• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Autobaterie - výběr, nabíjení, inicializace

Já při výměně baterie nic neřešil. Prostě jsem ji odpojil, připojil novou a bylo hotovo. I-stop fungoval po ujetí asi jednoho km a ostatní věci normálně ihned.
 
Pak je tam bod s i-stopem, co s nim? Nektery psali ze jse jim to samo po case nacetlo, je to pravda? Jinak v postupoch mi to prijde dost zmatecni.



Dekuji moc za radu

ja jsem si kupil CTEK 10, kterej umi fungovat jako zdroj.. tj BYPASS... a vymenil jsem to takhle.

NULA problemu. A prijde mi to i celkem profi postup.

Ja su totiz hodne profi :D
 
Dobry den panove.
Rozhod jsem se ze vymenim baterku. Me auto je Mazda 6 GJ 2.2 D 2013 ATX
Koupil jsem baterku https://www.autobaterie-jinocany.cz/efb/exide-start-stop-efb-12v-95ah-el954/

Co jsem pochopil z prispevku, postup je nasledovni.

1, Zavrete vsechny dvere. (Auto je v rezimu off a prevodovka zarazena na neutral, v pripade ATX na pozici P)

2, Zapnete zapalovani (rozsvitit budiky ale nestartovat)

3, Pokud se Vam na displaji zobrazi nejaka zprava, zmacknete INFO ( na volantu) aby zprava zmizela.

4, Zaradte N na automaticke prevodovce

5, V tomto postupe celou dobu drzet brdovy pedal seslapnuty!!

  • Seslanete plynovy pedal minimalne na 5 sekund
  • Na displaji Vam zacne blikat varovna zprava
  • Selapnete a pustte plynovy pedal 3X
  • Varovna zprava na displaji prestane blikat
6,Vypnete zapalovani a odpojte zaporny pol baterie, vymente baterii

Pak je tam bod s i-stopem, co s nim? Nektery psali ze jse jim to samo po case nacetlo, je to pravda? Jinak v postupoch mi to prijde dost zmatecni.



Dekuji moc za radu
ten posledny bod znamena len ze si mas pozriet ci istop funguje a ked nebudu pritomne ziadne patricne kontrolky tak funguje... cize kludne ho ber s rezervou.
 
Kdysi jsem dával Vartu Silver Dynamic (nejvyšší řada) do Mondea a nemohu potvrdit ani extrémní výdrž, ani mimořádnou životnost. Naposledy mi tam garážista, aniž by se zeptal, vrazil Starline (aftermarket, ale prodloužená záruka).
U obou M šestek zatím původní originály, takže hezkých osm let...:)
Tak jsem to zakřikl. U starší M6 na nás vyskočil červený trojúhelník a na radu servisu výměna za originál. Takže necelých osm let a dost.
 
Tak baterie KF03-18-520C-9D stojí 5226Kč bez zákaznický slevy v Mazdě.
 
A je to ta EFB YUASA Q85 jako v novém autě nebo to dělá jiný výrobce?
Asi to není úplně odpověď na Tvůj dotaz, resp. moje Mazda po reklamaci i-stop (03-2021) dostala novou baterii výrobce EXIDE (foto).

20210324_130636.jpg
 
A je to ta EFB YUASA Q85 jako v novém autě nebo to dělá jiný výrobce?
Originál z Japonska přijde Panasonic (s těma Mazda spolupracuje historicky nejdýl) nebo GS/Yuasa (GS spíš do nafty). Ale co pak cpou tady v EU nevím. Kolega nademnou ukazuje Exide, ale Q85 dělá třeba i Bosch, Varta,.... Záleží s kým se Mazda Europe domluvila že to pro ní bude dělat (dají na to nálepku s logem Mazdy) nebo jestli to odněkud doimportuje. Q85 je takový jen univerzální označení pro nádobu tý baterie, pak je tam ještě dodatek který určuje její elektrický vlastnosti.
Tak jako Mazda Original Oil v Evropě vyrábí Total, v USA to dělal Castrol a v Japonsku Idemitsu.
 
Poslední úprava:
Vartu rozhodně nechci, na druhém autě jsem měl už dvě (Silver Dynamic) a nevydržely ani 5 let. Aktuálně vůbec baterku nepotřebuji, ale chci mít jasno jakou koupit, až mi ta moje začne hlásit, že je špatná. Asi bych se rozhodoval mezi YUASA YBX 7005 a EXIDE EL604, což je asi ta tzv. Mazda Original/EXIDE, akorát bez označení Mazda. Těch je všude plno a cena je od 1.691 Kč. Ta YUASA stojí víc než dvakrát tolik a nikde není skladem.
 
Ještě jsem našel fotku baterie z předchozího vozu Š-Superb III (vyr. 2018) a ten měl taky EXIDE, pokud to pomůže se osmělit a vzít tohoto výrobce na milost.

Vlastní názor na výrobce nemám, resp. měním vozy v periodě 4-5 let a toho se původní baterie vždy dožila. Pravdou je, že i-stop/start-stop a s tím spojené (ne)dobíjení má dost nečitelné chování. Preventivní dobíjení je jednou hotové za 15 minut a jednou i za 120 minut (CTEK MXS 5.0) ?, tedy dá se předpokládat, že systém vozu vede stav baterie v patrnosti asi až po jiném "ekologicko-provozním" hledisku.

20201124_134647.jpg
 
Zdravím Vás, jelikož už moje baterie bude mít brzo 6 let, tak chci vědět, jakou zvolit náhradu. Po pročtení vlákna je jasné, že to bude technologie AGM. Mám dva kandidáty, kteří by snad měli pasovat na 2,2D a to:
Výkonostně v nich není rozdíl, cenový rozdíl je malý. Kterou byste zvolili, a mám vybráno správně, co se týče výkonu?
 
Výkon u dehtu nevim, ale hlavně aby se ti tam ta baterka vešla. Každopádně kupovat do M6 baterku s paticí B13 je nesmysl.
 
jak jsem psal už dřív mam Exide AGM a maximalni spokojenost
 
Poslední úprava:
Dobry den panove.
Rozhod jsem se ze vymenim baterku. Me auto je Mazda 6 GJ 2.2 D 2013 ATX
Koupil jsem baterku https://www.autobaterie-jinocany.cz/efb/exide-start-stop-efb-12v-95ah-el954/

Co jsem pochopil z prispevku, postup je nasledovni.
odepisu na svuj prispevek. Tak baterka vymenena, s i-stopem se nic nestalo pracuje spravne, zatim zadne chyby. Postupoval jsem podle toho co jsem napsal. Vyresotovalo se mi radio, prumerna spotreba, dojezd, cas a dovirani oken. Cas nastaveni, radio i dovirani oken, nebylo to nic hrozneho.
 
Toto mi radil svého času prodejce:

"Baterie nabízíme primárně od tří výrobců: Varta, Exide a Banner. Výrobce Varta používá u svých akumulátorů tenké ražené olověné desky a díky tomu jsou tyto baterie poměrně výkonné, v menších rozměrech vhodné i na silnější motory, ovšem už méně vhodné na náročnější provoz tvořený popojížděním na kratší vzdálenosti a častějším startováním. Takový druh provozu mnohem lépe snášejí baterie s technologií silnějších odlévaných desek od amerického výrobce Exide a rakouského Banneru. Tyto akumulátory disponují rychlejší rekuperací energie, což znamená, že budou po nastartování dobity alternátorem do maxima za mnohem kratší dobu jízdy. Nejlépe v tomto směru vychází Banner, který bude dobit do maxima za nějakých 8 minut jízdy, v závěsu je poté Exide s 12 minutami a Varty se svými 18-20 minutami jsou poté vhodné spíše na delší trasy. Ideální je vybírat vhodnou značku baterie právě podle Vašeho typu provozu."

Měl jsem baterie od všech 3 zmíněných výrobců. Nejméně vydržela Varta, v zimě startovala velmi dobře, ale taky velmi rychle umřela. Kdybych ji asi pravidelně dobíjel, tak by zřejmě vydržela déle. Banner vydržela téměř 5 let, pak jsem ji preventivně vyměnil za Exide (580A). Tu mám zatím krátce. Banner ovšem měla slabý startovací proud (510A) a bylo to hlavně v zimě poznat.
 

Podobná vlákna

Back
Top