• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy original vs. aftermarket

  • Vlákno založil Vlákno založil Gryllz
  • Datum založení Datum založení
Co je tady k hádání ? A proč bychom to dělali ? Na kraviny nemám čas.

Realita je, že když si jiný člověk se stejným autem jako ty (do puntíku) nasadí stejné desky, nevydrží mu stejně. Protože mezitím co ty budeš jezdit defenzivně, hlavou a nebudeš tahat občasně vozík, tak ten druhej (u automatů častý neduh) bude furt stát na brzdě kdy to není třeba, bude jezdit brzda plyn a místo krátkého intenzivnějšího brždění například z Mohelničáku, nebo využití brzdné síly motoru bude jak motyka celej kopec dolů mírně a trvale přibržďovat.

řekl bych, že na tomto konstatování faktu není nic, co by šlo rozporovat a hádat se o tom. Takže můžu jen zopakovat, že výdrž 60 000Km na deskách XY je velmi silně relativní pojem a nevychází z žádného srovnání.

Až napíšeš :

- jezdím denně toto a toto (například dojíždění do práce po stále stejné trase a velmi podobných podmínkách), jízdní styl stále stejný, osazení auta stejné
- na deskách ATE typu XY jsem takto najel 35 000km
- na deskách TRW jsem takto najel 60 000Km
- na deskách Textar jsem takto ale najel 84 000Km

Při výměně desek vždy kontrola chodu třmenů a celková kontrola brzd aby bylo zaručeno, že ani jedno kolo a to ani minimálně nepřibržďuje apod.

Tak PAK se bavíme o skoro relevantní informaci. A jinak ano, TRW obecně vzato nejsou žádný šmejd.
 
Co je tady k hádání ? A proč bychom to dělali ? Na kraviny nemám čas.

Realita je, že když si jiný člověk se stejným autem jako ty (do puntíku) nasadí stejné desky, nevydrží mu stejně. Protože mezitím co ty budeš jezdit defenzivně, hlavou a nebudeš tahat občasně vozík, tak ten druhej (u automatů častý neduh) bude furt stát na brzdě kdy to není třeba, bude jezdit brzda plyn a místo krátkého intenzivnějšího brždění například z Mohelničáku, nebo využití brzdné síly motoru bude jak motyka celej kopec dolů mírně a trvale přibržďovat.

řekl bych, že na tomto konstatování faktu není nic, co by šlo rozporovat a hádat se o tom. Takže můžu jen zopakovat, že výdrž 60 000Km na deskách XY je velmi silně relativní pojem a nevychází z žádného srovnání.

Až napíšeš :

- jezdím denně toto a toto (například dojíždění do práce po stále stejné trase a velmi podobných podmínkách), jízdní styl stále stejný, osazení auta stejné
- na deskách ATE typu XY jsem takto najel 35 000km
- na deskách TRW jsem takto najel 60 000Km
- na deskách Textar jsem takto ale najel 84 000Km

Při výměně desek vždy kontrola chodu třmenů a celková kontrola brzd aby bylo zaručeno, že ani jedno kolo a to ani minimálně nepřibržďuje apod.

Tak PAK se bavíme o skoro relevantní informaci. A jinak ano, TRW obecně vzato nejsou žádný šmejd.
Pokud přeci někdo chce vědět víc, tak se normálně zeptá.
Kdyby sem každý dával zkušenosti po 10letech a nájezdu 200.000km, tak tu nebude nic a bude to k ničemu, jelikož už se ty brzdy ani vyrábět nebudou.
 
TRW zadní mám taky, už najeto 35 000 km a zatím bez problému. Takže věřím, že 50 000 km najedou určitě.
 
Nevyčetl jsem jaké brzdy má z výroby moje M6 (?), ale zrovna byla na prohlídce 36kkm.
Podle protokolu přední/zadní má akorát 5/8 mm, nicméně dle podobného záznamu z prohlídky 21kkm v létě bylo 6,5/6,5 mm o_O
Napadá mě jen zákon zachování hmoty, jakože co zmizelo vepředu, objevilo se vzadu... krásně to vychází :innocent:

Teď seriózně raději..., nové mají 9-10mm (tedy někde se psalo), tím jsem vepředu po 36kkm cca na polovině tedy ~60kkm by mělo být reálných?
To do konce léta zhruba dám, tedy mám si na vůz stále ve tříleté záruce nechat pokorně dát, co servisní dům přinese, anebo je smysluplné / reálné uhnout a chtít něco jiného (stále ve stejném domě)? Předpokládám (omluva za hloupý dotaz předem), mění se jen opotřebovaný pár anebo?

36kkm_.jpg 21kkm_.jpg
 
60kkm by mělo být reálných?
pokud se ti to povede, gratuluji a smekám, já měnil předek po 33 000 km

tedy mám si na vůz stále ve tříleté záruce nechat pokorně dát, co servisní dům přinese, anebo je smysluplné / reálné uhnout a chtít něco jiného (stále ve stejném domě)?
vyměň klidně mimo autorizák, bude to levnější a kvalitnější

Předpokládám (omluva za hloupý dotaz předem), mění se jen opotřebovaný pár anebo?
pokud párem myslíš předek a druhým párem zadek, tak ano. Dřív se mění předek, ten dostává víc zabrat díky váze vozu ;)
 
@vladas75 děkuji za strukturovanou reakci :)

Těch 33kkm mi přijde jako svižný extrém.
Superb (užíval jsem tři verze, ovšem vždy manuál) si říkal o předek nejdříve po 45kkm a nejpozději po cca 60kkm, ale to jen na okraj.
 
Těch 33kkm mi přijde jako svižný extrém.
bohužel u novějších Mazd si rád za 40 000 km . Já dřív u Ceeda měnil přední kolem 75 000 km, hold ekologie je ekologie a brzdy jsou sračky
 
Mne predné na CX-5 s AT a AWD vydržali 60tis km, zadné už plánujem tiež vymeniť pri cca 65tis, lebo už majú len cca 3mm
 
Mne predné na CX-5 s AT a AWD vydržali 60tis km, zadné už plánujem tiež vymeniť pri cca 65tis, lebo už majú len cca 3mm
To zní taky skvěle, alespoň tu skepsi trochu zprůměrujeme… :)
 
Dobrý den chtěl bych poradit jaké kotouče a destičky na předek i zadek .
Brzdy budu měnit po prve po koupi auta .Jde o GJ 2.5 aut. rv. 2013
Po přečtení fora moc moudrý nejsem nevím co je na autě momentálně,nekupoval sem ho nové.
Chtel bych něco co se nekrouti a dobre brzdí :)
Někdo říká vrtane Ate někdo zase zimm. Někdo EBC
Sem z toho debil
Nejezdim nějak moc pilu ,občas teda to protahnu jak na okreskách tak na dálnici ale většinu času jezdím tak nějak normálně :) Chtěl bych takový lepší průměr nepotrebuju žádný topky ale zároveň žádný shity za rozumnou cenu.
Děkuji moc za radu a za případne odkazy
 
Dobrý den chtěl bych poradit jaké kotouče a destičky na předek i zadek .
Brzdy budu měnit po prve po koupi auta .Jde o GJ 2.5 aut. rv. 2013
Po přečtení fora moc moudrý nejsem nevím co je na autě momentálně,nekupoval sem ho nové.
Chtel bych něco co se nekrouti a dobre brzdí :)
Někdo říká vrtane Ate někdo zase zimm. Někdo EBC
Sem z toho debil
Nejezdim nějak moc pilu ,občas teda to protahnu jak na okreskách tak na dálnici ale většinu času jezdím tak nějak normálně :) Chtěl bych takový lepší průměr nepotrebuju žádný topky ale zároveň žádný shity za rozumnou cenu.
Děkuji moc za radu a za případne odkazy
Já sháním to samé na GJ 2.2 rv.2015 po facelitu
 
Dobrý den chtěl bych poradit jaké kotouče a destičky na předek i zadek
Mám sice svůj názor a dobrou zkušenost s jinými deskami, ale to je jen můj názor, který už jsem tu přinejmenším jednou ventiloval. Takových různých návrhů, názorů a zdůvodnění je tu celá řada, takže proto je tu toto vlákno, kde si je můžeš/te přečíst a pak se sám rozhodnout. Nejde sem všechno zopakovat kvůli jednomu dotazu. A když ti někdo přece jen odpoví a poradí, je to jen jeden subjektivní názor, zejména ovlivněný i způsobem jízdy a osobními preferencemi.
 
Dobrý den chtěl bych poradit jaké kotouče a destičky na předek i zadek .
Brzdy budu měnit po prve po koupi auta .Jde o GJ 2.5 aut. rv. 2013.
Vzdyt je tu dost overenych kombinaci jak pro sviznejsi daily, tak pro konzervativni ridice. I jsem tu daval obrazky, na kterych jsou porovnany ty lepsi desky prave s ohledem pro snazsi rozhodovani co komu by vyhovovalo, az tu bude badat. S temi vseobecne znamymi znackami chybu neudelas. Pak muzes dat na predek nejake lepsi desky, ktere neupeces a nevadnou pri castejsim ostrejsim brzdeni (EBC, HAWK, Ferodo), pripadne drazkovany kotouc (Ate, Brembo, Rotinger). Asi ti tu nikdo nenapise za zadek to a to a na predek to a to. To si musis rozhodnout sam. I jsem tu psal, ze levne dobre kotouce jsou ABS a NK. Na tech muzes usetrit na zadku a priplatit za drazkovane/vrtane na predku.
 
přidám svou trochu do mlýna - TRW se mi zvlnily tak, že po roce výměna za ATE - chtěl jsem EBC od @Max6 ale jeho pověst ho předchází, takže je tak zasekaný, že nejen že jsme nenašli termín výměny, ani na prosbu o sehnání EBC mi nezareagoval :confused: Takže jezdím na měsíc starých ATE stylem že raději předjíždím než brzdímo_O a když už brzdit, tak na automatu to drtím v manuál režimu způsobem, že co ušetřím na brzdách, tak asi zasolím v motorovém a převodovkovém oleji ... Takže když bude mít někdo zdroj na EBC Turbo Grooved nebo Black Dash a Redstuff, rád se přidám, bohužel brexit nám to moc neusnadnil a česká distribuce neexistuje, nebo jsem aspoň nedohledal.
 
@MartyZ: tady máš například jednoho dovozce EBC brzd v ČR. https://race-shop.cz/

Když jsem před půl rokem kupoval EBC brzdy, vzal jsem to přímo z oficiálního shopu z UK, chytnul jsem nějakou 30% slevovou akci a vyšlo to přímo od nich zdaleka nejlevněji včetně dopravy a cla.
A jelikož jsem kvůli STK byl celkem v časovým presu (kvůli brzdám jsem dostal pouze 30 denní), během toho měsíce se stihlo objednat, proclít, dodat, vyměnit a i znovu projít STK. Takže pokud to zboží mají skladem, tak objednat z UK není problém.
 
S těmi brzdami je to stejně zvláštní.

Jsou zde jistě zkušenější (tím ířím především na Maxe a jemu podobné), ale já k tomu pro nějakého běžného čtěnáře přidám s dovolením toto.

Svá (různá) i auta druhých jsem během let osazoval kde čím (a bavím se jak o deskách, tak kotoučích a také bubnové parkovací brzdě, případně třeba na Fabii rovnou bubnové brzdě-zadní náprava)

TRW, ATE, Bosch, Ferodo, repasovací sady třmenů Autofren a třmeny samotné TRW, Ferodo a Lauber a NIKDY jsem nezaznamenal s žádnou značkou problém. Jezdil jsem svižně (nikdy ale okruh apod. - nicméně dojet do Prahy z mého místa bydliště za 2hod po Hradecké může opravdu jen idiot a já), jezdil jsem pomalu. Auta stály dlouho, jiné jezdily denně.

Zkroucené kotouče jsem měl na autě jednou a to jen proto, že byly přituhlé třmeny. Navíc tak jsem auto už koupil.
Rezavé kotouče mám denně na služebáku (ATE s drážkou), ale ohrčí se to na prvních 100m a dobrý.
Mnohými naprosto ignorované základní Feroda (dělají i sportovní homologované i sportovní nehomologované brzdy) mi na jednom současném autě drží tak, že to brzdí opravdu velmi dobře a ani po 14dnech stání na nich není koroze, která by vzdáleně připomínala ATE po 2 dnech stání.

A teď si vyberte ? ......

Základ dobře fungujícího brzdového systému stojí dle mého soudu na těchto bodech :

- normální značka brzd (ne starline, ne Delphi, ne...dosaďte si jakoukoliv pa-značku)
- nauhličené kotouče a nejlépe lakované (zpravidla vyreznou lidem v chladící drážce, když se bavíme o vnitřně ventilovaném kotouči)
- správně smontované brzdy !
- správně užité pasty/mazadla (tam, kde se na brzdách maže...)
- perfektně fungující vodící čepy třmenů a dobře pohyblivé pístky/prasátka)
- ideálně vyměněná kapalina (auta 5+ stáří) a brzdové hadice (auta 15+ stáří)

Pokud splním výše uvedené body a přesto mám něco s brzdama, co není běžné, tak je to přinejmenším velmi podivné a buď je to způsobeno opravdu neadekvátním jízdním stylem, nebo (a tomu dávám velmi malou šanci, pokud volíme běžné slušné značky dílů) vadou výrobku.

P.S : nemířím tím konkrétně na nikoho, ale u aut s automatem jsou ty zkroucené kotouče častější, než s manuálem. A to bývá v drtivé většině tím, že si ti řidiči prostě vozí nohu na pedálu brzdy v určitých situacích, kdy vůbec nemusí.
 
Poslední úprava:
Za mě též TRW ihned ko. Vyreklamovano a uznáno. Kotouče fialové, zvlněné a navíc brutus rezavé.
Výměna za ATE a za rok stále krása po stránce ucinku i estetiky.
Asi bych neřešil a ATE ti odvedou svou službu dobře za slušný peníz.

Mazda 3 BN
 
Poté, co jsem zkroutil dvoje 345mm děrované Zimmermanny (jedny destičky Zimmermann, pak rovnané, destičky nechané, pak další sada destičky EBC Red) budu teď dávat plné Textar Pro+. :)
 
ATE každopádně ne nadarmo patří na špici běžného sortimentu brzd. Ono to není s podivem, když je to hlavní výrobce celých brzdových systémů pro nová auta v Evropě.

BTW : je pravda, že teď jsem montoval na jedno Subaru na požadavek TRW a bylo vidět, že kvalita lakování/ošetření těch kotoučů šla o cosi dolů. To je fakt. Jenže ono to tak bude velmi podobně i u jiných značek

Obecné doporučení - pokud dojíždím domů a prší, je dobré brzdy těsně před dojezdem domů zahřát-alespoň trochu. Pak se stane to, že po zaparkování to teplem vyschne a nepodléhá to té korozi tak rychle, jako když courám po městě, brzdím motorem, auto zaparkuju a ten kotouč prostě neschne a drží se na něm/v něm (drážky chlazení) voda. Elektromobily by asi mohly vyprávět :)
 
Poslední úprava:
...a pak je ve světě Mazd záhada zvaná já a moje auta.

Pokud se nepletu, 3 BM, 6 GL 2.0 man, 6 GL-face 2.5 AT, CX5 KF, všechno má TRW. A zkroutil jsem je pouze na první 6 GL při prudkém brždění na dálnici (auto přejelo na nájezdu tři pruhy do levého těsně přede mne cca v 60 km/h, já měl hodně překročený legální limit), ale jezdil na nich ještě do 60tkm, protože vibrovaly jen po zahřátí a velmi nepatrně. Řekl bych, že jezdím dynamicky, ale i podle svých nižších spotřeb, než má s totožnými auty většina klanu, tuším, že zřejmě míň brzdím brzdami, abych se nemusel ztracenou rychlost opět draze získávat, a možná víc či jinak předvídám a řadím. I s automatem považuju nemožné žít bez "pádel", jeho chování u Mazdy není moc inteligentní, nad tím jsem zde plakal mockrát...

Brzdy: Na poslední 6 přes 30tkm, na CX-5 bezmála 40tkm. Na předchozí 6 výměna 60tkm a na 3 BM (165k) při prodeji 70tkm a ještě dobré.

Nebo si dynamickou jízdu představuju špatně, ne jako brzda-plný plyn, ale spíš podle celkové svižnosti pohybu v provozu... ale když si nehraju na ekojízdy nebo rodinné dovolené, kde jezdím pomaleji kvůli neznámým silnicím, kochání nebo provozu, skoro denně se pohybuji na dálnici i na okresce na rychlostní úrovni, kdy by mi v ČR při třikrát opakovaném přestupku hrozilo odnětí řidičského průkazu :).

Takže jak jsem zde už určitě někdy psal, pokud na brzdy dojde, za mě opět TRW, stejně jako mám na autech z výroby.
 
Poslední úprava:
Back
Top