• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Autobaterie - výběr, nabíjení, inicializace

Vleze naprosto bez problémů i s ochranným obalem.Osobně vyzkoušeno.
 
Ahoj, prosím má někdo zkušenost s výměnou autobaterie v CX-5 KF? Naměřil jsem 12,2V, tak dobíjím. Ale zvažuju zda už radši nekoupit novou, nechci zůstat někde v horách viset.. Odkaz nefunguje :/ Tak bych rád věděl jaké komplikace mě čekají... Děkuju!
Ja by som nemenil batériu kým na budíkoch nezačne svietiť hláška battery management.
 
Ahoj, prosím má někdo zkušenost s výměnou autobaterie v CX-5 KF? Naměřil jsem 12,2V, tak dobíjím. Ale zvažuju zda už radši nekoupit novou, nechci zůstat někde v horách viset.. Odkaz nefunguje :/ Tak bych rád věděl jaké komplikace mě čekají... Děkuju!
KF tu není tak dlouho a originál při dobrém zacházení zvládne 6 až 10 let(Dobře... od roku 2019 max těch 6 let ) . Dobré zacházení myšleno alespoň 2x do roka nechat dobít na nabíječce.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Já teď po tom co mě klekla baterka mám v zapalovači pod klimou měřák a sleduju napětí, po přenastavení kamery to je pořád okolo 12,4V což je fajn
 
Já teď po tom co mě klekla baterka mám v zapalovači pod klimou měřák a sleduju napětí, po přenastavení kamery to je pořád okolo 12,4V což je fajn
.Taky mám ten měřák pod palubkou,ukazuje asi o 0,2-0,3 V miň,než voltmetr na svorkách baterie.Všiml jsem si,že GL FL už nemá tu zásuvku(zapalovač) pod palubkou.
 
Mě ukazuje stejný napětí jak forscan u PID - PCM - battery voltage a to samy naměřím i na baterce multimetrem. Jo a i několik dní od nabití mě svítí pořád baterka modře :)
 
Ahoj,
měl bych prosbu.

Dnes mi ráno auto po nastartování hlásilo 2 chyby viz vlákno:
"Závada systému i-stop" na displeji v hlášeních plus "i-stop" na palubovce
"Závada dobíjení akumulátoru" na displeji v hlášeních plus oranžový trojúhelník s vykřičníkem mezi pravým a středním budíkem dole.

Našel jsem toto vlákno a jelikož baterii mám původní počítám origo (techničák je od 05/2018, ale Max mi říkal že je vyrobeno 24.10.2017), tak už je to starší paní.

VIN je: JMZGL697801543720

Počítám, že to bude tou baterií. Normálně parkuju v garáži, ale teď bylo přes víkend venku a toto to ukázalo. Po pár KM jsem parkoval a dával děti do školy a když jsem znovu pak po 10 min nastartoval, tak už to tam nebylo. Přisuzuju to tedy studené baterii, co už je na prahu svého života a prvně bych vyměnil ji a budu doufat, že se to už neukáže :)

I-STOP systém mám vypnutý od 02/2019 co jsem auto koupil jako předváděčku.

Otázka je:
1) Jakou byste mi doporučili koupit autobaterii? ideálně odkaz pokud bych tě mohl poprosit
2) můžu stávající odpojit a jen připojit novou, nebo se mi něco zablokuje (radio atd) a musím to udělat nějak přes kabely a při trvalém připojení?

Ve foru jsem narazil na tuto:

a tuto:

Jen nevím jaké Ah/A bych měl vlastně mít a taky jaká se mi tam vejde.

Díky moc všem za radu :)
 
Ahoj,
měl bych prosbu.

Dnes mi ráno auto po nastartování hlásilo 2 chyby viz vlákno:
"Závada systému i-stop" na displeji v hlášeních plus "i-stop" na palubovce
"Závada dobíjení akumulátoru" na displeji v hlášeních plus oranžový trojúhelník s vykřičníkem mezi pravým a středním budíkem dole.

Našel jsem toto vlákno a jelikož baterii mám původní počítám origo (techničák je od 05/2018, ale Max mi říkal že je vyrobeno 24.10.2017), tak už je to starší paní.

VIN je: JMZGL697801543720

Počítám, že to bude tou baterií. Normálně parkuju v garáži, ale teď bylo přes víkend venku a toto to ukázalo. Po pár KM jsem parkoval a dával děti do školy a když jsem znovu pak po 10 min nastartoval, tak už to tam nebylo. Přisuzuju to tedy studené baterii, co už je na prahu svého života a prvně bych vyměnil ji a budu doufat, že se to už neukáže :)

I-STOP systém mám vypnutý od 02/2019 co jsem auto koupil jako předváděčku.

Otázka je:
1) Jakou byste mi doporučili koupit autobaterii? ideálně odkaz pokud bych tě mohl poprosit
2) můžu stávající odpojit a jen připojit novou, nebo se mi něco zablokuje (radio atd) a musím to udělat nějak přes kabely a při trvalém připojení?

Ve foru jsem narazil na tuto:

a tuto:

Jen nevím jaké Ah/A bych měl vlastně mít a taky jaká se mi tam vejde.

Díky moc všem za radu :)
Do tvého auta patří baterie PE1T-18-520 -9B
Zde (nejen) si můžeš vybrat:

Osobně doporučuji dodržet servisní postup uvedený výrobcem a udělat inicializaci nové baterie.
K žádnému dalšímu zablokování by u tvého auta dojít nemělo. Pouze se inicializují dojezdy oken a nastaví drobnosti v rádiu.
To vše je ale otázkou pár minutek a není potřeba ani diagnostika.
 
Do tvého auta patří baterie PE1T-18-520 -9B
Zde (nejen) si můžeš vybrat:

Osobně doporučuji dodržet servisní postup uvedený výrobcem a udělat inicializaci nové baterie.
K žádnému dalšímu zablokování by u tvého auta dojít nemělo. Pouze se inicializují dojezdy oken a nastaví drobnosti v rádiu.
To vše je ale otázkou pár minutek a není potřeba ani diagnostika.
Tak jsem upřímně pořád trochu zmaten. Podle toho typu mi to najde jen jednu s 520A, ale ta má 60Ah https://www.autodily-pema.cz/autobaterie-exide-start-stop-efb-12v-60ah-520a-el604

Když kouknu pod kapotu tak mám 65Ah. Je to problém?

Nebo naopak je lepší vzít tu 65A ale s 650A což je o dost více? https://www.autodily-pema.cz/autobaterie-varta-blue-dynamic-efb-12v-65ah-650a-n65

Viz odkaz co jsi mi napsal mi to najde obě, ale ani jedna nemá 65Ah/520A, tak nevím co můžu změnit a co naopak raději ne. Jakou mám prosím vzít?
Nádoba je Q-85

Ta inicializace bude fungovat viz postup co jsi dával jinde ve fóru na M3 i pro mou M6?

Pro M3BN:
1) zapalování do polohy ON (vypnutý motor) - 2x startovací tlačítko bez spojky/brzdy
2) řadící páka na neturál (manuální převodovka), volič na N-neutrál (automatická převodovka)
3) následující kroky se musí udělat se sešlápnutým brzdovým pedálem:
- 1. sešlápni plynový pedál alespoň na 5 vteřin
- 2. měl by se rozblikat chyba dobíjení (baterka) a hlavní varování (master warning light - trojúhelník)
- 3. 3x normální rychlostí sešlápni a povol plynový pedál - sešlápnout-povolit-sešlápnout-povolit-sešlápnout-povolit
- 4. zkontroluj že kontrolka dobíjení svítí a kontrolka hlavního varování zhasnula
4) vypni zapalování a vyměň baterii (starou za novou) - ano, baterie se mění až po tomto postupu
Poté je občas dobrý projet auto diagnostikou ve které se dá zjistit jestli se akce úspěšně povedla (batt_day bude na 0)


Díky moc za upřesnění



IMG20241202181907.jpg
 
Poslední úprava:
Ta Exide efb 60Ah je vpohodě dává se jako náhrada za originál. Nejlepší volbou je ale yuasa 7005, už je u hodně prodejců i dostupná
 
Ta kapacita je u tohodle auta naprosto jedno. Rozdíl mezi 60Ah a 65Ah prakticky nepoznáš pokud nenecháváš dlouhou dobu auto zapnutý bez nastartování (proč by to někdo dělal?).

Důležitější je u tohodle auta startovací proud za studena. Ten by neměl být menší než těch 520A a naopak čím je tohle číslo větší, tím je to lepší nejen z hlediska kvality startu, ale i kvality konstrukce baterie.
Ono i kdyby jsi koupil kvalitní baterií, která má kapacitu třeba jen 40Ah tak se vůbec nic nestane pokud bude mít adekvátní startovací proud.

Pokud dodržíš typ nádoby tak se ti tam vždy vejde. Pokud ne, tak musíš hlídat rozměry.
 
Poslední úprava:
Banner druhý příspěvek tohoto vlákna, 65 Ah/550 A. Není co řešit.
 
Asi vezmu tu Vartu. Našel jsem ji kousek od baráku za docela dobrou cenu https://www.autobateriehned.cz/varta-blue-dynamic-efb--12v-65ah-650a--565-501-065--n65--asia/
Díky tomu že to mám prakticky ob vesnici, tak tam pak budu moct zavést i tu starou po výměně, protože je vykupují.

Můžu ještě poprosit o info viz dotaz výše, zda bude fungovat ten návod na inicializaci z M3 i na mou M6? Našel jsem tu na fóru jeden odkaz od @shr3k ale bohužel už nefunkční. Co dalšího pak zkontrolovat? Četl jsem okénka (nechápu moc význam), rádio naladit je asi ok, bluetooth spojím hold znova. Počítám, že deaktivovaný i-stop zůstane, když se vypíná přes konfiguraci jednotky, stejně tak přes konfiguraci HEXa přidaná funkce automatického zamykání/odemykání auta při D/P.

Díky za info
 
Myslím že každé okno stáhni do půlky a pak jej zatahni až na doraz a drž vypínač ještě tak 5 vteřin...

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
a jak se nastavují ta okna?
Je to tu zhruba tak milionkát. Každopádně sjeď oknem na pár centimetrů dolů a potom okno vytáhni nahoru a několik sekund drž než se ozve cvaknutí. Opakuj na všech oknech.
 
Tak úspěšně vyměněno, jen jsem tedy koupil FORScan lite, že se tam pak podívám na to SOC nebo jak, ale nedokázal jsem to v tom najit na první dobrou. Okna jsem udělal dle popisu, rádio naladil. Zbytek jako Bluetooth asi zůstalo, nevím mě se automaticky načetlo android auto. Jdu trochu pogooglit ten FORScan, jestli to najdu jak se s tím funguje.

Díky moc všem za rady s baterií, návodem inicializace, okny atd 👍
 

Podobná vlákna

Back
Top