• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy original vs. aftermarket

Já to právě cistil jak divej viz foto ale to je těžký. Řešil jsem i vibrace při jízdě a kola mi utahovalo více servisů. Je těžký tohle ohlídat a taky mě to napadlo ale to by opět muselo řešit hromady lidí různých aut. a81837d92cd088cd510970c71361b9ad.jpg

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Nemozu to robit aj disky samotne? Povedzme po trafeni vacsej diery mozu byt jemne ohnute?
 
Doska akurát tak praskne, alebo sa odstiepi cast to už sú extrémne prípady. Vibráciu spôsobuje kotúč. V Tom článku tu zdieľanom je presne opísané ako vzniknú tie grafitove hotspoty po prehriati bŕzd, ktoré spôsobujú len ďalšie prehrievanie, ale aj ako sa pri správnom brzdení prenáša materiál z dosky na kotúč. Nestat na brzde ak sú kotúče vrelé, nebrzdit dlhú dobu v kuse radšej prerusovane, nezatiahnut ručnú po prudkom brzdení.
 
Tohle ale nelze ovlivnit. Třeba dnes jsem sjížděl s Kvildy a v nizine musel zastavit v koloně na lehkém sklonu takže brzdy vařící a na brzde stát musíš. Nicméně u mě to tím nebude. Předešlý majitel bouchl rafkem o obrubník při uhybnem manévru před sanitkou. Bylo odřené pouze kolo ale těžko soudit. Nevím v jaké rychlosti ale náboj je z měření ok ale jestli se nemohl poškodit nějaký silentblok. Při lehkém brzdění to brzdí bez vibrací. Pouze při prudsim stlačení jsou lehce cítit ve volantu.
Brzdy už 3 pár.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Nieco sa ovplyvnit da. Ked viem, ze ma nieco take caka, brzdim jemne, nepridavam vela, brzdim motorom atd. A na konci v zapche si necham vacsi rozostup a po centimetroch sa pomaly posuvam, aby dosticky neposobili na kotuc viac ako par sekund na jednom mieste. A ked sa to aj stane, ze proste neodhadnem a musim stat na brzde s horucimi brzdami, tak ich potom viac krat silnejsie prebrzdim, aby som pripadne povrchove poskodenie materialu zosuchal skor, nez sa zacne sirit nizsie do struktury kotuca.
To, ze brzdy trasu skor pri silnom brzdeni je podla mna naprava, nie kotuc. Svagor mal na octavke takto hadzave kotuce, pri jemnom brzdeni triasli o zivot. Ked som zosliapol brzdu silnejsie, bolo to ovela slabsie. Je to podla mna tym, ze prenos sily na ramena napravy je ovela vacsi pri silnom brzdeni a vtedy sa prave prejavia vole napr v silentblokoch. Su to sily, ktore pri aute na zdvihaku clovek vyvinie velmi tazko, preto tam vtedy na to nepride, pokial to nie je viditelne. Mne takto vibrovalo koleso, tiez som myslel, ze to je brzda, ale bol to gulovy cap na GH. Vymenil som a klud.
 
Jsem stejného názoru. Jen je mi divné že by tohle bylo nutné u téměř nového auta. Projevuje se to od koupě. Tedy od 15 000km nájezdu. Díly jsou jako nové. Leda že při tom odreni disku se povedlo nějak poškodit nějaký díl či silentblok.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Tak se dívám že přední Redstuff pro GH už nemají ve vyhledávači, nabízí mě to jen Green DP21765/2 nebo Yellow DP41765/2R . Rozměr by měl být 137 x 59 x 17,5 mm jenže u Red DP31765/2C někde na webu píšou že mají 127mm a někde 137mm. radši bych bral červený kvůli vlastnostem, žlutý nevyužiju a víc práší ale nerad bych objednal něco co nepasuje. Katalog mají už jen na motorky a US auta kde bych se tím mohl prohrabat. Máte někdo info jakej typ se dává na předek GH např @Max6 ?
 
Poslední úprava:
Nevíte někdo kolik je tolerance hazivosti náboje na Mazdach? Zkusím změřit přímo náboje. Kolik je ideál a kolik je už na hraně?

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Tak se dívám že přední Redstuff pro GH už nemají ve vyhledávači, nabízí mě to jen Green DP21765/2 nebo Yellow DP41765/2R . Rozměr by měl být 137 x 59 x 17,5 mm jenže u Red DP31765/2C někde na webu píšou že mají 127mm a někde 137mm. radši bych bral červený kvůli vlastnostem, žlutý nevyužiju a víc práší ale nerad bych objednal něco co nepasuje. Katalog mají už jen na motorky a US auta kde bych se tím mohl prohrabat. Máte někdo info jakej typ se dává na předek GH např @Max6 ?
Toto som objednaval a pasovalo. https://www.ebay.com/itm/EBC-299mm-...2349624.m46890.l49286&mkrid=710-127635-2958-0
 
Tak se dívám že přední Redstuff pro GH už nemají ve vyhledávači, nabízí mě to jen Green DP21765/2 nebo Yellow DP41765/2R . Rozměr by měl být 137 x 59 x 17,5 mm jenže u Red DP31765/2C někde na webu píšou že mají 127mm a někde 137mm. radši bych bral červený kvůli vlastnostem, žlutý nevyužiju a víc práší ale nerad bych objednal něco co nepasuje. Katalog mají už jen na motorky a US auta kde bych se tím mohl prohrabat. Máte někdo info jakej typ se dává na předek GH např @Max6 ?
RedStuff DP31765/2C jsou stále vyráběny a neměl by být problém pro prodejce je naskladnit.
A ano pasují na GH2.5
 
Tak objednaný RedStuff ... trochu mě štve, že i když je firma 4km ode mě, musím zvolit 200kč dobírku - nemají osobní odběr ... ale tak furt lepší jak objednat z USA :D
 
Na tie Redstuff odporucam dodrzat ten bed-in proces popisany na ich strankach (hlavne ak su nove aj kotuce), ajked malokde sa to spomina.

Jsem stejného názoru. Jen je mi divné že by tohle bylo nutné u téměř nového auta. Projevuje se to od koupě. Tedy od 15 000km nájezdu. Díly jsou jako nové. Leda že při tom odreni disku se povedlo nějak poškodit nějaký díl či silentblok.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Ak je vibracia citelna len cez pedal brzdy a volant tak bude chyba na kotuci. Ak vibruje podlaha a cele auto tak to bude nieco s podvozkovymi dielmi, ale na relativne novom aute ide skor prerazit pneu a ohnut disk, ako poskodit silentblok na spodnom ramene alebo cap nejak znicit jednym narazom do obrubniku, poskodit napravnicu atd, to by nesedela aj geometria zaklon a odklon, to sa deje na starych hnilych autach. Pri prudkom brzdeni moze zle urobit aj vadny tlmic, ak by bol na druhej strane fungujuci.
 
Ok. Nechám otestovat i tlumiče. Nicméně tyto problémy se mi dějí na obou párech 18 kol kdy ty zimní jsou úplně nové a nikdy neprojeli větší díru. Teď se zaměřím na důkladné odmereni hazivosti nábojů a kotoučů ačkoli poslední měření bylo ok. Geometrie dokonce dopadla tak že neměl co upravovat. Auto bylo v ideálních číslech ale je to už rok. Kdybych tento problém odstranil tak bych též rád koupil kompletní brzdy EBC.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Polsonside: troufam si predikovat, ze tohle nevyresis. Jak to jednou zacne hazet, je tam tolik promennych, ze je to IMHO neresitelny problem...
 
Chápu. Ono se s tím dá jezdit a za běžného brzdění to ani nevibruje ačkoli se to může změnit. Spousta lidí tohle ani neřeší. Ale v rámci nějakého logického smýšlení to musí nějaká součástka způsobovat a já to chci odhalit ačkoli je mi divné že se to děje na skoro novém autě. Jakoby z výroby něco blbě.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Taky konečně dorazila zásilka. Nakupoval jsem přímo na ebcbrakesdirect.com (UK) a nechal poslat do ČR. Zasílají pomocí UPS. Proclení nešlo úplně hladce a musel jsem dvakrát psát do EBC o novou fakturu s požadavky celnice. Musím uznat, že EBC reagovalo pohotově a vždy ještě ten den dodalo, co jsem potřeboval.

EBC Yellow Stuff předek + zadek
EBC USR Series Slotted Rotors - předek
(zadní EBC kotouče byly všude vyprodané, mluvil jsem i s majitelem chevron-racing a potvrdil, že také nedokáže dříve dodat)

Cena po slevě 203£ (25% slevový kupon, volně dostupný na internetu) + 23£ poštovný = ~7000Kč
Proclení komplet 1843Kč (1513Kč daň, 330Kč poplatek za celní řízení)

Zítra se vrhnem na výměnu, doufám, že ty zadní destičky opravdu budou pasovat na M3 2017 s EPB, jak to ukazuje ten konfigurátor.

IMG_7100.jpeg
 
Poslední úprava:
Takže už se oficiálně clí i z UK...
 
Back
Top