• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy original vs. aftermarket

  • Vlákno založil Vlákno založil Gryllz
  • Datum založení Datum založení
Na Slovensku od 1.1.2021 ide z UK vsetko cez colnicu.
 
Ano, z Anglie uz se vse cli od 1.1.2021.
Ale diky tomu, ze ty EBC brzdy se vyrabi primo v Anglii, tak se k tomu pripocetlo pouze ceske DPH (anglicka tax se neplati a pred platbou je odectena) a poplatek za celni rizeni (330Kc pres UPS), takze to neni tak hrozne.

Nevim, jak je to u jineho zbozi, ktere se z Anglie jen preprodava a vyrobilo se jinde.
 
Tak je nainstalovano. Udelal se komplet predek i zadek. Vse sedlo dobre. Ve trech lidech jsme to delali cca 2 hodiny klidnym tempem na zdvizi. Ted se bude 500-700km zajizdet, aby se ojela ta break-in vrstva a pak uvidim. Prvni dojmy dobre, nic nevibruje, nedrcni, zatim jen trochu smradu z vypalovani kryciho nateru.754564DF-C8C8-4C25-8A7C-24C2DD208B22.jpeg
 
Vypada to krutoprisne ?. Mne uz se sada yellowstuff + kotouce vali asi 2 mesice v garazi, nejak neni cas to nahodit. Neni to teda na Mazdu...
 
Info pro majitele GH - RedStuff DP31765/2C na předek budou v Chevronu údajně naskladňovat 30.8. Cena 2411 Kč + 150 doprava (resp 200 dobírka)
 
Tak desky jsou na autě, zajímavý je že ihned po výměně fungují stejně jako sedlý původní :D

Původní ATE jsou po 51tkm na cca 50%
20210901_182503.jpg
 
Tak jen malej update: Mám na Yellow Stuffech najeto přes 400km, párkrát už jsem byl donucen brzdit ostřeji a musím říct, že jsem s brzdým účinkem spokojen. Brzdovej pedál je tvrdší, pedál zabírá dříve. tzn. od vyšší polohy (mmj. způsobeno novým materiálem s plnou tloušťkou) a nebojím se na brzdu šlápnout ostřeji, když je potřeba. Stále jsem nezkoušel maximální brzdný účinek, počkám ještě pár set kilometrů, aby se sjela ta break-in vrstva a pak vyzkouším maximální brždění.

Pro klasickou jízdu v normálních rychlostech jsou ty brzdy overkill a postačí určitě levnější set. Přece jenom ty Yellow Stuffy jsou dimenzovaný na jinak výkonné auta (250k+), případně i na vyšší váhu (SUV, Jeep).
 
Tak mám za sebou bed-in proces na RedStuff, jsem z toho rozpolcenej - první fáze 10x poloviční brzdění s 300m pauzama ok, ale pak 6 brzdění 110-20 km/h vždy s okamžitou akceleraci do další fáze - po druhým cyklu začaly brzdy vadnout a po 3. jsem měl brzdnou drahu jak nákladní vlak. Následně začal nekderej z plíšků uložení desek na PP brzdě drhnout, ale naštěstí po zchladnutí ztichl
Brzdovka nová, odvzdušněno, brzdiče max pul roku starý, včera pročištěný, nedrhnou, kotouče hladký čistý, nehážou, takže problém jedině v deskách.

Nechám je teď podle návodu úplně vychladnout do rána, ale při cestě dom to brzdilo hůř jak před bed-in procesem. Zatím si říkám jestli jsem se na to neměl vysrat.
 
Podle mě, jsou ty zajížděcí procesy zbytečně brutální. Já jsem to posledně dělal tak, že jsem nejdřív brzdil z opravdu nízkých rychlostí, aby se trochu ohřály a pak vždy jen z nějakých 80km/h opravdu jen lehkým brzděním na 10-20, chvilku zchladit a pak toto několikrát zopakovat. Poté si to chce udělat delší jízdu skoro bez brzdění a dobře ty brzdy zchladit. I když jsem to dělal takto citlivě, tak byl krásně na kotoučích vidět přenos materiálu z destiček a zatím dobrý.
 
Uvidím zítra, snad nebudu muset koupit novou sadu :D a to mám jet zitra na týdenní dovolenou do hor ?
 
Nový technologie, aby fungovaly líp jak starý musí se užít správným způsobem.... Otázka je kterej je ten pravý :D
 
Tak mám za sebou bed-in proces na RedStuff, jsem z toho rozpolcenej - první fáze 10x poloviční brzdění s 300m pauzama ok, ale pak 6 brzdění 110-20 km/h vždy s okamžitou akceleraci do další fáze - po druhým cyklu začaly brzdy vadnout a po 3. jsem měl brzdnou drahu jak nákladní vlak. Následně začal nekderej z plíšků uložení desek na PP brzdě drhnout, ale naštěstí po zchladnutí ztichl
To tedy opravdu nedělá dobrý dojem. Uvažoval jsem o RedStuff a z tohoto tedy mám pocit, že můžu být rád, že jsem zvolil keramické Boschky. Viz brzdění s nimi hned po namontování. Brzdy přeci musí brzdit obstojně hned od počátku, jinak s nimi nemůžu riskovat jízdu za normálního provozu. A Boschky brzdí skvěle hned od instalace. Kromě toho jsou tiché, nepráší a nežerou kotouče.
 
No podle toho co tady všichni psali tak jsem jedinej komu se to stalo, ostatní si je chválili
 
O RedStuff písali že sa musia najprv zahriať aby brzdili tak som aj ja kúpil radšej žlté. Alebo máš nepodarenu zmes z výroby.

Odoslané z SM-G975F pomocou Tapatalku
 
Red by měla právě fungovat hned a žlutá se musí trochu ohřát, pak je ještě modrá a ta musí být hodně ohřátá
A právě red začala vadnout při vyšší zátěži
 
No neviem teraz skúsim to nájsť, ale práve žlté zaberajú hneď a červené po ohriati. Preto žlté viac prasia.

Odoslané z SM-G975F pomocou Tapatalku
 
Menil si aj ebc kotúč? Totižto si použil návod na Yellowstuff. Na red je jednoduchý, jazdiť s minimálnym brzdením dokým nieje celý kotúč lesklý rovnomerne obrzdeny (mne to trvalo asi 2 nádrže, menil som aj kotuce, cca 1500km :D ). Následne treba 5x zabrzdiť z 100 na 20km/h čo najostrejšie ale bez zásahu abs, nechať vychladnúť čiastočne a potom zopakovať znovu.
 
Na produktové stránce redstuff proklikem na bed-in process web přesměruje na stejnou stránku jako yellow
 
In street-use situations
Bedding in when the red EBC surface coating (marked on the pads as Brake In) is applied.
Best procedure is to drive gently avoiding harsh braking unless in an emergency for first 100 miles. In the second 100 miles (up to 200) you can use gently increasing brake pressures when using the brakes.

Only after 200 miles of urban driving (not 200 miles on a motorway/freeway where brakes are used less) should you attempt to apply heavy load and heat to the brakes. To do this final bedding, slow from 60 mph to 10 mph five times in a row. Then drive slowly for a few minutes if safe to do so to allow the brakes to cool. Try to avoid coming to a rest whilst the brakes are heated.

A smell may be noticed from the warm brakes, this is normal. Repeat this procedure a second time after the brakes have totally cooled down. EBC pads get better with miles. Even after this bed in procedure it can take up to 1500 miles before the pads are at their best. In the meantime the pads will be good and safe but true potential not realised. EBC makes performance pads that last, they do not bed in within 5 minutes driving. Noises will be more likely during the first 1000-1500 miles use whilst this chemical bedding takes place.

Never attempt to sand or scotchbrite brake pads to assist it bedding in or noise reduction: this will only make things worse by taking the pads “off-flat” and require hundreds of miles driving to seat them again during which time the brakes will feel very dull. The only way to seat pads is against the rotor they will be used on and by following our bedding recommendation.

Každopádne teraz vidím že majú tú stránku úplne prerobenu od minulého roka, kedy som to čítal ja. Mali tam samostatne návody na každú farbu aj na modré atď. Teraz je tam jediny odkaz na Yellowstuff, lenže tie red sú z tvrdšieho materiálu a treba im Nechat dve nádrže jazdy pred tým bef in procesom 5x 100-10 a potom 5x 100-10 a jak to zasmradne tak jak spojka trochu tak to splnilo účel asi.
 
Poslední úprava:
Back
Top