• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy original vs. aftermarket

Par z nas tu ma Rotinger, delaji ruzne dezeny.. Za me oproti EBC kotoucum zadny rozdil v ucinnosti. Zimmermany jsem nikdy nemel, ale na Nissan klubu par klukum praskly nebo se zvlnily. Jeste muzes dat Brembo, nebo ATE, ty take delaji drazkovane. S prasnosti to je tak nejak protichudne, co brzdi prasi no. Vyjimka jsou mozna ty Red Stuff, ale zase nekomu prijde, ze brzdi min nez ocekaval. Otcim mel na °°°°A6 keramicke ATE a vubec to nebrzdilo a sly dolu. Jeste muzes mrknout na Hawk, ty take delaji nejakou keramiku, ale jistli pro tvuj model ti nepovim. Pokud chces udelat nejake kombo, tak vice zalezi na desce, nez na kotouci, jak to bude brzdit. Takze uplne v pohode muzes dat nejake EBC, Hawk, Ferodo desky na standardni kotouce jako TRW, Jurid, ATE, Brembo, Ferodo.... Co mam vyzkousene levne dobre kotouce, tak jsou ABS a NK. ABS jsme nedavno davali tatkovi uz na druhe auto. A s NK komplet brzdama jsem kupoval ja Mazdu. Vzadu jsem je nechal. A loni jsem zkusil jako alternativu k EBC kotoucum dat Rotinger. Ale klidne bych dal i Brembo nebo ATE drazkovane, jenze ty se nedelaji na muj model. Brzdovku mam ted vyzkousenou takovou streetovku od ATE. Neni to uplne zavodni, neni draha tim padem, ale je znatelne lepsi nez standardni. TYP 200 se jmenuje
Já jezdím Zimmermann brzdy na čtvrtém autě a nikdy jsem žádán problém neměl. A já brzdy opravdu nešetřím, nemluvě o německých dálnicích... obzvláště když mi z pravého pruhu skočí před auto ve vysoké rychlosti nějaký člen z východního bloku :confused:. Měl jsem děrované, hladké a teď 320 mm vpředu, vč. zadní nápravy a vše OK.
 
podle mě stačí ATE, brzdný účinek dobrý ( rozdíl asi moc nepoznáš ) a nemusíš je shánět po celém světě.
 
Přispěju svou troškou - nedávno jsem měnil zadní brzdy (desky+kotouče), není to teda na Mazdě, ale na S-Maxu. Dával jsem Yellow Stuff a k tomu kotouče také od EBC. U montáže kotoučů se mi sevřela zadnice, že bych hravě přestřihl štefty na nápravě - díry v kotouči byly tak těsné, že jsem myslel, ze mám špatný kotouč. Pár brzd uz jsem měnil, ale tohle jsem dosud neviděl, tolerance nula! No nic, gumovou paličkou jsem je tam nabouchal a dobrý, pasovalo to. Co mě zarazilo po montáži, byla nekompromisní kousavost již v záběhu. Teď už to brzdí pěkně. Ale práší taky solidně, to je fakt.
 
Tak objednaný RedStuff ... trochu mě štve, že i když je firma 4km ode mě, musím zvolit 200kč dobírku - nemají osobní odběr ... ale tak furt lepší jak objednat z USA :D
ahoj prosim Te, kde jsi je kupoval? maj je jeste?
 
Objednal jsem na chevron-racing.com , neměli skladem, ale odepsali že je mají objednaný a do týdne je naskladní a ve finále jsem je měl do týdne už doma ;)
 

Prosím o radu a názor :​

M6 GH 120kw 2011, 2,2. 135 tis. Potřebuji vyměnit komplet kotouče a desky. Co mi doporučíte z následujících?

v textu jsou odkazy

1) Zimmermann dírkovaný cca 1600,-, nebo klasický cca 1000,-​

2) Rotinger dírkovaný a asi drážkovaný 1600,-, nebo klasický 1250,-​

3) Jurid 1250,- JC - asi lepší kvalita, nebo klasický cca 800,-​

4) ATE 1150,- klasický

Mám teď ATE a asi bych si dovedl představit něco lepšího. Na motora mne právě zaujala nabídka JURID a Rotinger, máte prosím nějaké zkušenosti? A má smysl dírkované, případně ty JURID s drážkou??- běžná jízda, hodně zřídka to trochu projedu , nic dramatického. Ale brzdy mne už párkrát uvadly, což mohu i řešit lepší brzdovkou. Rotinger a Jurid skoro nikde nemají, docela mne zajímají. Desky bych vzal pokud možno stejnou značku.
EBC kvůli dostupnosti se mi řešit moc nechce, přece jen jsou asi více profi.


Moc dík všem za konstruktivní odpovědi, dám na vaší radu :)
 
Poslední úprava:
Osobně dávám s dobrými zkušenostmi hodně Ferodo (závodit jsem s tím nezkoušel, ale 1800kg auto to i z vysokých rychlostí zpomaluje velmi slušně). Je to levný a chová se to dostatečně kvalitně a stabilně. Zajímavé je, že nepozoruju ani po dlouhé odstávce povrchovou korozi, což ATE normálně má i přes "vysoce nauhličeno".

Kdo chce něco lepšího, dávám ATE a sám mám na jednom autě drážkované ATE (pro svoji Mazdu jsem je v nabídce bohužel nenašel) a s tím konkrétním autem lítám hodně dálnice a musím říct, že ty drážky jsou hlavně v dešti pro mě osobně citelná výhoda. Ono než ta plochá deska vytlačí bokem vodu z plochy kotouče, který drážky nemá, tak to nějaký ten zlomek vteřiny zabere, pedál je v ten krátký moment citelně měkčí a logicky nebrzdíte. Pro běžného řidiče asi nerozeznatelný rozdíl. pro mě ano.

Jediné co bych obecně těm drážkovaným kotoučům vytknul je, že logicky při brždění hučí oproti hladkým kotoučům + spotřeba desek a prašnost je trochu vyšší. Logicky.

Jurid je podle mě v pohodě kvalita.

Zimemrmann si lidi u dírkovaných stěžovali, že po čase se objevují mezi dírkama mikropraskliny (závislé od stylu jízdy).

Rotinger je hodně oblíbený na Volvo fóru. Ale jelikož ti lidi kolikrát mění preventivně i půlku převodovky, není tam seriózní debata o funkci/výdrži.

Pamatujte (to nepíšu jen pro tebe Ondro) ale na jedno - základ brzdného účinku bude vždy spočívat v dobré kapalině a PLNĚ odzkoušených, naprosto funkčních třmenech. Tzn. jak vodítka, tak pístky. By jste se divili, jaký rozdíl udělá výměna třmene (nebo dobře provedený repas) v brzdném účinku. Komu chodí špatně třmen na vodítkách a pístek je přidřenej..nemůže pak ani po výměně kotoučů a desek čekat kdoví co.

Takže osobně bych napřed pečlivě překontroloval funkci a stav třmenů a pak bych se rozhodnul, ale ATE není žádná hanba. Hodně lidí si chváli kombinaci kvalitního kotouče a desek Textar. Ačkoliv mě jako firma Textar moc nevyhovuje, protože to jejich číselné značení a výběr produktů je komplikovanější, než u jiných výrobců a dlouho to vždycky hledám.
 
Pamatujte (to nepíšu jen pro tebe Ondro) ale na jedno - základ brzdného účinku bude vždy spočívat v dobré kapalině a PLNĚ odzkoušených, naprosto funkčních třmenech. Tzn. jak vodítka, tak pístky. By jste se divili, jaký rozdíl udělá výměna třmene (nebo dobře provedený repas) v brzdném účinku. Komu chodí špatně třmen na vodítkách a pístek je přidřenej..nemůže pak ani po výměně kotoučů a desek čekat kdoví co.

Takže osobně bych napřed pečlivě překontroloval funkci a stav třmenů a pak bych se rozhodnul, ale ATE není žádná hanba. Hodně lidí si chváli kombinaci kvalitního kotouče a desek Textar. Ačkoliv mě jako firma Textar moc nevyhovuje, protože to jejich číselné značení a výběr produktů je komplikovanější, než u jiných výrobců a dlouho to vždycky hledám.
Díky za reakci, podívám se i po Ferodo. Textar jsem teď kupoval na toyotu v sadě i desky a ne že bych to moc řešil ale byly z číny, což mě neodrazuje, jen pro info. Ty třmeny jsem ani nepsal, v plánu je i rozebrání, rozhýbání, co bude třeba tak opravnou sadou vyměnit. Zvlášť zadní jsou dost náladové. Je to práce a vim že to dělá tak jeden z 10 ale já to chci při prodeji za pár let předat v co nejlepším stavu.
 
Klasika kotouč bez příměsi a klidně EBC Yellow, přes českýho dodavatele viz výše jsem to měl do týdne doma
 
Bacha u toho Feroda kolikrát vyskočí nepříjemná cena. Ono je to ale tím, že to je SADA 2ks (alespoň u mého dodavatele to tak je)- to je potřeba zkontrolovat. Pro jistotu opakuju, že fakt netuším, jak se to chová, když člověk lítá jak zvíře. Nicméně Ferodo je značka firmy Federal Mogul, což je jeden z největších výrobců autodílů na světě (cokoliv si představíš včetně vnitřních komponent motoru jako ložiskové pánve apod..). Dával jsem zatím asi 6 nebo 7 sad na různá auta a nikdo se mi zpět neozval, že by byl jakýkoliv problém. Na své auta jsem dával taky. A to i sestavu paken pro bubnové brzdy a všechno OK - jak účinnost, tak rozměry (což u těch bubnů je dost podstatný)

A fakt mi to přijde až podivné s tím Ferodem. Po x dnech je povrchovka normální. Ale já přijdu po 14dnech k autu co celou dobu stálo, pršelo, sněžilo a žádná povrhová koroze. Mezitímco 2 dny odstavenej služebák s drážkovanými ATE orezlej jak prase a chvíli se to musí obrzdit. O originalitě těch brzd pochybnost nemám, kdybychom se měli bavit v tomto duchu.
 
Tady mas ty Rotingery levnejsi, cena za 2ks.
Muzes si vybrat dezen. Ja mam dezen T1 a nehuci. Na Primere jsem mel neco jako T4/T5 od EBC a ty hucely. Ale me se to spis libilo. @MAN ma T2, tak ti rekne, jaky maji zvukovy projev. T6 v dobe kdy jsem je porizoval nebyl jeste. Kdyz bych mel porovnat Rotinger a EBC Turbo Groove, tak jsem si v brzdnem ucinku rozdilu nevsimnul, za stylu jaky jezdim.
Jeste ti tam chybi Brembo Max, jestli se vyrabeji na tvuj model, na muj nebyly. Ty jsou take drazkovane. Podobne dezenu T2 od Rotingeru.
T1 kotouce+EBC yellowstuff desky mam vpredu a NK kotouce+Ferodo Premier desky vzadu a brzdovku ATE TYP 200 (neni zavodni, radil bych ji jako takovou streetovku a tim padem je i levna). V D jsem nekolikrat po sobe brzdil ze 180+/200+ za pomalejsim autem a nepozoroval jsem nejake vadnuti. Ty yellowstuff proste brzi oproti ATE deskam uplne jinak. S ATE deskama na ABS kotoucich ted jezdim na Aurisu a ne ze by to brzdilo spatne, to ne. Brzdi to dobre, ale jinak. Proste jsem si zvyknul na lepsi no.
O Zimmermannech jsem tu psal nekdy drive, ze nekterym klukum na Nissan klubu se zvlnily. Plus cena je vyssi, to bych sel spise do Brembo Max, nebo Rotingeru.
Pokud chces aby to lepe brzdilo nez ted, tak urcite se vyplati porit neco lepsiho na predek - drazkovany kotouc+street deska (EBC, HAWK, Ferodo) a dozadu klidne neco overeneho, aby te to nestalo majlant, kdyz to stejne nevyuzijes. A lepsi brzdovku. Uvidis, ze budes spokojeny a nevyjde te to o tolik vice, nez kdyz bys tam dal zase neco co neurazi.
 
Tady mas ty Rotingery levnejsi, cena za 2ks.
Muzes si vybrat dezen. Ja mam dezen T1 a nehuci. Na Primere jsem mel neco jako T4/T5 od EBC a ty hucely. Ale me se to spis libilo. @MAN ma T2, tak ti rekne, jaky maji zvukovy projev. T6 v dobe kdy jsem je porizoval nebyl jeste. Kdyz bych mel porovnat Rotinger a EBC Turbo Groove, tak jsem si v brzdnem ucinku rozdilu nevsimnul, za stylu jaky jezdim.
Jeste ti tam chybi Brembo Max, jestli se vyrabeji na tvuj model, na muj nebyly. Ty jsou take drazkovane. Podobne dezenu T2 od Rotingeru.
T1 kotouce+EBC yellowstuff desky mam vpredu a NK kotouce+Ferodo Premier desky vzadu a brzdovku ATE TYP 200 (neni zavodni, radil bych ji jako takovou streetovku a tim padem je i levna). V D jsem nekolikrat po sobe brzdil ze 180+/200+ za pomalejsim autem a nepozoroval jsem nejake vadnuti. Ty yellowstuff proste brzi oproti ATE deskam uplne jinak. S ATE deskama na ABS kotoucich ted jezdim na Aurisu a ne ze by to brzdilo spatne, to ne. Brzdi to dobre, ale jinak. Proste jsem si zvyknul na lepsi no.
O Zimmermannech jsem tu psal nekdy drive, ze nekterym klukum na Nissan klubu se zvlnily. Plus cena je vyssi, to bych sel spise do Brembo Max, nebo Rotingeru.
Pokud chces aby to lepe brzdilo nez ted, tak urcite se vyplati porit neco lepsiho na predek - drazkovany kotouc+street deska (EBC, HAWK, Ferodo) a dozadu klidne neco overeneho, aby te to nestalo majlant, kdyz to stejne nevyuzijes. A lepsi brzdovku. Uvidis, ze budes spokojeny a nevyjde te to o tolik vice, nez kdyz bys tam dal zase neco co neurazi.
Díky za odkaz a cenné rady, na tom race shopu vychází i ty drážkované lépe než jinde základní, tak teď jen jaké, zajímá mne právě ty Rotinger T6, vrtané nechci. Pokud to nějak extrémně nehučí tak bych do nich šel kdyby měl někdo zkušenost, tak sem s ní :) Přece jen je to i rodinné auto. Brembo max jsem nedohledal.
Desky EBC fialové- to asi nebude úplně provar ne? Chápu že to nejsou žluté ale zas cena docela fajn. - Je to sada desek, nebo pouze na jeden kotouč?? Nejde to tam dohledat.


Jen pro info, nejlepší kotouč Rotinger stojí méně než Starline v autokelly. To nikdy nepochopím ty jejich ceny.
Zatím díky moc.
 
Poslední úprava:
Chápu že to nejsou žluté ale zas cena docela fajn. - Je to sada desek, nebo pouze na jeden kotouč?? Nejde to tam dohledat.


Jen pro info, nejlepší kotouč Rotinger stojí méně než Starline v autokelly. To nikdy nepochopím ty jejich ceny.
Zatím díky moc.
Cena desek je na celou nápravu, čili čtyři kusy. Jinak Rotinger T2 a Yelowstuff za mě dobré, byl jsem spokojen ? u T6 psaly že jsou pro sportovní použití, tak jsem je nezkoušel
 
Auto Kelly, jakozto divize LKQ ma ceny nastavene tak, aby mely vysoke marze. A kdyz se najde s odpustenim blbec,kterej to tam koupi, jen dobre. Kdyz ne, ten stejny dil se proda s cca 40-50% slevou registrovanemu automechanikovi, nebo firme.

Na druhou stranu, je to asi jedina moznost pro kohokoliv koupit originalni autodil kdekoliv, kde je pobocka Kelly. Za cenu stejnou, jako v autorizaku. A to je super. Pokud to mas do autorizaku treba 40km a Kelly mas za rohem...

Druha sorta lidi jsou kluci z garazi, co si nakoupili na vikend dily a v 11hod v sobotu zjistili,ze jim chybi brzdovka apod.

Neznam nikoho, kdo si dela auto sam a nakupuje tam dily.
 
Neznam nikoho, kdo si dela auto sam a nakupuje tam dily.
Jak říkáš, občas něco zapomeneš, takže než čekat týden, tak vezmu i v té Kellyně. Avšak, i když tam mám slevu max 30-45%, tak stejně přeplácím.
Mám teď ATE a asi bych si dovedl představit něco lepšího. Na motora mne právě zaujala nabídka JURID a Rotinger, máte prosím nějaké zkušenosti? A má smysl dírkované, případně ty JURID s drážkou??- běžná jízda, hodně zřídka to trochu projedu , nic dramatického. Ale brzdy mne už párkrát uvadly, což mohu i řešit lepší brzdovkou. Rotinger a Jurid skoro nikde nemají, docela mne zajímají. Desky bych vzal pokud možno stejnou značku.
EBC kvůli dostupnosti se mi řešit moc nechce, přece jen jsou asi více profi.

Rotingerů jsem se bál (mám ty jejich dirko-drážkované), protože poláci. Nakonec velmi příjemná zkušenost. Zatím se mi stalo jen jednou, že jsem tomu dával tak po prdeli, že zvadli. Kecal bych jak dlouho je tam mám, asi tak 20 tisíc. Mám na tom desky od Textaru a kola to špiní fest, ale je to dobrá kombinace. Původně jsem chtěl desky od Feroda, ale ty nebyli skladem.

Drážka smysl má, je to dobré, když se ti mezi kotouč a destičku dostane voda. U klasického kotouče, musíš brzdu povolit a pak znova zašlápnout (tohle se mi stalo snad ale jednou v životě...), u drážkovaného se voda dostane do drážek a mimo plochu kotouče.
 
Desky EBC fialové- to asi nebude úplně provar ne? Chápu že to nejsou žluté ale zas cena docela fajn. - Je to sada desek, nebo pouze na jeden kotouč?? Nejde to tam dohledat.
Ja rikal kolega, v krabicce jsou 4 ks desticek. A to u vsech vyrobcu. Ty fialove, to jsou blackstuff. Klasicka nahrada za seriove na stejne urovni. Za me nema smysl davat. To tam dej treba Ferodo, Textar, Zimmermann... Pokud chces neco usetrit, tak minimalne greenstuff bych dal. Aby to uz melo nejaky prinos, protoze snesou o neco vetsi teplotu a maji udany koeficient treni, ktery se blizi zlutym. O standardnich nahradach se zadne parametry nedozvis. Zelene jsem mel na Primere. Zlute to nejsou, ale uplne obyc take ne. Proste neco mezi. Klidne bych je dal znova, ale vzhledem k tomu, ze na muj model byl rozdim mezi yellow a green par stovek, tak nemelo smysl davat green.
Tady mas porovnani z o par stranek dal:
A tady mas ty zelene jeste o neco levnejsi:
Tak by ti alespon zbylo oproti zlutym neco na ECU reflash u shr3ka:
Kdyz das na zadek nejake rozumne levnejsi kotouce, tak ti pak vyjde rozdil mezi blackstuff a greenstuff na tisicovku.

Druha sorta lidi jsou kluci z garazi, co si nakoupili na vikend dily a v 11hod v sobotu zjistili,ze jim chybi brzdovka apod.
Joo typicky ja :joy: Auto zvednute v garazi a do kelly se da dojit pesky. Ja tam nejvic kupuji naradi, nastrcny orechy prodluzky atd. To tam je levne i to razove. Vyhoda je take, ze kdyz neco rozdelam a zjistim, ze nemam na to orech, tak vecer doma objednam a druhy den si tam pro to skocim az to dovezou na pobocku. Nebo treba origo plechove tesneni pod EGR nebo drzak olejoveho chladice a filtru. Na internetu nesehnatelne a v kelly do 200.
 
EBC Fialový jsou tuším na offroady, zelený jsou shit, červený mi pri větší zátěži vadnou, proto bych šel do žlutých
 
Chtěl bych Vás informovat že jsem teď měnil zadní destičky na své M6 GJ 4x4 automat.
Cca před 3 lety jsem nechal dát nové zadní kotouče a destičky oboje značky TRW, teď se dávaly první destičky a původní vydržely 60.000km! Zbýval už jen 1mm obložení, takže dojeté nadoraz. Kotouče ještě v pohodě, ale celé druhé destičky už nedají. Za mně teda spokojenost ;)
 
To není ukazatel vůbec ničeho těch 60 000Km. Protože nikdo kromě tebe neví, jak přesně jezdíš.
Není problém oddělat stejné desky za 25 000km, ale jsou i tací (vím o 2) co najeli na deskách +/- 200 000Km (denně cca 220Km po D1)
 
To není ukazatel vůbec ničeho těch 60 000Km. Protože nikdo kromě tebe neví, jak přesně jezdíš.
Není problém oddělat stejné desky za 25 000km, ale jsou i tací (vím o 2) co najeli na deskách +/- 200 000Km (denně cca 220Km po D1)
Budeme se tady hádat?
Píšu to z toho důvodu, že pokud někdo vybírá značku brzd, může na GJ do hledání zařadit TRW. Já mu je doporučím z vlastní zkušenosti. Nic víc.
 
Back
Top