- 1
Ahoj,
vlastním Mazdu 3 X186, rok výroby 2021. Najeto mám cca 50t km. Pár měsíců nazpět mi skončila záruka od výrobce a velice brzy poté se objevila závada. Rozsvítila se kontrolka posilovače řízení. Na displayi je hláška viz příloha. Doprovází to kontrolka vnějších senzorů auta, včetně hlášky, že vše nemusí fungovat jak má. Ze začátku jsem to moc neřešil, dokonce se stalo, že to dvakrát i zhaslo a několik jízd byl klid. Nepociťuji žádné změny v řízení a vše funguje jak má. Senzory také fungují správně a nenastala žádná změna, včetně adaptivního tempomatu, či výstrahy/brždění ve městě. Když se kontrolky rozsvítily potřetí, objednal jsem se na prohlídku do autorizovaného servisu na diagnostiku. Pak už jsem byl jen nepříjemně překvapený.
Po telefonu mi bylo sděleno, že mi odešlo něco na sloupku řízení a je potřeba ho celý vyměnit. Cena za nový díl je zhruba 61 000,- bez práce. Což s prací znamená okolo 80 tisíc. Po návštěvě servisu jsem se dozvěděl, že je závada na snímači točivého momentu řízení - snímač, jak je otočený volant. Bohužel je prý nutná výměna úplně celého dílů, i když se jedná asi jen o nějaký senzor u tyče řízení. Řekl jsem, že zatím to měnit nechci, protože si chci v klidu zjistit alternativní možnosti, pokud tedy existují.
Jak jsem již psal, z pohledu řidiče se nic nezměnilo, vše funguje jak má, jen mám předčasné Vánoce na přístrojové desce. Zkoušel jsem i přední a zadní kameru, kde se zobrazuje směr, kam mám natočený volant a nevšiml jsem si žádného rozdílu mezi grafikou a otáčení volantem. Samozřejmě problém může být jinde, či způsobovat něco jiného.
Zkoušel jsem hledat náhradní díl (pravděpodobně existuje pouze originál - okolo 2500EUR bez dopravy a možná i cla), kontaktovat jiné servisy, i ty neautorizované. Dostal jsem pouze jednu reakci a to, že vyměnit díl není velký problém, problémem je ale nastavení komunikace mezi dílem s autem a že si na to netroufnou.
Mé otázky jsou jednoduché. Řešil někdo něco podobného? Má někdo nápad, jak to vyřešit jinak, ideálně levnější cestou? Nebo mi už zbývá jen auto zaparkovat do autorizovaného servisu a zvýšit si limit na kartě?
Budu velice vděčný za jakoukoliv reakci, díky!
Martin
vlastním Mazdu 3 X186, rok výroby 2021. Najeto mám cca 50t km. Pár měsíců nazpět mi skončila záruka od výrobce a velice brzy poté se objevila závada. Rozsvítila se kontrolka posilovače řízení. Na displayi je hláška viz příloha. Doprovází to kontrolka vnějších senzorů auta, včetně hlášky, že vše nemusí fungovat jak má. Ze začátku jsem to moc neřešil, dokonce se stalo, že to dvakrát i zhaslo a několik jízd byl klid. Nepociťuji žádné změny v řízení a vše funguje jak má. Senzory také fungují správně a nenastala žádná změna, včetně adaptivního tempomatu, či výstrahy/brždění ve městě. Když se kontrolky rozsvítily potřetí, objednal jsem se na prohlídku do autorizovaného servisu na diagnostiku. Pak už jsem byl jen nepříjemně překvapený.
Po telefonu mi bylo sděleno, že mi odešlo něco na sloupku řízení a je potřeba ho celý vyměnit. Cena za nový díl je zhruba 61 000,- bez práce. Což s prací znamená okolo 80 tisíc. Po návštěvě servisu jsem se dozvěděl, že je závada na snímači točivého momentu řízení - snímač, jak je otočený volant. Bohužel je prý nutná výměna úplně celého dílů, i když se jedná asi jen o nějaký senzor u tyče řízení. Řekl jsem, že zatím to měnit nechci, protože si chci v klidu zjistit alternativní možnosti, pokud tedy existují.
Jak jsem již psal, z pohledu řidiče se nic nezměnilo, vše funguje jak má, jen mám předčasné Vánoce na přístrojové desce. Zkoušel jsem i přední a zadní kameru, kde se zobrazuje směr, kam mám natočený volant a nevšiml jsem si žádného rozdílu mezi grafikou a otáčení volantem. Samozřejmě problém může být jinde, či způsobovat něco jiného.
Zkoušel jsem hledat náhradní díl (pravděpodobně existuje pouze originál - okolo 2500EUR bez dopravy a možná i cla), kontaktovat jiné servisy, i ty neautorizované. Dostal jsem pouze jednu reakci a to, že vyměnit díl není velký problém, problémem je ale nastavení komunikace mezi dílem s autem a že si na to netroufnou.
Mé otázky jsou jednoduché. Řešil někdo něco podobného? Má někdo nápad, jak to vyřešit jinak, ideálně levnější cestou? Nebo mi už zbývá jen auto zaparkovat do autorizovaného servisu a zvýšit si limit na kartě?
Budu velice vděčný za jakoukoliv reakci, díky!
Martin