• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Benzín - výfuk duplex

Ahojte, čítal som vaše diskusie, aj že Fox môže hrdzavieť a dospel som k záveru že za môj rosypaný 4 ročný Bosal( a ževraj je to bežné…) bude najlepší Ulter. Ale stále mi aj ten Fox vŕta hlavou. Ten Ulter ste niekto upravovali ďalšou ochranou, keď to nechám tak ako to prilde vydží to aspoň 3 roky bez hrdze a nerosypané ? Ďakujem
 
Môj osobný názor kúp si nejaké nie priechodzie tlmiče (to sú tie cez ktoré nevidíš), kúp si koncovky a daj to nejakému šikovnému fachmanovi všetko pozvárať, treba zohnať nejaké tesnenia dozadu kde sa spája potrubie "Y" a koncové tlmiče, pretože to čo tam je, je komplikovanejšie na výrobu a hlavne zváranie tak aby sa to minimálne pokrútilo. Treba si k tým novým tesneniam dať laserom vyrezať 4 príruby čo bude tak 40€ ale tie príruby už v živote nezhnijú ako origo.
Otázka je čo pôvodný "ypsilon" či už tiež nie je po výmene, lebo neorigo bude šunt a ten origo má vstupnú prírubu z nerezu a tú treba zachrániť a vyrobiť si ten ypsilon komplet z nereze a máš pokoj naveky.

V CZ robí podobné veci , napriklad Janák (Dcar na YT), ale z jeho prácou by som nebol úplne spokojný, na druhú stranu sú to často len požiadavky zákazníka.
Velmi často použije (možno na prianie zákazníka) koncovky maximálneho možného rozmeru a je to neestetické.
Kedysi "mudroval" ako zväčšuje priemer potrubia aby motor lepšie dýchal, čo je absolútna blbosť ked sa nevykonali žiadne úpravy výkonu motora (dnes už v tomto zmenil rétoriku, lebo sa pravdepodobne opálil) a tiež mi moc nevoňajú spoje ktoré robí pomocou trubkovej svorky.
Ked príde niekto kto zdvihol výkon zo 120kW na 180kW tak prosím kludne nech si mierne zväčší priemer potrubia, ale nie na priemer aké používajú autá kde je 300-400kW...

Ja som sa s tým nesral, ja mám komplet homemade nerez, ale ja mám možnosť si s vela vecami pômocť v práci samozrejme neoficialne. Takže si to môžem urobiť iba pre seba, nemôžem robiť biznis 5 cez 9, to by ma okamžite vyhodili...
Nemá to žiaden atest, ani homologizáciu, ale mám to urobené tak aby to bolo tiché aby som sa na seba zbytočne neupozornoval. Má to zvuk presne aký som chcel
GCIfVQV.jpg
 
Poslední úprava:
Ten můj ulter po 3 letech má povrchovku, horší priruby ale shnily nic není takže nástřik se vyplatil očividně
 
Určite lepšie ako náhrady typu Polmostrow, atd atd , ale dať 750€ za koncové tlmiče...
Z môjho pohladu ked si to viem urobiť komplet homemade je to šialená suma, na druhú stranu tie náhrady čo prd vydržia budú stáť zhruba polovicu.

Z hladiska trhovej hodnoty auta by som sa rozpočtovo viac držal pri zemi.
Čo to je zač netuším, ale v prepočte zhruba za 250€ https://allegro.pl/oferta/tlumik-tlumiki-wydech-mazda-6-gh-16147219375, akurát teda poriešiť dopravu.
Priamo posiela do DE, NL, B a pýta trápnych 100zl, čo je nejakých 23€
 
Ten ulter patří k těm nejlevnějším co se tam dají dát, mají homologaci a vydrží
 
Poslední úprava:
Ideálne nejakú žiaruvzdornú farbu, dá sa kúpiť nejaká na komíny, krby napríklad...
Sprejovú moc neuznávam, chce to v plechovke, urobíš hrubší odolnejší náter.
Stačí chvílu jazdy a koncovka je celkom teplá, takže ak príde leto a trebárs nejaká svižná jazda, alebo jazda do kopca, tak to musí byť celkom horúce.
Každý asi pozná že ak sa štveral autom niekde do kopcov a tam zastavil a vystúpil, tak cítiť že auto až smrdí čo sa všetko vypaluje
 
Psal jsem to tu několikrát, dával jsem 3 vrstvy VHT Flameproof - jen pozor pak se to blbě svařuje, takže místa na sváření nechat holý a po sváření dostříknout
 
Psal jsem to tu několikrát, dával jsem 3 vrstvy VHT Flameproof - jen pozor pak se to blbě svařuje, takže místa na sváření nechat holý a po sváření dostříknout
daval si to v spreji podla toho co citam, a ten VHT primer uz nebolo treba ?
Videl som ze je aj v plechovke ten VHT klasický(nie primer)

Ďakujem za nazory, uvidim, lebo je v akcii aj Fox, alebo ten Ulter natriem 🧐
 
Ve spreji bez primeru, každou vrstvu jsem zapekl horkovzduškou a nechal vychladnout. Natírat by se mě to nechtělo jo a ještě mě z toho spreje zbylo
 
No úplně se mě nechce do toho deště, navíc jsem ráno s autem jel, bude to celý mokrý
 
Môj osobný názor kúp si nejaké nie priechodzie tlmiče (to sú tie cez ktoré nevidíš), kúp si koncovky a daj to nejakému šikovnému fachmanovi všetko pozvárať,
Ako hej, ale bude nemozne to dostat do TP. Ja som s tym mal problem u Bastuck a ten mal nie len TUV certifikat, ale dokonca aj E homologaciu na moj model.
 
Do TP sa nič nezapisuje (to je taký prežitok z doby minulej), sám som bol zrovna dávnejšie niečo na dopravnom inšpektoráte, ked sa tam jeden pán začal sťažovať že tam po prepise nemá bla bla bla...
Policajt mu vraví, že to je miesto pre úradné záznamy a že tam sa nevypisujú hlúposti, či štandardná výbava vozidla ako airbagy, klimatizácia, centrálne zamykanie... , že tie údaje odtial mažú všetkým

Na druhú stranu teraz čo kamoš prihlasoval GH (dovoz zo zahraničia) tak mu tam práve zapísali že klimatizácia a ešte mám dojem niečo z výbavy vozidla. Má tam zapísané aj tonové sklá, ale že vraj to sa tam píše, ak je vozidlo nimi vybavené od výroby. Sú to síce presnejšie tmavé sklá, lebo tonované sú tie mierne zelenkavé, teda nie úplne číre bezfarebné.

Ešte k tomu výfuku, ten certifikát je viacmenej potrebný pre STK a ten zdrap papiera vlastne iba hovorí to, že ten výrobok splna nejaké parametre, ale hlavne má splnať "emisie hluku" uvedené v TP výrobcom vozidla, inak by vlastne nemohol dostať tú značku TUV, "E".
Takže ak to niekomu reve, tak ten papaier je bezcenný a aj keby bol zápis v TP, lebo to vozidlo je nespôsobilé práve preto že nesplna udávanú hlučnosť podla TP a väčšinou sa tým papaierom ohánajú práve tí čo im to reve tak že technikovi idú prasknúť bubienky...
A tu sa vrátim na začiatok čo povedal ten policajt - hlúposti sa tam nezapisujú = športový volant bez airbagu / športové sedačky bez airbagov (bez homologizácie do bežnej premávky), športový výfuk, nejaké spojlere, krídla,...
To je miesto kde sa zapisuje napríklad naviják, alternatívne rozmery kolies, montáž prídavných svetiel, prestavby vozidla na predajný stánok, či obytný voz.

By som to uviedol na príklade motorkárov, ideš cez AT a tam sa neserú, ak výfuk reve, tak pokuta a nikoho nezaujíma či máš certifikát alebo nie, nemáš si z tlmiča vyťahovať dB killer
 
UlterSport po necelých 4 letech s nástřikem VHT, to co je oranžový je jen povrchovka

PXL_20240914_172544744.jpgPXL_20240914_172555936.jpgPXL_20240914_172624720.jpg
 
Teď mě FB vyhodil tohle, ale ceny jsou šílený :D
Screenshot_20240915-233631.png
 
Tak v CZ je to inak. Tu ak je na aute vyfuk ktory ma iny tvar, alebo je sportovy, alebo inak nestandardny, mal by byt zapisany a aj polisi to maju radsej, lebo nechcu pazrat po nejake znacke dole. A TUV a E su uplne ine veci. TUV, je ze to pasuje na auto a E ze to splna dalsie veci. S E by sa vyfuk nezapisoval, len ked je to do 10 rokov od konca vyroby. Ale zasa je tam ten tvar a sportovy, tak neviem. A to ze maju pruziny TUV je pekne, ale v CZ k hovnu. Je uz to prestavba. Takze povolenie/vyjadrenie od Mazdy a prestavbova STK. Na Mazde mi hovorili, ze ked tie pruziny nemaju Mazda cislo, tak sa nemohu vyjadrit. Aj ked su to tie iste Eibach, ake oni predavaju ako sportovy podvozok. A napr. nejake veci co su zapisane v TP z D ti tu u nas do CZ TP nezapisaju, lebo podla CZ uz je to prestavba. A ro ze v D a A staci vozit TUV aj ked to nemas zapisane je taknisto taka polopravda. Velke love to su, ked si tam v D nieco zapisas. Polisom to v i A staci, ale len do doby, nez sa nieco stane.
 
Back
Top