• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Autobaterie - výběr, nabíjení, inicializace

Vybírám eshop, kde tu Exide EA654 vzít a byl jsem tím známým varován, ať si na eshopy dám pozor. Jednak mohou poslat nějakého "ležáka" (starší datum výroby) a také může přijít v nedobrém stavu. Posílat to zpět je ztráta dvou poplatků za doručení, což může být i 2x300,-. V místním obchodě jsem si všiml této (o 1aH menší kapacita, ale o 60A větší startovací proud... a jen o centimetr delší, ale zato nižší, což by se mohlo vejít): https://www.autio.cz/28788-autobaterie-exide-premium-64ah-12v-640a.html @MartyZ Nekoukal jsi na ni?
 
Vybírám eshop, kde tu Exide EA654 vzít a byl jsem tím známým varován, ať si na eshopy dám pozor. Jednak mohou poslat nějakého "ležáka" (starší datum výroby) a také může přijít v nedobrém stavu. Posílat to zpět je ztráta dvou poplatků za doručení, což může být i 2x300,-. V místním obchodě jsem si všiml této (o 1aH menší kapacita, ale o 60A větší startovací proud... a jen o centimetr delší, ale zato nižší, což by se mohlo vejít): https://www.autio.cz/28788-autobaterie-exide-premium-64ah-12v-640a.html @MartyZ Nekoukal jsi na ni?
Já jsem loni také řešil autobaterii(zbytečně,na vině byl startér) a nejlepší reference měla tato japonská baterie. Autobaterie Yuasa YBX5000 Silver High Performance SMF 12V, 65Ah, 580A, YBX5005 — Autodíly PEMA (autodily-pema.cz) Tuhle jsem koupil a naprostá spokojenost.Dá se koupit i nižší řada 3000 ,ale má menší startovací výkon.Třeba koupit japonskou verzi,tzn poly vyvýšené nad baterkou.Kvůli širokým kontaktům.-Ta tvoje je evropská verze s poly utopenýma.
 
Vybírám eshop, kde tu Exide EA654 vzít a byl jsem tím známým varován, ať si na eshopy dám pozor. Jednak mohou poslat nějakého "ležáka" (starší datum výroby) a také může přijít v nedobrém stavu. Posílat to zpět je ztráta dvou poplatků za doručení, což může být i 2x300,-. V místním obchodě jsem si všiml této (o 1aH menší kapacita, ale o 60A větší startovací proud... a jen o centimetr delší, ale zato nižší, což by se mohlo vejít): https://www.autio.cz/28788-autobaterie-exide-premium-64ah-12v-640a.html @MartyZ Nekoukal jsi na ni?
Já ji těď kupoval do GH. Akorát je tu v Přerově chlápe, co jí má na obchodě. :)
 
Já ji těď kupoval do GH. Akorát je tu v Přerově chlápe, co jí má na obchodě. :)
Na kolik vyšla?

Já jsem loni také řešil autobaterii(zbytečně,na vině byl startér) a nejlepší reference měla tato japonská baterie. Autobaterie Yuasa YBX5000 Silver High Performance SMF 12V, 65Ah, 580A, YBX5005 — Autodíly PEMA (autodily-pema.cz) Tuhle jsem koupil a naprostá spokojenost.Dá se koupit i nižší řada 3000 ,ale má menší startovací výkon.Třeba koupit japonskou verzi,tzn poly vyvýšené nad baterkou.Kvůli širokým kontaktům.-Ta tvoje je evropská verze s poly utopenýma.
Až na magické oko je vizuálně na chlup stejná jako ta Exide EA654 a jelikož se tady ve vlákně ukázalo, že Mazda dává rebrandované Exide, nedivil bych se, kdyby to bylo celkově to samé. Na druhou stranu, moje aktuální baterie "po smrti" je také Yuasa, což po necelých 5 letech není moc dobrá vizitka. Jinak ta verze s utopenými póly by tam asi také s trochou snahy šla, ale už mám objednanou tu EA654, která má to "japonské" provedení.
 
@MartyZ Co ta Exide, pořád OK? :)
jj dík za optání, stále točí, stále točí, abych parafrázoval docenta Chocholouška :cool: teď jsem lítal kolem komína tak SOC 90%, ale v pátek ji protáhnu po dálnici (pokud bude protažená ?)
 
jj dík za optání, stále točí, stále točí, abych parafrázoval docenta Chocholouška :cool: teď jsem lítal kolem komína tak SOC 90%, ale v pátek ji protáhnu po dálnici (pokud bude protažená ?)
Tak jsem ji v pátek také pořídil ale nemám moc důvěru v to, že je v pořádku. Podle kódu byla vyrobena 6. 7. 2020, takže je více jak půl roku stará. Tester ukázal její kondici 97 %, ale už od pohledu je vyboulená - tedy hlavně na pravé straně (u plusového pólu). Mohl bys, prosím, mrknout, jak to s vyboulením vypadá u Tebe? Tady o tom mluví:

IMG_20210205_164847.jpg IMG_20210205_153523.jpg IMG_20210205_173355.jpg IMG_20210205_173420.jpg IMG_20210207_203148.jpg
 
Tak jsem ji v pátek také pořídil ale nemám moc důvěru v to, že je v pořádku. Podle kódu byla vyrobena 6. 7. 2020, takže je více jak půl roku stará. Tester ukázal její kondici 97 %, ale už od pohledu je vyboulená - tedy hlavně na pravé straně (u plusového pólu). Mohl bys, prosím, mrknout, jak to s vyboulením vypadá u Tebe? Tady o tom mluví:

Zobrazit přílohu 32781 Zobrazit přílohu 32782 Zobrazit přílohu 32783 Zobrazit přílohu 32784 Zobrazit přílohu 32785
ahoj, tak to mě mrzí, jak bude venku trochu snesitelně tak na to mrknu, žádného vyboulení jsem si při instalaci nevšiml, ale to neznamená, že tam nebylo... Protože novou baterii nezkoumám, slepě věřím ?
 
Zdravím pani.
Objednal som si novú batériu exide agm 80Ah..
Chcem sa spýtať aký máte názor na dobitie novej autobaterie, keďže sú teraz veľké mrazy a batéria ku mne putuje viac dní, takisto neviem ako to ma ošefovane predajca.
Mam ctek nabíjačku tak uvažujem ze by som ju pred pripojím dobil.
Vďaka za radu.
 
Taková triviální otázka... Nic špatnýho neuděláš, když ji před výměnou dobiješ, ba naopak!
 
přesně tak, s ohledem na počasí a to, že ne tak často momentalně absolvuji trasy delší než 50 km neuškodí vzít jednou za čas (třeba cca 2-3) za zimu a batece pomoc nabitím přes noc
 
Tak ide o časovu náročnosť čiže...
Niekedy sa to tak robievalo ale pri týchto moderných batériach som sa radšej spýtal. Vdaka ale za odpoveď
 
“moderní autobaterie”... nejsem odborník ale furt je to olověný akumulátor jako před x lety, jediný rozdíl v dnešní době znám gelovej ztuženej elektrolyt ale i tak se nemění nic, co se týče dobíjení.
 
Já koupil (viz mé předchozí příspěvky) novou a ještě jsem ji do auta nedal, neboť zatím nikam nepotřebuji vyjet a hlavně je auto celé zamrzlé... takže se v něm stará baterie vesele sulfátuje, ale to už mě netrápí. :-) Novou baterii jsem dal rovnou na nabíječku z Lidlu, která ji dobila a nyní je v režimu udržování. Napětí každý den sleduji a postupně leze (aktuálně 13,71 V). Ve středu potřebuji vyjet, takže ji tam v úterý vyměním. Přecijenom je lepší ji do poslední chvíle udržovat doma pod napětím, než ji v těch mrazech nechat v autě "stát".
 
@Wesker Jakou máš Mazdu? 80 aH je už dost velká baterie, což si nejsem jistý, jestli se ti tam vejde. Navíc AGM - pokud by to bylo GJ, jsou to vyhozené peníze navíc.
 
@Wesker Jakou máš Mazdu? 80 aH je už dost velká baterie, což si nejsem jistý, jestli se ti tam vejde. Navíc AGM - pokud by to bylo GJ, jsou to vyhozené peníze navíc.
Mala by vojsť keďže ju majú viacerí v GJ. Vid aj hneď prvý príspevok.
Mam GJ combi po FL a AGM som kúpil lebo tam nebol veľký cenový rozdiel a tento typ by už nemal vyžadovať pripadne premiešavanie elektrolytu.
 
“moderní autobaterie”... nejsem odborník ale furt je to olověný akumulátor jako před x lety, jediný rozdíl v dnešní době znám gelovej ztuženej elektrolyt ale i tak se nemění nic, co se týče dobíjení.
Tyhle kraviny moc nehlásej a něco si těch bateriích přečti, s tím dobíjením.

Mala by vojsť keďže ju majú viacerí v GJ. Vid aj hneď prvý príspevok.
Mam GJ combi po FL a AGM som kúpil lebo tam nebol veľký cenový rozdiel a tento typ by už nemal vyžadovať pripadne premiešavanie elektrolytu.
Přesně tak, cenový rozdíl je ve stokorunách takže 00 nic. AGM se skutečně nedolívá žádná kapalina v ní není.

Já koupil (viz mé předchozí příspěvky) novou a ještě jsem ji do auta nedal, neboť zatím nikam nepotřebuji vyjet a hlavně je auto celé zamrzlé... takže se v něm stará baterie vesele sulfátuje, ale to už mě netrápí. :) Novou baterii jsem dal rovnou na nabíječku z Lidlu, která ji dobila a nyní je v režimu udržování. Napětí každý den sleduji a postupně leze (aktuálně 13,71 V). Ve středu potřebuji vyjet, takže ji tam v úterý vyměním. Přecijenom je lepší ji do poslední chvíle udržovat doma pod napětím, než ji v těch mrazech nechat v autě "stát".
nabíječka ctek měří i venkovní teplotu a nabíjení uzpůsobuje této teplotě. Nabíjím venku (baterie v autě) a nechám klidně i přes víkend na udržování. Riziko bych viděl jen u vybité baterie, která by zmrzla. Ta by šla stejně na sběrnej dvůr.
 
Tak jen pro upřesnění....technologie AGM je technologie, při níž není v článcích mezi elektrodami elektrolyt v tekuté formě, ale je nasáklý v netkané tkanině ze skelných vláken (tzv. separátor, odděluje vzájemně kladné a záporné elektrody). Baterie postavené na této technologii jsou velmi výkonné, mají výborné nabíjeccí charakteristiky, to znamená, že při vybití je mnohem snažší a rychlejší je nabít a také jsou velmi dobře odolné proti cyklické zátěži..s ohledem na rozdíl v ceně při koupi EFB baterie nebo AGM..téměř nula..je zbytečné kupovat jinou...obzvlášt když je odolnější "inteligentnímu nabíjení" dnešních aut...pro příklad..tyto baterie se používají i autíčkách na elektřinu (myšleno dětských) jelikož tu není nic co by je dobíjelo a tak by klasický akumulátor velmi trpěl, zatímco AGM to jakžtaž přežije..a je rozhodně lepší nabíjet baterii i při nižších teplotách...ikdyž to trvá dýl...baterkám obecně nesvědčí vyšší teploty..ani při ani mimo nabíjení.
 

Podobná vlákna

Back
Top