- 550
Četl jsem to, byl jsi rychlejší a tak jsem to sem už nedával. Ale pak byl příspěvek pryč. ?moj prispevok bol zmazany
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
Četl jsem to, byl jsi rychlejší a tak jsem to sem už nedával. Ale pak byl příspěvek pryč. ?moj prispevok bol zmazany
To vážně končí odpojením baterie?
Pozri zopár príspevkov vyššie...Caute Mazdaci, viete mi poradit parmetre baterie ktoru mam kupit? Po pripade aj nejake odporucania na dobre baterie, Mozu byt aj AGM, po pripade silnejsie, ak su vhodne ako povodna bateria.
Pre Mazda 6 kombi 12.2012 - GJ
2.0 Benzin 121 KW
Stop/Start
Dakujem velmi pekne
Ano je tam ak stop/start cize istopMáš istop?
A pre istotu si batériu pomeraj, ináč mala by byť zhodná
nějakou dobu jsem neměl připojený forscan, mrknu jaký mám SoC a zda se charakteristika dobíjení nějak změnila, je možné že v rozdílu 2014 vs 2016 bude zakopaný pes?@MartyZ Tak špatná zpráva - nedobíjí.
Přisel jsem na to omylem, když jsem si nechával proměřit novou baterii do jiného auta a ze zvědavosti si nechal změřit také tu svoji novou Exide.
Nabití z 83 % a to jsem ujel 60 km. Zapojil jsem do zapalovače voltmetr a opravdu, při akceleraci/neutrálu je tam 12,4 - 12,9 V, při "rekuperaci" (brzdění motorem) je tam přes 14 V. Mrkni, jak to máš Ty, ale předpokládám, že to bude stejné. Jakmile to asi vidí, že je baterka OK, začne ji takhle, s prominutím, debilně, start-stopově týrat. Takhle brzo odejde. :-(
Nemyslím si, všechno je to GJ, tedy modelová řada 2012-2017. Mazda je konzerva, takže až na drobné změny vzhledu toho moc zásadního nemění. Každopádně studuji PCM, jak by se to dalo obejít. U VW stačilo na plusovém pólu baterie odpojit proudový měřák prostým vytažením konektoru (měřilo to kondici baterie podle velikosti startovacího proudu) a auto se pak začalo, včetně dobíjení, chovat jako bez start-stopu. Tady to snad bude obdobné...nějakou dobu jsem neměl připojený forscan, mrknu jaký mám SoC a zda se charakteristika dobíjení nějak změnila, je možné že v rozdílu 2014 vs 2016 bude zakopaný pes?
Původní baterie je ale EFB, čili je na to dávkové dobíjení stavěná. Já tam dal klasickou olověnou baterii v domnění, že to bude dobíjet konstantně (alespoň tak to dobíjelo, když jsem tam měl vadnou baterii).@IntEx na moji GJ 2016 se mi baterka přesně takhle dobíjela při cestě z HK do Zlína a zpět (v zátěži 12,5 - 12,9 V, bez zátěže 14,7 V). Nicméně při klasickém režimu jízd (ráno do práce, odpo z práce) mi to dobíjí trvale 13,9 V (v zátěži, bez, furt). Tak nevím, je to na mě asi moc chytré auto . Každopádně jsem na baterce včera po 3 hod. od příjezdu domů naměřil voltmetrem na svorkách 12,72 V, takže doufám, že je cajk a ještě vydrží, je původní (4,5 roku)
čus, tak trochu se zpožděním, ale konečně jsem k tomu ForScanu sednul - z dneška záznam 43min - Batt SoC od začátku do konce 89%, Batt V v rozmezí 13,75-14,80V. Ještě mám měl záznam z 12.3. v délce 36min - Batt SoC na začátku 82%, na konci 83%, Batt V v rozmezí 13,50-14,65V. Takže u mě bez týrání... Jediné co mě týrá je sklápění zrcátka u řidiče, po WD/Silicon lázni to chvilku šlo a už to zas nejde...@MartyZ Tak špatná zpráva - nedobíjí.
Přisel jsem na to omylem, když jsem si nechával proměřit novou baterii do jiného auta a ze zvědavosti si nechal změřit také tu svoji novou Exide.
Nabití z 83 % a to jsem ujel 60 km. Zapojil jsem do zapalovače voltmetr a opravdu, při akceleraci/neutrálu je tam 12,4 - 12,9 V, při "rekuperaci" (brzdění motorem) je tam přes 14 V. Mrkni, jak to máš Ty, ale předpokládám, že to bude stejné. Jakmile to asi vidí, že je baterka OK, začne ji takhle, s prominutím, debilně, start-stopově týrat. Takhle brzo odejde. :-(
Ale SOC se snižuje, tedy se baterie vybíjí a to je ten problém. Je zajímavé, že tam máš hodnoty od 13,5 V výše, ale ten SOC tomu právě neodpovídá.čus, tak trochu se zpožděním, ale konečně jsem k tomu ForScanu sednul - z dneška záznam 43min - Batt SoC od začátku do konce 89%, Batt V v rozmezí 13,75-14,80V. Ještě mám měl záznam z 12.3. v délce 36min - Batt SoC na začátku 82%, na konci 83%, Batt V v rozmezí 13,50-14,65V. Takže u mě bez týrání... Jediné co mě týrá je sklápění zrcátka u řidiče, po WD/Silicon lázni to chvilku šlo a už to zas nejde...
no mi právě SoC ukazoval 12.3.2021 83% a dnes 17.3.2021 SoC 89% tak myslím že pár delších tras a je to v cajku... Dík za tip na alíka, jedno vezmu na zkoušku.Ale SOC se snižuje, tedy se baterie vybíjí a to je ten problém. Je zajímavé, že tam máš hodnoty od 13,5 V výše, ale ten SOC tomu právě neodpovídá.
Zjistil jsem, že když zapnu vyhřívání zadního okna, začne to normálně dobíjet, ale s tím se pořád jezdit nedá (aneb "eko" jízda). Zkusil jsem odpojit current senzor na záporném pólu baterie... jo, dobíjelo to normálně, ale taky to pěkně držkovalo na displayi v budíku+kontrolce a v infotainmentu (závada nabíjecího systému).
Ptal jsem se v Mazdě, ale tam mi samozřejmě řekli, že se to dealersky obejít nedá. Takže teď zkoumám, jak oblbnout ten senzor tak, aby si myslel, že je baterie vybitá, tedy zjišťuju, co jak velký přídavný odpor do konektoru vrazit.
Jinak zrcátka - nevyhnutelná závada (prasklé plastové kolečko, které se nějak rozhýbat v některých případech na chvíli dá, ale je to už v terminální fázi, neboť je na dva kusy). V záruce mění celé zrcátko, ale stejně to odejde. Řešení: https://www.aliexpress.com/item/4000172826355.html
Zobrazit přílohu 33508
Tohle "smart" dobíjení nikdy nedobije baterku do plna (SoC stále v osmdesátiprocentních hodnotách) a to je právě ten problém - proměnlivé dobíjecí dávky. No, jsem zvědavý, jak dlouho to ta baterie vydrží, ale raději bych to obešel.no mi právě SoC ukazoval 12.3.2021 83% a dnes 17.3.2021 SoC 89% tak myslím že pár delších tras a je to v cajku... Dík za tip na alíka, jedno vezmu na zkoušku.
dneska SoC 91%, myslím že do konce měsíce tam to kilo dostanuTohle "smart" dobíjení nikdy nedobije baterku do plna (SoC stále v osmdesátiprocentních hodnotách) a to je právě ten problém - proměnlivé dobíjecí dávky. No, jsem zvědavý, jak dlouho to ta baterie vydrží, ale raději bych to obešel.
Nemáš takový ten jednoduchý voltmetr do zásuvky zapalovače? Tím by se všechno vysvětlilo.dneska SoC 91%, myslím že do konce měsíce tam to kilo dostanu