• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Battery Management System Inspection Required

  • Vlákno založil Vlákno založil Hyks
  • Datum založení Datum založení
Su iste postupy ako znovu spojazdnit istop ci i-eloop ale aj tento postup je v poriadku pokial kontrolky zmizli.
Ak sa znovu ukazu po kratkom case tak treba novu bateriu.
 
Tak už mám tu hlášku konečně taky! Týden zpátky sem baterku oživil 5A nabíječkou a dnes po nočním stání venku při cca 5°C má origo sedmiletá baterka 11,95V a při startu 9,1V čtyři články mají 1,26 dva krajní cca 1,20... Kdysi se tu někde řešilo inteligentní dobíjení, mě po startu naskočí podle forscanu 14,3V a tak to zůstane, takže nabíjí neinteligentně. I tak asi koupím rovnou AGM i když možná zbytečně...
 
Já jezdil s hláškou Battery Management... skoro rok ? Dobití pořádnou nabíječkou pomůže max na několik dní.
Vydrží ale ještě poměrně dlouho, než úplně zdechne.
Pokud to jsou auta z roku 2016 a starší a máte tam stále origo Aku, rovnou počítejte s výměnou za novou. Zvlášť pokud jde o Diesel.
Už jsme ale měnili i na 2018 benzínu 2.5.
Když se s autem pravidelně jezdí, měla by vydržet delší dobu. Jakmile auto dlouho stojí, zdechne většinou dřív.
 
Ahojte všetci vo spolok, po pol roku s občasnou hláškou (teda v zime častou), som si včera objednal veľa krát spomínanú baterku Exide AGM 12V 80Ah 800A EK800, ale dnes mi prišla AGM 12V 82Ah 800A EK820. Viete mi poradiť či to bude pre mazdičku (6 GJ Wagon, 2.0 107kw)v poriadku? Alebo ju mám vrátiť? Do elektriny sa vôbec nevyznám.
 
Na první pohled se liší asi jen tím, že má místo 80Ah 82Ah, což bude ve výsledku ještě lepší. Dal bych jí tam :-)
 
Na první pohled se liší asi jen tím, že má místo 80Ah 82Ah, což bude ve výsledku ještě lepší. Dal bych jí tam :)
Ja som si to aj myslel, ale nebol som si istý. Radšej sa spýtam než ju tam dám a potom nepôjde reklamovať ? ďakujem za rýchlu odpoveď.
 
Ahojte všetci vo spolok, po pol roku s občasnou hláškou (teda v zime častou), som si včera objednal veľa krát spomínanú baterku Exide AGM 12V 80Ah 800A EK800, ale dnes mi prišla AGM 12V 82Ah 800A EK820. Viete mi poradiť či to bude pre mazdičku (6 GJ Wagon, 2.0 107kw)v poriadku? Alebo ju mám vrátiť? Do elektriny sa vôbec nevyznám.
Ale ved to nie je urcene pre dizle? Ten rozmer by vobec nemal pasovat do benzinu.
V benzine som mal sa mi zda ze tuto: link
 
Pre moju nepozornosť. Baterku som objednával keď som bol mimo domova a auto mala doma manželka. A objednával som len podľa tohoto vlákna a skutočne som si nevšimol že je pre diesel. No nič, musím ju vymeniť.
 
Nic si z toho nerob, ja som urobil presne tu istu chybu este pri predoslej 6ke :D
Just najlepsia skusenost je vlastna skusenost.
 
Já jezdil s hláškou Battery Management... skoro rok ? Dobití pořádnou nabíječkou pomůže max na několik dní.
Vydrží ale ještě poměrně dlouho, než úplně zdechne.
Pokud to jsou auta z roku 2016 a starší a máte tam stále origo Aku, rovnou počítejte s výměnou za novou. Zvlášť pokud jde o Diesel.
Už jsme ale měnili i na 2018 benzínu 2.5.
Když se s autem pravidelně jezdí, měla by vydržet delší dobu. Jakmile auto dlouho stojí, zdechne většinou dřív.
Zdravím, měl jsem taky tuhle hlášku, po dobití baterky zmizela, pak se zase objevila - znovu jsem dobil, musel jsem ale vymazal chybu ForScanem a je to už několik měsíců bez hlášky. Pro jistotu jsem koupil novou baterku (polovina září), měli jsme jet do Itálie, ale nakonec jsem se na výměnu vykašlal a ta dlouhá cesta asi baterce prospěla a pak jsem jí ještě pomohl vypnutím i-stopu by Shr3K ;-) Zatím jsem bez téhle hlášky...bohužel mám teď ale jinou komplikovanější :-(
 
Zdravím... Minule mi 2. krát v priebehu cca 1/2 roka nabehla hláška Battery Management... Vtedy som ju vymazal, dobil baterku a auto išlo v pohode. Teraz znova a je to OK. Predpokladám, že vo veku 7,5 roka je "baterka" pomaly zrelá na výmenu. Už mám prejdenú tému tu na fóre ohľadne batérie = viem, čo kúpiť... Ale ešte chvíľu to skúsim s "mojou starou".

Len by som sa pozastavil nad tým, že som tu (v tejto téme) akosi nenašiel spôsob, ako vymazať chybu. Ja som to robil približne podľa videa (funguje to aj na "Battery Management System Inspection Required"):
1. vypnúť motor
2. zapnúť zapaľovanie
3. stlačiť i-stop na 3 sek (stihnúť to do 5 s po vykonaní bodu 2)
4. naštartovať
5. stlačiť i-stop na 3 sek
6. počkať, kým dobliká zelené i-stop (ak bude blikať)
7. "reštartovať" motor...
HOTOVO

Tak som to robil a funguje to :) Po vykonaní akcie už nevybehla hláška ani pred dobitím batérie (pred nabíjaním mala baterka okolo 12,2 až 12,4 V po nabití cca 14,4 až 14,6).
Bežne sú na internete aj rady, že je potrebné nechať motor bežať 10 minút...

Zaujal ma postup "M36" = "musel jsem ale vymazal chybu ForScanem"... Otázka znie - prečo tak komplikovane?
 
Zdravím... Minule mi 2. krát v priebehu cca 1/2 roka nabehla hláška Battery Management... Vtedy som ju vymazal, dobil baterku a auto išlo v pohode. Teraz znova a je to OK. Predpokladám, že vo veku 7,5 roka je "baterka" pomaly zrelá na výmenu. Už mám prejdenú tému tu na fóre ohľadne batérie = viem, čo kúpiť... Ale ešte chvíľu to skúsim s "mojou starou".

Len by som sa pozastavil nad tým, že som tu (v tejto téme) akosi nenašiel spôsob, ako vymazať chybu. Ja som to robil približne podľa videa (funguje to aj na "Battery Management System Inspection Required"):
1. vypnúť motor
2. zapnúť zapaľovanie
3. stlačiť i-stop na 3 sek (stihnúť to do 5 s po vykonaní bodu 2)
4. naštartovať
5. stlačiť i-stop na 3 sek
6. počkať, kým dobliká zelené i-stop (ak bude blikať)
7. "reštartovať" motor...
HOTOVO

Tak som to robil a funguje to :) Po vykonaní akcie už nevybehla hláška ani pred dobitím batérie (pred nabíjaním mala baterka okolo 12,2 až 12,4 V po nabití cca 14,4 až 14,6).
Bežne sú na internete aj rady, že je potrebné nechať motor bežať 10 minút...

Zaujal ma postup "M36" = "musel jsem ale vymazal chybu ForScanem"... Otázka znie - prečo tak komplikovane?
Protože správný postup je napojení auta na diagnostiku (třeba ten ForScan), následně zjištění konkrétního kódu chyby a poté, pokud to povaha chyby umožňuje, se dá povel na vymazání chyb.
Ono hláška "Battery Management System Inspection Required" nebo "i-Stop system malfunction" neříká vůbec nic o původu a závažnosti chyby.
 
... Len by som sa pozastavil nad tým, že som tu (v tejto téme) akosi nenašiel spôsob, ako vymazať chybu...
Dává smysl to vůbec řešit, když se to u takto staré baterky objeví za chvilku znovu, pokud se nevymění? A pokud jí vyměním a "zaučím", hláška sama zmizí.
Trochu mi to připomíná, jak Penny z BigBangTheory přelepovala červenou kontrolku "check engine" 🤣
 
Vďaka za poučenie ohľadne ForScanu ;)

Zmysel riešiť to u starej baterky má podľa mňa len v prípade, že ju hneď neidem kúpiť :). Po skúsenosti so starým autom, kedy cca 8 ročná baterka bola v pohode až do príchodu nízkych teplôt (potom hneď bola KO), som pripravený si novú baterku kúpiť :). Nebudem riskovať, že príde 0° a ja nenaštartujem.
Zatiaľ funguje auto bezchybne.
 
Dává smysl to vůbec řešit, když se to u takto staré baterky objeví za chvilku znovu, pokud se nevymění? A pokud jí vyměním a "zaučím", hláška sama zmizí.
Trochu mi to připomíná, jak Penny z BigBangTheory přelepovala červenou kontrolku "check engine" 🤣
Tak očividně souvisí tyhle hlášky hlavně se stavem baterie, alespoň z fóra a vlastní zkušenosti bych to tak viděl, když sama zmizí po dobití/delší jízdě nebo výměně baterie. Ty gelový baterie zvládají i-stop, ale jsou náročnější na nabíjení a ta elektronika, co to hlídá, je super citlivá na stav... Každopádně, když se hláška objevuje pořád znovu, tak by bylo dobré zjistit proč, třeba to nebude baterkou a Penny se může stát, že zůstane někde stát v odstavném pruhu ;)
 
Tyto hlášky se mouhou objevit (hlavně ta Battery Management System Inspection Required) i když třeba odchází alternátor. A jelikož ty auta nenápadně stárnou, tak zpráv o špatnym altíku uvidíme čím dál více.
Hláška/y sice sama zmizí, ale zůstane v historii paměti závad dokud nedojde k jejímu výmazu.
 
Tak očividně souvisí tyhle hlášky hlavně se stavem baterie, alespoň z fóra a vlastní zkušenosti bych to tak viděl, když sama zmizí po dobití/delší jízdě nebo výměně baterie. Ty gelový baterie zvládají i-stop, ale jsou náročnější na nabíjení a ta elektronika, co to hlídá, je super citlivá na stav... Každopádně, když se hláška objevuje pořád znovu, tak by bylo dobré zjistit proč, třeba to nebude baterkou a Penny se může stát, že zůstane někde stát v odstavném pruhu ;)
No právě, proto mi vůbec nedává smysl se "snažit" o mazání chyby, což vůbec nic neřeší.
 
Back
Top