• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Xenony, výbojky

  • Vlákno založil Vlákno založil JaMiJa
  • Datum založení Datum založení
ale protože se mi do toho nechtělo, tak jsem zvolil klasiku-od motoru
Takze to jde. Ja se toho prave docela desil, ze kvuli vymene vybojek bude vomrd s naraznikem. Je velky rozdil oproti tem puvodnim asi jeste z vyroby? Ja tam mam ty standardni Osram Xenarc Original 66240 a prijde mi, ze to sviti malo.
 
Jde to, jen si člověk musí trochu "polámat" ruku :-). Ono je totiž na každé straně jinak místa. Vpravo (z pohledu řidiče) se mi to dělalo lépe - o trochu víc místa. Vlevo to byl mazec. To jsem si vzal na pomoc i manželku (má užší ruku) a ta mi aspoň povolila tu výbojku :-). Ale novou jsem už nasadil sám. Ono taky záleží na modelu auta. Já to tam mám tak, že nejdřív povolím plastovou krytku (má západky - plastové výběžky), to jde hned. Potom se směrem doleva kousek pootočí ta patice a s drátem se nechá volně ležet. No a teď je to nejhorší . Pomocí 2 prstů jsem nahmatal plastovou vroubkovanou objímku a je potřeba ji malinko pootočit vlevo. Cvakne a potom jde i s výbojkou dostat ven . Je to vlastně plastová objímka s dírou na výbojku, která je tam prostrčena zevnitř. Jak se dá nová, tak jsem to držel jen za konec výbojky, zároveň tlačil a pootáčel objímku tak, až jsem našel polohu, kdy se po dotlačení přestala výbojka kývat a potom pootočením vpravo (jen to luplo) bylo hotovo. Pak se nasadí patice, zašroubuje krytka a je to. Pokračování...
 
pokračování.. Jo ještě je dobré buď odpojit přívod elektriky do světla, nebo (to jsem udělal já), vytáhnout pojistky v motoru od těchto světel. Tuším pozice 9 a 10 - je to na obrázku na tom krytu jak jsou pojistky. Až jsem vyměnit obě výbojky, vrátil jsem pojistky, vyzkoušel a vše OK. Sice jsem chtěl ještě vyčistit zevnitř světlo, (tyčinka s nějakou hadrovou koulí), ale už byla tma, tak jsem se na to vykašlal. Zas tak málo mi to nesvítilo :-).
No a to je celé....trochu doškrábané ruky, jedna velká káva u té výměny vypitá a asi 6 cigaret vykouřených-přestávky, protože mě chytala křeč do těch vykroucených rukou :-). Jaké tam byly originál nevím, musím se doma podívat. Ale ta jedna byla uvnitř černá-spálená. Ještě jsem za úplné tmy nejel, ráno už bylo skoro světlo, ale svítí to podle mě v pohodě.
 
Ano GG/GY jde v pohodě vrchem. Klanový rekordman je @Deri , kterým nám ukázal na srazu, že lze výbojku vyměnit během půl minuty :D ;)
Nejhorší je GH. U GJ je to také v pohodě (sice přes podběh, ale oproti GH je tam hromada místa) :)
 
Jde to, jen si člověk musí trochu "polámat" ruku
Ruce mam uzske, tak cajk? Pri delani na aute je to docela vyhoda?
Tak dej vedet jak to sviti az pojedes v noci, jesli ma smysl davat ty lepsi. Pak jsou tam jeste Long Life, ty by taky nemusely byt spatne, ale ty urcite vyrazne lepe nesviti.
 
Tak jsem to ráno "nějak vyfotil". Za jízdy mi ty fotky moc nevyšly, tak posílám aspoň z parkoviště. Svítí to dobře. Nedokážu odhadnout, jestli by ty LONG svítily podobně. Asi o malinko méně. Ale zase na druhou stranu-u těchto je napsána životnost "standard", u LONG je dvojnásobná. Já jsem tam měl Phillips (asi z výroby), vydržely 185 tisíc, časově 16 let. Což je asi výborný výsledek. Protože nepředpokládám, že mi Mazda vydrží dalších 16 let :) , tak jsem koupil nejvýkonnější. No o moje zkušenost-když jedu večer "unaven" (ne společensky, ale z práce, unavené oči z PC atd.), tak se mi zdá, že stejně moc nevidím. Únava dělá fakt hodně. Tak ať dobře vybereš ;) .

xen1.jpg xen2.jpg
 
NaGH bych to rozhodně dělal přes podběh, sundat kolo a podběh jde oproti jiným značkám jednoduše (i vrácení zpět) a přístup k výbojce je relativně slušnej, jen ty jistící pružinky se občas brání.
Měl jsem long life od osram a svítily taky poměrně dost, resp že by svítily nejak míň jsem si nevšiml, teď tam mám LED a ty svítí samozřejmě víc ;)
 
Měl jsem long life od osram a svítily taky poměrně dost, resp že by svítily nejak míň jsem si nevšiml, teď tam mám LED a ty svítí samozřejmě víc ;)
Ja koukal na ty jejich ? jak by mely svitit dlouho, a zda se mi to dostatecne nakonec. Oni vydrzi dele to je jasny. Jeste mam schovane jako nouzovku z Primery. Ale uz jsou v te kulicce uprostred takove mlecne. Ale tak na chvili, neb by prisly postou nove lepsi nez jezdit s jednou. O tech LL jsem zacal uvazovat duvodu voseru vymeny, kdyz by se musel sundavat naraznik.
To mas LED s patici D2S nejake homologovane, nebo jsi to komplet predelal?
 
Mě vysvětloval tuším robas (natural) že ty silnější vybojky po chvíli svítí jak standartní a výdrž je stejná jen cena jiná

S D2S, jen bylo potřeba vytáhnout konektor ven - díky chladiči nevešel pod krytku
Více zde
 
Mě vysvětloval tuším robas (natural) že ty silnější vybojky po chvíli svítí jak standartní a výdrž je stejná jen cena jiná
Jo takhle vychcane to maji, takze to je vlastne uplne zbytecny je brat. To asi teda rovnou vemu ty LL a budu mit alespon klid, dokud ji nedam na veteransky znacky :joy:
S D2S, jen bylo potřeba vytáhnout konektor ven - díky chladiči nevešel pod krytku
Více zde
Skoda ze jsou to 6K. Uz jsi s tim jel v mlze nebo za deste? Kolik K maji vubec ta nova auta s LED/laser svetlama. Me prijde, ze to je strasne brutalni, kdyz to jede proti me. Ja mam v mlhovkach 4300 H3 a prijde mi to akorat. Nez jsem udelal DRL, tak jsem na ne jezdil ve dne a v noci si s nima kdyz jedu sam po rozbyte ceste prisvitim na diry. A i na snehu a za snezeni jsou OK.
 
No o týden později jsem našel variantu se 4300K, ale další litr se mi za to dávat nechce, když se co nevidět má narodit dcerka :D leda že by někdo chtěl tyhle bílý, koupil by variantu co chci já tak by jsme to mohli vyměnit, ale to je taky komplikace.

Zatím jen ve tmě a za šera. Ve tmě supr, za šera jako bych světla vypnul - splynou s šedou vozovkou - když je fyzicky vypnu tak rozdíl je, ale není to ono
 
Zatím jen ve tmě a za šera. Ve tmě supr, za šera jako bych světla vypnul - splynou s šedou vozovkou - když je fyzicky vypnu tak rozdíl je, ale není to ono
No tvl, to si davej majzla, abys neprejel nejakyho neoznacenyho cyklistu nebo pesiho. 4300 by bylo fain, ale uplne nevim, jak by se na to tvarili na STK na ten konektor venku. Delal bych to vrchem. Jinak gratuluju.
 
Vrchem je to dost jebat, odřený ruky a pod tady je to lehký a i podle servisniho návodu, ani nevím jak bych to přes irbox a na druhé straně přes plnění ostřiku a ABS trubky tahal a cpal zpátky :-D,

To, že je konektor vytaženy ven - není vidět jen když sundáš ten podběh, a zafixovan stahovací páskou viz fotky.

Cokoliv co se objeví na silnici tak samozřejmě vidíš, zvířatům svítí oči atd, ale je to spíš nezvyk, kdybych koupil ale nový auto zak by mě to vyloženě sralo :D
 
Každý máte jiné auto :cool:
Na GH i GG jsou poněkud odlišné prostory za světlem a umístění.

Longlife výbojky svítí opravdu trochu méně (neplést si s porovnáním světleného výkonu mezi standardními a více svítivými sadami).
 
Deaktivace viz.: https://www.mazdaklan.cz/threads/denni-sviceni-auto-rezim.6417/#post-129843

Světlům stačí dát trochu péče a budou svítit lépe jako nové :)
Není potom třeba bastlit uchycení LED retrofitů, mít méně světla na cestě při zhoršených povětrnostních podmínkách s nehomogenním světelným kuželem, navíc při rapidnímu snížení životnosti oproti výbojkám ;)
No já bych asi hlavně potřeboval vyměnit výbojky .. nikdy jsem to nedělal :) Je to u CX-5 KE náročné? Nemáte někdo dobrej návod? Díky!
 
Je to stejné, jako výměna žárovky (málo místa, ale bez problémů se to dá) oddeklovat, vycvaknout, vyměnit výbojku. S podstatným rozdílem, že žárovka tě nezabije, takže na to pozor a xenony mít rozhodně celou dobu vypnuté! ;) :idea:
 
Je to stejné, jako výměna žárovky (málo místa, ale bez problémů se to dá) oddeklovat, vycvaknout, vyměnit výbojku. S podstatným rozdílem, že žárovka tě nezabije, takže na to pozor a xenony mít rozhodně celou dobu vypnuté! ;) :idea:
Takže to není třeba dělat přes podběh kola? Jde to přes motorovej prostor? Baterku tedy asi odpojovat nemusím, stačí jen mít vyplé ty xenony, správně?
Jo a poslední věc, máš prosím nějaké doporučení na nové výbojky? Díky moc!
 
Záleží jak máš "malé a šikovné" ruce. Správně bych měl napsat, že určitě musíš baterku vypojit :cool:. Každopádně na vlastní nebezpečí samozřejmě stačí mít vypnuté zapalování a světla.
Doporučení je mnohokrát v tomto vlákně. Například Osram Xenarc Original.
Ještě ohledně AFS, doporučím potom po výměně mrknout na diagnostiku a restartovat hodnoty. A potom otestovat plným rejdem doprava a doleva ;)
 
Záleží jak máš "malé a šikovné" ruce. Správně bych měl napsat, že určitě musíš baterku vypojit :cool:. Každopádně na vlastní nebezpečí samozřejmě stačí mít vypnuté zapalování a světla.
Doporučení je mnohokrát v tomto vlákně. Například Osram Xenarc Original.
Ještě ohledně AFS, doporučím potom po výměně mrknout na diagnostiku a restartovat hodnoty. A potom otestovat plným rejdem doprava a doleva ;)
Díky moc! Ještě jsem se chtěl zeptat na tip na nové xenonové výbojky? Máš něco ověřeného, co svítí, jak má za rozumnou cenu? Díkec!
 
Back
Top