• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy original vs. aftermarket

  • Vlákno založil Vlákno založil Gryllz
  • Datum založení Datum založení
ATE mám komplet na druhym autě, brzdí dobře, ale opravdu dost špiní kola. Na M6 mám komplet BREMBO, brzdí taky dobře a kola nešpiní.
 
A máš drážkovaný kotouč?
Našel jsem s drážkou 09.C654.75 nebo bez 09.C654.11
 
A máš drážkovaný kotouč?
Našel jsem s drážkou 09.C654.75 nebo bez 09.C654.11
Ještě existuje 09.C421.11
Je bez drážky a o 1mm menší než 09.C654.11
296 versus 297 mm. Sám nevim, kterej tam mám. Asi ale při příští výměně půjdu do toho většího, je uváděn jako "NEW" :-)
 
Cenovo su tie ATE ovela nizsie ako EBC? Lebo podla mna RedStuff na bezne jazdenie je super
 
sem si rikal ze to BMko brzdi o dost hur nez BK...uz vim proc asi :)
 
Já od RedStuff čekal víc a řekl bych že špiní víc jak ATE.. Kdybych měl kupovat znova, zvolil bych Yellow
 
Já od RedStuff čekal víc a řekl bych že špiní víc jak ATE.. Kdybych měl kupovat znova, zvolil bych Yellow
Ja som ich prepalil este pri zahoreni. Nespravnom. Takze moja chyba. potom isli rychlo dole. Ale brzdovy prach som na striebornych diskoch poriadne nevidel. Vlastne vzdy mam cervene vzadu a disky su takmer vzdy ciste. Predne su od zltych po par silnejsich brzdeniach cele cierne. Ale jednoznacne vydrzia silnejsie brdzenia. No riadne zeru kotuc.
 
Ja som ich prepalil este pri zahoreni. Nespravnom. Takze moja chyba. potom isli rychlo dole. Ale brzdovy prach som na striebornych diskoch poriadne nevidel. Vlastne vzdy mam cervene vzadu a disky su takmer vzdy ciste. Predne su od zltych po par silnejsich brzdeniach cele cierne. Ale jednoznacne vydrzia silnejsie brdzenia. No riadne zeru kotuc.
Len teraz majú Yellow nejaký nový materiál, za približne rovnakú cenu sú vo všetkom asi okrem dĺžky života kotúča oproti red lepšie, za studena lepšie aj pri Max záťaži, menej prasia ako staré atď. Keď vyhodím červené dosky tak urco skúsim tie yellow.
 
ahoj, byl jsem ted na servisu a rikali mi ze do pristiho servisu by bylo fajn vymenit brzdy uz (mam ted 50k) ... procital jsem tady vlakno a hodne se doporucujou EBC RedStuff ... jen co jsem pochopil dobre prasej ...

bohuzle vubec nerozumim jaky mam koupit, poradili byste prosim jake brzdy mam koupit? Ty origo se fakt kroutej (je to znat pri brzdeni okolo 70km projevem treseni se volantu) ..

nejezdim nejaky zavody takze nepotrebujou ultra sportovni brzdy ale brzdit by auto melo dobre takze rad zaplatim...

muzete prosi poradit co, kde a jak? idealne aby to super brzdilo a co nejmin prasilo :)

Diky
 
RedStuff praveze neprasia takmer vobec vdaka zmesi s keramikou. YellowStuff prasia ovela viac.
 
a daji se nekde sehnat prosim Te? vim ze se tu hodne resilo ze nejsou k mani ...zkousel jsem i nejake linky ale vetsina z nich nefunguje uz nebo nemaji skladem...
 
Pozeram a pravdu povediac cervene na 6ku 2017 nevidim. Iba zlte, zelene a cierne. Ak ti nevadi vyssia prasnost, siel by som do zltych.
 
no ta prasnost me trosku stve :( btw co kotouce? je nejake doporuceni? koukal jsem na zimmermanny a vypadaly pekne
 
Já jsem kupoval z USA, asi už to nemůžou kvůli tomu aramidu v Evropě prodávat.
 
no ta prasnost me trosku stve :( btw co kotouce? je nejake doporuceni? koukal jsem na zimmermanny a vypadaly pekne
Par z nas tu ma Rotinger, delaji ruzne dezeny.. Za me oproti EBC kotoucum zadny rozdil v ucinnosti. Zimmermany jsem nikdy nemel, ale na Nissan klubu par klukum praskly nebo se zvlnily. Jeste muzes dat Brembo, nebo ATE, ty take delaji drazkovane. S prasnosti to je tak nejak protichudne, co brzdi prasi no. Vyjimka jsou mozna ty Red Stuff, ale zase nekomu prijde, ze brzdi min nez ocekaval. Otcim mel na °°°°A6 keramicke ATE a vubec to nebrzdilo a sly dolu. Jeste muzes mrknout na Hawk, ty take delaji nejakou keramiku, ale jistli pro tvuj model ti nepovim. Pokud chces udelat nejake kombo, tak vice zalezi na desce, nez na kotouci, jak to bude brzdit. Takze uplne v pohode muzes dat nejake EBC, Hawk, Ferodo desky na standardni kotouce jako TRW, Jurid, ATE, Brembo, Ferodo.... Co mam vyzkousene levne dobre kotouce, tak jsou ABS a NK. ABS jsme nedavno davali tatkovi uz na druhe auto. A s NK komplet brzdama jsem kupoval ja Mazdu. Vzadu jsem je nechal. A loni jsem zkusil jako alternativu k EBC kotoucum dat Rotinger. Ale klidne bych dal i Brembo nebo ATE drazkovane, jenze ty se nedelaji na muj model. Brzdovku mam ted vyzkousenou takovou streetovku od ATE. Neni to uplne zavodni, neni draha tim padem, ale je znatelne lepsi nez standardni. TYP 200 se jmenuje
 
Poslední úprava:
Kotuc samozrejme na uconnosti brzdenia nema taky vplyv ako prave na to, ake teplotne zatazenie zvladne. Ci sa prehreje skor, ci neskor a tym padom, ci je odolnejsi na "zvlnenie" ako to niektori nazyvaju, alebo menej odolny. Poskodit sa da kazdy kotuc, ale kde ine umieraju, lepsie este drzia.
To "vlnenie" vznika vacsinou po prehriati brzd a stati na brdze, kde zacinaju nezvratne chemicke procesy na povrchu. Ak sa vtedy nezosucha dana povrchova vrstva, zacne sa dane miesto prehrievat a kotuc sa poskodzuje do hlbky. Vtedy to uz ide jedine frezou, alebo vymenou kotuca.
Podla mna ma na to najvacsi vplyv styl jazdy. Ak niekto takmer nebrzdi, resp jemne a raz za cas silno brdzi (napr dole kopcom, zjazd z dialnice a krizovatka, nudzove brzdenie atd) a ostane na brzde par minut napr. Potom pokracuje svojim stylom dalej, nezosucha dane povrchove poskodenia, ktore casom prerastaju hlbsie a "zvlnenie" resp vibracie su na svete.
Co som tym chcel povedat je, ze hlavne na poddimenzovanych brzdach ako su na Mazdach, su dolezite aj kotuce, kedze ide hlavne o ten odvod tepla a tepelnu stabilitu, lebo sa mozu riadne zahriat aj pri silnejsom zabrzdeni z velkej rychlosti ci po nejakom zjazde z horskeho prechodu. Je tam menej materialu, takze to nema kde ist tak rychlo prec.
Takze kotuce na tepelnu stabilitu a vydrz aj po tazsich brzdeniach a dosticky na brzdny vykon.
 
Mě ty redstuff dost zklamaly práší vic jak ATE a rozdil v síle brzdění není takovej, rozhodně vem Yellow
 
Back
Top