• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Battery Management System Inspection Required

  • Vlákno založil Vlákno založil Hyks
  • Datum založení Datum založení
No je to zvláštní, já jsem loni baterku vynadal a odpojil dokonce několikrát a ani jednou jsem taky žádné načtení nedělal. Nic to ani nechtělo, všechno fungovalo, mimo dojezdů oken a vymazanýho rádia.

jinak k velikosti baterie - já dávám spíš tu největší. Kromě kapacity s tím souvisí startovací proud, takže baterie porovnávám podle startovacího proudu. A ten se u ropáka v zimě hodí vždycky :-)
 
Poslední úprava moderátorem:
Tak mě potkal dneska ten stejný problém s BMSIR a chtěl bych se zeptat jak poznám jaká tam je baterka je to ještě originál
(2014 Mazda 6 2.2D 110kw kombi) tak je ta EFB? Co jsem tady vyčetl tak jí můžu teda vyměnit za AGM 80Ah 800A když původní
je 80Ah 782A?

20190130_152835.jpg
 
Přesně jak říkáš ;-) Na fotce je ještě původní kousek, a není problém ji vyměnit za AGM
 
No a dneska mi to zase bez nějakého zásahu do toho zhaslo tak jsem zvědavý jak dlouho to vydrží ale asi mě koupě nové baterie nemine co?
 
No a dneska mi to zase bez nějakého zásahu do toho zhaslo tak jsem zvědavý jak dlouho to vydrží ale asi mě koupě nové baterie nemine co?
Já už bych moc neotálel a nečekal, až ti větší mrazík nedovolí nastartovat.
Mě se to také (ne)rozsvicelo, jak chtělo...
 
už jsem to tu psal, ona se sice baterka tváří jako že je ok, ale po změření má opravdu nějáké slabší místo a ušetřit 14 dní obzvlášť když má mrznout asi nemá význam. Stejně tě to nemine tak snad jen když někdo čeká na výplatu ;-) jinak neváhej a kup, čím dřív tím větší máš jistotu že tě to nevypeče.
 
6 let stará baterka už má nárok na výměnu, přece na ní nechceš jezdit věčně?
 
Zdravim dnes mi po nastartovani vyhodilo tieto chyby.
Bateria je este original, auto ma 5 rokov. najazdene 268 tkm.
Start sa mi zdal v pohode.
Napatie po nastartovani 14.3v , po vypnuti motora kleslo na 12.7v, cize
Myslite ze ju mam dobit alebo kupit novu bateriu? istop stale vypinam
Ak ju mam dobit aku odporucate cenovo dostupnu nabijacku?
Vdaka za odpovede



1611230702844.png
 
Pokud chceš promíchat elektrolyt, potřebuješ 17 V 10 A (otevřít, nabíjet mimo auto, pak nechat odstát dokud napětí neklesne).
Nabíječka autobaterií
Na aku hodnotu ma klesnut? Nie je 10 A prilis? A nemozem pouzit nabijacku ktora, sa da pouzit bez odpojenia baterie? (
V pripade ze by som musel bateriu prehodit, je nutne po znovunahodeni nieco nastavovat?
V elektrike sa velmi nevyznam preto sa mozno blbo pytam.
Dalsia vec co mi nejde do hlavy je ze preco som tie hlasky dostal, ak je napatie v poriadku.
Je mozne ze to pri dalsej jazde zmizne? Alternator vraj nedobija bateriu stale, tak mozno vacsinou auto funguje na rekuperaciu, teraz sa i-eloop vypol a mozno sa zacne dobijat baterka, alebo sa mylim?
Vdaka.
 
Na aku hodnotu ma klesnut? Nie je 10 A prilis? A nemozem pouzit nabijacku ktora, sa da pouzit bez odpojenia baterie? (
V pripade ze by som musel bateriu prehodit, je nutne po znovunahodeni nieco nastavovat?
V elektrike sa velmi nevyznam preto sa mozno blbo pytam.
Dalsia vec co mi nejde do hlavy je ze preco som tie hlasky dostal, ak je napatie v poriadku.
Je mozne ze to pri dalsej jazde zmizne? Alternator vraj nedobija bateriu stale, tak mozno vacsinou auto funguje na rekuperaciu, teraz sa i-eloop vypol a mozno sa zacne dobijat baterka, alebo sa mylim?
Vdaka.
Vše je popsané v odkazovaném dokumentu.
 
I-eloop sice rekuperuje, ale výhradně do kondenzátoru, takže baterku tím "netrápí" ne? Proto máme EFB. To jsem si říkal, že musím někde vyčumět jak je vlastně ta rekuperace udělaná u Mazdy. To jen sbírá přebytečnou energii z alternátoru, nebo je tam něco navíc? A zpomaluje díky tomu Mazda víc, když sundám nohu z plynu, nebo to je tím objemem? Subjektivně mi přijde že předchozí 2.3 tolik nezpomalovala. Ale zase trend dnes je, že auta mají co nejvíc plachtit?
 
Poslední úprava moderátorem:
I-eloop sice rekuperuje, ale výhradně do kondenzátoru, takže baterku tím "netrápí" ne? Proto máme EFB. To jsem si říkal, že musím někde vyčumět jak je vlastně ta rekuperace udělaná u Mazdy. To jen sbírá přebytečnou energii z alternátoru, nebo je tam něco navíc? A zpomaluje díky tomu Mazda víc, když sundám nohu z plynu, nebo to je tím objemem? Subjektivně mi přijde že předchozí 2.3 tolik nezpomalovala. Ale zase trend dnes je, že auta mají co nejvíc plachtit?
1611423288311-png.32526


Z tohto obrazku mi vyplyva to, ze alternator nikdy nedobija priamo baterku, ale iba kondenzator, ktory potom napaja elektroniku a (?)dobija baterku..
Cize v pripade ze je plyn. pedal zosliapnuty, tak alternator je uplne mimo prevadzky a elektronika sa napaja z baterky a kondenzatora.
Ako to potom funguje ked sa vyhodi hlaska ze je bateria slaba?
Pozeral som na i-eloop stav v takom pripade a nefungovalo ani pocas brzdenia, teda predpokladam ze vtedy alternator dobija len bateriu az kym opat nie je hranicne dobita a tak sa znovu spusti tradicny princip.
Alebo?
 
Dnes som komplet odpojil tu original baterku a dal nabijat s CTEK 5.0 spolu s recond rezimom.
Odnimol som aj tie ventily na vrchu, trochu som zmateny.
Je ta Q85 bezudrzbova bateria? Pretoze v takom pripade by som necakal tie ventily aj otvory s vyhladom na elektrolyt.
Vdaka za odpoved
 
Back
Top