• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Autobaterie - výběr, nabíjení, inicializace

No tak ja idiot som sa spoliehal na tunajsie skusenosti a objednal som si tu exide ek800 a ked prisla zistil som ze nepasuje...
Zrejme GJ po facelifte nema bateriu original 303mm na dlzku :D Pretoze moja original ma rozmery 230 200 175
cize mam ponaucenie ze radsej si to odmerat sam -_-
Viete poradit nieco v tychto rozmeroch?
 
No tak ja idiot som sa spoliehal na tunajsie skusenosti a objednal som si tu exide ek800 a ked prisla zistil som ze nepasuje...
Zrejme GJ po facelifte nema bateriu original 303mm na dlzku :D Pretoze moja original ma rozmery 230 200 175
cize mam ponaucenie ze radsej si to odmerat sam -_-
Viete poradit nieco v tychto rozmeroch?
@terax12 v prvním příspěvku má diesel, proto mohl zaměnit originál 95 Ah EFB za 80 AGM.

Jinak viz. druhý příspěvek v tomto vlákně... EXIDE 65Ah v AGM IMO nedělá. Nejbližší AGM od EXIDE je EK600, nicméně i ta je o něco málo delší.
 
Poslední úprava:
Nemusi to byt Exide a ani AGM.. hlavne aby to bolo max do 220mm dlzky a aby nebol problem s istop aj ked ho nepouzivam... len aby ziadne chyby nevypisovalo
 
Nemusi to byt Exide a ani AGM.. hlavne aby to bolo max do 220mm dlzky a aby nebol problem s istop aj ked ho nepouzivam... len aby ziadne chyby nevypisovalo
Banner Running Bull EFB 12V, 65Ah, 550A, 565 15
 
@Wesker...ono je škoda, že nemáš v popisu že máš benzín, ten samozřejmě nepotřebuje takovou baterku jako diesel..o kterém jsme se tu bavili a taky už tady víme, že benzín nemá takové inteligentní nabíjení jako diesel..takže není tak náchylný na výběr baterky. S Bannerem myslím budeš naprosto spokojený.
 
Mám v 2,5 G192 Vartu už přes rok a naprostá spokojenost. Krátké popojížďky v třeskutých mrazech i teď bez problémů. Tady foto porovnání rozměrů s originální - https://www.mazdaklan.cz/threads/reference-clena-max6-pribram.965/page-5#post-81462
Varty mám na všech autech vždy mnoho let, včetně vozů s nezávislým topením a spokojenost ;)
Ked som pouzil vyhladavanie tak som si nasiel tvoj prispevok a len som cakal kedy sa ozves :)
Kedze mi to suri, tak mi staci tvoja skusenost a objednam tu Vartu.. Dik :)
 
@Wesker...ono je škoda, že nemáš v popisu že máš benzín, ten samozřejmě nepotřebuje takovou baterku jako diesel..o kterém jsme se tu bavili a taky už tady víme, že benzín nemá takové inteligentní nabíjení jako diesel..takže není tak náchylný na výběr baterky. S Bannerem myslím budeš naprosto spokojený.
Este by som sa chcel spytat na ten rozdiel v inteligentnom dobijani medzi benzinom a dizlom.. na kt. strane ste sa o tom bavili? Vdaka.
 
wow..to ted tak rychle nenajdu ..ale ve zkratce jde o to, že benzíny to neřeší a dobíjí jako obvykle prostě naplno po nastartování, zatímco diesly šli inteligentní cestou nesmyslného pošetření mikrogramu emisí a proto je akumulator dobíjen "inteligentně" tak aby alternator zbytečně nezvyšoval zátěž (emise) motoru ve městech...proto je zde problém s obyčejnými baterkami..jelikož se často stává, že při větším cestování po většinou městském provozu jede baterka bez dobíjení a dochází k jejímu zatěžovaní i přesto že normálně by auto dobíjelo...proto ty zrady a rady s baterkama AGM a EFB apod.
 
wow..to ted tak rychle nenajdu ..ale ve zkratce jde o to, že benzíny to neřeší a dobíjí jako obvykle prostě naplno po nastartování, zatímco diesly šli inteligentní cestou nesmyslného pošetření mikrogramu emisí a proto je akumulator dobíjen "inteligentně" tak aby alternator zbytečně nezvyšoval zátěž (emise) motoru ve městech...proto je zde problém s obyčejnými baterkami..jelikož se často stává, že při větším cestování po většinou městském provozu jede baterka bez dobíjení a dochází k jejímu zatěžovaní i přesto že normálně by auto dobíjelo...proto ty zrady a rady s baterkama AGM a EFB apod.
Aha no o tom som vedel ale ved to je rovnako aj u benzine nie?
 
no právě že není..benzín to má po staru, zřejmě tam emise nejsou..nebyly až takový problém.
 
no právě že není..benzín to má po staru, zřejmě tam emise nejsou..nebyly až takový problém.
Je mozne nejake zistit ze je to tak?
Niekde som cital, ze nameranie 14.x V po nastartovani nemusi byt znakom toho ze alternator bateriu dobija. Je to pravda?
 
Poslední úprava:
Jj to je pravda..rozhodujici jsou ampery a dobijeci proud. Jinak staci procist rady tema a uvidis ze kluci s dieslem narozdil od benzinu resi prave toto dobijeni
 
Akurat si prechadzam eloop system ktory potvrdzuje pritomnost smart alternatora (variable voltage alternator), predpokladam ze sa bavime o jednom a tom istom, teda vystupne napatie alternatora je vysledkom nejakeho vyhodnocovania systemov vo vozidle.
 
Tak dnes som konecne vymenil autobateriu, ktoru som este pre istotu dobil.
Po instalacii som vykonal tento postup inicializacie, ale nepomohlo to, system bateriu nerozpoznal (vid. pripnuty screen)
Skusil som teda este jeden postup, ktory som nasiel a ten zafungoval :D varovne hlasky zmizli a vsetko ficalo ako ma :)
Tak dufam ze aspon na 5 rokov budem mat pokoj, sem tam ju v zime dobijem, ale uz priamo v aute, nechce sa mi s tou kabelazou babrat v tuhych zimach.
1613509083177.jpg1613509107699.jpg1613509119933.jpg
 

Podobná vlákna

Back
Top