• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy original vs. aftermarket

  • Vlákno založil Vlákno založil Gryllz
  • Datum založení Datum založení
...a pak je ve světě Mazd záhada zvaná já a moje auta.

Pokud se nepletu, 3 BM, 6 GL 2.0 man, 6 GL-face 2.5 AT, CX5 KF, všechno má TRW.....
Používají TRW (elektronický ručky určitě), Ferodo (jen předky) nebo Akebono (někdy předky a většinou zadky bez el. ručky)
 
Na obou 6 i CX5 jsou desky z výroby stopro TRW, pak bych cekal že i kotouč, na 3 BM si právě nejsem stopro jistý, ale nějak mám v hlavě, že to bylo také TRW... Dřív jsem byl fanouškem ATE, a to stopro nebyly. Vim ze nové trojky maji snad ATE, jestli se nepletu. Když jsem měl půjčenou, koukal jsem se. Že je to i podle vybav, to je možné... Je i možné že se to v průběhu výroby mění, ne?

Moje hlavní pointa asi měla být tom, že když auto neždímám, je nějaký Zimmerman nebo EBC zbytečný... Případně si doladit jízdní styl, v provozu lze být sakra rychlý, aniž by to odnášely brzdy. Pamatuji si ještě z dětství stráveném na rallye závodech, v době kdy teamy byly malé a na všechno bylo vidět, že se říkalo, že jsou jezdci, kterým tým nemusí po každém závodě dělat repasi motoru ;). Matně si pamatuju, že jsem něco podobného slyšel i o F1, že v "technickém" chování závodníků k autům je velký rozdíl a zdaleka to není tak, že vítězí ten, kdo auto mučí.
 
Poslední úprava:
Na obou 6 i CX5 jsou desky z výroby stopro TRW, pak bych cekal že i kotouč, na 3 BM si právě nejsem stopro jistý, ale nějak mám v hlavě, že to bylo také TRW... Dřív jsem byl fanouškem ATE, a to stopro nebyly. Vim ze nové trojky maji snad ATE, jestli se nepletu. Že je to i podle vybav, to je možné... Je i možné že se to v průběhu výroby mění, ne?
ATE používalo M6MPS (na předku), M3BL a pak až nový BP a CX30. Víc do minulosti si to už nepamatuju.
Výrobci destiček/kotoučů na předkách se měnili podle let pokud to bylo možné (u elektronickýcho zadního třmenu TRW byly vždy použity TRW desky/kotouče) - TRW/Ferodo/Akebono
 
Problém (obzvlášť u CX5KE/KF a M6GJ/GL) není ani tak co tam je za výrobce, protože TRW/Ferodo/Akebono jsou vysoce kvalitní výrobci, ale jak je brzdový systém navržený a to je nejen z mé zkušenosti na dílně, ale i ze zdejší diskuse jednoduše řečeno "tragédie". I když se použijí nějaké "lepší" destičky a kotouče, tak stále dochází k jejich hodně velkému namáhání a rychlejšímu opotřebení.
Že u elektronický zadní ručky hnijou kotouče (kde potom hloubková rez je tvrdší než samotná destička a dokází k opačnému broušení/tření) není problém materiálu kotoučů a destiček, ale je to opět problém konstrukce a montáže ve fabrice - dochází tam k zareznutí vodících plíšku, který jsou u tohoto systému přinýtovaný přímo k destičce a jelikož úchyt destiček není dostatečně chráněn aspoň vazelínou proti rzi, tak dojde k zareznutí/přilepení těch vodících plíšku a tím pádem i samotné destičky v jedné poloze, kde pak nemůže celou svou plochou dostatečně tlačit/třít o kotouč.
IMG_20220226_174021_hdr~2.jpg

O hoblování a "vlnění" předků se vůbec bavit nebudu... Tam by se páni konstruktéři měli nad sebou zamyslet a znovu zasednout k rýsovacímu prknu.
 
Problém (obzvlášť u CX5KE/KF a M6GJ/GL) není ani tak co tam je za výrobce, protože TRW/Ferodo/Akebono jsou vysoce kvalitní výrobci, ale jak je brzdový systém navržený a to je nejen z mé zkušenosti na dílně, ale i ze zdejší diskuse jednoduše řečeno "tragédie". I když se použijí nějaké "lepší" destičky a kotouče, tak stále dochází k jejich hodně velkému namáhání a rychlejšímu opotřebení.
Že u elektronický zadní ručky hnijou kotouče (kde potom hloubková rez je tvrdší než samotná destička a dokází k opačnému broušení/tření) není problém materiálu kotoučů a destiček, ale je to opět problém konstrukce a montáže ve fabrice - dochází tam k zareznutí vodících plíšku, který jsou u tohoto systému přinýtovaný přímo k destičce a jelikož úchyt destiček není dostatečně chráněn aspoň vazelínou proti rzi, tak dojde k zareznutí/přilepení těch vodících plíšku a tím pádem i samotné destičky v jedné poloze, kde pak nemůže celou svou plochou dostatečně tlačit/třít o kotouč.
Zobrazit přílohu 39496

O hoblování a "vlnění" předků se vůbec bavit nebudu... Tam by se páni konstruktéři měli nad sebou zamyslet a znovu zasednout k rýsovacímu prknu.
tak to je smutný příběh ? a neměnil jsi někdy na GJ/GL i třmeny (že by se tam pak třeba daly větší kotouče a destičky) ale ber mě s rezervou, asi si to představuju jak Hurvínek [slovo které nechci slyšet ani vidět] ...
 
...jak je brzdový systém navržený a to je nejen z mé zkušenosti na dílně, ale i ze zdejší diskuse jednoduše řečeno "tragédie". I když se použijí nějaké "lepší" destičky a kotouče, tak stále dochází k jejich hodně velkému namáhání a rychlejšímu opotřebení.
Tohle ale samozřejmě klidně podepíšu, protože jsem si jistý, že na jiných autech bych, stejně jako otec, najížděl bez velkého opotřebení násobně vyšší kilometry. Taky mi přijdou brzdy u Mazdy rozměrově lehce menší, než mají podobně velká auta, ale to jsem omrkával spíš prémii, a pak samozřejmě to, co kolem sebe mám, takže nevelký vzorek.

Ale právě kvůli tomu mi přijde naprosto nesmyslné zlepšovat výdrž o trošku za desítky až stovky procent ceny koupí mnohem dražších kotoučů a desek. Taky se svou zkušeností nemůžu tvrdit, že by se to "hned zkroutilo", nebo podobně. Ze značkových TRW pak patří tak jako tak k tomu levnějšímu, a když člověk jezdí rozumně, byť rychle, klidně můžou desky i kotouče 50tkm dát, nebo víc... v podstatě asi do prvního momentu nějaké krize, nebo do první projížďky, kdy si spletu pětimístnou Mazdu za osm kil se sportovním autem :).

K zadním: Z vlastní zkušenosti, zadní kotouče mi nejvíc zrezly podél okraje na první 6 GL s el. ručkou, a to po první zimě s týdenním stáním na horách, kdy ještě cestou tam jsme se brodili silnicí zafoukanou čerstvým sněhem. Na druhé 6 a CX-5 to občas víc probrzdím, snažím se nikdy nestát víc dnů, a je to i po třech zimách docela přijatelné, viz foto. Na té někdejší 6 GL jsem po jedné zimě rezavý pruh měl cca 2x širší nahoře i dole, a rezavé rýhy v ploše.

brzdy-cx5.jpg
 
Poslední úprava:
Tohle ale samozřejmě klidně podepíšu, protože jsem si jistý, že na jiných autech bych, stejně jako otec, najížděl bez velkého opotřebení násobně vyšší kilometry. Taky mi přijdou brzdy u Mazdy rozměrově lehce menší, než mají podobně velká auta, ale to jsem omrkával spíš prémii, a pak samozřejmě to, co kolem sebe mám, takže nevelký vzorek.

Ale právě kvůli tomu mi přijde naprosto nesmyslné zlepšovat výdrž o trošku za desítky až stovky procent ceny koupí mnohem dražších kotoučů a desek. Taky se svou zkušeností nemůžu tvrdit, že by se to "hned zkroutilo", nebo podobně. Ze značkových TRW pak patří tak jako tak k tomu levnějšímu, a když člověk jezdí rozumně, byť rychle, klidně můžou desky i kotouče 50tkm dát, nebo víc... v podstatě asi do prvního momentu nějaké krize, nebo do první projížďky, kdy si spletu pětimístnou Mazdu za osm kil se sportovním autem :).

K zadním: Z vlastní zkušenosti, zadní kotouče mi nejvíc zrezly podél okraje na první 6 GL s el. ručkou, a to po první zimě s týdenním stáním na horách, kdy ještě cestou tam jsme se brodili silnicí zafoukanou čerstvým sněhem. Na druhé 6 a CX-5 to občas víc probrzdím, snažím se nikdy nestát víc dnů, a je to i po třech zimách docela přijatelné, viz foto. Na té někdejší 6 GL jsem po jedné zimě rezavý pruh měl cca 2x širší nahoře i dole, a rezavé rýhy v ploše.

Zobrazit přílohu 39497
Takže asi je OK přístup vzít nějakou rozumnou značku z pohledu kvality za co nejmenší cenu a smířit se s tím, že bude člověk častěji měnit?
 
Ono zalezi od stylu jazdy. Vzdy to od toho zavisi. Pre bezne pouzitie a dochadzanie v beznej premavke netreba prakticky robit nic naviac oproti odporuceniam vyrobcu. Ale ked chce clovek niekedy dynamicky prejst nejake horske sedlo a 5-10x za sebou brzdi zo 130 na 50, tak bezne brzdy uvari do tych 5tich brzdeni. Ak chce, aby mu to vydrzalo cely kopec, tal treba kupit lepsie. Ak sa ti nikdy nestalo, ze ti vadli brzdy, dymili, ci si mal makky brzdovy pedal, tak si tu hranicu nenasiel a nepotrebujes nic lepsie. Ja mam EBC prave preto, ze som tu hranicu nasiel par krat a hladal nieco lepsie. S yellowstuff sa mi to hlada tazsie
 
Hmotnosť kotúča dosť ovplyvňuje jazdné vlastnosti (neodpruzena hmotnosť) a na otcovom avensise sú o par mm myslím hrubšie kotúče predpísané, ako na M6, čo sú auta podobne veľké aj ťažké (má ich tam už 12 rokov 160t km pôvodne a bez závady)
. Takisto GH má s najslabším 1.8 benzínom predpísané rovnaké brzdy ako napríklad 2.2d s 400nm, čo je asi docela šetrenie na nesprávnom mieste a paradox, ako si zjednodušiť vývoj.
 
tak po precteci fora sem teda nasel sestavu kera by mela byt lepsi prumer .
muzu pozadat o nazor ?
diky moc
predni
zadni
a desticky vsude stejny
 
Ty keramiky mel otcim na °°°°A6 a vubec to nebrzdilo a daval je dolu. I ty cervene keramicke EBC maji smisene reference, ze nic moc nebrzdi. Bud chces mit cista kola nebo brzdit, oboje asi nejde.
Kotouce Rotinger bali a prodavaji se po dvou rovnou, tak nevim proc tam maji cenu za kus. Mrkni na race-shop cz/sk tam vyjdou asi lepe.
 
Ty keramiky mel otcim na °°°°A6 a vubec to nebrzdilo a daval je dolu. I ty cervene keramicke EBC maji smisene reference, ze nic moc nebrzdi. Bud chces mit cista kola nebo brzdit, oboje asi nejde.
Kotouce Rotinger bali a prodavaji se po dvou rovnou, tak nevim proc tam maji cenu za kus. Mrkni na race-shop cz/sk tam vyjdou asi lepe.
To ze red ebc nebrzdia je zaujimava informacia, kedze mne brzdia normalne, trochu lepsie ako povodne Ate, keby som kupoval teraz tak zoberiem tie nove zlte. Tie polokeramicke brzdy funguju lepsie na dialnici a rychlej jazde, inak sa spravaju uplne normalne az na uplne prve ranne zabrzdenie,. Keby je medzi nimi astronomicky rozdiel cenovy tak ich nekupim, ale medzi ate a ebc sadou na predok a zadok bol rozdiel asi 100euro. Lamentovat nadtym nema zmysel, rotinger je z polska, ebc z UK a ate z nemecka, kazdy si vyberie svoje. A bavit sa tu do detajlov o brzdnych ucinkoch je nezmysel, ked 99 percent z vas nejazdi kazde brzdenie zo 150kmh na 0 ako strelci. Ja sa snazim predvidat a brzdit co najviac motorom v beznej premavke.
 
Mám kombinaci Rotinger vrtané/drážkované a desky Ate, a brzdí to proti sérii mnohem lépe a nevadne to tolik. Jediné negativum je větší prašnost, která je dána asi drážkami v kotoučích.
 
Plus ja osobne po prechodu na drazky (ne vrtane) pozoruji naprosto jasne citelne huceni pri brzdeni. V momente brzdeni je to jak bych mel nazute Vraníky :D
 
Bud chces mit cista kola nebo brzdit, oboje asi nejde.
Není dobře generalizovat. Keramické Boschky, které mám necelý rok a o kterých jsem tu psal několikrát, případně v popisu mé M6, brzdí o maličko líp jak origo, i za studena, vydrží zátěž, ubývají pomalu, jsou mnohem tišší a kola nešpiní.
a desticky vsude stejny
Tak to mě zaujalo. Před rokem jsem sháněl v Evropě keramické desky od renomovaných výrobců na moji GL a zaboha jsem nemohl žádné v nabídkách najít. Koupil jsem tedy z U.S. keramické Bosch, které ale nemají evropskou homologaci. Počítám tedy, že tyto ATE ji mají. Cena i s dopravou z U.S byla zhruba stejná jako tato. A jsem velmi spokojen. Věřím, že od ATE také budou dobré.
 
Plus ja osobne po prechodu na drazky (ne vrtane) pozoruji naprosto jasne citelne huceni pri brzdeni. V momente brzdeni je to jak bych mel nazute Vraníky :D
Zalezi jaky mas dezen drazek. EBC TG mi na Primere hucely pri jiz ostrejsim brzdeni. Rotinger T1 je tichy jako serie. Me to huceni nevadilo, mel jsem to jako takovy indikator brzdeni.
Na Vranikach s korundem jsem jel na pujcenem aute. Ani jsem neslysel ten diesel v male 206?
 
Me to huci furt a vzdycky :D ATE kotouce-takze takova ta jejich hvezdice napric kotoucem
 
Me to huci furt a vzdycky :D ATE kotouce-takze takova ta jejich hvezdice napric kotoucem
vim vim, tak zkus priste treba Brembo Max. Podobne jsou Rotinger T2. Ty ma @MAN a nerikal ze by hucely. Mozna to huceni delaji drazky, ktere jsou do oblouku.
 
Ja to mam zkusmo na sluzebaku. Na vlastni auta to nepotrebuju a ani ted nejsou na poradu dne. Vsude mam brzdy tak 85% :) ale pripadne doporucim jinym,diky
 
vim vim, tak zkus priste treba Brembo Max. Podobne jsou Rotinger T2. Ty ma @MAN a nerikal ze by hucely. Mozna to huceni delaji drazky, ktere jsou do oblouku.
Rottinger T2 nehučí při brzdění, ale poslední dobou když se jdu projet tak při brzdění z vysoké rychlosti trošku zavibrují, jakmile ale brzdu povolím a stisknu znovu tak to nedělá, při nižších rychlostech taky ne tak nevím jestli jsem je nějak lehce nezkroutil. Jinak desky ebc yellowstuff brzdí dobře ale kola špiní celkem dost. Na GJ nevím co mám za desky, ale ty pro změnu sem tam pískají při pomalejší jízdě
 
Back
Top