• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Autobaterie - výběr, nabíjení, inicializace

no nastartováno na první ťuk, ale trochu mě děsí propad napětí při 117A na 10.45V - co na to znalci? Je to v normě? Jinak jsem tam zaškrtl všechny možné teploty a hodnoty baterie, tak snad z toho něco rozumného půjde vyčíst - je tam rozptyl od 220°C do -25°C tak +- autobus :cool:

Zobrazit přílohu 32428
Mně přijde i těch 117A při studeném startu nějak málo.
Raději bych to změřil voltmetrem (voltmetry), tohle mi připadá, že kecá.
 
no pokles napětí voltmetrem klidně změřím, ale ampérmetr na 100+A nemám ... A takový mráz už zítra asi nebude...
 
no pokles napětí voltmetrem klidně změřím, ale ampérmetr na 100+A nemám ... A takový mráz už zítra asi nebude...
Když jsem si kdysi nechával měřit stav starší Varty, bylo mi řečeno, že pokud při startu napětí neklesne pod 2/3 jmenovitého napětí baterie (tedy pod 9V), je to ok... 10,5V je tedy v pohodě. Důležité je, že to nastartovalo "na brknutí". ;) Mně teď auto startuje tak, že dost pohasíná osvětlení v interiéru a ty "točky" jsou skoro "tak tak" a přitom to bylo dva dny předtím na nabíječce. Na kolik (korun) vyšla ta Exide baterie?
 
Poslední úprava:
Když jsem si kdysi nechával měřit stav starší Varty, bylo mi řečeno, že pokud při startu napětí neklesne pod 2/3 jmenovitého napětí baterie (tedy pod 9V), je to ok... 10,5V je tedy v pohodě. Důležité je, že to nastartovalo "na brknutí". ;) Mně teď auto startuje tak, že dost pohasíná osvětlení v interiéru a ty "točky" jsou skoro "tak tak" a přitom to bylo dva dny předtím na nabíječce. Na kolik (korun) vyšla ta Exide baterie?
tak dík za uklidnění :) a já tu exide bral tady a ona tam v EFB variantě nevyšla o moc dráž, ale nebyl jsem si jistý, zda ji bude umět moje nabíječka...
edit: EFB ekvivalent zde
 
Poslední úprava:
tak dík za uklidnění :) a já tu exide bral tady a ona tam v EFB variantě nevyšla o moc dráž, ale nebyl jsem si jistý, zda ji bude umět moje nabíječka...
edit: EFB ekvivalent zde
Tak nějaká nabíječka by mě v tomto případě zajímala nejméně. Ta EFB varianta má ale o chlup menší kapacitu (původně jsem myslel, že jde o toto, což by se tam asi nevešlo).
 
Tak nějaká nabíječka by mě v tomto případě zajímala nejméně. Ta EFB varianta má ale o chlup menší kapacitu (původně jsem myslel, že jde o toto, což by se tam asi nevešlo).
jj to je trochu bumbrlíček, to bys musel přizpůsobit flexou :) já mám teď tu non-EFB pod drobnohledem, tak uvidíme jak ustojí zimu a jestli se BATT_SOC vrátí na 100% pouze altíkem.
 
Takže jakou pro GJ 2.5 141kw?
Banner Running Bull EFB 12V, 65Ah, 550A, 565 15
nebo nějakou tu exide? Popřípadě jakou exide máte vy?
 
Jo, díky. Já dostal na servise toto a když je pod nulou, tak chytne ale chvíli ji to trvá. Je to originál z výroby 2013.

A748C2D2-26FB-4D8C-9AE7-99F81D977A82.jpeg
 
no já originál z výroby (2014) měnil v listopadu 2020 - viz #72 .. Btw tu baterii Ti vybili a nabili ? Nebo jak dlouho ta diagnostika baterie trvala? A máš benzín nebo diesel ?
 
Benzin 2.5. Byl jsem na pravidelným servise s olejem v autorizáku a říkám mu, že jsem dolil baterku ale nemám refraktometr, jak klesly teploty hůř startuje a technik, že na to mají stroj a že mě ji změří. Víc nevím.
 
já tipuju že jen dokončeným vybíjecím a nabíjecím cyklem se dá určit aktuální kapacita baterie, ale přesně to budou spíš vědět guruové jako @Max6 apod. Každopádně pokud už si baterie kroutí osmý rok, možná by si zasloužila důchod...
 
já tipuju že jen dokončeným vybíjecím a nabíjecím cyklem se dá určit aktuální kapacita baterie, ale přesně to budou spíš vědět guruové jako @Max6 apod. Každopádně pokud už si baterie kroutí osmý rok, možná by si zasloužila důchod...
No asi nějak tak. I u hybridů se kapacita/stav baterie určuje tím že se "násilně" nabije na 100% a potom se nechá určitým proudem vycucat na nějakou stanovenou hodnotu (bere se v úvahu ještě čas, teplota, odpor...) Ale jelikož to za mě vypočítává kompijůtr tak přesný algoritmus neznám.

Jinak 8 let na 12V baterii je u moderních (výbavou moderních) aut pěkný číslo v podstatě schodný s nějakým energeticky obyčejným autem z 90let. U nových generací Mazd (třeba Skyactiv od 2012) měním 12V baterie po cca 5 letech u lidí co na nějakou údržbu (pravidelný dobíjení atd.) úplně kašlou a cca 6 let a déle co to aspoň jednou do roka něčím nabijou.
Nejhorší v tomhle byly dle mého názoru M3BL 2.0 s prvním i-Stopem kde ty dvě malý "motocyklový" baterie vydržely klidně jen rok/dva a člověk je mohl hodit ekologicky do řeky.
 
Poslední úprava:
No asi nějak tak. I u hybridů se kapacita/stav baterie určuje tím že se "násilně" nabije na 100% a potom se nechá určitým proudem vycucat na nějakou stanovenou hodnotu (bere se v úvahu ještě čas, teplota,...) Ale jelikož to za mě vypočítává kompijůtr tak přesný algoritmus neznám.

Jinak 8 let na 12V baterii je u moderních (výbavou moderních) aut pěkný číslo v podstatě schodný s nějakým energeticky obyčejným autem z 90let. U nových generací Mazd (třeba Skyactiv od 2012) měním 12V baterie po cca 5 letech u lidí co na nějakou údržbu (pravidelný dobíjení atd.) úplně kašlou a cca 6 a více let co to aspoň jednou do roka něčím nabijou.
Nejhorší v tomhle byly dle mého názoru M3BL 2.0 s prvním i-Stopem kde ty dvě malý "motocyklový" baterie vydržely klidně jen rok/dva a člověk je mohl hodit ekologicky do řeky.
:cool: že Tys je posílal do Bečvy ?
 
No asi nějak tak. I u hybridů se kapacita/stav baterie určuje tím že se "násilně" nabije na 100% a potom se nechá určitým proudem vycucat na nějakou stanovenou hodnotu (bere se v úvahu ještě čas, teplota, odpor...) Ale jelikož to za mě vypočítává kompijůtr tak přesný algoritmus neznám.

Jinak 8 let na 12V baterii je u moderních (výbavou moderních) aut pěkný číslo v podstatě schodný s nějakým energeticky obyčejným autem z 90let. U nových generací Mazd (třeba Skyactiv od 2012) měním 12V baterie po cca 5 letech u lidí co na nějakou údržbu (pravidelný dobíjení atd.) úplně kašlou a cca 6 let a déle co to aspoň jednou do roka něčím nabijou.
Nejhorší v tomhle byly dle mého názoru M3BL 2.0 s prvním i-Stopem kde ty dvě malý "motocyklový" baterie vydržely klidně jen rok/dva a člověk je mohl hodit ekologicky do řeky.
Já budu nyní muset měnit originální baterii, která je z dubna 2016. Protože jsem jí minulou zimu dal "přes držku" (tři týdny stání v mrazu, bylo nutné nastartovat přes kabely) a letos taky (rovněž stání přes dva týdny + v motorovém prostoru mám trvale napájený "kunoplaš") jsem už nenastartoval. Jakmile jsem ji dal na nabíječku ("chytrá" z Lidlu), vyšším proudem nabíjela slabé dvě hodiny a pak přešla do udržovacího režimu. Auto jsem koupil o rok později od uvedení do provozu, tedy v roce 2017, takže kdoví, co zažila předtím. Od posledního neúspěšného startu sleduji palubní napětí a z toho mám pocit, že se nabíjí nepřetržitě po celou dobu nastartovaného motoru (ono to i odpovídá - GJ je model z roku 2012, kdy Mazda šla po opuštění Fordu - 2008 - "zpět na stromy", takže zcela bez "inteligence", a tedy bez nějakých nabíjecích nuancí). Proto volím cestu @MartyZ, tedy kašlu na specializované akumulátorové technologie a jdu směrem zcela obyčejné olověné autobaterie. Ona ta zaostalost Mazdy možná bude mít alespoň v něčem výhodu. :)
 
To klidně můžeš použít tu nejobyčejnější olověnou baterii. Ale pokud nemáš deaktivovaný i-Stop, tak se ti ->může<- stát že když bude baterie vybitější (ale pořád stále funkční), tak na tebe vyskáčou chybový hlášky. EFB baterie je v těhle autech čistě z důvodu znovunastartování motoru i-Stopem.
 
To klidně můžeš použít tu nejobyčejnější olověnou baterii. Ale pokud nemáš deaktivovaný i-Stop, tak se ti ->může<- stát že když bude baterie vybitější (ale pořád stále funkční), tak na tebe vyskáčou chybový hlášky. EFB baterie je v těhle autech čistě z důvodu znovunastartování motoru i-Stopem.
Přesně tak, i-Stop jsem deaktivoval hned po pořízení v SSU modulu, takže obyčejná baterie by mohla fungovat. :-) Ale jak tu někteří s dieselem píší, tam to asi tak jednoduché nebude. :-/
 
Je ale zajímavé, že ačkoliv je baterie v tomto "zbědovaném" stavu, nikdy se mi nezobrazila hláška o vadné baterii.
 
Tak se mi to dnes potvrdilo, baterie už opravdu není v kondici.
Známý na testeru nastavil jmenovitý startovací proud baterie a po stisku tlačítka byl test do pár vteřin hotov.
Myslím si, že to zatíží baterii téměř zkratem přes nějaký malý odpor a změří špičkový proud (=368A).
Úroveň nabití to může zjistit snad jen tak, jak moc spadne napětí při uvedeném zkratu a jak rychle se vrátí k původní hodnotě.

IMG_20210121_223242.jpg
 
koukám že Tě vzal na výlet v čase o 6 let zpátky :cool:
Tak se mi to dnes potvrdilo, baterie už opravdu není v kondici.
Známý na testeru nastavil jmenovitý startovací proud baterie a po stisku tlačítka byl test do pár vteřin hotov.
Myslím si, že to zatíží baterii téměř zkratem přes nějaký malý odpor a změří špičkový proud (=368A).
Úroveň nabití to může zjistit snad jen tak, jak moc spadne napětí při uvedeném zkratu a jak rychle se vrátí k původní hodnotě.

Zobrazit přílohu 32474
 

Podobná vlákna

Back
Top