Tohle ale samozřejmě klidně podepíšu, protože jsem si jistý, že na jiných autech bych, stejně jako otec, najížděl bez velkého opotřebení násobně vyšší kilometry. Taky mi přijdou brzdy u Mazdy rozměrově lehce menší, než mají podobně velká auta, ale to jsem omrkával spíš prémii, a pak samozřejmě to, co kolem sebe mám, takže nevelký vzorek.
Ale právě kvůli tomu mi přijde naprosto nesmyslné zlepšovat výdrž o trošku za desítky až stovky procent ceny koupí mnohem dražších kotoučů a desek. Taky se svou zkušeností nemůžu tvrdit, že by se to "hned zkroutilo", nebo podobně. Ze značkových TRW pak patří tak jako tak k tomu levnějšímu, a když člověk jezdí rozumně, byť rychle, klidně můžou desky i kotouče 50tkm dát, nebo víc... v podstatě asi do prvního momentu nějaké krize, nebo do první projížďky, kdy si spletu pětimístnou Mazdu za osm kil se sportovním autem
.
K zadním: Z vlastní zkušenosti, zadní kotouče mi nejvíc zrezly podél okraje na první 6 GL s el. ručkou, a to po první zimě s týdenním stáním na horách, kdy ještě cestou tam jsme se brodili silnicí zafoukanou čerstvým sněhem. Na druhé 6 a CX-5 to občas víc probrzdím, snažím se nikdy nestát víc dnů, a je to i po třech zimách docela přijatelné, viz foto. Na té někdejší 6 GL jsem po jedné zimě rezavý pruh měl cca 2x širší nahoře i dole, a rezavé rýhy v ploše.
Zobrazit přílohu 39497