• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy original vs. aftermarket

2x během roku demontáž brzdiče, čištění všech pohyblivých a kluznych částí a na to nová vrstva měděnky a taky molyku na čepy
Takže ty prostě třmeny rozebiras a skladas zpět. Já z toho mám obavy a dělám to pouze při instalaci nových brzd. Jinak mám nějakou tubu od ATE a ta pasta je šedá tak nevím co s tím mohu mazat pač je tam uvedeno pouze na brzdy.

Mazda 3 BN
 
ATE má 2 pasty jedna je výměnu pístku. Druhá je na čepy. Ja na vodící čepy používám mazivo na homoklouby s molykou (igelitovej sáček cca 200ml)
 
tak moje zkušenost je taková, že větší shit než originály od Mazdy jsem ještě neviděl. Přidávám pár foto pro představu, jak vypadají brzdy po ujetí 33 000 km. Jo a měl jsem z výroby destičky Akebono. Takže za mě raději cokoliv jiného než originál ?

Akebono.jpg IMG20211015171938.jpg IMG20211015172021.jpg IMG20211015172301.jpg
 
Vzhledem k tomu, jak je nerovnomerne sjeta ta jedna deska, bych se dost vazne zamyslel nad stavem brzdoveho kotouce (abys nemel do 200 km znicene i nove desky) a potazmo nad celkovym stavem brzd.
 
@M3grey na fotce to sice vypadá divně,ale po očištění ta vnitřní destička je sjetá zcela rovnoměrně - rozdíl je tam něco mezi 0,00nic-0,012mm (měřeno na několika bodech po obvodu třecí plochy) a povrch byl rovný bez prasklin či vytrhaných kusů. I když to není tenhle případ, tak jednopístkový plovoucí brzdový systém nikdy netlačí na destičku rovnoměrně, ale dochází k pohybu čelistí (čelisti/venkovní strana jde nahoru, pístek/vnitřní strana jde dolu) a to se potom může projevit na zbroušení. Nejvíc je to znát na autech který na destičkách používají ještě odtrhové dráty na horní části destiček.
Celkový stav brzd u Vladase byl bezproblémový, pouze silně opotřebený. Jedná se čistě o velice nekvalitní materiál požadovaný Mazdou, vyrobený Akebonem. Trochu polemizace: Pokud by na tom kotouči vyloženě nebyly vypálený/zakalený body, prorůstající rez (zadní kotouče u mazdy nejčastěji), jiný poškození viditelnýho tipu nebo výstupky/hrany, tak nová bežná destička se bez problémů přizpůsobí starýmu kotouči do cca 200-400km běžnou jízdou.
@vladas75 Abych předešel obavám,tak jsem to teď raději přeměřil.

Až budu mít čas,tak vám ukážu fotky přesně stejnýho shitu z naší CX5 KF až to budu měnit.
 
Poslední úprava:
Až budu mít čas,tak vám ukážu fotky přesně stejnýho shitu z naší CX5 KF až to budu měnit
Tak na to jsem zvědavý, tvůj táta není žádný letec stylu brzda - plyn, tak to bude fakt po běžném opotřebení.
U CX-5 jsou brzdy dlouhodobě poddimenzované a fakt jsem musel kolikrát hooodně přitlačit na pedál, abych zabrzdil.
 
Akú konkrétnu skúsenosť máte s konkrétnymi prednými platničkami na CX-5 KF pre ich výmenu? Ktoré nebudú pískať ani triasť? :) Práve riešim dilému, aké kúpiť ...niekto s konkrétnymi reálnymi skúsenosťami po väčšom nájazde ? Mám na mysli z takých, čo sú v súčasnosti bežne dostupné (TRW, Zimermann, BOSCH, Brembo, Textar, Valeo...)
 
Poslední úprava:
CX5 KF 2.5 AWD 2019:
Originál přední brzdy Mazda jsou Ferodo.
Po 30321km destičky sjetý mezi 1,9-2mm (už připískával kontrolní plíšek)
Nový desky jsou ATE a ty mají 9,5mm
IMG_20211028_103737_hdr.jpgIMG_20211028_103656.jpgIMG_20211028_103602_hdr.jpg
Za těch přibližně 15 let co Mazdy dělám jsem větší shit ? neviděl než brzdy co se cpou do Mazd od roku cca 2013 a čím novější tím větší tragédie. Asi prémie....
 
Poslední úprava:
CX5 KF 2.5 AWD 2019:
Originál přední brzdy Mazda jsou Ferodo.
Po 30321km destičky sjetý mezi 1,9-2mm (už připískával kontrolní plíšek)
Nový desky jsou ATE a ty mají 9,5mm
Zobrazit přílohu 37368Zobrazit přílohu 37369Zobrazit přílohu 37370
Za těch přibližně 15 let co Mazdy dělám jsem větší shit ? neviděl než brzdy co se cpou do Mazd od roku cca 2013 a čím novější tím větší tragédie. Asi prémie....
Tak já na BP destičky originál od ATE a vzadu / vpředu mám ještě 7mm desek. Po 32 000. A to spíš jezdím ten "brzda / plyn" :D
 
Tak já na BP destičky originál od ATE a vzadu / vpředu mám ještě 7mm desek. Po 32 000. A to spíš jezdím ten "brzda / plyn" :D
Buď za ten ATE systém rád. To je po víc než 20 letech trápení s Akebono/Tokico/TRW systémama, neuvěřitelný pokrok že tím osadili celý auto (když neberu v úvahu M3BL což je vlastně Focus/Volvo/Mazda platforma)

Jen mám takový strach že to bude opět "když ptáčka lapajů, pěkně mu zpívajů" a na dalších generacích nebo modelech to bude opět stejná písnička.
 
Buď za ten ATE systém rád. To je po víc než 20 letech trápení s Akebono/Tokico/TRW systémama, neuvěřitelný pokrok že tím osadili celý auto (když neberu v úvahu M3BL což je vlastně Focus/Volvo/Mazda platforma)
Mno až na to, že mám na zadním kotouči asi cm hranku orezlou. Prý jak jezdím sám, tak zadek naprd brzdí a taky tomu prý rozhodně nepomáhá ani ten mild hybrid (což poznám i já, když jsou baterie nabité, brzdí to jinak, míň) takže stejně budou zadní kotouče a desky na výměnu... :D
 
CX5 KF 2.5 AWD 2019:
Originál přední brzdy Mazda jsou Ferodo.
Po 30321km destičky sjetý mezi 1,9-2mm (už připískával kontrolní plíšek)
Nový desky jsou ATE a ty mají 9,5mm
Zobrazit přílohu 37368Zobrazit přílohu 37369Zobrazit přílohu 37370
Za těch přibližně 15 let co Mazdy dělám jsem větší shit ? neviděl než brzdy co se cpou do Mazd od roku cca 2013 a čím novější tím větší tragédie. Asi prémie....
No tvl to je hnus ?. Za chvíli budeš měnit destičky při výměně oleje ?
 
No tvl to je hnus ?. Za chvíli budeš měnit destičky při výměně oleje ?
Jezdit s tím já v dobách dávno minulých když mi bylo 20-25, tak ano, destičky měním každých 15000km.

Mno až na to, že mám na zadním kotouči asi cm hranku orezlou. Prý jak jezdím sám, tak zadek naprd brzdí a taky tomu prý rozhodně nepomáhá ani ten mild hybrid (což poznám i já, když jsou baterie nabité, brzdí to jinak, míň) takže stejně budou zadní kotouče a desky na výměnu... :D
S tím mildhybrid nemá nic společného. Já mám plnej hybrid, ještě větší tuning kde se brzdy využívají fakt málo a ve 151000km (10 a 3/4 roku) zadní brzdy vypadají takhle - cca 1mm hrana na zadních kterou fakt neřeším a plný dotyk brzdný plochy na předkách. Je to čistě jen o požadavku nastavení brzd výrobcem (ATE to udělá tak jak si Mazda přeje) + servisu (ten u novýho auta samozřejmě první roky není)

IMG_20211028_122552_hdr.jpgIMG_20211028_122537_hdr.jpg
 
Když zvolím pro běžnou jízdu po městě a mimo město ATE kotouče i desky, tak neudělám chybu že?
Konkrétně
kotouč 24.0128-0279.1
desky 13.0460-5675.2
No a co dozadu mě poradíte? Bez el. ručky, 6 GJ sedan 2.5 2014.
 
Tak u VW se kazdou 2. vymenu oleje meni DSG, takze nejake desticky, to je prkotina ?
Jestli myslíš olej v DSG, tak se mění po 60 a tady myslím po 80? A jestli myslíš výměnu převodovky, tak neee, já měl 3 auta s DSG a nebyl s tím jedinej problém - když nejsi debil a nejezdíš jak debil :joy: a měníš po 60 ten olej, tak to DSG přežije v pohodě zbytek celýho auta :cool:
 
ATE jsou ve slušný kvalitě, alespoň kotouče co mám vyzkoušeno. Já si oblíbil komba od brembo. Mám je na mx-5 nc vzadu, příští rok půjdou i dopředu a přítelkyně je má vpředu na ceedu a musím říci, že brzdí líp než série na M6.
 
Když zvolím pro běžnou jízdu po městě a mimo město ATE kotouče i desky, tak neudělám chybu že?
Konkrétně
kotouč 24.0128-0279.1
desky 13.0460-5675.2
No a co dozadu mě poradíte? Bez el. ručky, 6 GJ sedan 2.5 2014.
Desky od ATE mám, jen kotouče jsem vzal vrtané. Brzdí to obstojně, ale celkem dost špiněj kola a je to takovej hnusnej zrzavej prach. Možná mají vyšší podíl kovů ve směsi, tak proto.
 
Back
Top