• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy original vs. aftermarket

  • Vlákno založil Vlákno založil Gryllz
  • Datum založení Datum založení
To je ten starší postup? Protože je podstatně jinej ? ale jak psali kluci, nedavno upravili směs u desek tak se to možná proto změnilo
 
Ja som to uz pisal davnejsie. Spravil som s Redmi to iste co ty a upiekol som ich. Prava vnutorna platnicka mi odisla vcelku rychlo, bola puknuta a ohnuta. Bed in som spravil ako ty. 10x po sebe. Avsak mne po 6tom zacal vadnut brzdovy pedal a 10ty pokus som brzdil ako vlak. Brzdy smrdeli, dymili. V navode bolo, ze to tak ma byt, tak som to neriesil. Potom brzdili dobre. Avsak zivotnost bola nizka. Vymenil som za yellow, bed in spravil lahsi, ale tiez 10x. No s pomalsimi rozbehmi. Teraz velmi dobre. Nevravim, ze si ich upiekol aj ty, ale skontrolovat to mozes
Ked som to riesil ja, mali na stranke 2 návody. Jeden s tymi 10 brzdeniami, druhy s 5mi. Pouzil som zly, hoci to nemali nijak oznacene. Potom som to riesil s ich podporou, tak sa cudovali, odkial mam ten navod. Ako keby ani nevedeli, ze to maju na stranke. Uz vtedy mi vraveli, ze som ich asi upiekol. Z ich strany ani naznak ospravedlnenia, ze to tak maju uvedene. Zjavne moja chyba, ze nemam vestecku gulu.
 
@Doofer to ne test ale má to byt procedura pro správné zajetí.
Kdyby to auzo brzdilo jako moje předešlý auta tak to neřeším ale GH s klasickýma deskama brzdí prostě mizerně.

@okrujko mám za sebou cca 250km na jeden zátah a brzdí to stejně jak před tou procedurou. Jak se v týdnu vrátím z hor tak uvidím. Pořád to brzdí líp než ATE desky. Yellow nechcu mám obavy jak by to fungovalo v zimě při mých krátkých trasách
 
Mám na Yellow najeto pár tisíc a brzdí moc dobře i když většina mých tras je velmi krátká. Ale to prášení je dost drsné :). U starých desek jsem kola prakticky nemusel nijak čistit, u těchto je to nutné velmi často
 
Yellow brzdia za studena lepsie ako Red. Su vo vsetkom lepsie od Red okrem prasenia a vydrze.
 
To už je každého osobná vec či sa drží návodu na použitie od výrobcu danej veci ktorú si zakúpi. Množstvo členov tu lamentuje jako mu na jeho novej Mazde vibruju brzdy 3k km po výmene lebo sú poddimenzované. Je tam jasne napísané že pre čo najväčšiu výdrž bŕzd od EBC je treba dodržať ten ich postup, ktorý nezaberie viac ako 10minut času na prázdnej ceste. Ten kto berie auto len ako nástroj prepravy ten sa nato vykasle a nedivím sa mu.
Tie červené dosky majú v zmesi čiastočne keramické častice preto ich treba zabehnúť podľa návodu , žlté sú z iného materiálu. Sú od bežných dosiek tvrdšie, preto menej prasia a mali by mať dlhšiu životnosť, ale dlhšie trvá kým sa nová doska prispôsobí tvaru kotúča preto má ten bed-in proces trvať nejaké kilometre naviac oproti doske z lokálnej autopredajne.
To že sa tým zabehom stanoví spôsob ďalšieho opotrebovavania kotúča a dosky má niečo spoločné s tým, že dosky len nesmirgluju kotúč dokým je moc tenký, ale pri nejakej teplote sa časť materiálu z dosky prenáša naspäť na kotúč. Pár stránok dozadu tu niekto dal dokument s presne vysvetlenym princípom brzdenia kotucovej brzdy a aj problémami s tým spojeným, ako sú vibrácie atď. Niekoho to zaujímať nemusí, iný si tým možno rozšíri znalosti.
 
Tak mám za sebou bed-in proces na RedStuff, jsem z toho rozpolcenej - první fáze 10x poloviční brzdění s 300m pauzama ok, ale pak 6 brzdění 110-20 km/h vždy s okamžitou akceleraci do další fáze - po druhým cyklu začaly brzdy vadnout a po 3. jsem měl brzdnou drahu jak nákladní vlak. Následně začal nekderej z plíšků uložení desek na PP brzdě drhnout, ale naštěstí po zchladnutí ztichl
Brzdovka nová, odvzdušněno, brzdiče max pul roku starý, včera pročištěný, nedrhnou, kotouče hladký čistý, nehážou, takže problém jedině v deskách.

Nechám je teď podle návodu úplně vychladnout do rána, ale při cestě dom to brzdilo hůř jak před bed-in procesem. Zatím si říkám jestli jsem se na to neměl vysrat.
Takhle jsi to mel napsanou u Red? Ja to mel u Yellow jinak. 80km proste opatrne i kdyz to brzdilo hned, diky tomu povlaku. 300km zadne nouzove brzdeni. Po vymene tedy 5x - 10x z 50 na 0 a pak po 320km 5x ze 100 na 30. Pomerne dlouho tedy kousaly, nez si uplne sedly, ale vse je OK. Ve finale prvni zajeti kdyz jsem vyjel z garaze, tak 2 zasatveni z nizke rychlosti na sidlisti na vyjezdech od baraku, pak 2 retardery ze 40 na 10, pak krizovatka z vedlejsi, pak dva kruhace a az pak jsem se dostal na "zajizdeci" silnici. Takze nez to doslo na tech z 50 na 0, tak si to privyklo tak nejak nenasilne.

Pro klasickou jízdu v normálních rychlostech jsou ty brzdy overkill a postačí určitě levnější set. Přece jenom ty Yellow Stuffy jsou dimenzovaný na jinak výkonné auta (250k+), případně i na vyšší váhu (SUV, Jeep).
Jako joo, ale tak na nejakou zivejsi okresku jsou paradni a nebo i pri castejsim i intezivnejsim brzdeni ze 180 ze 200 na dalnici uz take poznas rozdil. Brzdi porad stejne.
 
Takhle jsi to mel napsanou u Red? Ja to mel u Yellow jinak. 80km proste opatrne i kdyz to brzdilo hned, diky tomu povlaku. 300km zadne nouzove brzdeni. Po vymene tedy 5x - 10x z 50 na 0 a pak po 320km 5x ze 100 na 30. Pomerne dlouho tedy kousaly, nez si uplne sedly, ale vse je OK. Ve finale prvni zajeti kdyz jsem vyjel z garaze, tak 2 zasatveni z nizke rychlosti na sidlisti na vyjezdech od baraku, pak 2 retardery ze 40 na 10, pak krizovatka z vedlejsi, pak dva kruhace a az pak jsem se dostal na "zajizdeci" silnici. Takze nez to doslo na tech z 50 na 0, tak si to privyklo tak nejak nenasilne.
Přesměroval mě na to web a na krabičce to taky +- sedělo ?

Už na nich mám přes 1000km a asi to funguje, rozhodně líp než ATE, ale dost pomohla údržba uložení předních brzdičů, ještě to udělám asi u zadních
 
Red by měla právě fungovat hned a žlutá se musí trochu ohřát, pak je ještě modrá a ta musí být hodně ohřátá
A právě red začala vadnout při vyšší zátěži
To bylo u ty starsi smesi yellow, ze se musela ohrat. Pak udelali jinou a ta uz funguje od studena. Proto green uz uplne ztratilo smysl davat, kdyz cena neni o tolik vyssi. Jedina vyhoda red jsou cistejsi kola. Ale po yellow to mikropraskem jde krasne umyt. A kdo nevi, ze mas stribrna kola, tak to vypada jako gunmetal barva. Na Primere jsem mel green a yellow podle me nespini kola vic. U green to byl ale vice cernejsi prach tenkrat.

Přesměroval mě na to web a na krabičce to taky +- sedělo ?

Už na nich mám přes 1000km a asi to funguje, rozhodně líp než ATE, ale dost pomohla údržba uložení předních brzdičů, ještě to udělám asi u zadních
Tak fain, ze to klaplo nakonec. Me to zaclo fungovat optimalne asi po 2k.
 
Ahoj. Ake brzdove dosticky a kotuce su na Mazde CX-5 KF 2.0 AWD na prednej naprave z prvovyroby? Aku znacku a model tam odporucate nahodit na bezne jazdenie s dorazom na kvalitu? Dakujem
 
Tak na EBC RED mám najeto cca 3000km, musím trochu se zklamáním přiznat že špiní ještě vic jak klasicky ATE. brzdí trochu líp, ale čekal jsem větší rozdíl
 
Nainstalovány destičky Bosch BC1711 zde doporučené @MichalP
Objednával jsem nakonec na Amazonu za cenu cca 1500 Kč. Přišly poměrně rychle.
Včera jsem si je nechal v Palkovicích vyměnit za originální desky Mazda, které byly už dost sjeté.
Budu testovat a uvidíme.
 
Vie niekto poradit? Ak si chcem sam doma vymenit predne brzdove dosticky na CX-5 KF 2018, potrebujem na zatlacenie piestu, taky nastroj ktorym sa ten piest musi otacat do opacneho smeru alebo postacuje jeho zatlacenie bez otacania? Dakujem
 
Tak na EBC RED mám najeto cca 3000km, musím trochu se zklamáním přiznat že špiní ještě vic jak klasicky ATE. brzdí trochu líp, ale čekal jsem větší rozdíl
Hmm, tak to jsi mohl jit rovnou do Yellow co :-/

Ahoj. Ake brzdove dosticky a kotuce su na Mazde CX-5 KF 2.0 AWD na prednej naprave z prvovyroby? Aku znacku a model tam odporucate nahodit na bezne jazdenie s dorazom na kvalitu? Dakujem
Co tam je oem asi nikto nevie. ak chces nieco na tate sviznejsi street alebo aby to dobre brzdilo aj na dalnici viacekrat po sebe treba zo 180+ tak cenovo dostupné su EBC, o nieco viac stoja Hawk. Ale ak das "obycajne" Ferodo, ATE, TRW, Brembo... chybu neurobís. Pozri race-shop.sk co maju, je v KE. Ceny maju dobre.
Neviem ako u novych, ale to otacanie je len vzadu na rucnej brzde. Ja kupil celu taku sadu z ali za 26 USD
Maju to aj v EU skladoch, bez DPH a cla ti to prijde.
 
Jak se staráte o brzdy před příchodem zimy při čase přezutí? Napadlo mě nějaké celkové očištění a namazani čepů ale rozebrání asi není nejlepší nápad pač by pak nemuseli brzdy sedět stejně jako před rozebranim. Díky za tipy.

Mazda 3 BN
 
2x během roku demontáž brzdiče, čištění všech pohyblivých a kluznych částí a na to nová vrstva měděnky a taky molyku na čepy
 
Jak se staráte o brzdy před příchodem zimy při čase přezutí? Napadlo mě nějaké celkové očištění a namazani čepů ale rozebrání asi není nejlepší nápad pač by pak nemuseli brzdy sedět stejně jako před rozebranim. Díky za tipy.

Mazda 3 BN
Ja to tedy tak dukladne jako kolega nade mnou nedelam :) Ale kouknu na kotouce z obou stran, jestli tam vizualne a hmatatelne neni neco v neporadku a zkontroluji prachovky voditek. Jestli bys chtel delat nejakou udrzbu jakou popisujes, tak spise by se klonil k tomu ji udelat po zime, kdy se mohou vyskytnout problemy od necistot a jizdy v solnem prostredi. Kdyz das desky zpet tak jak byly, tak s opetovnym sednutim neni problem behem par desitek km. Neni to jako u novych.

2x během roku demontáž brzdiče, čištění všech pohyblivých a kluznych částí a na to nová vrstva měděnky a taky molyku na čepy
Takze na jare tam hodis Yellow?:p
 
Ne, budu kupovat gumy a i bydlení předpokládám takže yellow jdou stranou :D
 
Back
Top