tak jsem zvolil klasiku-od motoru. No-strávil jsem tím cca hodinu, ale povedlo se a vyměněno. Ruce mám sice dodřené. ale při troše trpělivosti to jde. Jinak zvolil jsem OSRAM XENARC NIGHT BREAKER LASER, tak uvidím jak to dlouho vydrží :).
 
Back
Top