• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy original vs. aftermarket

  • Vlákno založil Vlákno založil Gryllz
  • Datum založení Datum založení
Tak fakturovat čistič brzd, to je fakt něco :) Já ty autorizáky žeru. Nicméně sazbu na automechanika jsem měl teď teda vyšší, v autorizáku.
Tak já si ho fakturu taky. Zadarmo mi ho bohužel nikdo nedá...?
Zároveň by měly být fakturovány všechny mazací tuky a pod... aby bylo jasné že při opravě/údržbě byly použity všechny díly k provedení správné opravy jako tomu vyžaduje výrobce a nemohl se s tebou nikdo hádat.
 
Poslední úprava:
Peťa OV - Stejně jako Max6 se mohu maximálně podivovat jak si můžeš ty, nebo kdokoliv (proto to píšu - spíš obecně než konkrétně na tebe) myslet, že jakýkoliv díl, mazací tuk, nebo cokoliv roste na stromě. Takových lidí jsem měl kolem sebe pár. Jezdili si ke mě do garáže pokecat a při tom - tam stříknout trochu cockpitu, tam trochu okeny, tady kapičku WD40 a nakonec zjistíš, že jen kupuješ za své. Kdybych měl jít do důsledku, v každé faktuře by správně měla být i režie na provoz. Protože rukavice, monterky a další věci taky nerostou na stromě a nářadí, které mnohdy stojí tisíce za 1ks (o diagnostice se raději vůbec bavit nebudu) jaksi taky neroste na záhoně. To se ale obvykle "schovává" v ceně práce a málo kdo píše nějaké režijní náklady. Dříve jsem to viděl, pak to zmizelo.

Každá použitá věc na opravu auta zákazníka se musela koupit a TAKY zaplatit.

Stejně tak se účtují i likvidace dílů - olejů, maziv atd. Do země se to totiž nezakopává a samo to nezmizí.

Pokud bys hledal na první pohled "absurdní" poplatek, zkus někdy nahlédnout do tabulek jiných značek. Takové "zahřátí motoru na provozní teplotu" za 350kč bez DPH by tě asi nepotěšilo. Jenže ono se to samo stáním při nastartovaném motoru nezahřeje. Někdo to musí jet projet. A jízda = čas. A čas je práce a ta je účtována.

Nicméně tento názor mě znovu utvrzuje v tom, že dělat transparentně je na dvě věci. Lidem prostě asi více svědčí zvednout hodinovku a detaily nepsat... :(
 
@jirka87 @Max6 Chlapi, něco na tom bude. Zase člověk ví, že se použilo všechno, co se mělo použít. Ale provozní náklady se rozhodně musí schovat do ceny práce, případně do marže na dílech. Takové položky by většinu lidí jen nas**lo.
 
Proboha, co to je za přílohu? 847 KB wordu a je v tom malý obrázek?!

To je asi nějaké přehlédnutí, mám stále origo kotouče, s Brembo jsem se nikdy nesetkal. Vyjadřuji se pouze k deskám.
jo to je pravda ... omlouvam se
 
@shr3k To ano, a já to chápu a akcepuji. Mě nejde primárně o to ušetřit pár stovek. Spíš jsem tam chtěl mít věci, které Tomáš nenabízí, nebo nechce nabízet.
Myslím si, že v Palkovicích to dělají dobře, taky proto tam rád jezdím.
 
dneska prisly BOSCH desticky :) plisky tam jsou taky ... @Max6 psal ze nema moc cas ... nekdo jinej v okoli Prahy kdo by to vymenil? :)
 
Ahoj Klane,

Právě řeším výměnu brzd mám sice ještě chvilku, ale než se člověk tímhle prolouská chce to chvilku. Chtěl jsem se zeptat.

Mám Mazdu 3 BN 2017 když jí zadám do EBC konf. a vlastně všude tak to vyhazuje 280mm ky brzdy, ale v normál aftermarketu to dává 295mm, podle vin mi kamarád v autodílech ale našel 295mm tak se chci jen ujistit.

Našel jsem si :

1) předek kotouče Ebc Ultimax USR1970

2) přední desky ????

3) zadek kotouče Ebc Standard D1969

4) zadek desky Textar TEX2587801


otázka zní co hodit na předek, vím že je to hodně o experimentu, koukal jsem a hledal v políčku hledat o deskách ale u některých nenašel nic.

Ebc Green Stuff DP22185​

Ebc Ultimax II DPX2185​

Ebc Yellow Stuff DP42185R​

Galfer Sport FDHP 1050 2139300​

Stoptech Street Performance 308.17280​

Textar TEX2587501​


Prašnost mě nějak nevadí, není to na okruh, ale rád bych trochu "zostřil" nástup brzd ty oem jsou ze začátku pro mě dost "tupé" ikdyž už jsem si na dávkování celkem zvykl a naučil jsem se s tím pracovat.


Díky za případný postřeh a radu.


Michal
 
Ebc yellowstuff brzdí velmi dobře, ale spíš až po zahřátí, když jsem jel normálně a moc nebrzdil tak byl nástup brzd stejně vlažný jako u obyčejných desek co jsem měl předtím, možná i horší. Při zátěži to už byla jiná písnička. Prašnost samozřejmě vysoká. Až budu měnit předky na své šestce tak nevím jestli do nich půjdu znovu, ale mám šedé disky tak možná ano..
 
ja koupil ty bosch a v pondeli jedu na vymenu .. tak pak dam info co a jak az to trochu zajedu .. budu davat i novy kotouce (brembo) tak jsem sam zvedavej ... ale nejsem expert ani zavodnik tak bude ciste zpetna vazba od laika :)))
 
Ultimax je obyc oem nahrada, jako vsechno standardni. To tam muzes dat cokoli renomovaneho a Ultimax lepsi ani horsi nebude.
Mel jsem yellow i green a od doby co smes u yellow funguje uz od studena bych do green nesel, protoze tam neni tak znatelny cenovy rozdil oproti green.
Na zadek obyc EBC kotouce jsou za me vypalene love. Nejak jsem na ne koukal drive, ze vychazi o docela draz, nez neco slusneho znameho.
Jestli nechces uplne zavodni brzdovku, ale takovou streetovku, tak dej Ate TYP 200.
1) předek kotouče Ebc Ultimax USR1970

2) přední desky ????

3) zadek kotouče Ebc Standard D1969

4) zadek desky Textar TEX2587801


otázka zní co hodit na předek, vím že je to hodně o experimentu, koukal jsem a hledal v políčku hledat o deskách ale u některých nenašel nic.

Ebc Green Stuff DP22185​

Ebc Ultimax II DPX2185​

Ebc Yellow Stuff DP42185R​

Galfer Sport FDHP 1050 2139300​

Stoptech Street Performance 308.17280​

Textar TEX2587501​

 
ja koupil ty bosch a v pondeli jedu na vymenu .. tak pak dam info co a jak az to trochu zajedu .. budu davat i novy kotouce (brembo) tak jsem sam zvedavej ... ale nejsem expert ani zavodnik tak bude ciste zpetna vazba od laika :)))
čus volal mi zdenda, zda bys mohl dnes až na 15h (místo v domluvených 14h)? případně mu pls zavolej a domluvte se, nemá na tebe kontakt. dík
 
cau sorry jsem to nestihl ale nakonec se to vyresilo ... kdybych to vedel prijel bych ale kdyz uz jsem tam byl tak se mi nehodilo odjet ale nakonec to bylo ok .. diky moc za tip, rychlovka jak blazen :) super prace ... dekuju!

btw, vsiml jsem si ze kdyz jsem dojel domu s tema novyma brzdama uz, tak byly brutalne rozpalene (kdyz jsem na ne plivl tak se to hned odparilo a zasycelo) .. nepamatuju si ze bych mel jinak brzdy takhle rozpaleny a to jsem jel po meste uplne normalne... sedne si to? je to normalni?
 
cau sorry jsem to nestihl ale nakonec se to vyresilo ... kdybych to vedel prijel bych ale kdyz uz jsem tam byl tak se mi nehodilo odjet ale nakonec to bylo ok .. diky moc za tip, rychlovka jak blazen :) super prace ... dekuju!

btw, vsiml jsem si ze kdyz jsem dojel domu s tema novyma brzdama uz, tak byly brutalne rozpalene (kdyz jsem na ne plivl tak se to hned odparilo a zasycelo) .. nepamatuju si ze bych mel jinak brzdy takhle rozpaleny a to jsem jel po meste uplne normalne... sedne si to? je to normalni?
to si sedne, mozna hod voko na hladinu brzdovky zda neni pres max rysku, pripadne lehce odsaj
 
tim jak jsou novy (a tim padem roztahly ty celisti) tak ze by to zvedlo brzdovku jo? chapu to dobre?
 
jako malicko by asi odebrat slo ale to je par ml ... mam to vysat strikackou teda? aby to nebylo v tom hrdle ale koncilo to jakoby presne na zacatku toho hrdla? sorry za blby dotazy

FBB67601-088F-4EF3-BD9F-A5F00C275174.jpeg 93C1FF5B-A52B-4226-89BF-9FE5523AEF50.jpeg
 
Back
Top