• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Autobaterie - výběr, nabíjení, inicializace

Míra z Palkovic nemá pravdu. V6dyť si to nabíjení sleduj. Auto klidně jede na 12,6V nebo valí i přes 15V. Já se na to taky chytil a koupil obyčejnou a po pár měsících jsem měnil.
Istop nemá vliv na způsob dobíjení.
Znovu opakuji,že mi nabíjení neklesá ani při plné akceleraci.Mám ještě k dispozici GH 2,5 a tam je dobíjení úplně stejné.Srovnával jsem to s jedním uživatelem Martinem,ten má také GJ 2,5 benzín 2014 ale combi a dobíjení se také chovalo stejně jako u mne.Není ta inteligence až po FL?
 
Poslední úprava:
ne není. Jako GH je fakt jedno co dobíjí.
 
jj psal, já to myslel obecně.
Jestli je to jinak benzín vs. diesel to mě vůbec nenapadlo.
Shrek to tu někde psal, které jednotky co řídí a proč to nelze ovlivnit BTW sám jsem tu jeden čas tvrdil, jak mi to valí konstantě přes 14V a je to paráda. Čas ukázal. BTW2 dnes jsem měl asi na dvě hodiny zapnutý forscan na mobilu, 14.35-14.45V. Ale jindy je to prostě jinak. Jo a zapnutý strart stop, jak jsem si hrál s tou inicializací o víkendu a nevypnul to.
no nic ukecali jste mě, objednal jsem ELM a časem taky přidám svoje FORscan hodnoty :)
 
Podívej to já nechci :):):) tvoje baterka tvoje auto
já fakt dávám jen do placu, že 1. četl jsem tu o tom dobíjení z Palkovic. 2. dobíjení sledoval a nabyl dojmu že to tak je 3. koupil obyč baterku 4. sledováním delší dobu zjistil že to dobíjí pořád jak chce tedy "inteligentně" 5. šel koupit novou autobaterii
Tak asi tak :p
 
stejně jsem po tom forscanu přes obd pošilhával, tohle byla poslední kapka abych se mohl na někoho vymlouvat :-D btw čteš to na Androidu nebo iOS ?
 
Nevim benzin s tim jeste nemam zkusenost..ale u dieslu mam vyzkouseno jednoznacne..odpojeni istopu nema vliv na nabijeni..jen na to ze auto.nedostava zahul se starty..ale baterka se nabiji porad "inteligentne" kdy pozorovanim forscanu dojdete k tomu ze pomerne casto nastava situace kdy auto jede na baterku a v podstate vubec nedobiji...ten komu kdy naskocila hlaska o battery managmentu to potvrdi ze hlaska neskace obvykle po rannim nastartovani ale klidne potom co je s motorem ujeto nekolik km a znovu nastartovano treba po nakupu v pekarne...dochazi dost casto le zdimani baterky za jizdy...a proto nelze pouzit klasickou baterku..takova baterka sebelepsi znacky klekne a hlaska zacne opet skakat jelikoz nedochazi k jejimu pravidelnemu nabijeni ale k ruznym usekovy nabijenim ji to odrovna. Proto treba ja pouzil nikoli EFB ale jeste o neco lepsi AGM
 
Velmi by mě zajímalo,proč to některým včetně mě dobíjí postaru a někomu inteligentně.,,Obyčejnou" baterku mám rok naprosto bez problému.Takže bod 4 a 5 co psal AR1 se u mne nějak stále nekoná.
 
poslušně hlásím, že už teda mám ELM (a není to vůbec noční můra :cool: ) a FORscan lite. Včera jsem to byl projet poprvé, BATT_SOC mi to hlásilo 89% a BATT_DAY 2409. Nabíjení se pohybuje stabilně 14.25-14.40V, velmi zřídka tam je krátkodobé zakolísání pod 14V. Dnes mi to nedalo, odpojil jsem baterii, provedl inicializaci podle zde uváděného návodu (připadal jsem si přitom jako varhaník ze svatovítské katedrály) a docílil toho, že už se baterie nejeví jako 6.6 roků, ale 0 dní, což jsem chtěl. Zároveň se ale bohužel BATT_SOC vynuloval. To ale doufám bude postupně upravovat směrem ke 100%:) Takže přidávám se k @Míra že tam ty naše GJ 2014 mají "tupé" nabíjení a tím pádem by tam i tupá non-EFB baterie mohla dlouhodobě fungovat. Samozřejmě budu sledovat... Btw co si myslíte o neodpojování ELM (že to v tom OBD prostě nechám furt) - hrozí nějaký průser ?
 
Mě to teď ukazuje taky docela konstatne, nic to neznamená.
 
Kluci jedna maličkost...stav 14 V neznamena jak se baterie nabíjí, ale je to stav napětí baterie...což znamená že je pravděpodobně dobře nabitá....Nabíjení baterie se kontroluje nabíjecím proudem..ten je v amperech....a tady po připojení obd a forscanu je jasně vidět jak nabíjecí proud kolísá v závislosti na řízení "inteligentního nabíjení" a jak kolikrát baterii vůbec nenabíjí a jak už jsem tu říkal minule..a mám ověřeno z osobní zkušenosti několika zdrojů...opravdu to obyčejná baterka nevydrží...cca do pulroku až roku je po ní....a inteligentní nabíjení mám i na své mazdě z roku 12/2013..jo a vypnutí i-stopu taky nemá vliv..nabíjení probíhá pořád stejně "inteligentně".
 
Plně nabitá baterie nemá přes 14 V,maximálně 12,7 V.Po připojení forscanu mi proud vůbec nekolísá,jen v závislosti na otáčkách.Jestli akceleruji nebo brzdím motorem-pořád je chování stejné.Obyčejnou baterii mám už rok,nabito 92 procent.
 
Btw co si myslíte o neodpojování ELM (že to v tom OBD prostě nechám furt) - hrozí nějaký průser ?
za mě osobně...mám ho tam už víc než dva roky..aktivuje se automaticky hned jak nastartuju..kvuli kontrole DPF...a žádný problém to nedělá...ona se totiž po vypnutí klíčku vypne i zásuvka...a během jízdy to jen předává naměřené hodnoty, takže žádný problém v tom není ;-)
 
Plně nabitá baterie nemá přes 14 V,maximálně 12,7 V.Po připojení forscanu mi proud vůbec nekolísá,jen v závislosti na otáčkách.Jestli akceleruji nebo brzdím motorem-pořád je chování stejné.Obyčejnou baterii mám už rok,nabito 92 procent.
Plně nabitá ano, ale při natlačení z alternátoru se napětí zvýší kvůli dobíjení. Kazdopadně je pravda..mluvím za sebe v dieslu..už jsme tu psal možná to má benzín nastavené jinak...až ted sem zaregistroval že máš 2,5 ;)..v dieslu i přesto že je baterka 80Ah, obyčejná velmi rychle odejde..možná i větší náročností cele soustavy..
 
Btw co si myslíte o neodpojování ELM (že to v tom OBD prostě nechám furt) - hrozí nějaký průser ?
Taky nechávám furt. Někdy mi ELM telefon nenačte, tak ho zmáčknutím spínače co na něm je restartuju, potom vše ok.
 
Jak to tady pozoruji, je rozdíl v dobíjení benzín versus diesel. Také teď řeším nákup nové baterie (už jsem musel několikrát dobíjet a ani po dobití ta baterie "netočí" úplně "zdravě") a také sleduji palubní napětí (a ano, zvýšené napětí nad 13,5V znamená dobíjení), kde také, v mém případě (benzín), to nabíjet nepřestává za jakýchkoliv podmínek (start/stop jsem deaktivoval v SSU). Kašlu na EFB (nedejbože AGM) a vybírám již zde zmíněnou Exide Premium 12V, 65Ah, 580A, EA654. No, uvidíme, jak dlouho vydrží. :)
 
Poslední úprava:
Jak to tady pozoruji, je rozdíl v dobíjení benzín versus diesel. Také teď řeším nákup nové baterie (už jsem musel několikrát dobíjet a ani po dobití ta baterie "netočí" úplně "zdravě") a také sleduji palubní napětí (a ano, zvýšené napětí nad 13,5V znamená dobíjení), kde také, v mém případě (benzín), to nabíjet nepřestává za jakýchkoliv podmínek (start/stop jsem deaktivoval v SSU). Kašlu na EFB (nedejbože AGM) a vybírám již zde zmíněnou Exide Premium 12V, 65Ah, 580A, EA654. No, uvidíme, jak dlouho vydrží. :)
já ji jdu za chvilku prubnout v -17°C ?
 
Jak to dopadlo? Předpokládám, že v pohodě. :)
no nastartováno na první ťuk, ale trochu mě děsí propad napětí při 117A na 10.45V - co na to znalci? Je to v normě? Jinak jsem tam zaškrtl všechny možné teploty a hodnoty baterie, tak snad z toho něco rozumného půjde vyčíst - je tam rozptyl od 220°C do -25°C tak +- autobus :cool:

IMG_0033.PNG
 

Podobná vlákna

Back
Top