• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Začala blikat kontrolka DPF a teď svítí i kontrolka motoru (MIL) a DSC

Nelkanelka

nový člen
2
Ahoj všem,
Včera mi začalo blikat DPF a dnes po chvilce jizdy se mi rozsvitila kontrolka smyku a motoru.
Máte někdo nějakou radu, co by to mohlo být? Než to hodím do servisu, tak bych chtěla vědět, jsem přeci jen žena, která tomu až tak nerozumí a potřebuji rady od zkušenějšich.
:D
IMG_5177.jpeg
 
Poslední úprava moderátorem:
Ahoj, podle fotky budeš mít asi podobnou "potvůrku" co já - máš DPF a to se dávalo u první generace po FL. Nechci Tě nijak děsit, ale tento "trojblik" jsem si zažil už tolikrát, že to jsem chtěl to auto rozmlátit palicí nebo shodit ze skály. Ale mám ho rád, jezdí super, ale....je to o tom, jak se k tomu kdo choval. Asi nejsi první majitel... Ideální je vyčíst chyby pomocí diagnostiky (Forscan) a dle toho to začít řešit. Upozorňuji Tě, že to nemusí být jen jedna příčina, ale celá řada věcí, které se navzájem ovlivňují a pokud vyřešíš jen jednu, stejně Tě to za chvíli čeká zase. A finančně to mohou být v lepším případě tisíce, ale spíš desetitisíce...i hodně vysoké....dál raději nepočítám :). Ale nebudu Tě strašit. Takže může to být ucpaný filtr DPF - ale spíš jako důsledek. To by se ale nejdřív rozsvítilo DPF a až potom začalo blikat... Může to být prasklá hadice od turba (horní či spodní), vadná váha vzduchu (málo vzduchu - totálně zanesený vzduchový filtr), prasklá podtlaková hadička, prasklá hadička od DPF co vede do čidla diferenciálního tlaku, vadné čidlo na DPF filtru (jsou tam 3), vadné turbo (ale to by i pískalo-hučelo).... Chce to prostě vyčíst chybu a tím začít. Mělo by Ti to spadnout do nouzového režimu, tzn. jede Ti to bez turba (jakože nejede, nemá to zrychlení, do kopce to sotva leze, nejde pustit tempomat). Jinak vše, co jsem psal, je dobré zkontrolovat, vyčistit atd. Důležité je (když auto jede normálně) například dokončovat regenerace. Ty se spouští dle zanesení filtru po ujetí cca 100-200 km a trvá to tak 20-30 km, než se filtr vypálí. Ale chce to jet aspoň 2000 otáček a více jak tuším 40-50 km? Já vypaluju zásadně tak, že jedu po dálnici. Hlídám si to. A to tak, že si nastavím počítadlo KM - to B (zmáčkneš tu tyčinku na tachometru, tím se přepíná mezi počítadlem A a B, nuluje se tak, že se podrží zmáčknutá) v okamžiku, kdy to doregeneruje a sleduju, kdy to zase začne. Většinou je to kolem 150 ujetých KM. poznáš to tak, že na ukazateli okamžité spotřeby když "brzdíš motorem" nebude 0, ale nenulová spotřeba - 2 až 3 litry. To znamená, že auto regeneruje.
To je důležitá věc - jak s ním jezdit (ne pořád po městě, na to se to auto nehodí, nehledě k zahřátí motoru-oleje atd. Pak se to posere vše....vstřiky, zanese se sání.... Potom je třeba si hlídat výměnu oleje. Patří tam olej specifikace ACEA C1 (já dávám Mazda Ultra DPF, ale jsou i jíné té specifikace, mění se i olejový filtr, celé se to dá koupit (5 l) např. na PEMA - na netu a je to něco přes 1000 kč, takže pohoda). Mazda píše, že se mění po 20 000 km. Tak je to i nastavené v ŘJ. Ale to je moc, olej se ředí naftou při nedokončených regeneracích a přibývá v motoru (na měrce je vyražené X - tam jak to dostoupá, tak je problém - hned vyměnit). Já měním po 10 000 km, olej jednou za čas kontroluju na měrce . Po výměně se přes diagnostiku musí vyresetovat (nastavit), že je olej vyměněný. Ve ForScanu se to tuším jmenuje "obnovení hodnot ....bla bla oleje" :) . Jen pro Tvůj přehled - mě různé opravy Mazdy stály za 5 let 3x víc, než za co jsem to auto koupil. Nechci sem psát tu částku, protože by na mě asi někdo poslal záchytku :) . Některé díly se dají sehnat jako druhovýroba, některé pouze originál Mazda (třeba čidla do DPF, hadice k turbu a další). A to jsou rakety. To co u jiných aut stojí třeba 1500,- Kč, tak na Mazdu 8 tisíc... Řešením je i vrakoviště, ale tam ne u všech dílů jde poznat, že fungují. Je to risk. Nebo zisk. :) .
Jsem se rozepsal, aby jsi hned zpočátku věděla co jsi si koupila :) a neplatila v servisu peníze jen za výměny typu pokus-omyl. Chce to dát do servisu, kde trochu Mazdám rozumí. Ale hlavně - udělat diagnostiku. ForScan je na to ideální - oblíbený (je na Mazdy a Fordy), ale v servisech mají i jiné a ty chyby vyčtou také. Od toho začni. Už raději končím, to je děs co jsem vypotil. Snad Ti ten můj semel myšlenek k něčemu bude. Úplně se mi promítlo hlavou, co vše jsem řešil já, kolik jsem udělal chyb, kolik peněz vyhodil do komína zbytečně.... No, ale Mazdu mám a teď už jako novou-i když starou:) . Tak ať je to "jen" něco malého.... Hodně štěstí! R.
 
Jede auto normálně? Určitě vyčti závady. Může to byl hodně věcí. U těchto motoru hodně zlobil egr.
 
Ahoj, podle fotky budeš mít asi podobnou "potvůrku" co já - máš DPF a to se dávalo u první generace po FL. Nechci Tě nijak děsit, ale tento "trojblik" jsem si zažil už tolikrát, že to jsem chtěl to auto rozmlátit palicí nebo shodit ze skály. Ale mám ho rád, jezdí super, ale....je to o tom, jak se k tomu kdo choval. Asi nejsi první majitel... Ideální je vyčíst chyby pomocí diagnostiky (Forscan) a dle toho to začít řešit. Upozorňuji Tě, že to nemusí být jen jedna příčina, ale celá řada věcí, které se navzájem ovlivňují a pokud vyřešíš jen jednu, stejně Tě to za chvíli čeká zase. A finančně to mohou být v lepším případě tisíce, ale spíš desetitisíce...i hodně vysoké....dál raději nepočítám :). Ale nebudu Tě strašit. Takže může to být ucpaný filtr DPF - ale spíš jako důsledek. To by se ale nejdřív rozsvítilo DPF a až potom začalo blikat... Může to být prasklá hadice od turba (horní či spodní), vadná váha vzduchu (málo vzduchu - totálně zanesený vzduchový filtr), prasklá podtlaková hadička, prasklá hadička od DPF co vede do čidla diferenciálního tlaku, vadné čidlo na DPF filtru (jsou tam 3), vadné turbo (ale to by i pískalo-hučelo).... Chce to prostě vyčíst chybu a tím začít. Mělo by Ti to spadnout do nouzového režimu, tzn. jede Ti to bez turba (jakože nejede, nemá to zrychlení, do kopce to sotva leze, nejde pustit tempomat). Jinak vše, co jsem psal, je dobré zkontrolovat, vyčistit atd. Důležité je (když auto jede normálně) například dokončovat regenerace. Ty se spouští dle zanesení filtru po ujetí cca 100-200 km a trvá to tak 20-30 km, než se filtr vypálí. Ale chce to jet aspoň 2000 otáček a více jak tuším 40-50 km? Já vypaluju zásadně tak, že jedu po dálnici. Hlídám si to. A to tak, že si nastavím počítadlo KM - to B (zmáčkneš tu tyčinku na tachometru, tím se přepíná mezi počítadlem A a B, nuluje se tak, že se podrží zmáčknutá) v okamžiku, kdy to doregeneruje a sleduju, kdy to zase začne. Většinou je to kolem 150 ujetých KM. poznáš to tak, že na ukazateli okamžité spotřeby když "brzdíš motorem" nebude 0, ale nenulová spotřeba - 2 až 3 litry. To znamená, že auto regeneruje.
To je důležitá věc - jak s ním jezdit (ne pořád po městě, na to se to auto nehodí, nehledě k zahřátí motoru-oleje atd. Pak se to posere vše....vstřiky, zanese se sání.... Potom je třeba si hlídat výměnu oleje. Patří tam olej specifikace ACEA C1 (já dávám Mazda Ultra DPF, ale jsou i jíné té specifikace, mění se i olejový filtr, celé se to dá koupit (5 l) např. na PEMA - na netu a je to něco přes 1000 kč, takže pohoda). Mazda píše, že se mění po 20 000 km. Tak je to i nastavené v ŘJ. Ale to je moc, olej se ředí naftou při nedokončených regeneracích a přibývá v motoru (na měrce je vyražené X - tam jak to dostoupá, tak je problém - hned vyměnit). Já měním po 10 000 km, olej jednou za čas kontroluju na měrce . Po výměně se přes diagnostiku musí vyresetovat (nastavit), že je olej vyměněný. Ve ForScanu se to tuším jmenuje "obnovení hodnot ....bla bla oleje" :) . Jen pro Tvůj přehled - mě různé opravy Mazdy stály za 5 let 3x víc, než za co jsem to auto koupil. Nechci sem psát tu částku, protože by na mě asi někdo poslal záchytku :) . Některé díly se dají sehnat jako druhovýroba, některé pouze originál Mazda (třeba čidla do DPF, hadice k turbu a další). A to jsou rakety. To co u jiných aut stojí třeba 1500,- Kč, tak na Mazdu 8 tisíc... Řešením je i vrakoviště, ale tam ne u všech dílů jde poznat, že fungují. Je to risk. Nebo zisk. :) .
Jsem se rozepsal, aby jsi hned zpočátku věděla co jsi si koupila :) a neplatila v servisu peníze jen za výměny typu pokus-omyl. Chce to dát do servisu, kde trochu Mazdám rozumí. Ale hlavně - udělat diagnostiku. ForScan je na to ideální - oblíbený (je na Mazdy a Fordy), ale v servisech mají i jiné a ty chyby vyčtou také. Od toho začni. Už raději končím, to je děs co jsem vypotil. Snad Ti ten můj semel myšlenek k něčemu bude. Úplně se mi promítlo hlavou, co vše jsem řešil já, kolik jsem udělal chyb, kolik peněz vyhodil do komína zbytečně.... No, ale Mazdu mám a teď už jako novou-i když starou:) . Tak ať je to "jen" něco malého.... Hodně štěstí! R.
Já děkuji za takový román! 😄 určitě, dnes jdu na diagnostiku a dále budu pokračovat a doufat, že mě to nezrujnuje 😄 Děkuji za rady a typy, polovinu věcí jsem teď o mazdě zjistila až díky tobě😅
 
Kontrolka DPF svítí a bliká a MIL (oranžová kontrolka motoru) svítí podle tohoto schématu:
1717750046797.png
Kdyby to byl jen přejetý olej (P2459), nesvítila by kontrolka MIL.
 
Back
Top