• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Zadní brzdy - kompletní repas

Butchi

rodinný člen KLANu
Ověřený uživatel MazdaKlanu
542
V rámci servisu, který na autě začíná, se počítalo s výměnou zadních brzd. Tzn kotouče, desky, repas třmenů a lak.

Auto mám 1 a 1/2 roku. Při koupi vypadlo vše ok. Ještě letos z jara při letmém pohledu vypadalo vše normálně, respektive nic naznačovalo stavu, který je tu teď.
Už bylo jasné, že výměna je nutná, bohužel zatím nebyl čas, až teď, kdy se dělá několik dalších věcí.

Chtěl jsem se odreagovat a pustit se do toho sám, takže jsem si dokoupil nářadí, které mi chybělo a vrhl se na to.

První a poslední věc, která šla dobře, bylo podložení a vyheverování auta a demontáž kola... Když jsem se pak podíval na třmeny ze zadní části, bylo jasné, že je zle.

Na levé i pravé straně šel povolit pouze jeden šroub na třmenu. Druhý šroub byl bez šance. Zkoušel jsem vše od tepla, chladu, přemlouvání, ale marnej boj. Poslední možnost byla flexa s tím, že šroub potom odvrtám.
Číslo dílu - 26-699

Podle fotek je jasné, že jsem neměl šanci. Šroub zarezl tak, že se stal součástí držáku zadního třmenu. Odvrtat ho tak, abych neprušil pouzdro v tom držáku nešlo...
Viz pár fotek držáku třmenu... celkový stav tristní.
20180822_013923.jpg 20180822_013946.jpg 20180822_014012.jpg

Stejná věc byla na levé i pravé straně, takže, se seznam dílů rozrostl a o 2x držák zadních třmenů. Už jdou poštou.
Číslo dílu GJ6A-26-281
Kód dílu 26-280B
Cena zhruba 1100,- za kus

35300cd17a9c88ddbd32a2c1b8be49bd-604x849.gif

Samotný držák šel z náboje kola odšroubovat relativně ok.
Po zhodnocení stavu třmenu a pístku na repas asi určitě kašlu a koupím i 2 nové třmeny. Díl 26-610/26-610z
Zatím neobjednáno, zkoumám nabídku.

Tady je pár fotek, kde je vidět, jak v prdeli to všechno je. Dobrá zkáza.
20180824_173746.jpg 20180824_173729.jpg 20180824_173658.jpg 20180824_174140.jpg20180824_173959.jpg 20180824_174155.jpg

V plánu je tedy vše nové, ošetření okolí od rzi, lak.
Podotýkám, že ani jeden třmen se nijak nehýbal a vše bylo neuvěřitelně zatuhlé.
GH na brzdy trpí, tohle je finální verze zkázy. Za těch deset let, na mechanizmus třmenů nikdo ani nešáhl...

Jak příjde zbytek dílů, budu pokračovat...
Trochu se ty brzdy prodraží :D:rolleyes:
 
Pokud jsi za rok a pul na ty brzdy nesáhl, což je očividný, tak se není čemu divit. Brzdy je potřeba čistit kazdyho pul roku, navic ve tvym případě to vypadá, že se nepouzily ani žádný maziva na čepy (teflonka), kluzny plochy desek a pistek (keramika)
 
V zivote jsem nevidel cloveka, co by cistil brzdy co pul roku. Tos vzal kde? Prpvadim udrzbu az pri vymene kotoucu/desek a takovy hnus jsem v zivote nevidel. Je pravda, ze Mazdu jsem nikdy pred tim nemel...
 
Znám několik takových resp jen par. Proto mě taky auta brzdily vzdy líp než ostatním ty samý... pak mě vždy všichni tvrdí že to mam preposilovany. Stačí jim kouknout na brzdy a vypadají jak tvoje. Pamatuju si jednoho kde jsem na brzdu musel šlápnout i druhou nohou abych s jeho autem zastavil, a to v takovym autě vozil každej den dítě... ale to už je extrém.
Taky měním olej po 8000 a ostatní po 15tkm. Zatimco oni rikaui že jsem blazen a je to zbytečný, ja jsem ten komu to nezere olej a jede líp.
To srovnání myslím samozřejmě se stejnym modelem aut.

Tady přidávám galerii pro představu , není tam nafoceno vše jako např čištění náboje pod diskem, výměna maziva na čepech aby nezarezly atd , ale pro představu to stačí
https://postimg.cc/gallery/269vlzpps/
 
Tak to je ale hloupost. Takový stav nevznikne za rok a půl. Na tyhle brzdy se nešáhlo snad od výroby.
 
Když pominu výměnu desek a kotoučů, které jsem dělal po koupi, tak takový stav mívám po půl roce konkrétně myslím stav adaptérů, kluzných plíšků a čepů, jednou jsem se na to vykašlal a čistil až po roce, skončilo to novým brzdičem - zarezl vodící čep podobně jak u autora tématu. Většinou je to práce na hodinku jedna náprava , to se jednou za půl roku dá přežít , furt je to rychlejší a levnější než pak řešit jinej brzdič a když to srovnám se stejným autem kde 2 roky na brzdy nikdo nešáhl tak ten rozdíl v brždění je 100 a 1 , za tím si stojím ;)
 
...troufam si rici, ze jestli budu menit olej po 8 nebo 15tkm (/rok) tak jeho spotrebu neovlivnim.
 
Nechcu tady moc rozpoutavat flame ohledně olejů, tak jenom stručně. Když jezdim krátký trasy se studeným motorem navic po městě, kde se furt rozjíždím a zastavuju a po zahrati obsac auto zenu ,,na krev,, , protože 80 koní je občas dost málo, tak ten olej radsi měním casteji než abych šetřil a olej začal vytvářet usady.
Další vec je ta že uvedenej limit na výměnu oleje po 15 tis je v ideálních podmínkách a je to i tak max limit, ve ztizenych podmínkách tj jizda po městě, v prasnym prostředí, častý starty se studeným motorem se má zkrátit interval o třetinu. Často to takhle uvádí přímo výrobce v manuálu. Ja pro jistotu měním o trochu dřív. To je celý.

Ale zpět k brzdam. Když auto stojí celej rok venku v otevřeným prostoru a čtvrt roku jezdi po presolenych silnicich tak po pul roce ty brzdy můžou vypadat jak na mych fotkách
 
Tez nechci vyvolavat flame. Ale neco je asi u Mazdy spatne? Nikdy jsem se o brzdy nestaral byt jen z casti tak, jak popisujes a v zivote jsem nemel problem a tech automobilek jsem vystridal dosti. A neni to o tom, ze bych o stavu brzd nemel prehled. Pravidelne je pri prezouvani, tedy min. 2x rocne, vizualne kontroluji. Dale tu mame TK, kde se funkcnost brzd proveruje. A nakonec, kdyby bylo neco spatne, pravdepodobne to poznam pocitove.
 
Některé brzdy toho asi snesou víc než si dokážeme představit, jinak si nedovedu vysvětlit, že ty Butchiho zadní brzdy ještě brzdily.:confused:
 
Já bych řekl, že za to může i zanedbaný servis předchozích majitelů.
 
Na ty moje brzdy nešáhl nikdy nikdo. Max desky a kotouče.
Když jsem auto bral, kotouče jako nové, respektive je někdo určitě stáčel.
Ty brzdy v životě nikdo nemazal, ani nic podobného. O servisu těch brzd svědčí i dva šrouby, se strhlým šetihranem atd...
Prostě na ně někdo kašlal celou dobu...

A to, že je na zadnich brzdách u těhle mazd něco hodně špatně už z fabriky je fakt...
 
Ja bych řekl že u novějších aut je nějaká uprava povrchu a pokud to v zimě majitel parkrat proplachne od soli tak to i vydrží, já mám 20 letyho nissana a jak je tam jednou rez tak to musim už co půl roku čistit jinak by to zarostlo. Čímž chcu říct že jak se do toho jednou pustí rez tak je zle
 
Tak tomu říkám masakr.

@Max6 vidíš, že jsou i v horším stavu :D :cool:

Taky jsem si s brzdami užil svoje (kotouče po 220 tis. km nechtěli nějak dolů :) ), nicméně Max mi je dal parádně do pořádku. Nyní stačí jednou za rok preventivně promazat a brzdy brzdí perfektně i v Alpských průsmycích ;)
Reference člena Max6 - Příbram
Naturalova 6 GH Lilac Silver
Fotky a zážitky z cest

Těším se potom na foto @Butchi jak to budeš mít v pořádku ;) Ať jde práce od ruky a neprokousni si potom při šlápnutí na brzdu věnec volantu :D ;)
 
Díky draku, dám pak vědět, co zubař :D
Zítra příjdou držáky i třmeny, tak uvidíme...
 
Dnes se mi konečně sešli všechny díly. Ajlavčeskápoštaever :confused:
Pořádný Lego pro velký kluky, záleží co já :D
O víkendu se na to vrhnu, doufám že teď už to půjde jak má, takže nejpozději v neděli čekejte info, jak budu neuvěřitelně pi#ovat, že to nešlo jak má :D


30493527948_36a76a89b1_o.jpg
 
Pěkný dárečky. Tak přeji minimální nervy. Jo a počítej že i když použiješ spreje na uvolnění šroubů, tak kladivo budeš potřebovat.
 
Mám to už celé rozdělané, chybí jen sundat táhlo od ručky a brzdová hadička.
 
Back
Top