• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda MX-30 - obecně

  • Vlákno založil Vlákno založil tommas
  • Datum založení Datum založení
No, vida, stroj na bonding fází (příspěvek od @shr3k) slyším/vidím prvně :-)
Nevím, co by bylo levnější, jestli předělávat na 3x25/32A včetně elektroměru a plateb, kupovat ACCELEV two nebo koupit jiné auto... :)
 
Možná ještě rychlost nabíjení... opravdu Vás to trápí?
Při těch 16A to dá cca 10% baterky za hodinu a při 32A pak 20% za hodinu, tedy plus 16-17 vs. 32-34km.
Za mě je jedno pomalejší než to druhé, tohle rychlost neřeší, anebo jen kosmeticky.
Rychleji (nikoli rychle) si cucnu u komerční nabíječky, DC až 35-37kW (a zase ta teplota případně).
 
No asi netrapi. Jen jak neznam elektrikarskou mluvu tak jsem na netu videl nabijecku 11kw a cervenou zasuvku. Je v ni vic dratu jak v normalni. Rekl jsem si ze to bude tedy to spravne a bude to rychlejsi. No alespon se docililo toho ,ze nevypadne dobijeni jako se nam to stalo u te originalni modre co je k autu. Tedy stalo se to za mesic a pul jednou. Po opetovnem vytazeni a zastrceni uz ok.
Jinak opet upozornuji, ze nevim k cemu jsou faze a nulaky a jak to funguje.. V aute kde je plus a minus a 12v si zmerim vse. Tam vim ze me to nezabije.
 
Poslední úprava:
Jasný... psal jsem to spíše matematicky s nádechem elektrotechniky, pro pochopení limitů = teď víte.
Ať to jen jezdí (!)
 
Jj dik za odpovedi. Vim jen to,ze kdyz me jednou rozslapnul nekdo zastrcku na prodluzovaku a ji chtel vymenit a zapomel jsem ho na druhem konci vytahnout, ze to hodne boli. Vzal jsem do ruky vsechny tri draty najednou a dostal prdu az jsem si sednul😀😀
 
Ahoj všem,

s končící zimou a zkušeností užívání MX-30 (04/2021, RedSoul HOMURA) po dobu 8 měsíců (a nějakých 7.000 km, tedy aktuálně 15.000 km v 4 letém autě) pár poznatků.

Jde o druhé auto v rodině, kolem komína + 2 x ročně dálková trasa 2 x 100 km, denní nájezd kolem 30 km. Proč MX30 ? Protože manželka po 10 letech ničím jiným než Mazdou jezdit nechtěla, protože chtěla BEV auto (už dlouho) a protože FVE na střeše zajistí minimálně polovinu roku (ale spíše 2/3) nulové náklady (debata o tom, že FVE není na střeše zadarmo už byla a v mém případě platí, že jsem FVE pořizoval z jiných důvodů, a jen díky tomu, že je FVE tak je BEV).

Absolutně žádné provozní problémy manželka nezaznamenala (a to je nejdůležitější :), ani já při občasných jízdách (myčka), kdy je potřeba auto jízdou i osušit (takže pak musí i brzdy pořádně pracovat :)). V létě využívám dálkově nastavenou klimatizaci (ať se auto vychladí), jinak aplikace Mazda občas zlobí , ale není to žádné drama (evidentně funkce, nejde o chybu :)).

97% nabíjení domácí WB EcoVolter 11kW 1F, takže max 3,7 kW/15A, FVE + síť (řízeno manuálně - podle počasí a přítomnosti auta v garáži, nějak jsem před 15 lety o možnostech chytré domácnosti neuvažoval). Přes jarní/letní/ podzimní provoz 100% FVE, přes zimu dle možností, na ty dálkové trasy pouze ČEZ (DC, platební kartou, a z těch 3 použití ani jednou nefungovalo správně - vždy chyba konkrétní nabíječky, takže manželka vlastně vždy volá na helpdesk ať si ten stojan restartují :))

Letní spotřeba osciluje kolem 17kWh, dojezd tedy cca 185 km, zimní cca 22 kWh, dojezd tedy tak kolem 140 km (vyhřívání volantu a sedačky). Tedy přes léto nabíjení 1 x týdně o víkendu, v zimě minimálně 2x. Vliv vnější teploty je na spotřebě opravdu znát, ledva se trochu oteplilo, už je dojezd kolem 160 km.

Nabíjím většinou do 100%, minimální zůstatek byl 13%, většinou kolem 20%. V létě není vůbec problém zajistit, že je nabito v neděli vpodvečer, v pondělí auto odjiíždí....Celou zimu jsem vnitřně bojoval s tím, jestli nabíjet třeba častěji (pro využití FVE a zásoby v její baterce - aby se jezdilo "zadarmo") nebo prostě když je potřeba, připojím a hotovo....

Projeví se tento způsob péče (nebo týrání) baterky na životnosti ? Resp. starám se nebo týrám ? SOH podle odkazu z tohoto fóra (tuším strana 6, podle VIN) na 95% - jak to vlastně funguje (podle posledního servisu nebo "live" díky připojení do Mazdího cloudu ?).

Servis po 4 letech provozu - pylový filtr (1.000 Kč), čištění brzd/sražení hran (1.100 Kč) a pak roční prohlídka + kontrola karoserie za 4.600 kč :) No málem mě jeblo, radši jsem se ani neptal, co vlastně udělali (OK, aktualizace map zdarma)....Holt autorizovaný servis ví, jak si na peníze přijít (tolik mě stála 4-letá konktrola na CX-30 resp. předchozí 3)...No ještě 2 roky a pak je kašlu...zkusím zavolat do konkurenčního, jestli taky budou takhle vymýšlet....

Mnoho šťastných kilometrů nejenom majitelům MX30 (protože když budeme všichni na silniccíh štastní, tak nám bude všem lépe :)
 
@silky přeji, ať radost trvá. Moje musí v květnu na technickou již, mám cca 42kkm (6kkm jsem kupoval na 2,5 roku starém vozu, tedy zbytek jsem najel za necelý 1,5 rok). Jinými slovy nešetřím to ani na AC ani na DC, klidně 5-6x týdně dobíjím, nicméně SOH nechám prověřit až v servisu příští týden, neb na odkaze data nejsou.

Celou zimu jsem vnitřně bojoval s tím, jestli nabíjet třeba častěji (pro využití FVE a zásoby v její baterce - aby se jezdilo "zadarmo") nebo prostě když je potřeba, připojím a hotovo....
Zde bych prověřil i dodavatele baterek FVE, protože, co si pamatuji (FVE nemám), tak baterky úplně levné nejsou (obvykle čtvrtina až třetina ceny celého řešení), ale zcela jistě nejsou tak odolné, jak ve voze, resp. nemají rády každodenní (či velmi časté) nabíjení, vybíjení. Jejich obvyklá kapacita ~10kWh i do naší malé Majdy (~30kWh) spadne jak do kanálu.
 
@mabu - díky, pěkně ji dáváš, ale věřím, že soudruzi z Hirošimy to promysleli dobře a autíčka nám budou sloužit dlouho...
Jsem zvědav co ti v servise k tomu SOH řeknou - protože loni mi tvrdili, že Mazda SOH neudává, resp. neměří / nekontroluje :), letos se ani neobtěžovali mi předložit :)

FVE baterka - souhlas, v mém případě cca 1/3 ceny FVE (kapacita 10kW), efektivně využívám 8 kW (nastaveno že pod 20% nesmí jít), záruka 10 let...přes tu zimu se mnohdy stane, že je i týden jenom na 20% protože nesvítí, resp. leží sníh....to vybíjení / nabíjení stejně běží automaticky i bez BEV - ledničky / pračky atd... (svítí / nesvítí, odběr / neodběr)
 
Asi jsem fakt tatar. Stale me neni jasne nabijeni. Domaci nabijeni uz jsem pochopil. Ted jsem po dvakrat nabijel na verejne stanici. Jednou mela baterka asi 51procent a teplotu mirne pod pulkou a podruhe mela 58procent a teplotu tesne nad druhou carkou. Pripojil jsem to na nabijecku e.on ccs 50kw. Nejprve to bezelo asi minutu mozna dve na 39kw a pak to spadlo na 12kw. Podruhe to same. Proc to nebezi na ten vyssi vykon dele? Treba do tech 85procent?je neco spatne v aute? Chtel jsem sem dat video ale nejde me to. Kdyz to nabijen na 71 procentech prerusim,tak po opetovnem spusteni to zas bezi asi minutu na 39kw a pak to spadne.
 
Poslední úprava:
ja jen pridam info do diskuze, taky jsem novy a zkusenosti s rychlonabijenim moc nemam ale vypadalo to u me takto

1742981985795.png 1742982036007.png
 
Poslední úprava moderátorem:
Jo, to vypadá i jako "můj standard".
Přepokládám, že byla rozumná teplota okolí a zejména i baterky?

Jsem zvědav co ti v servise k tomu SOH řeknou - protože loni mi tvrdili, že Mazda SOH neudává, resp. neměří / nekontroluje :), letos se ani neobtěžovali mi předložit :)
Tedy 4. prohlídka (květen 2025 technická), cca 44kkm (37kkm mých) a SOH 95% prý.
A to ji moc nehýčkám... odhadem čtvrtina možná lehce více na DC komerčních stojanech.
 
„Cold Mode“ aktivuje ohřev baterie v rozsahu 5 až 10 °C, doba rychlého nabíjení se zkrátí

Chcete-li aktivovat „studený režim“, postupujte takto:
1. Zapněte 2x napájení bez sešlápnutí brzdového pedálu do režimu READY OFF
2. Přesuňte/zkontrolujte volič převodovky do polohy P.
3. Držte pedály a do 10 sekund proveďte následující! (pedály musí být během procesu až do kroku 7 sešlápnuté).
4. Stiskněte třikrát tlačítko mínus na levém řadicím kolečku sloupku řízení (-).
5. Stiskněte třikrát tlačítko plus na řadicí páce pravého sloupku řízení (+).
6. Stiskněte třikrát tlačítko minus na levém řadicím pádle na sloupku řízení (-).
7. Stiskněte třikrát tlačítko plus na pravém spínači na volantu (+).
8. Uvolněte pedály.
9. "Červený výstražný indikátor EV systému" zabliká 4krát, když je řazení provedeno správně.
10. Vypněte napájení.Chcete-li aktivovat „normální režim“ po aktivaci studeného režimu, jednoduše postupujte podle výše uvedených kroků a sledujte, zda „červená výstražná kontrolka systému EV“ dvakrát zabliká!

Můžete zkusit, já nabíjím z 99% doma přes AC, takže nemohu potvrdit, zda-li to na DC pomůže

Defaultně je tento režim vypnutý zdá se, dneska jsem vyzkoušel návod a první kolo aktivovalo funkci.
 
Poslední úprava:
To je dobrá mágia, to tam nemohli dať nejaké tlačítko (v menu) ako má napríklad VW? :grinning:
A asi trošku nerozumiem, ako ten režim funguje. To sa potom baterka zohrieva stále, alebo ako vie že sa chystám nabíjať a nejdem len s trošku vybitým autom do obchodu?

Celé mi to pripadá nejaké divné a auto by takéto veci malo zvládať samo od seba (napríklad ak je v navigácii zadaná nabíjačka a je zima).. pripomína mi to ručný sytič, ale aj ten sa ovládal jednoduchšie.
 
tak k cemu je tam potom funkce vyhrivani bateri :automaticky
V menu mám automaticky ohřev baterie od koupě, zdá se že, ale bez nastavení nabíjecího bodu v navigaci, se nic neděje - Leden pod nulou / 75 kW nabíječka nabíjela 7kW. Cold režim podle dnešního zkoušení postupu, byl deaktivován.
Taky smysl nechápu, když tak odkoušejte, kdo jezdí často na DC a může porovnat. Chápu to tak, že po připojení na DC nabíječku na místě, by se mělo začít temperovat AKU, mimo automatickou fuknci, která bude navázána na navigaci a ohřev by se měl provést sám do příjezdu. Když, tak mě opravte, s tímhle nemám zkušenosti, na AC se AKU nijak neprředehřívá výkon není teplotou baterie skoro ovlivněn.
 
Ja jsem nikdy nic v navigavi nenastavoval.takze bez urceni bodu nabijeni to neohriva? Jednou jsem slysel takove tiche bzuceni. Otevrel jsem kapotu a tam bezelo to male vodni cerpadlo a trubky co vedou k baterce byli vlazne. Venku mrzlo. Jen uz nevim zda to bylo zrovna pripojene na ac nabijeni
 
Ja jsem nikdy nic v navigavi nenastavoval.takze bez urceni bodu nabijeni to neohriva? Jednou jsem slysel takove tiche bzuceni. Otevrel jsem kapotu a tam bezelo to male vodni cerpadlo a trubky co vedou k baterce byli vlazne. Venku mrzlo. Jen uz nevim zda to bylo zrovna pripojene na ac nabijeni
Pokud není nastavená navigace a ani aktivní Cold mode, tak se nic neděje, aspoň u mého kousku. Při zkoušce v Lednu jsem jen přijel k DC nabíječce bez navigace a vypnutým Cold modem, výkon byl 7kW na 75kW DC nabíječce.
Integrovanou navigaci nepoužívám a Cold mode jsem aktivoval az dneska nezávisle, jen jsem si chtěl ověřit nastavení, byl vypnutý. Podmínky už nestihnu zopakoval, prakticky na DC nejezdím a venku už nemrzne. Kdo jezdí pravidelně na DC může zkusit porovnat s aktivovaným Cold modem - oficiálně není moc informací k této utajované funkci 😀
 
Tak z toho jsem jelen.takze v zime ti lezela rucicka teploty baterie na nule?to nam ukazovala vzdy neco k prvni carce.
Úplně na nule nebyla, jedna čárka od poslední cca. Máte Cold mode aktivní?
Možná je defaultně aktivovaný a já měl jen vypnutý.
 
Poslední úprava:
Back
Top