• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Autobaterie - výběr, nabíjení, inicializace

Stejně by mě ale zajímalo, jak tu SoC hodnotu, tedy stav nabití, ta jednotka počítá. Logicky to lze odvodit buď z napětí baterie, nebo ze startovacího proudu. I ty testery baterií ale musí pro vyhodnocení znát udávaný startovací proud nové baterie, který pak poměří s tím skutečným/naměřeným. Pokud hodnotu SoC jednotka počítá z hodnoty původní baterie (520 A), je u té Exide baterie (580 A) cokoliv jiného, než 100 % průšvih.

@MartyZ Dával jsi sem screenshot toho měření SoC a dalších veličin - to byl Froscan (lite?) pro iOS, že? Jaký k tomu používáš adaptér? Že bych na to také zkusil mrknout...
 
Především by bylo fajn, když už to zkoumáte, to ve ForScanu nalogovat, ať máte k tomu nějaké základní veličiny, jako VSS, RPM, APP, LOAD, ECT, EOT ... ;)
 
Nemáš takový ten jednoduchý voltmetr do zásuvky zapalovače? Tím by se všechno vysvětlilo. ;)
nene bohužel jen ELM v OBD a forscan... a pošlu link toho co používám ... Loguju toho víc, klidně sem plácnu celé fsl jestli se tím chce někdo prohrabávat
 
takže mám https://www.aliexpress.com/item/1874800254.html wifi variantu, jedu na iOS FORScan lite a ve fsl mám vždy batt_tmp, batt_cur, batt_day, batt_v, batt_soc, ic.speedomtr, pcm.fli, ect, total_dist, rpm
To vypadá na obyčejné OBD II s ELM327. Já mám "starodávné" ELM327 (původní FW bez blokace) s bluetooth, upravné s přepínačem na MS-CAN, abych mohl upravovat nastavení AS BUILT (třeba pro vypnutí iStopu). Zkoušel jsem na Android telefonu Forscan Lite přes toto spojit, ale nějak se tomu nechtělo. Budu to tedy muset zkusit znovu...

obd.png

nene bohužel jen ELM v OBD a forscan... a pošlu link toho co používám ... Loguju toho víc, klidně sem plácnu celé fsl jestli se tím chce někdo prohrabávat
Jinak doporučuji ten jednoduchý voltmetr pořídit. Na něm krásně uvidíš, kdy auto baterii dobíjí. Já na tom vysledoval, že to dobíjí ve "smart" režimu, tedy plné dobíjení pouze při brždění motorem, jinak sporadicky, až vůbec. :-/

voltmetr.png
 
Jinak doporučuji ten jednoduchý voltmetr pořídit. Na něm krásně uvidíš, kdy auto baterii dobíjí. Já na tom vysledoval, že to dobíjí ve "smart" režimu, tedy plné dobíjení pouze při brždění motorem, jinak sporadicky, až vůbec. :-/

Zobrazit přílohu 33521
a myslíš že hodnoty o voltáži z ELM street jsou zkreslené ?
 
Zaměříl jsem se na to dobíjení u různých aut, které mám v rodině i na servise.Karoq(2018)-inteligence,Fabia(2020)-klasika,mé GJ(2014 G)-klasika,GJ(2014 D)-inteligence,GH(2008 G)-klasika,Yaris(2014)-klasika,GJ G (2015 FL)klasika,GJ G(2013-107 kW)-inteligence.BM)2014 G-klasika.Absolutně nechápu podle jak=ho klíče to tak je.
 
Zaměříl jsem se na to dobíjení u různých aut, které mám v rodině i na servise.Karoq(2018)-inteligence,Fabia(2020)-klasika,mé GJ(2014 G)-klasika,GJ(2014 D)-inteligence,GH(2008 G)-klasika,Yaris(2014)-klasika,GJ G (2015 FL)klasika,GJ G(2013-107 kW)-inteligence.BM)2014 G-klasika.Absolutně nechápu podle jak=ho klíče to tak je.
tak to vypadá že je to metodikou "náhodný výbuch" ? taky to nechápu ... možná byl na stáži v Japonsku někdo z našich vládních covid expertů ?
 
Já bych totiž chápal tohle "inteligentní dobíjení" ve spojení hlavně s kondenzátorem, nebo mildHybridem/hybridem případně s odpojováním válců. Pokud by to ale byly verze bez kondenzátoru (i-eloop) tak mi přijde naprosto zbytečný to rádoby inteligentní dobíjení vůbec používat.
Je vidět že CO2 vládne světu ?
 
a myslíš že hodnoty o voltáži z ELM street jsou zkreslené ?
Já bych si raději ověřil skutečnost, než věřit té "inteligenci". ;-)

Zaměříl jsem se na to dobíjení u různých aut, které mám v rodině i na servise.Karoq(2018)-inteligence,Fabia(2020)-klasika,mé GJ(2014 G)-klasika,GJ(2014 D)-inteligence,GH(2008 G)-klasika,Yaris(2014)-klasika,GJ G (2015 FL)klasika,GJ G(2013-107 kW)-inteligence.BM)2014 G-klasika.Absolutně nechápu podle jak=ho klíče to tak je.
Tak té GJ G 107 kW to "inteligentní" dobíjení vydrželo až do té mé 2016. A také nemá i-Eloop.
 
Já bych si raději ověřil skutečnost, než věřit té "inteligenci". ;)
stejně tak mohu zpochybňovat já Tvůj voltmetr z alíka v zásuvce ? nehledě na to že @Míra tohle měření absolvoval s elektrikářským voltmetrem dotaženým přímo od baterie a dospěl ke stejným hodnotám i závěrům jako já ?
 
stejně tak mohu zpochybňovat já Tvůj voltmetr z alíka v zásuvce ? nehledě na to že @Míra tohle měření absolvoval s elektrikářským voltmetrem dotaženým přímo od baterie a dospěl ke stejným hodnotám i závěrům jako já ?
No, mám tam dva, pod ovládáním klimatizace/v loketce a ukazují to samé, takže tomu věřím. Asi to ale budeš mít s tou 2.5 G jinak, což je u Mazdy další věc, kterou nechápu.
 
No, mám tam dva, pod ovládáním klimatizace/v loketce a ukazují to samé, takže tomu věřím. Asi to ale budeš mít s tou 2.5 G jinak, což je u Mazdy další věc, kterou nechápu.
Hodně jsem se s tím zabýval,voltmetr v zásuvce nebo profi měřák,rozdíl byl mezi nimi tak 0,2 V,což je dáno délkou a průřezem vodičů.Ale to není vůbec podstatné.Dúležité je,že se každá Mazda ohledně nabíjení chová jinak a já nemohu přijít na princip.Ten alíkovský voltmetr naprosto stačí,tobě stačí vědět,že v zásuvce je bud přes 12 nebo 14 V.Mimochodem,můj nový obyčejný akumulátor Yuhasa má už přes rok,napětí má 12,6 V a kapacita 96 pr.a netváří se,že je utýraný,jak se mi tu někdo snažil napovídat.
 
no prostě je to pro mě stejná záhada jako jejich sklápění zrcátek ... teď budu každou jízdu zaznamenávat protože mě zajímá co ten SoC bude s časem dělat, ale nevidím v tom žádnou logiku - kombinace i-eloop, startstop, ročník, objem, palivo - nikde žádný klíč :)
 
Hodně jsem se s tím zabýval,voltmetr v zásuvce nebo profi měřák,rozdíl byl mezi nimi tak 0,2 V,což je dáno délkou a průřezem vodičů.Ale to není vůbec podstatné.Dúležité je,že se každá Mazda ohledně nabíjení chová jinak a já nemohu přijít na princip.Ten alíkovský voltmetr naprosto stačí,tobě stačí vědět,že v zásuvce je bud přes 12 nebo 14 V.Mimochodem,můj nový obyčejný akumulátor Yuhasa má už přes rok,napětí má 12,6 V a kapacita 96 pr.a netváří se,že je utýraný,jak se mi tu někdo snažil napovídat.
Přesně tak, zas taková "hausnumera" ten měřák z AliExpressu nehází, aby se podle něj nedalo poznat, jestli se baterie (ne)dobíjí. Pokud máš tu Yuhasu ve verzi EFB, můžeš být v klidu, ta je na to stavěná. My jsme s @MartyZ pořídili obyčejnou olověnou baterii v domnění, že bude stačit. Jelikož jsem měl starou baterii před smrtí, auto se k ní chovalo staticky (bez výkyvů dobíjecího napětí), po výměně za novou ta "inteligence" u mě opět "ožila". :-/

no prostě je to pro mě stejná záhada jako jejich sklápění zrcátek ... teď budu každou jízdu zaznamenávat protože mě zajímá co ten SoC bude s časem dělat, ale nevidím v tom žádnou logiku - kombinace i-eloop, startstop, ročník, objem, palivo - nikde žádný klíč :)
Já si myslel, že je to dáno modelem (a palivem) a jelikož máme oba benzínové modely GJ 2012-2017, vůbec mě nenapadlo, že by v tom mohl být nějaký jiný klíč.
 
Přesně tak, zas taková "hausnumera" ten měřák z AliExpressu nehází, aby se podle něj nedalo poznat, jestli se baterie (ne)dobíjí. Pokud máš tu Yuhasu ve verzi EFB, můžeš být v klidu, ta je na to stavěná. My jsme s @MartyZ pořídili obyčejnou olověnou baterii v domnění, že bude stačit. Jelikož jsem měl starou baterii před smrtí, auto se k ní chovalo staticky (bez výkyvů dobíjecího napětí), po výměně za novou ta "inteligence" u mě opět "ožila". :-/
Nemám žádnou EFB baterii!Nabíjení bylo naprosto stejné u origo baterie jako u nynější klasické obyčejné!Baterii jsem měnil nakonec zbytečně,na vině byl startér.
 
Nemám žádnou EFB baterii!Nabíjení bylo naprosto stejné u origo baterie jako u nynější klasické obyčejné!Baterii jsem měnil nakonec zbytečně,na vině byl startér.
Aha, tak pardon. :-) Podle té značky Yuasa jsem soudil, že je také EFB, neboť originál je Yuasa EFB.
 
Měnil jste někdo u GJ/GL (s i-stopem) autobaterii bez ztráty napětí? U svých starších aut včetně GH mi to v servise kámoš měnil tak, že na dočasné svorky (např. startovací kabely) napojil novou baterii, starou demontoval a poté upevnil novou do auta včetně připojení svorek plus mínus. Až poté odpojil dočasné svorky z plus a kostry. Tímto bylo auto stále pod napětím a nic se nemuselo znovu nastavovat. Byla to otázka dvou minut a ušetřilo se spoustu času s nastavováním všeho možného... V nejbližší době se na výměnu akumulátoru nechystám, jen mě to zajímá.
 

Podobná vlákna

Back
Top